KNOWLEDGE HYPERMARKET


Перші навички пензлевого розпису. Повні уроки
Строка 1: Строка 1:
-
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Малювання|Малювання]]&gt;&gt;[[Малювання 2 клас|Малювання 2 клас. Повні уроки]]&gt;&gt; Малювання:Перші навички пензлевого розпису. Повні уроки<metakeywords>Малювання, Малювання скачати, Малювання урок,Перші навички пензлевого розпису. Повні уроки</metakeywords>'''  
+
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Малювання|Малювання]]&gt;&gt;[[Малювання 2 клас|Малювання 2 клас. Повні уроки]]&gt;&gt; Малювання:Перші навички пензлевого розпису. Повні уроки<metakeywords>Малювання, Малювання скачати, Малювання урок,Перші навички пензлевого розпису. Повні уроки</metakeywords>'''&nbsp;&nbsp;
-
=== Тема:  ===
+
'''Мета:'''
-
 
+
-
Перші навички пензлевого розпису.
+
-
 
+
-
=== Мета: ===
+
навчити пензлевого розпису, розвивати творчу уяву та здібності учнів.  
навчити пензлевого розпису, розвивати творчу уяву та здібності учнів.  
-
=== Тема уроку: ===
+
'''Тема уроку:'''
-
навчально - виховний Як твориться картина? З чого починають її малювати, як виглядав ескіз, чи не перемальовував автор свого початкового задуму, які відтінки накладав художник в першу чергу? Усе це ми з вами будемо вивчати на наших уроках.  
+
навчально - виховний Як твориться [[Картина_світу.|картина]]? З чого починають її малювати, як виглядав ескіз, чи не перемальовував автор свого початкового задуму, які відтінки накладав художник в першу чергу? Усе це ми з вами будемо вивчати на наших уроках.  
-
=== А зараз вікторина: ===
+
'''А зараз вікторина:'''
-
[[Image:T11mp.jpeg]]  
+
[[Image:T11mp.jpeg|480px|дівчинка]]
Дайте правильну відповідь що потрібно для малювання:  
Дайте правильну відповідь що потрібно для малювання:  
Строка 23: Строка 19:
• рукавиці  
• рукавиці  
-
• фарби – акварель або гуаш  
+
• фарби – акварель або [[Живопись_акварельными_и_гуашевыми_красками|гуаш]]
• вода  
• вода  
Строка 45: Строка 41:
• лопатка для гри в піску  
• лопатка для гри в піску  
-
[[Image:T11mp1.jpeg]]  
+
[[Image:T11mp1.jpeg|480px|картина]]  
-
А тепер давайте відправимось у подорож і прослідкуємо якими фарбами малювали у різні часи: У мистецтві Стародавнього Єгипту застосовується акварель (італ. Acquerello, від лат. Aqua – вода) фарба, що розводиться водою. У західноєвропейському та українському мистецтві акварель застосовується з ХV ст.. Фарби, розтерті на воді з олією і домішкою білила, мають назву – гуаш (франц. Pastel, з італ. Pastelo від pasta – тісто) означає малювання кольоровими олівцями, виготовленими з сухих, порошкоподібних тонко тертих барвників з домішкою скріплюючих або розбілюючих речовин (клей, крейда, гіпс, тальк тощо). Існують такі види живопису як живопис гуашшю, аквареллю, олійними фарбами, темпера.  
+
А тепер давайте відправимось у подорож і прослідкуємо якими фарбами малювали у різні часи: У мистецтві Стародавнього Єгипту застосовується [[Живопись_акварельными_и_гуашевыми_красками|акварель ]](італ. Acquerello, від лат. Aqua – вода) фарба, що розводиться водою. У західноєвропейському та українському мистецтві акварель застосовується з ХV ст.. Фарби, розтерті на воді з олією і домішкою білила, мають назву – гуаш (франц. Pastel, з італ. Pastelo від pasta – тісто) означає малювання кольоровими олівцями, виготовленими з сухих, порошкоподібних тонко тертих барвників з домішкою скріплюючих або розбілюючих речовин (клей, крейда, гіпс, тальк тощо). Існують такі види живопису як живопис гуашшю, аквареллю, олійними фарбами, темпера.  
-
[[Image:T11mp2.jpeg]]  
+
[[Image:T11mp2.jpeg|480px|малюнки]]  
-
Акварель – походить від латинського слова “aqua”,що означає вода, акварель це фарба, яка розводиться водою. Прозорість – основна її ознака і головна цінність. Саме вона надає легкість акварельному живопису. Колір акварелі великою мірою залежить від паперу, на якому малюємо. Перед тим, як почати робота з аквареллю, фарби лід злегка намочити чистою водою. Тоді вони трохи розбухають і легко набираються на пензель. Потрібний колір підбирається на палітрі. Вона потрібна бути волого, щоб усі кольори на ній виглядали так, як на папері. Малюють завжди рідко розведеною фарбою. Малюючи аквареллю пензель добре змочують. Цікаво? А тепер подивіться як створюється малюнок:  
+
Акварель – походить від латинського слова “aqua”,що означає вода, акварель це фарба, яка розводиться водою. Прозорість – основна її ознака і головна цінність. Саме вона надає легкість акварельному живопису. Колір акварелі великою мірою залежить від паперу, на якому малюємо. Перед тим, як почати робота з аквареллю, фарби лід злегка намочити чистою водою. Тоді вони трохи розбухають і легко набираються на пензель. Потрібний колір підбирається на палітрі. Вона потрібна бути волого, щоб усі кольори на ній виглядали так, як на папері. Малюють завжди рідко розведеною фарбою. Малюючи аквареллю пензель добре змочують. Цікаво? А тепер подивіться як створюється малюнок:
-
{{#ev:youtube|Lo9XZJkEidM}}
+
-
Дітки, давайте пригадаємо всі етапи створення малюнку. Що було першим кроком? Так, це малювання простим олівцем композиції малюнку. Давайте познайомимось з композицією і вияснимо для чого ж вона потрібна. Композиція малюнку це, власне сам малюнок, те що ви хочете намалювати. Композиція в образотворчому мистецтві пов'язана з необхідністю передати основний задум, ідею твору найясніше і переконливо. Головне в композиції - створення художнього образу. Картини, написані в різні епохи, в абсолютно різних стилях, вражають нашу уяву і надовго запам'ятовуються багато в чому завдяки чіткій композиційній побудові.
+
-
[[Image:T11mp3.jpeg]]
+
{{#ev:youtube|Lo9XZJkEidM}}
-
=== Це треба знати: ===
+
Дітки, давайте пригадаємо всі етапи створення малюнку. Що було першим кроком? Так, це малювання простим олівцем композиції малюнку. Давайте познайомимось з композицією і вияснимо для чого ж вона потрібна. Композиція малюнку це, власне сам малюнок, те що ви хочете намалювати. [[Ілюстрації:_Композиція_у_декоративному_мистецтві_–_цілісність_форми_і_декору._Орнаментальна_композиція_(стрічкова_сітчаста)|Композиція]] в образотворчому мистецтві пов'язана з необхідністю передати основний задум, ідею твору найясніше і переконливо. Головне в композиції - створення художнього образу. Картини, написані в різні епохи, в абсолютно різних стилях, вражають нашу уяву і надовго запам'ятовуються багато в чому завдяки чіткій композиційній побудові.
 +
 
 +
[[Image:T11mp3.jpeg|480px|акварель]]
 +
 
 +
'''Це треба знати:'''
Композиція (від лат. compositio) означає "складання, з'єднання, поєднання різних частин в єдине ціле відповідно до якої-небудь ідеї" Коли ви малюєте композиція - це "це основа, ідея вашого твору, основною темою якого є зміст і характер"  
Композиція (від лат. compositio) означає "складання, з'єднання, поєднання різних частин в єдине ціле відповідно до якої-небудь ідеї" Коли ви малюєте композиція - це "це основа, ідея вашого твору, основною темою якого є зміст і характер"  
Строка 63: Строка 61:
Практична робота:  
Практична робота:  
-
Придумайте композицію малюнку і намалюйте його простим олівцем в ваших альбомах. А ці малюнки, надихнуть вас на творчість:
+
Придумайте композицію малюнку і намалюйте його простим [[Конспект_уроку_до_теми:_Правила_користування_зошитом,_ручкою,_олівцем.|олівцем]] в ваших альбомах. А ці малюнки, надихнуть вас на творчість:
 +
 
{{#ev:youtube|W0blR7o_UFs}}  
{{#ev:youtube|W0blR7o_UFs}}  
-
=== Фізкультхвилинка: ===
+
'''Фізкультхвилинка:'''
Буратіно потягнувся.  
Буратіно потягнувся.  
Строка 82: Строка 81:
І тихенько посідати.  
І тихенько посідати.  
-
[[Image:T11mp5.jpeg]]  
+
[[Image:T11mp5.jpeg|480px|палітра]]  
Ну що ж продовжимо наш урок.&nbsp;Будемо малювати фарбою. Добре насиченим пензлем рухаючи його по горизонталі зафарбовуємо ваші малюнки. Треба стежити, щоб фарба не просихала і маски плавно зливалися. Залишивши поверхню струшуємо пензель і забираємо ним зайву фарбу Не спішіть вважайте, що переходити від світлого до темного тону (чи навпаки) можна поступовим або ступінчатим підсиленням кольору. Щоб поступово розслабити колір робимо так. Розводимо достатню кількість фарби одного кольору і починаємо замальовувати площу. Потім вводимо у розведену фарбу трохи води. Повторивши це кілька разів, дістаємо плавний перехід від темного до світлого кольору. А щоб підсилити тон, робимо навпаки: у великій кількості води розводимо трохи фарби і малюючи, поступово добавляємо до розчину фарби. Ви молодці!  
Ну що ж продовжимо наш урок.&nbsp;Будемо малювати фарбою. Добре насиченим пензлем рухаючи його по горизонталі зафарбовуємо ваші малюнки. Треба стежити, щоб фарба не просихала і маски плавно зливалися. Залишивши поверхню струшуємо пензель і забираємо ним зайву фарбу Не спішіть вважайте, що переходити від світлого до темного тону (чи навпаки) можна поступовим або ступінчатим підсиленням кольору. Щоб поступово розслабити колір робимо так. Розводимо достатню кількість фарби одного кольору і починаємо замальовувати площу. Потім вводимо у розведену фарбу трохи води. Повторивши це кілька разів, дістаємо плавний перехід від темного до світлого кольору. А щоб підсилити тон, робимо навпаки: у великій кількості води розводимо трохи фарби і малюючи, поступово добавляємо до розчину фарби. Ви молодці!  
-
[[Image:T11mp6.jpeg]]  
+
[[Image:T11mp6.jpeg|480px|пензлик, палітра]]  
-
=== Це цікаво: ===
+
'''Це цікаво:'''
-
Знайомтесь, живопис “по мокрому”, він ґрунтується на властивості води розчиняти в собі фарби. Під час роботи “по мокрому” папір повинен бути весь час вологим. Для цього аркуш паперу зволожуємо ватним тампоном. Коли папір великий, то потрібно забезпечити тривалу вологість паперу. Давайте і ми спробуємо, робиться це так: на рисувальну дошку натягуємо старе чисте полотно так, щоб ніде не було складок. Намочуємо полотно водою, накладаємо на нього папір рисунок до полотна і змочуємо весь аркуш із зворотного боку. Після цього обережно повертаємо його до мокрого полотна, і той бік, що з рисунком, теж акуратно зволожуємо. Коли утворюються повітряні пухирці то папір слід “відтягнути”, погладжуючи рукою від центра дошки до країв. Фарби для малювання “по мокрому” розводять густіше, ніж для роботи “по сухому”, оскільки частина води вже є на папері. Художник сам регулює нахил дошки.  
+
Знайомтесь, живопис “по мокрому”, він ґрунтується на властивості води розчиняти в собі фарби. Під час роботи “по мокрому” папір повинен бути весь час вологим. Для цього аркуш паперу зволожуємо ватним тампоном. Коли папір великий, то потрібно забезпечити тривалу вологість паперу. Давайте і ми спробуємо, робиться це так: на рисувальну дошку натягуємо старе чисте полотно так, щоб ніде не було складок. Намочуємо полотно водою, накладаємо на нього папір рисунок до полотна і змочуємо весь аркуш із зворотного боку. Після цього обережно повертаємо його до мокрого полотна, і той бік, що з рисунком, теж акуратно зволожуємо. Коли утворюються повітряні пухирці то папір слід “відтягнути”, погладжуючи рукою від центра дошки до країв. Фарби для малювання “по мокрому” розводять густіше, ніж для роботи “по сухому”, оскільки частина води вже є на папері. [[Задание_художник|Художник]] сам регулює нахил дошки.  
-
[[Image:T11mp7.jpeg]]  
+
[[Image:T11mp7.jpeg|480px|котик]]
-
=== Руханка: ===
+
'''Руханка:'''
-
«Уявіть собі, що ми на кораблі. При словах: «Тиха, спокійна погода, світить сонечко» ви повинні зображати гарну погоду&nbsp;». При слові «Буря!» Ви повинні створювати шум, кораблик гойдається все сильніше (сильно гойдатися). Один з дітей, що знаходиться на кораблику, повинен перекричати бурю: «Я не боюся бурі, я найсильніший матрос!» Вправа повторюється кілька разів  
+
«Уявіть собі, що ми на кораблі. При словах: «Тиха, спокійна погода, світить сонечко» ви повинні зображати гарну погоду&nbsp;». При слові «[[Бліц-диктант_на_тему_«Буря_на_Чорному_морі»|Буря!]]» Ви повинні створювати шум, кораблик гойдається все сильніше (сильно гойдатися). Один з дітей, що знаходиться на кораблику, повинен перекричати бурю: «Я не боюся бурі, я найсильніший матрос!» Вправа повторюється кілька разів  
-
[[Image:T11mp8.jpeg]]  
+
[[Image:T11mp8.jpeg|480px|картина]]
Контрасти й зіставлення в композиції підсилюють її виразність. Будуючи композиції на зіставленні великого і малого, старого і молодого, сильного і слабкого, гарного і невродливого, доброго і злого, багатого і бідного, великі майстри пензля добивалися незвичайної гостроти в передачі характеру образів у художніх творах. Ми сьогодні з вами гарно попрацювали і стали ще ближче до високої техніки малювання. Ви молодці. Що вам сподобалось найбільше? І на завершення подивіться малюнки ваших однолітків. Поясніть який малюнок вас вразив і чому?
Контрасти й зіставлення в композиції підсилюють її виразність. Будуючи композиції на зіставленні великого і малого, старого і молодого, сильного і слабкого, гарного і невродливого, доброго і злого, багатого і бідного, великі майстри пензля добивалися незвичайної гостроти в передачі характеру образів у художніх творах. Ми сьогодні з вами гарно попрацювали і стали ще ближче до високої техніки малювання. Ви молодці. Що вам сподобалось найбільше? І на завершення подивіться малюнки ваших однолітків. Поясніть який малюнок вас вразив і чому?
 +
{{#ev:youtube|bM-DVaRbM1A}}
{{#ev:youtube|bM-DVaRbM1A}}
-
Пригадайте: Яку фарбу використовували в Стародавньому Єгипті? Що таке композиція? Як малювати живопис по мокрому? Список використаних джерел: Урок на тему: «ЧАРІВНА КВІТКА» Автор: Г. Кузьменко. За матеріалами: Освіта.ua Дата публікації: 06.11.2008 Авторизованная программа по предмету "Уроки искусства"  
+
'''Пригадайте''': ''Яку фарбу використовували в Стародавньому Єгипті? Що таке композиція? Як малювати живопис по мокрому?''
 +
 
 +
'''Список використаних джерел: '''Урок на тему: «ЧАРІВНА КВІТКА» Автор: Г. Кузьменко.  
 +
 
 +
'''За матеріалами''': Освіта.ua Дата публікації: 06.11.2008 Авторизованная программа по предмету "Уроки искусства"  
Степаниденко Наталья Сергеевна, учитель начальных классов  
Степаниденко Наталья Сергеевна, учитель начальных классов  
-
Статья отнесена к разделу: Работа с дошкольниками, Преподавание МХК и ИЗО Макарова Е. Г. Преодолеть страх, или Искусствотерапия. М.: Школа-Пресс, 1996. №18 №18 2009 Над уроком працювали: Пилипенко В. Кузьменко Г. Відредаговано та надіслано Пилипенко В.  
+
'''Статья отнесена к разделу:''' Работа с дошкольниками, Преподавание МХК и ИЗО Макарова Е. Г. Преодолеть страх, или Искусствотерапия. М.: Школа-Пресс, 1996. №18 №18 2009 Над уроком працювали: Пилипенко В. Кузьменко Г. Відредаговано та надіслано Пилипенко В.  
[[Category:Малювання_2_клас]]
[[Category:Малювання_2_клас]]

Версия 19:22, 24 октября 2012

Гіпермаркет Знань>>Малювання>>Малювання 2 клас. Повні уроки>> Малювання:Перші навички пензлевого розпису. Повні уроки  

Мета:

навчити пензлевого розпису, розвивати творчу уяву та здібності учнів.

Тема уроку:

навчально - виховний Як твориться картина? З чого починають її малювати, як виглядав ескіз, чи не перемальовував автор свого початкового задуму, які відтінки накладав художник в першу чергу? Усе це ми з вами будемо вивчати на наших уроках.

А зараз вікторина:

дівчинка

Дайте правильну відповідь що потрібно для малювання:

• папір — тонкий та цупкий

• рукавиці

• фарби – акварель або гуаш

• вода

• піаніно

• лупа

• палітра (площа для розмішування фарб)

• пензлики різної товщини

• мобільний телефон

• пензлик з котячої шерсті, або котяча кісточка

• кицька

• мастихін (лопатка для розмішування фарб)

• лопатка для гри в піску

картина

А тепер давайте відправимось у подорож і прослідкуємо якими фарбами малювали у різні часи: У мистецтві Стародавнього Єгипту застосовується акварель (італ. Acquerello, від лат. Aqua – вода) фарба, що розводиться водою. У західноєвропейському та українському мистецтві акварель застосовується з ХV ст.. Фарби, розтерті на воді з олією і домішкою білила, мають назву – гуаш (франц. Pastel, з італ. Pastelo від pasta – тісто) означає малювання кольоровими олівцями, виготовленими з сухих, порошкоподібних тонко тертих барвників з домішкою скріплюючих або розбілюючих речовин (клей, крейда, гіпс, тальк тощо). Існують такі види живопису як живопис гуашшю, аквареллю, олійними фарбами, темпера.

малюнки

Акварель – походить від латинського слова “aqua”,що означає вода, акварель це фарба, яка розводиться водою. Прозорість – основна її ознака і головна цінність. Саме вона надає легкість акварельному живопису. Колір акварелі великою мірою залежить від паперу, на якому малюємо. Перед тим, як почати робота з аквареллю, фарби лід злегка намочити чистою водою. Тоді вони трохи розбухають і легко набираються на пензель. Потрібний колір підбирається на палітрі. Вона потрібна бути волого, щоб усі кольори на ній виглядали так, як на папері. Малюють завжди рідко розведеною фарбою. Малюючи аквареллю пензель добре змочують. Цікаво? А тепер подивіться як створюється малюнок:


Дітки, давайте пригадаємо всі етапи створення малюнку. Що було першим кроком? Так, це малювання простим олівцем композиції малюнку. Давайте познайомимось з композицією і вияснимо для чого ж вона потрібна. Композиція малюнку це, власне сам малюнок, те що ви хочете намалювати. Композиція в образотворчому мистецтві пов'язана з необхідністю передати основний задум, ідею твору найясніше і переконливо. Головне в композиції - створення художнього образу. Картини, написані в різні епохи, в абсолютно різних стилях, вражають нашу уяву і надовго запам'ятовуються багато в чому завдяки чіткій композиційній побудові.

акварель

Це треба знати:

Композиція (від лат. compositio) означає "складання, з'єднання, поєднання різних частин в єдине ціле відповідно до якої-небудь ідеї" Коли ви малюєте композиція - це "це основа, ідея вашого твору, основною темою якого є зміст і характер"

Практична робота:

Придумайте композицію малюнку і намалюйте його простим олівцем в ваших альбомах. А ці малюнки, надихнуть вас на творчість:


Фізкультхвилинка:

Буратіно потягнувся.

Раз нагнувся, два нагнувся

Руки в сторони розвів

Мабуть ключик загубив

Щоб той ключик відшукат

На носочки треба встати,

І тихенько посідати.

палітра

Ну що ж продовжимо наш урок. Будемо малювати фарбою. Добре насиченим пензлем рухаючи його по горизонталі зафарбовуємо ваші малюнки. Треба стежити, щоб фарба не просихала і маски плавно зливалися. Залишивши поверхню струшуємо пензель і забираємо ним зайву фарбу Не спішіть вважайте, що переходити від світлого до темного тону (чи навпаки) можна поступовим або ступінчатим підсиленням кольору. Щоб поступово розслабити колір робимо так. Розводимо достатню кількість фарби одного кольору і починаємо замальовувати площу. Потім вводимо у розведену фарбу трохи води. Повторивши це кілька разів, дістаємо плавний перехід від темного до світлого кольору. А щоб підсилити тон, робимо навпаки: у великій кількості води розводимо трохи фарби і малюючи, поступово добавляємо до розчину фарби. Ви молодці!

пензлик, палітра

Це цікаво:

Знайомтесь, живопис “по мокрому”, він ґрунтується на властивості води розчиняти в собі фарби. Під час роботи “по мокрому” папір повинен бути весь час вологим. Для цього аркуш паперу зволожуємо ватним тампоном. Коли папір великий, то потрібно забезпечити тривалу вологість паперу. Давайте і ми спробуємо, робиться це так: на рисувальну дошку натягуємо старе чисте полотно так, щоб ніде не було складок. Намочуємо полотно водою, накладаємо на нього папір рисунок до полотна і змочуємо весь аркуш із зворотного боку. Після цього обережно повертаємо його до мокрого полотна, і той бік, що з рисунком, теж акуратно зволожуємо. Коли утворюються повітряні пухирці то папір слід “відтягнути”, погладжуючи рукою від центра дошки до країв. Фарби для малювання “по мокрому” розводять густіше, ніж для роботи “по сухому”, оскільки частина води вже є на папері. Художник сам регулює нахил дошки.

котик

Руханка:

«Уявіть собі, що ми на кораблі. При словах: «Тиха, спокійна погода, світить сонечко» ви повинні зображати гарну погоду ». При слові «Буря!» Ви повинні створювати шум, кораблик гойдається все сильніше (сильно гойдатися). Один з дітей, що знаходиться на кораблику, повинен перекричати бурю: «Я не боюся бурі, я найсильніший матрос!» Вправа повторюється кілька разів

картина

Контрасти й зіставлення в композиції підсилюють її виразність. Будуючи композиції на зіставленні великого і малого, старого і молодого, сильного і слабкого, гарного і невродливого, доброго і злого, багатого і бідного, великі майстри пензля добивалися незвичайної гостроти в передачі характеру образів у художніх творах. Ми сьогодні з вами гарно попрацювали і стали ще ближче до високої техніки малювання. Ви молодці. Що вам сподобалось найбільше? І на завершення подивіться малюнки ваших однолітків. Поясніть який малюнок вас вразив і чому?


Пригадайте: Яку фарбу використовували в Стародавньому Єгипті? Що таке композиція? Як малювати живопис по мокрому?

Список використаних джерел: Урок на тему: «ЧАРІВНА КВІТКА» Автор: Г. Кузьменко.

За матеріалами: Освіта.ua Дата публікації: 06.11.2008 Авторизованная программа по предмету "Уроки искусства"

Степаниденко Наталья Сергеевна, учитель начальных классов

Статья отнесена к разделу: Работа с дошкольниками, Преподавание МХК и ИЗО Макарова Е. Г. Преодолеть страх, или Искусствотерапия. М.: Школа-Пресс, 1996. №18 №18 2009 Над уроком працювали: Пилипенко В. Кузьменко Г. Відредаговано та надіслано Пилипенко В.

Предмети > Малювання > Малювання 2 клас