'''[[Заглавная страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література:Основні плани твору <metakeywords>Зарубіжна література 10 клас, Тема уроку ООсновні плани твору </metakeywords>'''
+
'''[[Заглавная страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література:Основні плани твору.Повні уроки <metakeywords>Зарубіжна література 10 клас, Тема уроку Основні плани твору.Повні уроки </metakeywords>'''
-
''Тема:'' Основні плани твору: воєнно-історичний, приватно-родинний, авторсько-філософський<br>''Мета'': розширити знання учнів про роман епопею Л. Толстого, аналіз основних планів твору: воєнно-історичний, приватно-родинний, авторсько-філософський.<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до роману «Війна і мир», пошани до культурної спадщини.<br>''Тип уроку:'' навчально - виховний
+
=== ''Тема:'' ===
-
<br>''Хід уроку:''<br>''“Війну і Мир”'' Толстой пише в 60-і роки минулого століття, а остаточну редакцію створює в 70-х, коли в російському суспільстві йшли активні суперечки про подальші шляхи розвитку Росії. Представники різних напрямів по-різному бачили вирішення тих проблем, з якими зіткнулася країна в процесі підготовки і проведення великих реформ 60-х років.
+
Основні плани твору: воєнно-історичний, приватно-родинний, авторсько-філософський
-
[[Image:t23n.jpeg]]<br>Роман-епопея Толстого не міг не відобразити погляди письменника на особливості сучасного йому російського життя, на подальшому розвитку Росії. У спорах того часу особлива увага приділялась народу, формувалося розуміння цієї категорії, а також розуміння природи і особливостей саме російського народу.<br>Велися спори і довкола того, чиї ідеї і погляди можуть мати на народ найбільший вплив. Це був той самий час, коли убогий студент Розкольніков в своїй комірці придумав “наполеонівську ” теорію про два розряди людей. Думки про впливову дію сильної особи на народ були найбільш обговорювані. Своє розуміння цієї проблеми виразив і Лев Толстой в епопеї “Війна і мир ”.<br>Наполеонівський початок втілений в романі не лише в образі, Наполеона Бонапарта, але і в образах цілого ряду персонажів, як центральних, так і другорядних.
+
=== <br>''Мета'': ===
-
[[Image:t23v.jpeg]]<br>Народ для Толстого — дуже складний образ. Толстой не вважав простий народ легко керованою однорідною масою.<br>Толстой розуміє народ набагато глибше. У творі, де “думка народна” переважає на першому плані, змальовані самі різні прояви народного характеру, втілені в таких, наприклад, персонажах, як Тихон Щербатий, безумовно корисний в партизанській війні, жорстокий і безжалісний по відношенню до ворогів, характер — природний, але Толстому малосимпатичний; і Платою Каратаєв, який відносився по-людськи до всіх, хто його оточує: до пана Пьера Безухова, до французького солдатика, до песика, приставом до партії полоненнних.<br>Так що ж таке народ, для Толстого?
+
розширити знання учнів про роман епопею Л. Толстого, аналіз основних планів твору: воєнно-історичний, приватно-родинний, авторсько-філософський.<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до роману «Війна і мир», пошани до культурної спадщини.<br>''Тип уроку:'' навчально - виховний
-
[[Image:t23n1.jpeg]]<br>Які сили ним керують? Відповіді на ці запитання дає головна подія роману — війна 1812 роки. Саме її вибрав Толстой, щоб показати потужність народного руху. Війна заставляє кожного діяти і поступати так, як не поступати не можна, вносить в життя “категоричний імператив” Канта.<br>Люди діють не за наказом, а підкоряючись внутрішньому відчуттю, відчуттю значності моменту. Толстой пише, що вони об'єдналися в своїх прагненнях і діях, коли відчули небезпеку, навислу над всім співтовариством, іменованому народом.
+
=== <br>''Хід уроку:'' ===
+
<br>'' “Війну і Мир”'' Толстой пише в 60-і роки минулого століття, а остаточну редакцію створює в 70-х, коли в російському суспільстві йшли активні суперечки про подальші шляхи розвитку Росії. Представники різних напрямів по-різному бачили вирішення тих проблем, з якими зіткнулася країна в процесі підготовки і проведення великих реформ 60-х років.
-
[[Image:T23ss.jpeg]]<br>В центрі роману "Війна і світ" три сім'ї: Курагіни, Ростови, Болконські. Сім'я Болконських описана з безперечною симпатією. У ній показано три покоління: старший князь Микола Андрійович, його діти Андрій і Мар’я, його внук Миколка. З покоління в покоління передаються в цій сім'ї всі кращі душевні цінності і риси вдачі: патріотизм, близькість до народу, почуття обов'язку, благородство душі.<br>Активна діяльність сім'ї завжди спрямовувалась на людей, Батьківщину. Болконські —патріоти. У князя Андрія любов до Батьківщини і інтерес до життя одне ціле, він не розділяє ці два відчуття і хоче зробити подвиг в ім'я Росії.<br>Князь Андрій іде на війну, розуміючи, що він має бути там, де він потрібний Батьківщині, тоді як міг залишитися при особі государя. Описуючи своїх улюблених героїв, Толстой підкреслював їх близькість до народу. Є ця риса вдачі і у всіх членів сім'ї Болконських.<br>Авторсько – філософський:
+
[[Image:T23n.jpeg]]<br>
-
[[Image:t23v1.jpeg]]<br>У російському критичному реалізмі спостерігалися дві течії: гумористична і психологічна. Геніальним продовжувачем психологічного напряму став Лев Миколайович Толстой. Він досліджує скритні процеси людської свідомості, не співпадаючі з їх зовнішніми проявами. Таким чином, герої Толстого розкриваються двічі: через їх вчинки, поведінка і через роздуми, внутрішні монологи.<br>Автор використовує невластиво-пряму мову, особливо при змалюванні таких героїв, як князь Андрій, П’єр. Широко застосовує Товстою і діалог, який завжди двоплановий. Німа мова очей, поглядів, посмішок супроводжує слова і доповнює або спростовує їх сенс (наприклад, фрагмент зустрічі Соні і Ростова, що приїхав з армії Миколи: "Він поцілував її руку і назвав її ви - Соня. Але, очі їх, зустрівшись, сказали один одному "ти" і ніжно поцілувалися"). Автор проникає в сферу підсвідомого і за допомогою різних асоціацій (дуб у Відрадному асоціюється у князя Андрія з його власним життям. Толстой використовує в романі і художню деталь: портретну (чисто вимитий шрам на шиї в Кутузова, губка з вусиками у "маленької княгині", променисті очі у княжни Маріі), психологічну "родзинку", наочну, словесну, побутову.
+
Роман-епопея Толстого не міг не відобразити погляди письменника на особливості сучасного йому російського життя, на подальшому розвитку Росії. У спорах того часу особлива увага приділялась народу, формувалося розуміння цієї категорії, а також розуміння природи і особливостей саме російського народу.<br>Велися спори і довкола того, чиї ідеї і погляди можуть мати на народ найбільший вплив. Це був той самий час, коли убогий студент Розкольніков в своїй комірці придумав “наполеонівську ” теорію про два розряди людей. Думки про впливову дію сильної особи на народ були найбільш обговорювані
-
[[Image:t23v2.jpeg]]<br>Нарешті, особистість автора виражається через неповторний стиль твору (постійне прагнення до ясності, до суті, до правди, багатство лексики, фразеології, особливих синтаксичних побудов роману), а застосований Толстим художній прийом ("діалектика душі") використовувався і використовується багатьма письменниками класичної і сучасної літератури. <br>Автор в романі - це геніальний художник, великий правдолюб, мудрий філософ, що хоча і помиляється в деяких питаннях, психолог, тонкий аналітик душевних прагнень, гуманіст.<br>
+
. {{#ev:youtube|85MSQaBzKhc}}
+
+
Своє розуміння цієї проблеми виразив і [[Лев ТОЛСТÓЙ (1828–1910). Повні уроки|'''Лев Толстой''']] в епопеї “Війна і мир ”.<br>Наполеонівський початок втілений в романі не лише в образі, Наполеона Бонапарта, але і в образах цілого ряду персонажів, як центральних, так і другорядних. <br>
+
+
[[Image:T23v.jpeg]]<br>
+
+
Народ для Толстого — дуже складний образ. Толстой не вважав простий народ легко керованою однорідною масою.<br>Толстой розуміє народ набагато глибше. У творі, де “думка народна” переважає на першому плані, змальовані самі різні прояви народного характеру, втілені в таких, наприклад, персонажах, як Тихон Щербатий, безумовно корисний в партизанській війні, жорстокий і безжалісний по відношенню до ворогів, характер — природний, але Толстому малосимпатичний; і Платою Каратаєв, який відносився по-людськи до всіх, хто його оточує: до пана Пьера Безухова, до французького солдатика, до песика, приставом до партії полоненнних.<br>Так що ж таке народ, для Толстого?
+
+
[[Image:T23n1.jpeg]]<br> Які сили ним керують? Відповіді на ці запитання дає головна подія роману — війна 1812 роки. Саме її вибрав Толстой, щоб показати потужність народного руху. Війна заставляє кожного діяти і поступати так, як не поступати не можна, вносить в життя “категоричний імператив” Канта.
+
+
<br> {{#ev:youtube|norIBBHwwvM&feature}}
+
+
Люди діють не за наказом, а підкоряючись внутрішньому відчуттю, відчуттю значності моменту. Толстой пише, що вони об'єдналися в своїх прагненнях і діях, коли відчули небезпеку, навислу над всім співтовариством, іменованому [[Тема 1. Ми - українці|'''народом''']].
+
+
[[Image:T23ss.jpeg]]<br> В центрі роману "Війна і мир" три сім'ї: Курагіни, Ростови, Болконські. Сім'я Болконських описана з безперечною симпатією. У ній показано три покоління: старший князь Микола Андрійович, його діти Андрій і Мар’я, його внук Миколка. З покоління в покоління передаються в цій [[Тема 13. Твоя сім'я. Родовідне дерево.|'''сім'ї''']] всі кращі душевні цінності і риси вдачі: патріотизм, близькість до народу, почуття обов'язку, благородство душі.<br>Активна діяльність сім'ї завжди спрямовувалась на людей, Батьківщину. Болконські —патріоти. У князя Андрія любов до Батьківщини і інтерес до життя одне ціле, він не розділяє ці два відчуття і хоче зробити подвиг в ім'я Росії.<br>Князь Андрій іде на війну, розуміючи, що він має бути там, де він потрібний Батьківщині, тоді як міг залишитися при особі государя. Описуючи своїх улюблених героїв, Толстой підкреслював їх близькість до народу. Є ця риса вдачі і у всіх членів сім'ї Болконських.<br>Авторсько – філософський:
+
+
[[Image:T23v1.jpeg]]<br>
+
+
У російському критичному реалізмі спостерігалися дві течії: гумористична і психологічна. Геніальним продовжувачем психологічного напряму став Лев Миколайович Толстой. Він досліджує скритні процеси людської свідомості, не співпадаючі з їх зовнішніми проявами. Таким чином, герої Толстого розкриваються двічі: через їх вчинки, поведінка і через роздуми, внутрішні монологи.<br>Автор використовує невластиво-пряму мову, особливо при змалюванні таких героїв, як князь Андрій, П’єр.
+
+
{{#ev:youtube|pT2TI4-9enY&feature}}
+
+
Широко застосовує Толстой і [[Тема 36. Діалог.Закріплення вивченого.|'''діалог''']], який завжди двоплановий. Німа мова очей, поглядів, посмішок супроводжує слова і доповнює або спростовує їх сенс (наприклад, фрагмент зустрічі Соні і Ростова, що приїхав з армії Миколи: "Він поцілував її руку і назвав її ви - Соня. Але, очі їх, зустрівшись, сказали один одному "ти" і ніжно поцілувалися"). Автор проникає в сферу підсвідомого і за допомогою різних асоціацій (дуб у Відрадному асоціюється у князя Андрія з його власним життям. Толстой використовує в романі і художню деталь: портретну (чисто вимитий шрам на шиї в Кутузова, губка з вусиками у "маленької княгині", променисті очі у княжни Маріі), психологічну "родзинку", наочну, словесну, побутову.
+
+
[[Image:T23v2.jpeg]]<br> Нарешті, особистість автора виражається через неповторний стиль твору (постійне прагнення до ясності, до суті, до правди, багатство лексики, фразеології, особливих синтаксичних побудов роману), а застосований Толстим художній прийом ("діалектика душі") використовувався і використовується багатьма письменниками класичної і сучасної [[Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки|'''літератури''']]. <br>Автор в романі - це геніальний художник, великий правдолюб, мудрий філософ, що хоча і помиляється в деяких питаннях, психолог, тонкий аналітик душевних прагнень, гуманіст.<br>
*Закріплення пройденого матеріалу:
*Закріплення пройденого матеріалу:
-
Які рисами, автора, в своєму романі зображує народ :<br>В розумовому плані (інтелект, освіта );<br>В соціальному (матеріальному, професійному) плані;<br>На вашу думку які основні характеристики сім’ї в романі?<br>Я авторсько - філософська думка роману?<br><br>''Список використаних джерел:''<br>Урок на тему : Основні плани роману Л. Толстого «Війна і мир», Власенко М. Д. учителя російської мови та літератури, сш №21, м. Харків.<br>Урок на тему : Тема сім’ї в романі л. Толстого Олійник А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>Зарубежная литература ХІХ век.- М.: Просвещение,2006.- 512с.<br>Литература.- К: Перун, 2000.- 560с.<br>Єрмілов В. Толстой - художник і роман «Війна і світ». М., «Радянський письменник», 2001. <br> Коган П.С. Нариси по історії новітньої російської літератури <br> Л.Н.Толстой в російській критиці. М., 2002. <br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br>
+
Які рисами, автора, в своєму романі зображує народ :<br>В розумовому плані (інтелект, освіта );<br>В соціальному (матеріальному, професійному) плані;<br>На вашу думку які основні характеристики сім’ї в романі?<br>Я авторсько - філософська думка роману?
+
+
=== <br><br>''Список використаних джерел:'' ===
+
<br>''Урок на тему : Основні плани роману Л. Толстого «Війна і мир», Власенко М. Д. учителя російської мови та літератури, сш №21, м. Харків.<br>Урок на тему : Тема сім’ї в романі л. Толстого Олійник А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>Зарубежная литература ХІХ век.- М.: Просвещение,2006.- 512с.<br>Литература.- К: Перун, 2008.- 560с.<br>Єрмілов В. Толстой - художник і роман «Війна і світ». М., «Радянський письменник», 2007. <br> Коган П.С. Нариси по історії новітньої російської літератури <br> Л.Н.Толстой в російській критиці. М., 2002.''
+
+
''<br>''Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br>
+
+
----
+
+
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
+
+
Власенко М. Д.
+
+
Олійник А. Б.
+
+
Пилипенко В.В.
+
+
Хорошун К.Е.
+
+
----
+
+
<br>
-
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br>
+
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Основні плани твору: воєнно-історичний, приватно-родинний, авторсько-філософський
Мета:
розширити знання учнів про роман епопею Л. Толстого, аналіз основних планів твору: воєнно-історичний, приватно-родинний, авторсько-філософський. - розвиток аналітичного мислення учнів; - виховання інтересу до роману «Війна і мир», пошани до культурної спадщини. Тип уроку: навчально - виховний
Хід уроку:
“Війну і Мир” Толстой пише в 60-і роки минулого століття, а остаточну редакцію створює в 70-х, коли в російському суспільстві йшли активні суперечки про подальші шляхи розвитку Росії. Представники різних напрямів по-різному бачили вирішення тих проблем, з якими зіткнулася країна в процесі підготовки і проведення великих реформ 60-х років.
Роман-епопея Толстого не міг не відобразити погляди письменника на особливості сучасного йому російського життя, на подальшому розвитку Росії. У спорах того часу особлива увага приділялась народу, формувалося розуміння цієї категорії, а також розуміння природи і особливостей саме російського народу. Велися спори і довкола того, чиї ідеї і погляди можуть мати на народ найбільший вплив. Це був той самий час, коли убогий студент Розкольніков в своїй комірці придумав “наполеонівську ” теорію про два розряди людей. Думки про впливову дію сильної особи на народ були найбільш обговорювані
.
Своє розуміння цієї проблеми виразив і Лев Толстой в епопеї “Війна і мир ”. Наполеонівський початок втілений в романі не лише в образі, Наполеона Бонапарта, але і в образах цілого ряду персонажів, як центральних, так і другорядних.
Народ для Толстого — дуже складний образ. Толстой не вважав простий народ легко керованою однорідною масою. Толстой розуміє народ набагато глибше. У творі, де “думка народна” переважає на першому плані, змальовані самі різні прояви народного характеру, втілені в таких, наприклад, персонажах, як Тихон Щербатий, безумовно корисний в партизанській війні, жорстокий і безжалісний по відношенню до ворогів, характер — природний, але Толстому малосимпатичний; і Платою Каратаєв, який відносився по-людськи до всіх, хто його оточує: до пана Пьера Безухова, до французького солдатика, до песика, приставом до партії полоненнних. Так що ж таке народ, для Толстого?
Які сили ним керують? Відповіді на ці запитання дає головна подія роману — війна 1812 роки. Саме її вибрав Толстой, щоб показати потужність народного руху. Війна заставляє кожного діяти і поступати так, як не поступати не можна, вносить в життя “категоричний імператив” Канта.
Люди діють не за наказом, а підкоряючись внутрішньому відчуттю, відчуттю значності моменту. Толстой пише, що вони об'єдналися в своїх прагненнях і діях, коли відчули небезпеку, навислу над всім співтовариством, іменованому народом.
В центрі роману "Війна і мир" три сім'ї: Курагіни, Ростови, Болконські. Сім'я Болконських описана з безперечною симпатією. У ній показано три покоління: старший князь Микола Андрійович, його діти Андрій і Мар’я, його внук Миколка. З покоління в покоління передаються в цій сім'ї всі кращі душевні цінності і риси вдачі: патріотизм, близькість до народу, почуття обов'язку, благородство душі. Активна діяльність сім'ї завжди спрямовувалась на людей, Батьківщину. Болконські —патріоти. У князя Андрія любов до Батьківщини і інтерес до життя одне ціле, він не розділяє ці два відчуття і хоче зробити подвиг в ім'я Росії. Князь Андрій іде на війну, розуміючи, що він має бути там, де він потрібний Батьківщині, тоді як міг залишитися при особі государя. Описуючи своїх улюблених героїв, Толстой підкреслював їх близькість до народу. Є ця риса вдачі і у всіх членів сім'ї Болконських. Авторсько – філософський:
У російському критичному реалізмі спостерігалися дві течії: гумористична і психологічна. Геніальним продовжувачем психологічного напряму став Лев Миколайович Толстой. Він досліджує скритні процеси людської свідомості, не співпадаючі з їх зовнішніми проявами. Таким чином, герої Толстого розкриваються двічі: через їх вчинки, поведінка і через роздуми, внутрішні монологи. Автор використовує невластиво-пряму мову, особливо при змалюванні таких героїв, як князь Андрій, П’єр.
Широко застосовує Толстой і діалог, який завжди двоплановий. Німа мова очей, поглядів, посмішок супроводжує слова і доповнює або спростовує їх сенс (наприклад, фрагмент зустрічі Соні і Ростова, що приїхав з армії Миколи: "Він поцілував її руку і назвав її ви - Соня. Але, очі їх, зустрівшись, сказали один одному "ти" і ніжно поцілувалися"). Автор проникає в сферу підсвідомого і за допомогою різних асоціацій (дуб у Відрадному асоціюється у князя Андрія з його власним життям. Толстой використовує в романі і художню деталь: портретну (чисто вимитий шрам на шиї в Кутузова, губка з вусиками у "маленької княгині", променисті очі у княжни Маріі), психологічну "родзинку", наочну, словесну, побутову.
Нарешті, особистість автора виражається через неповторний стиль твору (постійне прагнення до ясності, до суті, до правди, багатство лексики, фразеології, особливих синтаксичних побудов роману), а застосований Толстим художній прийом ("діалектика душі") використовувався і використовується багатьма письменниками класичної і сучасної літератури. Автор в романі - це геніальний художник, великий правдолюб, мудрий філософ, що хоча і помиляється в деяких питаннях, психолог, тонкий аналітик душевних прагнень, гуманіст.
Закріплення пройденого матеріалу:
Які рисами, автора, в своєму романі зображує народ : В розумовому плані (інтелект, освіта ); В соціальному (матеріальному, професійному) плані; На вашу думку які основні характеристики сім’ї в романі? Я авторсько - філософська думка роману?
Список використаних джерел:
Урок на тему : Основні плани роману Л. Толстого «Війна і мир», Власенко М. Д. учителя російської мови та літератури, сш №21, м. Харків. Урок на тему : Тема сім’ї в романі л. Толстого Олійник А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Рівне. Зарубежная литература ХІХ век.- М.: Просвещение,2006.- 512с. Литература.- К: Перун, 2008.- 560с. Єрмілов В. Толстой - художник і роман «Війна і світ». М., «Радянський письменник», 2007. Коган П.С. Нариси по історії новітньої російської літератури Л.Н.Толстой в російській критиці. М., 2002.
Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
Над уроком працювали
Власенко М. Д.
Олійник А. Б.
Пилипенко В.В.
Хорошун К.Е.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.