'''[[Заглавная страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література:Образі Наташі Ростової та образ Марії Болконської <metakeywords>Зарубіжна література 9 клас, Тема уроку Образі Наташі Ростової та образ Марії Болконської</metakeywords>'''
+
'''[[Заглавная страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література:Образи Наташі Ростової та образ Марії Болконської <metakeywords>Зарубіжна література 10 клас, Тема уроку Образі Наташі Ростової та образ Марії Болконської</metakeywords>'''
-
'''Тема:''' Уособлення ідеалу природної краси в образі Наташі Ростової та духоввного аристократизму в образі Марії Болконської<br>'''Мета: '''розширити знання учнів про образ Наші Ростовой, про секрети гогольовського художнього стилю.<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.<br>'''Тип уроку:''' навчально - виховний
+
'''Тема:''' Уособлення ідеалу природної краси в образі Наташі Ростової та духовного аристократизму в образі Марії Болконської<br>'''Мета: '''розширити знання учнів про образ Наші Ростової.<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.<br>'''Тип уроку:''' навчально - виховний
-
<br>'''Хід уроку:'''<br>''Роман-епопея Л.Н. Толстого «Війна і мир»'' -- твір, грандіозний не лише по монументальності описаних в ньому історичних подій, глибоко досліджених автором і художньо оформлених в єдине логічне ціле, але і по різноманіттю створених образів, як історичних, так і вигаданих. У зображенні історичних персонажів Толстой був швидше істориком, чим письменником, він говорив: «Там, де говорять і діють історичні особи, не вигадував і використовував матеріали».<br>Вигадані образи художньо описані і одночасно є провідниками думок автора. Жіночі характери передають ідеї Толстого про складність людської натури, про особливості стосунків між людьми, про сім'ю, брак, материнство, щастя.<br>Аналізуючи систему образів героїв романау можна умовно розділити на «живих» і «мертвих», тобто на тих, що розвиваються, змінюються з часом, таких, що глибоко відчувають і переживають і -- в протилежність їм -- застиглим, які не еволюціонують, вони статичні.
+
<br>'''Хід уроку:'''<br>'' Роман-епопея Л.Н. Толстого [[„Війна і мир”. Повні уроки|'''«Війна і мир»''']]'' -- твір, грандіозний не лише по монументальності описаних в ньому історичних подій, глибоко досліджених автором і художньо оформлених в єдине логічне ціле, але і по різноманіттю створених образів, як історичних, так і вигаданих. У зображенні історичних персонажів Толстой був швидше істориком, чим письменником, він говорив: «Там, де говорять і діють історичні особи, не вигадував і використовував матеріали».<br>Вигадані образи художньо описані і одночасно є провідниками думок автора. Жіночі характери передають ідеї Толстого про складність людської натури, про особливості стосунків між людьми, про [[Яке значення має для людини сім’я.|'''сім'ю''']], брак, материнство, щастя.<br>Аналізуючи систему образів героїв романау можна умовно розділити на «живих» і «мертвих», тобто на тих, що розвиваються, змінюються з часом, таких, що глибоко відчувають і переживають і -- в протилежність їм -- застиглим, які не еволюціонують, вони статичні.
-
[[Image:T26nr12.jp]]<br>«Живі» героїні в творі -- перш за все Наташа Ростова і Марія Болконська.
+
[[Image:T26nr.jpeg]]<br>«Живі» героїні в творі -- перш за все Наташа Ростова і Марія Болконська.
[[Image:T26mb2.jpeg]]
[[Image:T26mb2.jpeg]]
-
Не дивлячись на різницю у вихованні, родинних традиціях, атмосфери будинку, складі характеру, вони в кінці стають близькими друзями. Наташа, що виросла в теплій, люблячій, відкритій, щирій родинній атмосфері, безпечність, що увібрала в себе, відважність, з юності підкорює серця своєю всеосяжною любов'ю до людей і бажанням любові.<br>Красу в загальноприйнятому сенсі слова їй замінює жвавість очей, грація, гнучкість; дивний голос і уміння танцювати чарують багатьох. Княжна Марія, на-проти, незграбна, непривабливість особи лише зрідка освітлює «променистими очима».
+
Не дивлячись на різницю у вихованні, родинних традиціях, атмосфери будинку, складі характеру, вони в кінці стають близькими друзями. Наташа, що виросла в теплій, люблячій, відкритій, щирій родинній атмосфері, безпечність, що увібрала в себе, відважність, з юності підкорює серця своєю всеосяжною любов'ю до людей і бажанням любові.
+
+
{{#ev:youtube|IuS8gNgmzr4}} <br>
+
+
Красу в загальноприйнятому сенсі слова їй замінює жвавість очей, грація, гнучкість; дивний голос і уміння танцювати чарують багатьох. Княжна Марія, на-проти, незграбна, непривабливість особи лише зрідка освітлює «променистими очима».
[[Image:T26mb.jpeg]]
[[Image:T26mb.jpeg]]
-
Безвилазне життя в селі робить її дикою і мовчазною, спілкування з нею -- важким. Лише чуйна і прониклива людина може помітити приховану за зовнішньою замкнутістю чистоту, релігійність, навіть самопожертвування (адже в сварках з батьком княжна Марія звинувачує лише себе, не визнаючи його запальність і грубість).<br>Проте цих двох героїнь багато що об'єднує: живий внутрішній світ, стремління до високих почуттів, душевної чистоти, чистої совісті. Їх обох доля зіштовхує з Анатолем Курагіним, і лише випадок рятує Наташу і княжну Марію від зв'язку з ним.
+
Безвилазне життя в селі робить її дикою і мовчазною, спілкування з нею -- важким. Лише чуйна і прониклива людина може помітити приховану за зовнішньою замкнутістю чистоту, [[Біблія Легенди Притчі|'''релігійність''']], навіть самопожертвування (адже в сварках з батьком княжна Марія звинувачує лише себе, не визнаючи його запальність і грубість).<br>Проте цих двох героїнь багато що об'єднує: живий внутрішній світ, стремління до високих почуттів, душевної чистоти, чистої совісті. Їх обох доля зіштовхує з Анатолем Курагіним, і лише випадок рятує Наташу і княжну Марію від зв'язку з ним.
[[Image:T26mb1.jpeg]]
[[Image:T26mb1.jpeg]]
-
Через свою наївність дівчата не бачать низькі і корисливі цілі Курагіна і вірять в його щирість. Через зовнішнью різницю відношення між героїнями спершу складаються непросто, виникає непорозуміння, навіть презирство, але потім, взнавши одна одну краще, вони стають близькими подругами, тим самим створюючи єдиний етичний союз, об'єднаний кращими духовними якостями улюблених героїнь Толстого.<br>У побудові системи образів Толстой далекий від схематизму: грань між «живими» і «мертвими» проникна. Толстой писав: «Для художника не може і не повинно бути героїв, а мають бути люди». Тому в тканині твору виникають жіночі образи, які важко конкретно віднести до «живих» або «мертвих». Такою можна вважати мати Наташі Ростової, графиню Наталію Ростову.
+
Через свою наївність дівчата не бачать низькі і корисливі цілі Курагіна і вірять в його щирість. Через зовнішнью різницю відношення між героїнями спершу складаються непросто, виникає непорозуміння, навіть презирство, але потім, взнавши одна одну краще, вони стають близькими подругами, тим самим створюючи єдиний етичний союз, об'єднаний кращими духовними якостями улюблених героїнь Толстого.<br>У побудові системи образів Толстой далекий від схематизму: грань між «живими» і «мертвими» проникна. Толстой писав: «Для художника не може і не повинно бути героїв, а мають бути люди».
-
[[Image:T26nr5.jpeg]]<br><br>В той же час на момент основної дії роману її внутрішній світ статичний, але це може бути пояснено значною еволюцією в молодості. Вона стає матір'ю не лише для своїх дітей, але і для Соні. Соня тяжіє до табору «мертвих»: у ній немає тієї вируючої життєрадісності, яка є в Наташі, вона не динамічна, не імпульсивна.
+
{{#ev:youtube|Sf0Fo9AJM9c}}
+
+
Тому в тканині твору виникають жіночі образи, які важко конкретно віднести до «живих» або «мертвих». Такою можна вважати мати Наташі Ростової, графиню Наталію Ростову.
+
+
[[Image:T26nr5.jpeg]]<br><br>В той же час на момент основної дії роману її внутрішній світ статичний, але це може бути пояснено значною еволюцією в молодості.
+
+
{{#ev:youtube|K43U3hcTVRE}}
+
+
Вона стає матір'ю не лише для своїх дітей, але і для Соні. Соня тяжіє до табору «мертвих»: у ній немає тієї вируючої життєрадісності, яка є в Наташі, вона не динамічна, не імпульсивна.
[[Image:T25nr2.jpeg]]
[[Image:T25nr2.jpeg]]
-
Це особливо підкреслюється тим, що на початку роману Соня і Наташа завжди разом.<br>Толстой наділив цю, загалом, непогану дівчину незавидною долею: закоханість в Миколу Ростова не приносить їй щастя, оскільки з міркувань добробуту сім'ї мати Миколи не дає благословіння на цей брак. Соня вдячна Ростову і так акцентується на ній, що зациклюється на ролі жертви. Вона не приймає пропозиції Долохова, відмовою афішуючи своє почуття до Миколи. Вона живе надією, в принципі малюючись і демонструючи свою невизнану любов. <br>Всі героїні Толстого різні і абсолютно самодостатні. У чомусь вони схожі один на одного, а в чомусь ні.
+
Це особливо підкреслюється тим, що на початку роману Соня і Наташа завжди разом.<br>Толстой наділив цю, загалом, непогану дівчину незавидною долею: закоханість в Миколу Ростова не приносить їй [[Тема 12. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим.|'''щастя''']], оскільки з міркувань добробуту сім'ї мати Миколи не дає благословіння на цей шлюб. Соня вдячна Ростову і так акцентується на ній, що зациклюється на ролі жертви. Вона не приймає пропозиції Долохова, відмовою афішуючи своє почуття до Миколи. Вона живе надією, демонструючи свою невизнану любов. <br>Всі героїні Толстого різні і абсолютно самодостатні. У чомусь вони схожі один на одного, а в чомусь ні.
*''Завдання:''
*''Завдання:''
Строка 29:
Строка 41:
Які риси втілено в образі Наші Ростової?<br>Опишіть бідьласка ідеал жінки по образам роману Л. Толстого.
Які риси втілено в образі Наші Ростової?<br>Опишіть бідьласка ідеал жінки по образам роману Л. Толстого.
-
''Список використаних джерел:''
+
'''''Список використаних джерел:'''''
+
+
''1. Урок на тему : Жіночі образироману Л. Толстого, Котик В. А. учителя російської мови та літератури, сш №1, м Кам’янець - Подільський.<br>2. Урок на тему : Улюблений жіночий образ Л. Толстого, Кваша А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>3. Мислителі про мистецтво. - М., 2008. - 360 с. ''
+
''4. Статті і думки про мистецтво. - М., 2006. - 130 с. <br>5. Єрмілов В. Толстой - художник і роман «Війна і світ». М., «Радянський письменник», 2008. <br>6. Коган П.С. Нариси по історії новітньої російської літератури <br>7. Л.Н.Толстой в російській критиці. М., 2002. <br> 8. Мотильова Т. Про світове значення Толстого. М., «Сучасний письменник». <br> 9. Плеханов Г.В. Мистецтво і література. М., 2008.''<br> Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br>
+
+
<br>
+
+
----
+
+
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
+
+
Котик В. А.
+
+
Жоленко Д.Ю.
+
+
Кваша А. Б.
+
+
Пилипенко В.В.
-
Урок на тему : Жіночі образироману Л. Толстого, Котик В. А. учителя російської мови та літератури, сш №1, м Кам’янець - Подільський.<br>Урок на тему : Улюблений жіночий образ Л. Толстого, Кваша А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br> Мислителі про мистецтво. - М., 2008. - 360 с. <br> Статті і думки про мистецтво. - М., 2006. - 130 с. <br> Єрмілов В. Толстой - художник і роман «Війна і світ». М., «Радянський письменник», 2001. <br> Коган П.С. Нариси по історії новітньої російської літератури <br> Л.Н.Толстой в російській критиці. М., 2002. <br> Мотильова Т. Про світове значення Толстого. М., «Сучасний письменник», 2000. <br> Плеханов Г.В. Мистецтво і література. М., 2008.<br> Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br>
+
----
<br>
<br>
-
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br>
+
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Тема: Уособлення ідеалу природної краси в образі Наташі Ростової та духовного аристократизму в образі Марії Болконської Мета: розширити знання учнів про образ Наші Ростової. - розвиток аналітичного мислення учнів; - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини. Тип уроку: навчально - виховний
Хід уроку: Роман-епопея Л.Н. Толстого «Війна і мир» -- твір, грандіозний не лише по монументальності описаних в ньому історичних подій, глибоко досліджених автором і художньо оформлених в єдине логічне ціле, але і по різноманіттю створених образів, як історичних, так і вигаданих. У зображенні історичних персонажів Толстой був швидше істориком, чим письменником, він говорив: «Там, де говорять і діють історичні особи, не вигадував і використовував матеріали». Вигадані образи художньо описані і одночасно є провідниками думок автора. Жіночі характери передають ідеї Толстого про складність людської натури, про особливості стосунків між людьми, про сім'ю, брак, материнство, щастя. Аналізуючи систему образів героїв романау можна умовно розділити на «живих» і «мертвих», тобто на тих, що розвиваються, змінюються з часом, таких, що глибоко відчувають і переживають і -- в протилежність їм -- застиглим, які не еволюціонують, вони статичні.
«Живі» героїні в творі -- перш за все Наташа Ростова і Марія Болконська.
Не дивлячись на різницю у вихованні, родинних традиціях, атмосфери будинку, складі характеру, вони в кінці стають близькими друзями. Наташа, що виросла в теплій, люблячій, відкритій, щирій родинній атмосфері, безпечність, що увібрала в себе, відважність, з юності підкорює серця своєю всеосяжною любов'ю до людей і бажанням любові.
Красу в загальноприйнятому сенсі слова їй замінює жвавість очей, грація, гнучкість; дивний голос і уміння танцювати чарують багатьох. Княжна Марія, на-проти, незграбна, непривабливість особи лише зрідка освітлює «променистими очима».
Безвилазне життя в селі робить її дикою і мовчазною, спілкування з нею -- важким. Лише чуйна і прониклива людина може помітити приховану за зовнішньою замкнутістю чистоту, релігійність, навіть самопожертвування (адже в сварках з батьком княжна Марія звинувачує лише себе, не визнаючи його запальність і грубість). Проте цих двох героїнь багато що об'єднує: живий внутрішній світ, стремління до високих почуттів, душевної чистоти, чистої совісті. Їх обох доля зіштовхує з Анатолем Курагіним, і лише випадок рятує Наташу і княжну Марію від зв'язку з ним.
Через свою наївність дівчата не бачать низькі і корисливі цілі Курагіна і вірять в його щирість. Через зовнішнью різницю відношення між героїнями спершу складаються непросто, виникає непорозуміння, навіть презирство, але потім, взнавши одна одну краще, вони стають близькими подругами, тим самим створюючи єдиний етичний союз, об'єднаний кращими духовними якостями улюблених героїнь Толстого. У побудові системи образів Толстой далекий від схематизму: грань між «живими» і «мертвими» проникна. Толстой писав: «Для художника не може і не повинно бути героїв, а мають бути люди».
Тому в тканині твору виникають жіночі образи, які важко конкретно віднести до «живих» або «мертвих». Такою можна вважати мати Наташі Ростової, графиню Наталію Ростову.
В той же час на момент основної дії роману її внутрішній світ статичний, але це може бути пояснено значною еволюцією в молодості.
Вона стає матір'ю не лише для своїх дітей, але і для Соні. Соня тяжіє до табору «мертвих»: у ній немає тієї вируючої життєрадісності, яка є в Наташі, вона не динамічна, не імпульсивна.
Це особливо підкреслюється тим, що на початку роману Соня і Наташа завжди разом. Толстой наділив цю, загалом, непогану дівчину незавидною долею: закоханість в Миколу Ростова не приносить їй щастя, оскільки з міркувань добробуту сім'ї мати Миколи не дає благословіння на цей шлюб. Соня вдячна Ростову і так акцентується на ній, що зациклюється на ролі жертви. Вона не приймає пропозиції Долохова, відмовою афішуючи своє почуття до Миколи. Вона живе надією, демонструючи свою невизнану любов. Всі героїні Толстого різні і абсолютно самодостатні. У чомусь вони схожі один на одного, а в чомусь ні.
Завдання:
Які риси втілено в образі Наші Ростової? Опишіть бідьласка ідеал жінки по образам роману Л. Толстого.
Список використаних джерел:
1. Урок на тему : Жіночі образироману Л. Толстого, Котик В. А. учителя російської мови та літератури, сш №1, м Кам’янець - Подільський. 2. Урок на тему : Улюблений жіночий образ Л. Толстого, Кваша А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне. 3. Мислителі про мистецтво. - М., 2008. - 360 с. 4. Статті і думки про мистецтво. - М., 2006. - 130 с. 5. Єрмілов В. Толстой - художник і роман «Війна і світ». М., «Радянський письменник», 2008. 6. Коган П.С. Нариси по історії новітньої російської літератури 7. Л.Н.Толстой в російській критиці. М., 2002. 8. Мотильова Т. Про світове значення Толстого. М., «Сучасний письменник». 9. Плеханов Г.В. Мистецтво і література. М., 2008. Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
Над уроком працювали
Котик В. А.
Жоленко Д.Ю.
Кваша А. Б.
Пилипенко В.В.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.