'''Тема:''' Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника.<br>'''Мета: '''Ознайомити учнів із життям та творчістю Óскара УÁЙЛЬДа, мотивація навчальної діяльності, виховувати інтерес до творчості письменника та допитливість учнів<br>'''Тип уроку: '''урок вивчення літератури: урок-лекція
'''Тема:''' Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника.<br>'''Мета: '''Ознайомити учнів із життям та творчістю Óскара УÁЙЛЬДа, мотивація навчальної діяльності, виховувати інтерес до творчості письменника та допитливість учнів<br>'''Тип уроку: '''урок вивчення літератури: урок-лекція
Строка 7:
Строка 7:
[[Image:T53oy.jpeg]]
[[Image:T53oy.jpeg]]
-
відомий англійський письменник, автор поезій, казок, комедій, гостросюжетних новел. Найбільш відомий його твір - «Портрет Доріана Грея» - яскравий зразок інтелектуального роману ХIX століття. У творчості О. Уайльда виражені як романтичні традиції першої половини ХIX століття, так і реалістичні і модерністські естетичні принципи його другої половини.
+
відомий англійський письменник, автор поезій, [[У світі казки чарівної.Повні уроки|'''казок''']], комедій, гостросюжетних новел. Найбільш відомий його твір - «Портрет Доріана Грея» - яскравий зразок інтелектуального роману ХIX століття. У творчості О. Уайльда виражені як романтичні традиції першої половини ХIX століття, так і реалістичні і модерністські естетичні принципи його другої половини.
-
{{#ev:youtube|DXXkZxV3XTY}}
+
-
У історії світової літератури письменник увійшов як найбільш яскравий представник феномену в мистецтві, відомого під назвою естетизм.<br>«Естетизм розташовує мистецтво і Красу по той бік добра і зла, - говорить в статті «Дорогу естетизму» Д. Яковлєв, - знімаючи з художньої творчості відповідальність за «побічні» можливі наслідки неестетичного характеру. Саме ідеал естетизму - мистецтво для мистецтва - виявився найбільш живучим і прийнятним як для художників-модерністів, так і для адептів постмодернізму.
+
-
[[Image:T53oy1.jpeg]]<br>Творчість Оскара Уайльда дуже багатогранна. Окрім яскравих п'ес, мистецтвознавчих статей і геніального роману «Портрет Доріана Грей», перу письменника належать прекрасні казки. У 1888 році О. Уайльд публікує збірку «Щасливий Принц» і інші казки», до якого увійшло п'ять казок: «Щасливий Принц», «Соловей і Роза», «велетень-егоїст», «Вірний друг», «Дивна ракета»; а в 1891 році виходить друга книга казок: «Гранатовий будиночок», що складається з чотирьох казок: «Молодий король», «День народження Інфанти», «Рибак і його душа», «хлопчик-зірка».
+
{{#ev:youtube|DXXkZxV3XTY}}
-
[[Image:T53zm.jpeg]]<br>Деякі дослідники творчості О. Уайльда акцентують увагу на протиріччі письменника, Але практично всі сходяться на тому, що протиріччя (а так само імморалізм) майже не зустрічаються в казках, в цьому плані досить характерними є названі вище в збірці «Щасливий Принц» і «Гранатовий будиночок». Естетизм письменника в його казках виконаний морально, головними проблемами є проблеми людських взаємин із затвердженням необхідності взаєморозуміння і чесності.<br>Казки О. Уайльда, як і вся його творчість, дуже багатопланові, в них піднімається безліч проблем. Ми зупинимося на найбільш виразних, таких як: • проблема співвідношення героїв і навколишнього світу («Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанта»); <br>• проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої («Хлопчик-зірка», «День народження Інфанта», «Щасливий Принц»); <br>проблема самопожертвування («Соловей і Роза», «Щасливий Принц», «Відданий друг»).
+
У історії світової літератури письменник увійшов як найбільш яскравий представник феномену в мистецтві, відомого під назвою естетизм.<br>«Естетизм розташовує мистецтво і Красу по той бік добра і зла, - говорить в статті «Дорогу естетизму» Д. Яковлєв, - знімаючи з художньої творчості відповідальність за «побічні» можливі наслідки неестетичного характеру. Саме ідеал естетизму - мистецтво для мистецтва - виявився найбільш живучим і прийнятним як для художників-модерністів, так і для адептів постмодернізму.
-
[[Image:T53scp.jpeg]]<br>Проблема співвідношення героїв і навколишнього світу, жорстока дійсність займає особливе місце в творчості письменника.
+
[[Image:T53oy1.jpeg]]<br>
-
{{#ev:youtube|TzYhPGfwkXc}}
+
-
\Найяскравіше показана вона в казках: «Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанти». Молодий Король вже на початку казки показує нам людину, яка відчуває себе незатишно в обіймах дійсності: «Він лежав. дивлячись перед собою полохливими очима, подібно до смаглолицього лісового фавна або молодого звіра, який попався в розставлену мисливцями пастку»
+
-
[[Image:T53sk.jpeg]]<br>Тільки вищі сили вирішують цей конфлікт протирічь. Такий фінал цієї казки і таке своєрідне виведення письменника. Суть його в тому, що, внутрішній світ героїв не завжди може знайти розуміння в реальному світі, але є інший світ - світ гармонії, справедливості, і він завжди стає на захист чистих, щирих душ героїв.<br>Проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої, ця проблема займає особливе місце в творчості О. Уайльда. У казці «Хлопчику-зірка» письменник вельми послідовно відстоює принцип нерозривності зовнішньої і внутрішньої краси людини, і ілюструє думку про те, що основою моральності є естетичне відчуття.<br>Хлопчик-зірка на початку казки з’являється перед нами дивно красивим: «З кожним роком він ставав все красивішим і красивішим, і жителі поселення дивувалися його красі. Обличчя у нього було біле і ніжне, немов виточене із слонової кості, і золоті кучері його були як пелюстки нарциса, а губи - як пелюстки яскраво-червоної троянди, і очі - як фіалки, відбиті в прозорій воді струмка»
+
Творчість Оскара Уайльда дуже багатогранна. Окрім яскравих п'ес, мистецтвознавчих статей і геніального роману «Портрет Доріана Грей», перу письменника належать прекрасні казки. У 1888 році О. Уайльд публікує збірку «Щасливий Принц» і інші казки», до якого увійшло п'ять казок: «Щасливий Принц», «Соловей і Роза», «велетень-егоїст», «Вірний друг», «Дивна ракета»; а в 1891 році виходить друга книга казок: «Гранатовий будиночок», що складається з чотирьох казок: «Молодий король», «День народження Інфанти», «Рибак і його душа», «хлопчик-зірка».
-
[[Image:T53sk1.jpeg]]<br>Ця краса пікорювала всіх довкола, заставляла покорятися хлопчикові: «… І його однолітки слухалися його, тому що він був красивий»<br>У «Хлопчику-зірці» найяскравіше показано письменником співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси.
+
[[Image:T53zm.jpeg]]<br>
-
{{#ev:youtube|eXs4vWAqCeA}}
+
-
Хлопчик-зірка прекрасний, але його внутрішній світ - потворний, але все стає на свої місця - в покарання у нього забирають найкоштовніше - красу. І ось ми бачимо, що внутрішній світ відповідає зовнішньому. Варто героєві покаятися - і його тіло стає Так проблему співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси письменник розкриває в казці «Хлопчик-зірка». Інакше він розглядає її в казках «День народження Інфанти» і «Щасливий Принц».<br>«Центральною ідеєю казок О. Уайльда говорить Т. Крівіна, - є думка про те, що життя потворне, але прекрасна красива брехня, і коштує лише реальності вторгнутися в мрію, фантазію, створену кимось сучасну красу, як все це гине»
+
-
[[Image:T53oy3.jpeg]]<br>З красивою ілюзією Уайльда пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати перед світом свою дивну непереможну внутрішню красу.<br>З красивою ілюзією Уайльд пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати пере6д світом свою дивну непереможну внутрішню красу.<br>Період творчості О. Уайльда - це період розвитку естетизму в англійській і світовій літературі.
+
Деякі дослідники творчості О. Уайльда акцентують увагу на протиріччі письменника, Але практично всі сходяться на тому, що протиріччя (а так само імморалізм) майже не зустрічаються в казках, в цьому плані досить характерними є названі вище в збірці «Щасливий Принц» і «Гранатовий будиночок». Естетизм письменника в його казках виконаний морально, головними проблемами є проблеми людських взаємин із затвердженням необхідності взаєморозуміння і [[Тема 20. Намагайся не обманювати.|'''чесності''']].<br>Казки О. Уайльда, як і вся його творчість, дуже багатопланові, в них піднімається безліч проблем. Ми зупинимося на найбільш виразних, таких як: • проблема співвідношення героїв і навколишнього світу («Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанта»); <br>• проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої («Хлопчик-зірка», «День народження Інфанта», «Щасливий Принц»); <br>проблема самопожертвування («Соловей і Роза», «Щасливий Принц», «Відданий друг»).
-
{{#ev:youtube|RMz1VO0EsrA&feature}}
+
-
Естетизм - це течія в англійської естетичної думки в мистецтві, що зародилося в 1870-і роки, остаточно сформувалося в 1880-і - 1890-і роки і втратило свої позиції на початку XX століття, злившись з різними формами модернізму. Це художній напрям, що звів в абсолют ідею чистої Краси, що підноситься над реальним життям, є субстанцією рафінованого, вишуканого мистецтва.
+
-
<br>''Список використаних джерел:''<br>Урок на тему : Казки О. Уальда Миколайчук Н. Д. учителя світової літератури, сш №1, м Кам’янець Подільський.<br>Урок на тему : Чарівний світ творів О. Уальда Олійник А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>Андронік А.А. «Портрет.» Матеріалі до вивчення роману // Зарубіжна література. - 2002. - №7. - С. 3-25. <br>Анікін Г. В. Міхальськая Н. Г. Історія зарубіжної літератури для студентів пед. Інститутів по спец. №2103 «Ін.мов.» - М.: Вища школа. - 2005. - С. 254-257, С. 278-281. <br> Анікін А. В. Оськар Уайльд і його драматургія. // Оскар Уайльд. П’єси. <br>Афанащенко Л. М. Формула сенсу життя О. Уайльда. Вивчення Роману «Портрет.» у 10 кл. // Російська словесність в школах України. -2008.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br> <br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].
+
[[Image:T53scp.jpeg]]<br>
+
+
Проблема співвідношення героїв і навколишнього світу, жорстока дійсність займає особливе місце в творчості письменника.
+
+
{{#ev:youtube|TzYhPGfwkXc}} \
+
+
Найяскравіше показана вона в казках: «Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанти». Молодий Король вже на початку казки показує нам людину, яка відчуває себе незатишно в обіймах дійсності: «Він лежав. дивлячись перед собою полохливими очима, подібно до смаглолицього лісового фавна або молодого звіра, який попався в розставлену мисливцями пастку»
+
+
[[Image:T53sk.jpeg]]<br>
+
+
Тільки вищі сили вирішують цей конфлікт протирічь. Такий фінал цієї казки і таке своєрідне виведення письменника. Суть його в тому, що, внутрішній світ героїв не завжди може знайти розуміння в реальному світі, але є інший світ - світ гармонії, справедливості, і він завжди стає на захист чистих, щирих душ героїв.<br>Проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої, ця проблема займає особливе місце в творчості О. Уайльда. У казці «Хлопчику-зірка» письменник вельми послідовно відстоює принцип нерозривності зовнішньої і внутрішньої краси [[Тема 10. Людина – частина живої природи.|'''людини''']], і ілюструє думку про те, що основою моральності є естетичне відчуття.<br>Хлопчик-зірка на початку казки з’являється перед нами дивно красивим: «З кожним роком він ставав все красивішим і красивішим, і жителі поселення дивувалися його красі. Обличчя у нього було біле і ніжне, немов виточене із слонової кості, і золоті кучері його були як пелюстки нарциса, а губи - як пелюстки яскраво-червоної троянди, і очі - як фіалки, відбиті в прозорій воді струмка»
+
+
[[Image:T53sk1.jpeg]]<br>
+
+
Ця краса пікорювала всіх довкола, заставляла покорятися хлопчикові: «… І його однолітки слухалися його, тому що він був красивий»<br> У «Хлопчику-зірці» найяскравіше показано письменником співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси. {{#ev:youtube|eXs4vWAqCeA}} Хлопчик-зірка прекрасний, але його внутрішній світ - потворний, але все стає на свої місця - в покарання у нього забирають найкоштовніше - красу. І ось ми бачимо, що внутрішній світ відповідає зовнішньому. Варто героєві покаятися - і його тіло стає Так проблему співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси письменник розкриває в казці «Хлопчик-зірка». Інакше він розглядає її в казках «День народження Інфанти» і «Щасливий Принц».<br>«Центральною ідеєю казок О. Уайльда говорить Т. Крівіна, - є думка про те, що життя потворне, але прекрасна красива брехня, і коштує лише реальності вторгнутися в мрію, фантазію, створену кимось сучасну красу, як все це гине»
+
+
[[Image:T53oy3.jpeg]]<br>
+
+
З красивою ілюзією Уайльда пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати перед світом свою дивну непереможну внутрішню красу.<br>З красивою ілюзією Уайльд пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати пере6д світом свою дивну непереможну внутрішню красу.<br>Період творчості О. Уайльда - це період розвитку естетизму в англійській і [[Зарубіжна література 5 клас. Повні уроки|'''світовій літературі''']]. {{#ev:youtube|RMz1VO0EsrA&feature}} Естетизм - це течія в англійської естетичної думки в мистецтві, що зародилося в 1870-і роки, остаточно сформувалося в 1880-і - 1890-і роки і втратило свої позиції на початку XX століття, злившись з різними формами модернізму. Це художній напрям, що звів в абсолют ідею чистої Краси, що підноситься над реальним життям, є субстанцією рафінованого, вишуканого мистецтва.
+
+
<br>'''''Список використаних джерел:'''''<br>''1. Урок на тему : Казки О. Уальда. Миколайчук Н. Д., учителя світової літератури, сш №1, м Кам’янець Подільський.<br>2. Урок на тему : Чарівний світ творів О. Уальда. Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>3. Андронік А.А. «Портрет.» Матеріалі до вивчення роману // Зарубіжна література. - 2008. - №7. - С. 3-25. <br>4. Анікін Г. В. Міхальськая Н. Г. Історія зарубіжної літератури для студентів пед. Інститутів по спец. №2103 5. «Ін.мов.» - М.: Вища школа. - 2005. - С. 254-257, С. 278-281. <br>6. Анікін А. В. Оськар Уайльд і його драматургія. // Оскар Уайльд. П’єси. <br>7. Афанащенко Л. М. Формула сенсу життя О. Уайльда. Вивчення Роману «Портрет.» у 10 кл. // Російська словесність в школах України. -2008.''<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br> <br> ----
+
+
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
+
+
Олійник А. Б.
+
+
Пилипенко В.В.
+
+
Миколайчук Н. Д.
+
+
----
+
+
<br>
+
+
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Тема: Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника. Мета: Ознайомити учнів із життям та творчістю Óскара УÁЙЛЬДа, мотивація навчальної діяльності, виховувати інтерес до творчості письменника та допитливість учнів Тип уроку: урок вивчення літератури: урок-лекція
Оскар Фінгал ОФлаерті Уїллс Уайльд (1854-1900)-
відомий англійський письменник, автор поезій, казок, комедій, гостросюжетних новел. Найбільш відомий його твір - «Портрет Доріана Грея» - яскравий зразок інтелектуального роману ХIX століття. У творчості О. Уайльда виражені як романтичні традиції першої половини ХIX століття, так і реалістичні і модерністські естетичні принципи його другої половини.
У історії світової літератури письменник увійшов як найбільш яскравий представник феномену в мистецтві, відомого під назвою естетизм. «Естетизм розташовує мистецтво і Красу по той бік добра і зла, - говорить в статті «Дорогу естетизму» Д. Яковлєв, - знімаючи з художньої творчості відповідальність за «побічні» можливі наслідки неестетичного характеру. Саме ідеал естетизму - мистецтво для мистецтва - виявився найбільш живучим і прийнятним як для художників-модерністів, так і для адептів постмодернізму.
Творчість Оскара Уайльда дуже багатогранна. Окрім яскравих п'ес, мистецтвознавчих статей і геніального роману «Портрет Доріана Грей», перу письменника належать прекрасні казки. У 1888 році О. Уайльд публікує збірку «Щасливий Принц» і інші казки», до якого увійшло п'ять казок: «Щасливий Принц», «Соловей і Роза», «велетень-егоїст», «Вірний друг», «Дивна ракета»; а в 1891 році виходить друга книга казок: «Гранатовий будиночок», що складається з чотирьох казок: «Молодий король», «День народження Інфанти», «Рибак і його душа», «хлопчик-зірка».
Деякі дослідники творчості О. Уайльда акцентують увагу на протиріччі письменника, Але практично всі сходяться на тому, що протиріччя (а так само імморалізм) майже не зустрічаються в казках, в цьому плані досить характерними є названі вище в збірці «Щасливий Принц» і «Гранатовий будиночок». Естетизм письменника в його казках виконаний морально, головними проблемами є проблеми людських взаємин із затвердженням необхідності взаєморозуміння і чесності. Казки О. Уайльда, як і вся його творчість, дуже багатопланові, в них піднімається безліч проблем. Ми зупинимося на найбільш виразних, таких як: • проблема співвідношення героїв і навколишнього світу («Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанта»); • проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої («Хлопчик-зірка», «День народження Інфанта», «Щасливий Принц»); проблема самопожертвування («Соловей і Роза», «Щасливий Принц», «Відданий друг»).
Проблема співвідношення героїв і навколишнього світу, жорстока дійсність займає особливе місце в творчості письменника.
\
Найяскравіше показана вона в казках: «Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанти». Молодий Король вже на початку казки показує нам людину, яка відчуває себе незатишно в обіймах дійсності: «Він лежав. дивлячись перед собою полохливими очима, подібно до смаглолицього лісового фавна або молодого звіра, який попався в розставлену мисливцями пастку»
Тільки вищі сили вирішують цей конфлікт протирічь. Такий фінал цієї казки і таке своєрідне виведення письменника. Суть його в тому, що, внутрішній світ героїв не завжди може знайти розуміння в реальному світі, але є інший світ - світ гармонії, справедливості, і він завжди стає на захист чистих, щирих душ героїв. Проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої, ця проблема займає особливе місце в творчості О. Уайльда. У казці «Хлопчику-зірка» письменник вельми послідовно відстоює принцип нерозривності зовнішньої і внутрішньої краси людини, і ілюструє думку про те, що основою моральності є естетичне відчуття. Хлопчик-зірка на початку казки з’являється перед нами дивно красивим: «З кожним роком він ставав все красивішим і красивішим, і жителі поселення дивувалися його красі. Обличчя у нього було біле і ніжне, немов виточене із слонової кості, і золоті кучері його були як пелюстки нарциса, а губи - як пелюстки яскраво-червоної троянди, і очі - як фіалки, відбиті в прозорій воді струмка»
Ця краса пікорювала всіх довкола, заставляла покорятися хлопчикові: «… І його однолітки слухалися його, тому що він був красивий» У «Хлопчику-зірці» найяскравіше показано письменником співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси.
Хлопчик-зірка прекрасний, але його внутрішній світ - потворний, але все стає на свої місця - в покарання у нього забирають найкоштовніше - красу. І ось ми бачимо, що внутрішній світ відповідає зовнішньому. Варто героєві покаятися - і його тіло стає Так проблему співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси письменник розкриває в казці «Хлопчик-зірка». Інакше він розглядає її в казках «День народження Інфанти» і «Щасливий Принц». «Центральною ідеєю казок О. Уайльда говорить Т. Крівіна, - є думка про те, що життя потворне, але прекрасна красива брехня, і коштує лише реальності вторгнутися в мрію, фантазію, створену кимось сучасну красу, як все це гине»
З красивою ілюзією Уайльда пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати перед світом свою дивну непереможну внутрішню красу. З красивою ілюзією Уайльд пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати пере6д світом свою дивну непереможну внутрішню красу. Період творчості О. Уайльда - це період розвитку естетизму в англійській і світовій літературі.
Естетизм - це течія в англійської естетичної думки в мистецтві, що зародилося в 1870-і роки, остаточно сформувалося в 1880-і - 1890-і роки і втратило свої позиції на початку XX століття, злившись з різними формами модернізму. Це художній напрям, що звів в абсолют ідею чистої Краси, що підноситься над реальним життям, є субстанцією рафінованого, вишуканого мистецтва.
Список використаних джерел: 1. Урок на тему : Казки О. Уальда. Миколайчук Н. Д., учителя світової літератури, сш №1, м Кам’янець Подільський. 2. Урок на тему : Чарівний світ творів О. Уальда. Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне. 3. Андронік А.А. «Портрет.» Матеріалі до вивчення роману // Зарубіжна література. - 2008. - №7. - С. 3-25. 4. Анікін Г. В. Міхальськая Н. Г. Історія зарубіжної літератури для студентів пед. Інститутів по спец. №2103 5. «Ін.мов.» - М.: Вища школа. - 2005. - С. 254-257, С. 278-281. 6. Анікін А. В. Оськар Уайльд і його драматургія. // Оскар Уайльд. П’єси. 7. Афанащенко Л. М. Формула сенсу життя О. Уайльда. Вивчення Роману «Портрет.» у 10 кл. // Російська словесність в школах України. -2008. Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
----
Над уроком працювали
Олійник А. Б.
Пилипенко В.В.
Миколайчук Н. Д.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.