KNOWLEDGE HYPERMARKET


Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Повні уроки
 
Строка 1: Строка 1:
-
'''[[Заглавная страница|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки]]&gt;&gt; Зарубіжна література: Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Повні уроки<metakeywords>Тема  Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Повні уроки, Зарубіжна література, 10 клас</metakeywords>'''  
+
'''[[Заглавная_страница|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки]]&gt;&gt; Зарубіжна література: Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Повні уроки<metakeywords>Тема  Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Повні уроки, Зарубіжна література, 10 клас</metakeywords>'''  
'''Тема:''' Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900).&nbsp; Життєвий і творчий шлях письменника.<br>'''Мета: '''Ознайомити учнів із життям та творчістю Óскара УÁЙЛЬДа, мотивація навчальної діяльності, виховувати інтерес до творчості письменника та допитливість учнів<br>'''Тип уроку: '''урок вивчення літератури: урок-лекція  
'''Тема:''' Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900).&nbsp; Життєвий і творчий шлях письменника.<br>'''Мета: '''Ознайомити учнів із життям та творчістю Óскара УÁЙЛЬДа, мотивація навчальної діяльності, виховувати інтерес до творчості письменника та допитливість учнів<br>'''Тип уроку: '''урок вивчення літератури: урок-лекція  
Строка 7: Строка 7:
[[Image:T53oy.jpeg]]  
[[Image:T53oy.jpeg]]  
-
відомий англійський письменник, автор поезій, казок, комедій, гостросюжетних новел. Найбільш відомий його твір - «Портрет Доріана Грея» - яскравий зразок інтелектуального роману ХIX століття. У творчості О. Уайльда виражені як романтичні традиції першої половини ХIX століття, так і реалістичні і модерністські естетичні принципи його другої половини.&nbsp; {{#ev:youtube|DXXkZxV3XTY}} У історії світової літератури письменник увійшов як найбільш яскравий представник феномену в мистецтві, відомого під назвою естетизм.<br>«Естетизм розташовує мистецтво і Красу по той бік добра і зла, - говорить в статті «Дорогу естетизму» Д. Яковлєв, - знімаючи з художньої творчості відповідальність за «побічні» можливі наслідки неестетичного характеру. Саме ідеал естетизму - мистецтво для мистецтва - виявився найбільш живучим і прийнятним як для художників-модерністів, так і для адептів постмодернізму.
+
відомий англійський письменник, автор поезій, [[У світі казки чарівної.Повні уроки|'''казок''']], комедій, гостросюжетних новел. Найбільш відомий його твір - «Портрет Доріана Грея» - яскравий зразок інтелектуального роману ХIX століття. У творчості О. Уайльда виражені як романтичні традиції першої половини ХIX століття, так і реалістичні і модерністські естетичні принципи його другої половини.&nbsp;
-
[[Image:T53oy1.jpeg]]<br>Творчість Оскара Уайльда дуже багатогранна. Окрім яскравих п'ес, мистецтвознавчих статей і геніального роману «Портрет Доріана Грей», перу письменника належать прекрасні казки.&nbsp; У 1888 році О. Уайльд публікує збірку «Щасливий Принц» і інші казки», до якого увійшло п'ять казок: «Щасливий Принц», «Соловей і Роза», «велетень-егоїст», «Вірний друг», «Дивна ракета»; а в 1891 році виходить друга книга казок: «Гранатовий будиночок», що складається з чотирьох казок: «Молодий король», «День народження Інфанти», «Рибак і його душа», «хлопчик-зірка».
+
{{#ev:youtube|DXXkZxV3XTY}}
-
[[Image:T53zm.jpeg]]<br>Деякі дослідники творчості О. Уайльда акцентують увагу на протиріччі письменника, Але практично всі сходяться на тому, що протиріччя (а так само імморалізм) майже не зустрічаються в казках, в цьому плані досить характерними є названі вище в збірці «Щасливий Принц» і «Гранатовий будиночок». Естетизм письменника в його казках виконаний морально, головними проблемами є проблеми людських взаємин із затвердженням необхідності взаєморозуміння і чесності.<br>Казки О. Уайльда, як і вся його творчість, дуже багатопланові, в них піднімається безліч проблем. Ми зупинимося на найбільш виразних, таких як:&nbsp; • проблема співвідношення героїв і навколишнього світу («Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанта»); <br>• проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої («Хлопчик-зірка», «День народження Інфанта», «Щасливий Принц»);&nbsp; <br>проблема самопожертвування («Соловей і Роза», «Щасливий Принц», «Відданий друг»).  
+
&nbsp; &nbsp; &nbsp;У історії світової літератури письменник увійшов як найбільш яскравий представник феномену в мистецтві, відомого під назвою естетизм.<br>«Естетизм розташовує мистецтво і Красу по той бік добра і зла, - говорить в статті «Дорогу естетизму» Д. Яковлєв, - знімаючи з художньої творчості відповідальність за «побічні» можливі наслідки неестетичного характеру. Саме ідеал естетизму - мистецтво для мистецтва - виявився найбільш живучим і прийнятним як для художників-модерністів, так і для адептів постмодернізму.  
-
[[Image:T53scp.jpeg]]<br>Проблема співвідношення героїв і навколишнього світу, жорстока дійсність займає особливе місце в творчості письменника. {{#ev:youtube|TzYhPGfwkXc}} \Найяскравіше показана вона в казках: «Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанти».&nbsp; Молодий Король вже на початку казки показує нам людину, яка відчуває себе незатишно в обіймах дійсності: «Він лежав. дивлячись перед собою полохливими очима, подібно до смаглолицього лісового фавна або молодого звіра, який попався в розставлену мисливцями пастку»
+
[[Image:T53oy1.jpeg]]<br>
-
[[Image:T53sk.jpeg]]<br>Тільки вищі сили вирішують цей&nbsp; конфлікт протирічь. Такий фінал цієї казки і таке своєрідне виведення письменника. Суть його в тому, що, внутрішній світ героїв не завжди може знайти розуміння в реальному світі, але є інший світ - світ гармонії, справедливості, і він завжди стає на захист чистих, щирих душ героїв.<br>Проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої, ця проблема займає особливе місце в творчості О. Уайльда.&nbsp; У казці&nbsp; «Хлопчику-зірка» письменник вельми послідовно відстоює принцип нерозривності зовнішньої і внутрішньої краси людини, і ілюструє думку про те, що основою моральності є естетичне відчуття.<br>Хлопчик-зірка на початку казки з’являється&nbsp; перед нами дивно красивим: «З кожним роком він ставав все красивішим і красивішим, і жителі поселення дивувалися його красі. Обличчя у нього було біле і ніжне, немов виточене із слонової кості, і золоті кучері його були як пелюстки нарциса, а губи - як пелюстки яскраво-червоної троянди, і очі - як фіалки, відбиті в прозорій воді струмка»
+
&nbsp; &nbsp; &nbsp;Творчість Оскара Уайльда дуже багатогранна. Окрім яскравих п'ес, мистецтвознавчих статей і геніального роману «Портрет Доріана Грей», перу письменника належать прекрасні казки.&nbsp; У 1888 році О. Уайльд публікує збірку «Щасливий Принц» і інші казки», до якого увійшло п'ять казок: «Щасливий Принц», «Соловей і Роза», «велетень-егоїст», «Вірний друг», «Дивна ракета»; а в 1891 році виходить друга книга казок: «Гранатовий будиночок», що складається з чотирьох казок: «Молодий король», «День народження Інфанти», «Рибак і його душа», «хлопчик-зірка».
-
[[Image:T53sk1.jpeg]]<br>Ця краса пікорювала всіх довкола, заставляла покорятися хлопчикові: «… І його однолітки слухалися його, тому що він був красивий»<br>У «Хлопчику-зірці» найяскравіше показано письменником співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси. {{#ev:youtube|eXs4vWAqCeA}} Хлопчик-зірка прекрасний, але його внутрішній світ - потворний, але все стає на свої місця - в покарання у нього забирають найкоштовніше - красу. І ось ми бачимо, що внутрішній світ відповідає зовнішньому. Варто героєві покаятися - і його тіло стає&nbsp;&nbsp;&nbsp; Так проблему співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси письменник розкриває в казці «Хлопчик-зірка».&nbsp; Інакше він розглядає її в казках «День народження Інфанти» і «Щасливий Принц».<br>«Центральною ідеєю казок О. Уайльда говорить Т. Крівіна, - є думка про те, що життя потворне, але прекрасна красива брехня, і коштує лише реальності вторгнутися в мрію, фантазію, створену кимось сучасну красу, як все це гине»
+
[[Image:T53zm.jpeg]]<br>
-
[[Image:T53oy3.jpeg]]<br>З красивою ілюзією Уайльда пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати перед світом свою дивну непереможну внутрішню красу.<br>З красивою ілюзією Уайльд пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати пере6д світом свою дивну непереможну внутрішню красу.<br>Період творчості О. Уайльда - це період розвитку естетизму в англійській і світовій літературі. {{#ev:youtube|RMz1VO0EsrA&feature}} &nbsp; Естетизм - це течія в англійської естетичної думки в мистецтві, що зародилося в 1870-і роки, остаточно сформувалося в 1880-і - 1890-і роки і втратило свої позиції на початку XX століття, злившись з різними формами модернізму. Це художній напрям, що звів в абсолют ідею чистої Краси, що підноситься над реальним життям, є субстанцією рафінованого, вишуканого мистецтва.  
+
&nbsp; &nbsp; &nbsp;Деякі дослідники творчості О. Уайльда акцентують увагу на протиріччі письменника, Але практично всі сходяться на тому, що протиріччя (а так само імморалізм) майже не зустрічаються в казках, в цьому плані досить характерними є названі вище в збірці «Щасливий Принц» і «Гранатовий будиночок». Естетизм письменника в його казках виконаний морально, головними проблемами є проблеми людських взаємин із затвердженням необхідності взаєморозуміння і [[Тема 20. Намагайся не обманювати.|'''чесності''']].<br>Казки О. Уайльда, як і вся його творчість, дуже багатопланові, в них піднімається безліч проблем. Ми зупинимося на найбільш виразних, таких як:&nbsp; • проблема співвідношення героїв і навколишнього світу («Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанта»); <br>• проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої («Хлопчик-зірка», «День народження Інфанта», «Щасливий Принц»);&nbsp; <br>проблема самопожертвування («Соловей і Роза», «Щасливий Принц», «Відданий друг»).  
-
<br>''Список використаних джерел:''<br>Урок на тему&nbsp;: Казки О. Уальда. Миколайчук Н. Д., учителя світової літератури, сш №1, м Кам’янець Подільський.<br>Урок на тему&nbsp;: Чарівний світ творів О. Уальда. Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>Андронік А.А. «Портрет.» Матеріалі до вивчення роману // Зарубіжна література. - 2008. - №7. - С. 3-25.&nbsp; <br>Анікін Г. В. Міхальськая Н. Г. Історія зарубіжної літератури для студентів пед. Інститутів по спец. №2103 «Ін.мов.» - М.: Вища школа. - 2005. - С. 254-257, С. 278-281.&nbsp; <br>&nbsp;Анікін А. В. Оськар Уайльд і його драматургія. // Оскар Уайльд. П’єси.&nbsp; <br>Афанащенко Л. М. Формула сенсу життя О. Уайльда. Вивчення Роману «Портрет.» у 10 кл. // Російська словесність в школах України. -2008.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br> <br> ----
+
[[Image:T53scp.jpeg]]<br>
-
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
+
&nbsp; &nbsp; &nbsp;Проблема співвідношення героїв і навколишнього світу, жорстока дійсність займає особливе місце в творчості письменника.
-
Олійник А. Б.
+
{{#ev:youtube|TzYhPGfwkXc}} \
-
Пилипенко В.В.
+
Найяскравіше показана вона в казках: «Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанти».&nbsp; Молодий Король вже на початку казки показує нам людину, яка відчуває себе незатишно в обіймах дійсності: «Він лежав. дивлячись перед собою полохливими очима, подібно до смаглолицього лісового фавна або молодого звіра, який попався в розставлену мисливцями пастку»
-
Миколайчук Н. Д.
+
[[Image:T53sk.jpeg]]<br>
-
----
+
 +
&nbsp; &nbsp; &nbsp;Тільки вищі сили вирішують цей&nbsp; конфлікт протирічь. Такий фінал цієї казки і таке своєрідне виведення письменника. Суть його в тому, що, внутрішній світ героїв не завжди може знайти розуміння в реальному світі, але є інший світ - світ гармонії, справедливості, і він завжди стає на захист чистих, щирих душ героїв.<br>Проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої, ця проблема займає особливе місце в творчості О. Уайльда.&nbsp; У казці&nbsp; «Хлопчику-зірка» письменник вельми послідовно відстоює принцип нерозривності зовнішньої і внутрішньої краси [[Тема 10. Людина – частина живої природи.|'''людини''']], і ілюструє думку про те, що основою моральності є естетичне відчуття.<br>Хлопчик-зірка на початку казки з’являється&nbsp; перед нами дивно красивим: «З кожним роком він ставав все красивішим і красивішим, і жителі поселення дивувалися його красі. Обличчя у нього було біле і ніжне, немов виточене із слонової кості, і золоті кучері його були як пелюстки нарциса, а губи - як пелюстки яскраво-червоної троянди, і очі - як фіалки, відбиті в прозорій воді струмка»
 +
 +
[[Image:T53sk1.jpeg]]<br>
 +
 +
Ця краса пікорювала всіх довкола, заставляла покорятися хлопчикові: «… І його однолітки слухалися його, тому що він був красивий»<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp;У «Хлопчику-зірці» найяскравіше показано письменником співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси. {{#ev:youtube|eXs4vWAqCeA}} Хлопчик-зірка прекрасний, але його внутрішній світ - потворний, але все стає на свої місця - в покарання у нього забирають найкоштовніше - красу. І ось ми бачимо, що внутрішній світ відповідає зовнішньому. Варто героєві покаятися - і його тіло стає&nbsp;&nbsp;&nbsp; Так проблему співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси письменник розкриває в казці «Хлопчик-зірка».&nbsp; Інакше він розглядає її в казках «День народження Інфанти» і «Щасливий Принц».<br>«Центральною ідеєю казок О. Уайльда говорить Т. Крівіна, - є думка про те, що життя потворне, але прекрасна красива брехня, і коштує лише реальності вторгнутися в мрію, фантазію, створену кимось сучасну красу, як все це гине»
 +
 +
[[Image:T53oy3.jpeg]]<br>
 +
 +
З красивою ілюзією Уайльда пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати перед світом свою дивну непереможну внутрішню красу.<br>З красивою ілюзією Уайльд пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати пере6д світом свою дивну непереможну внутрішню красу.<br>Період творчості О. Уайльда - це період розвитку естетизму в англійській і [[Зарубіжна література 5 клас. Повні уроки|'''світовій літературі''']]. {{#ev:youtube|RMz1VO0EsrA&feature}} &nbsp; Естетизм - це течія в англійської естетичної думки в мистецтві, що зародилося в 1870-і роки, остаточно сформувалося в 1880-і - 1890-і роки і втратило свої позиції на початку XX століття, злившись з різними формами модернізму. Це художній напрям, що звів в абсолют ідею чистої Краси, що підноситься над реальним життям, є субстанцією рафінованого, вишуканого мистецтва.
 +
 +
<br>'''''Список використаних джерел:'''''<br>''1. Урок на тему&nbsp;: Казки О. Уальда. Миколайчук Н. Д., учителя світової літератури, сш №1, м Кам’янець Подільський.<br>2. Урок на тему&nbsp;: Чарівний світ творів О. Уальда. Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>3. Андронік А.А. «Портрет.» Матеріалі до вивчення роману // Зарубіжна література. - 2008. - №7. - С. 3-25.&nbsp; <br>4. Анікін Г. В. Міхальськая Н. Г. Історія зарубіжної літератури для студентів пед. Інститутів по спец. №2103 &nbsp; &nbsp;5. «Ін.мов.» - М.: Вища школа. - 2005. - С. 254-257, С. 278-281.&nbsp; <br>6. Анікін А. В. Оськар Уайльд і його драматургія. // Оскар Уайльд. П’єси.&nbsp; <br>7. Афанащенко Л. М. Формула сенсу життя О. Уайльда. Вивчення Роману «Портрет.» у 10 кл. // Російська словесність в школах України. -2008.''<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br> <br> ----
 +
 +
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
 +
 +
Олійник А. Б.
 +
 +
Пилипенко В.В.
 +
 +
Миколайчук Н. Д.
 +
 +
----
 +
<br>
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов&nbsp; высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>  
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов&nbsp; высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>  
[[Category:Зарубіжна_література_10_клас]]
[[Category:Зарубіжна_література_10_клас]]

Текущая версия на 06:16, 3 сентября 2012

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література: Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Повні уроки

Тема: Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900).  Життєвий і творчий шлях письменника.
Мета: Ознайомити учнів із життям та творчістю Óскара УÁЙЛЬДа, мотивація навчальної діяльності, виховувати інтерес до творчості письменника та допитливість учнів
Тип уроку: урок вивчення літератури: урок-лекція


Оскар Фінгал ОФлаерті Уїллс Уайльд (1854-1900)-

T53oy.jpeg

відомий англійський письменник, автор поезій, казок, комедій, гостросюжетних новел. Найбільш відомий його твір - «Портрет Доріана Грея» - яскравий зразок інтелектуального роману ХIX століття. У творчості О. Уайльда виражені як романтичні традиції першої половини ХIX століття, так і реалістичні і модерністські естетичні принципи його другої половини. 


     У історії світової літератури письменник увійшов як найбільш яскравий представник феномену в мистецтві, відомого під назвою естетизм.
«Естетизм розташовує мистецтво і Красу по той бік добра і зла, - говорить в статті «Дорогу естетизму» Д. Яковлєв, - знімаючи з художньої творчості відповідальність за «побічні» можливі наслідки неестетичного характеру. Саме ідеал естетизму - мистецтво для мистецтва - виявився найбільш живучим і прийнятним як для художників-модерністів, так і для адептів постмодернізму.

T53oy1.jpeg

     Творчість Оскара Уайльда дуже багатогранна. Окрім яскравих п'ес, мистецтвознавчих статей і геніального роману «Портрет Доріана Грей», перу письменника належать прекрасні казки.  У 1888 році О. Уайльд публікує збірку «Щасливий Принц» і інші казки», до якого увійшло п'ять казок: «Щасливий Принц», «Соловей і Роза», «велетень-егоїст», «Вірний друг», «Дивна ракета»; а в 1891 році виходить друга книга казок: «Гранатовий будиночок», що складається з чотирьох казок: «Молодий король», «День народження Інфанти», «Рибак і його душа», «хлопчик-зірка».

T53zm.jpeg

     Деякі дослідники творчості О. Уайльда акцентують увагу на протиріччі письменника, Але практично всі сходяться на тому, що протиріччя (а так само імморалізм) майже не зустрічаються в казках, в цьому плані досить характерними є названі вище в збірці «Щасливий Принц» і «Гранатовий будиночок». Естетизм письменника в його казках виконаний морально, головними проблемами є проблеми людських взаємин із затвердженням необхідності взаєморозуміння і чесності.
Казки О. Уайльда, як і вся його творчість, дуже багатопланові, в них піднімається безліч проблем. Ми зупинимося на найбільш виразних, таких як:  • проблема співвідношення героїв і навколишнього світу («Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанта»);
• проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої («Хлопчик-зірка», «День народження Інфанта», «Щасливий Принц»); 
проблема самопожертвування («Соловей і Роза», «Щасливий Принц», «Відданий друг»).

T53scp.jpeg

     Проблема співвідношення героїв і навколишнього світу, жорстока дійсність займає особливе місце в творчості письменника.


\

Найяскравіше показана вона в казках: «Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанти».  Молодий Король вже на початку казки показує нам людину, яка відчуває себе незатишно в обіймах дійсності: «Він лежав. дивлячись перед собою полохливими очима, подібно до смаглолицього лісового фавна або молодого звіра, який попався в розставлену мисливцями пастку»

T53sk.jpeg

     Тільки вищі сили вирішують цей  конфлікт протирічь. Такий фінал цієї казки і таке своєрідне виведення письменника. Суть його в тому, що, внутрішній світ героїв не завжди може знайти розуміння в реальному світі, але є інший світ - світ гармонії, справедливості, і він завжди стає на захист чистих, щирих душ героїв.
Проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої, ця проблема займає особливе місце в творчості О. Уайльда.  У казці  «Хлопчику-зірка» письменник вельми послідовно відстоює принцип нерозривності зовнішньої і внутрішньої краси людини, і ілюструє думку про те, що основою моральності є естетичне відчуття.
Хлопчик-зірка на початку казки з’являється  перед нами дивно красивим: «З кожним роком він ставав все красивішим і красивішим, і жителі поселення дивувалися його красі. Обличчя у нього було біле і ніжне, немов виточене із слонової кості, і золоті кучері його були як пелюстки нарциса, а губи - як пелюстки яскраво-червоної троянди, і очі - як фіалки, відбиті в прозорій воді струмка»

T53sk1.jpeg

Ця краса пікорювала всіх довкола, заставляла покорятися хлопчикові: «… І його однолітки слухалися його, тому що він був красивий»
     У «Хлопчику-зірці» найяскравіше показано письменником співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси.

Хлопчик-зірка прекрасний, але його внутрішній світ - потворний, але все стає на свої місця - в покарання у нього забирають найкоштовніше - красу. І ось ми бачимо, що внутрішній світ відповідає зовнішньому. Варто героєві покаятися - і його тіло стає    Так проблему співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси письменник розкриває в казці «Хлопчик-зірка».  Інакше він розглядає її в казках «День народження Інфанти» і «Щасливий Принц».
«Центральною ідеєю казок О. Уайльда говорить Т. Крівіна, - є думка про те, що життя потворне, але прекрасна красива брехня, і коштує лише реальності вторгнутися в мрію, фантазію, створену кимось сучасну красу, як все це гине»

T53oy3.jpeg

З красивою ілюзією Уайльда пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати перед світом свою дивну непереможну внутрішню красу.
З красивою ілюзією Уайльд пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати пере6д світом свою дивну непереможну внутрішню красу.
Період творчості О. Уайльда - це період розвитку естетизму в англійській і світовій літературі.

  Естетизм - це течія в англійської естетичної думки в мистецтві, що зародилося в 1870-і роки, остаточно сформувалося в 1880-і - 1890-і роки і втратило свої позиції на початку XX століття, злившись з різними формами модернізму. Це художній напрям, що звів в абсолют ідею чистої Краси, що підноситься над реальним життям, є субстанцією рафінованого, вишуканого мистецтва.


Список використаних джерел:
1. Урок на тему : Казки О. Уальда. Миколайчук Н. Д., учителя світової літератури, сш №1, м Кам’янець Подільський.
2. Урок на тему : Чарівний світ творів О. Уальда. Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.
3. Андронік А.А. «Портрет.» Матеріалі до вивчення роману // Зарубіжна література. - 2008. - №7. - С. 3-25. 
4. Анікін Г. В. Міхальськая Н. Г. Історія зарубіжної літератури для студентів пед. Інститутів по спец. №2103    5. «Ін.мов.» - М.: Вища школа. - 2005. - С. 254-257, С. 278-281. 
6. Анікін А. В. Оськар Уайльд і його драматургія. // Оскар Уайльд. П’єси. 
7. Афанащенко Л. М. Формула сенсу життя О. Уайльда. Вивчення Роману «Портрет.» у 10 кл. // Російська словесність в школах України. -2008.

Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.

----

Над уроком працювали

Олійник А. Б.

Пилипенко В.В.

Миколайчук Н. Д.



Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов  высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.

Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 10 клас