<br>''Творчість Ібсена пов’язує століття ''- в буквальному розумінні цього слова. Витоки - в тому, що завершується, передреволюційному XVIII столітті, в шіллеровському тираноборчестве і в обігу до природи і до простих людей. А драматургія зрілого і пізнього Ібсена, при всьому його якнайглибшому зв'язку з сучасним йому життям, намічає і істотні межі мистецтва XX століття - його, експериментальність, багатошаровість. Для поезії XX століття, на думку одного із зарубіжних дослідників вельми характерний, зокрема, мотив пили - з її скреготом, з її гострими зубами. У своїх незавершених спогадах Ібсен, описуючи свої дитячі роки, підкреслює те враження, мало вплив на нього безперервний виск лісопилок, сотні яких з ранку до вечора працювали в його рідному містечку Шиене. "Читаючи згодом про гільйотину, - пише Ібсен, - я завжди згадував про ці лісопилки". І це загострене відчуття диссонансності, яке проявив маленький Ібсен, згодом позначилося в тому, що він побачив і зберіг в своїй творчості кричущі дисонанси там, де інші бачили цілісність і гармонійність. В той же час зображення дисгармонії в Ібсена зовсім не дисгармонійно. Світ не розпадається в його творах на окремі, незв'язані фрагменти Форма ібсеновської драми - строга, чітка, зібрана.<br> Диссонансність світу виявляється тут в п'єсах, єдиних по своїй побудові і колориту. Погана організація життя виражається в чудово організованих творах. Майстром організації складного матеріалу Ібсен показав себе вже в молодості. Як це не дивно, на своїй батьківщині Ібсен в своїх піснях для студентських свят, прологів до п'єс і тому подібне юний Ібсен умів поєднувати в таких віршах чітке розгортання думки із справжньою емоційністю, використовуючи ланцюжки образів, багато в чому трафаретних для того часу, але в достатній мірі оновлених в контексті вірша.<br>Пам'ятаючи заклик Г. Брандеса до скандинавських письменників "ставити на обговорення проблеми" Ібсена в кінці XIX століття не зрідка називали постановником проблем. Але коріння "проблемного" мистецтва в ібсеновської творчості вельми глибоке! Рух думки завжди був виключно важливим для побудови його творів, органічно зростаючи в його п'єсах з розвитку внутрішнього світу персонажів. І ця межа також передбачила важливі тенденції в світової драматургії XX століття.
+
<br>'' Творчість Ібсена пов’язує століття ''- в буквальному розумінні цього слова. Витоки - в тому, що завершується, передреволюційному XVIII столітті, в шіллеровському тираноборчестве і в обігу до [[Тема 31. Що таке природа.|'''природи''']] і до простих людей. А драматургія зрілого і пізнього Ібсена, при всьому його якнайглибшому зв'язку з сучасним йому життям, намічає і істотні межі мистецтва XX століття - його, експериментальність, багатошаровість. Для поезії XX століття, на думку одного із зарубіжних дослідників вельми характерний, зокрема, мотив пили - з її скреготом, з її гострими зубами. У своїх незавершених спогадах Ібсен, описуючи свої дитячі роки, підкреслює те враження, мало вплив на нього безперервний виск лісопилок, сотні яких з ранку до вечора працювали в його рідному містечку Шиене. "Читаючи згодом про гільйотину, - пише Ібсен, - я завжди згадував про ці лісопилки". І це загострене відчуття диссонансності, яке проявив маленький Ібсен, згодом позначилося в тому, що він побачив і зберіг в своїй творчості кричущі дисонанси там, де інші бачили цілісність і гармонійність. В той же час зображення дисгармонії в Ібсена зовсім не дисгармонійно. Світ не розпадається в його творах на окремі, незв'язані фрагменти Форма ібсеновської драми - строга, чітка, зібрана.<br> Диссонансність світу виявляється тут в п'єсах, єдиних по своїй побудові і колориту. Погана організація життя виражається в чудово організованих творах. Майстром організації складного матеріалу Ібсен показав себе вже в молодості. Як це не дивно, на своїй батьківщині Ібсен в своїх [[Родинно-побутові пісні|'''піснях''']] для студентських свят, прологів до п'єс і тому подібне юний Ібсен умів поєднувати в таких віршах чітке розгортання думки із справжньою емоційністю, використовуючи ланцюжки образів, багато в чому трафаретних для того часу, але в достатній мірі оновлених в контексті вірша.<br>Пам'ятаючи заклик Г. Брандеса до скандинавських письменників "ставити на обговорення проблеми" Ібсена в кінці XIX століття не зрідка називали постановником проблем. Але коріння "проблемного" мистецтва в ібсеновської творчості вельми глибоке! Рух думки завжди був виключно важливим для побудови його творів, органічно зростаючи в його п'єсах з розвитку внутрішнього світу персонажів. І ця межа також передбачила важливі тенденції в світової драматургії XX століття.
-
[[Image:T59i1.jpeg]]<br>Генрік Ібсен народився 20 березня 1828 року в маленькому містечку Шпене. Його батько, спроможний комерсант, розорився, коли Генріху було вісім років, і хлопчикові довелося дуже рано, ще не досягнувши шістнадцяти років, почати самостійне життя. Він стає аптекарським учнем в Грімстаді - містечку, ще меншому, ніж Шиєн, і проводить там понад шість років, живучи в дуже важких умовах. Вже в цей час в Ібсена складається різко критичне, протестуюче відношення до сучасного суспільства що особливо загострюється в 1848 році, під впливом революційних подій в Європі. У Грімстаді Ібсен пише свої перші вірші і свою першу п'єсу "Каталіна" (1849).
+
[[Image:T59i1.jpeg]]<br>
-
[[Image:T59i2.jpeg]]<br>Двадцять восьмого квітня 1850 року Ібсен переїжджає в столицю країни Крістіанію, де готується до вступних іспитів в університет і бере активну участь в суспільно-політичному і літературному житті. Він пише багато віршів і статей, - зокрема, публіцистичних. У пародійній, гротесковій п'єсці "Норма, або Любов політика" (1851) Ібсен викриває нецілісність і боязкість тодішніх норвезьких опозиційних партій в парламенті - лібералів і лідерів селянського руху.<br>Він зближується з робочим рухом, що швидко розвивається тоді в Норвегії "під керівництвом Маркуса Тране, але незабаром пригніченим поліцейськими заходами. 26 вересня 1850 року в Крістіанійському театрі відбулася прем'єра першої п'єси Ібсена, що побачила світло рампи, - "Багатирський курган".<br>Ім'я Ібсена поступово стає відомим в літературних і театральних кругах. З осені 1851 року Ібсен стає штатним драматургом знов створеного театру в багатому торгівельному місті Бергене - першого театру, що прагнув розвивати національне норвезьке мистецтво. У Бергене Ібсен залишається до 1857 року, після чого він повертається в Крістіанію, на пост керівника і режисера що утворився і в столиці Національного норвезького театру. Але матеріальне положення Ібсена в цей час залишається вельми поганим.<br>Особливо болісним воно стає на межа 60-х років, коли справи Крістіанійського норвезького театру починають йти все гірше і гірше. Лише з найбільшою працею, завдяки самовідданій допомозі Б. Бьернсона, вдається Ібсену навесні 1864 роки покинути Крістіанію і відправитися до Італії. У всі ці роки, як в Крістіанії, так і в Бергене, творчість Ібсена існує під знаком норвезького національного романтика - широкого руху в духовному житті країни, що прагнув після багатовікового підпорядкування Данії затвердити національну самобутність норвезького народу, створити національну норвезьку культуру.
+
Генрік Ібсен народився 20 березня 1828 року в маленькому містечку Шпене. Його батько, спроможний комерсант, розорився, коли Генріху було вісім років, і хлопчикові довелося дуже рано, ще не досягнувши шістнадцяти років, почати самостійне життя. Він стає аптекарським учнем в Грімстаді - містечку, ще меншому, ніж Шиєн, і проводить там понад шість років, живучи в дуже важких умовах. Вже в цей час в Ібсена складається різко критичне, протестуюче відношення до сучасного суспільства що особливо загострюється в 1848 році, під впливом революційних подій в Європі. У Грімстаді Ібсен пише свої перші вірші і свою першу п'єсу "Каталіна" (1849).
-
{{#ev:youtube|LabIvIo0ILw}} <br>Звернення до норвезького фольклору - ось основна програма національної романтики, що продовжила і підсилила з кінця 40-х років патріотичні прагнення норвезьких письменників попередніх десятиліть. Для норвезького народу, що знаходився тоді в насильницькій унії з Швецією, національна романтика з'явилася одній з форм боротьби за незалежність. Цілком природно, що найбільше значення для національної романтики мав той соціальний прошарок, який був носієм національної
+
[[Image:T59i2.jpeg]]<br>
+
+
Двадцять восьмого квітня 1850 року Ібсен переїжджає в [[Тема 24. Історія твого міста. Природні та культурно-історичні пам'ятки рідного краю.|'''столицю''']] країни Крістіанію, де готується до вступних іспитів в університет і бере активну участь в суспільно-політичному і літературному житті. Він пише багато віршів і статей, - зокрема, публіцистичних. У пародійній, гротесковій п'єсці "Норма, або Любов політика" (1851) Ібсен викриває нецілісність і боязкість тодішніх норвезьких опозиційних партій в парламенті - лібералів і лідерів селянського руху.<br>Він зближується з робочим рухом, що швидко розвивається тоді в Норвегії "під керівництвом Маркуса Тране, але незабаром пригніченим поліцейськими заходами. 26 вересня 1850 року в Крістіанійському театрі відбулася прем'єра першої п'єси Ібсена, що побачила світло рампи, - "Багатирський курган".<br>Ім'я Ібсена поступово стає відомим в літературних і театральних кругах. З осені 1851 року Ібсен стає штатним драматургом знов створеного театру в багатому торгівельному місті Бергене - першого театру, що прагнув розвивати національне норвезьке мистецтво. У Бергене Ібсен залишається до 1857 року, після чого він повертається в Крістіанію, на пост керівника і режисера що утворився і в столиці Національного норвезького театру. Але матеріальне положення Ібсена в цей час залишається вельми поганим.<br>Особливо болісним воно стає на межа 60-х років, коли справи Крістіанійського норвезького театру починають йти все гірше і гірше. Лише з найбільшою працею, завдяки самовідданій допомозі Б. Бьернсона, вдається Ібсену [[Тема 29. Весна в природі. Перевіряємо народні прикмети. Рослини навесні.|'''навесні''']] 1864 роки покинути Крістіанію і відправитися до Італії. У всі ці роки, як в Крістіанії, так і в Бергене, творчість Ібсена існує під знаком норвезького національного романтика - широкого руху в духовному житті країни, що прагнув після багатовікового підпорядкування Данії затвердити національну самобутність норвезького народу, створити національну норвезьку культуру.
+
+
{{#ev:youtube|LabIvIo0ILw}} <br>
+
+
Звернення до норвезького фольклору - ось основна програма національної романтики, що продовжила і підсилила з кінця 40-х років патріотичні прагнення норвезьких письменників попередніх десятиліть. Для норвезького народу, що знаходився тоді в насильницькій унії з Швецією, національна романтика з'явилася одній з форм боротьби за незалежність. Цілком природно, що найбільше значення для національної романтики мав той соціальний прошарок, який був носієм національної
{{#ev:youtube|6n41kxhkZDs}}
{{#ev:youtube|6n41kxhkZDs}}
Строка 17:
Строка 23:
самобутності Норвегії і основою її політичного відродження - селянство, що зберегло свій основний життєвий устрій і свої діалекти, тоді як міське населення Норвегії повністю сприйняло данську культуру і данську мову.
самобутності Норвегії і основою її політичного відродження - селянство, що зберегло свій основний життєвий устрій і свої діалекти, тоді як міське населення Норвегії повністю сприйняло данську культуру і данську мову.
-
[[Image:T59i3.jpeg]]<br>Основна проблема в "Бранде" і "Пер Гюнт" - доля людської особи в сучасному суспільстві. Але центральні фігури цих п'єс діаметрально протилежні.
+
[[Image:T59i3.jpeg]]<br>
-
{{#ev:youtube|4E0BoQgSPk8}}
+
Основна проблема в "Бранде" і "Пер Гюнт" - доля людської особи в сучасному суспільстві. Але центральні фігури цих п'єс діаметрально протилежні.
+
+
{{#ev:youtube|4E0BoQgSPk8}}
Герой першої п'єси, священик Бранд, - людина незвичайної цілісності і сили. Герой другої п'єси, селянський парубок Пер Гюнт, - втілення душевної слабкості людини, - правда, втілення, доведене до гігантських розмірів.<br>
Герой першої п'єси, священик Бранд, - людина незвичайної цілісності і сили. Герой другої п'єси, селянський парубок Пер Гюнт, - втілення душевної слабкості людини, - правда, втілення, доведене до гігантських розмірів.<br>
-
{{#ev:youtube|VVauI2UsAzY}} Таким чином головним в п'єсі і для самого Ібсена, і для його скандинавських сучасників було нещадне викриття всього того, що здавалося Священним національній романтиці. Багатьма в Норвегії і Данії "Пер Гюнт" був сприйнятий як твір, що стоїть за межами поезії, грубе і несправедливе.
+
{{#ev:youtube|VVauI2UsAzY}}
+
+
Таким чином головним в п'єсі і для самого Ібсена, і для його скандинавських сучасників було нещадне викриття всього того, що здавалося Священним національній романтиці. Багатьма в Норвегії і Данії "Пер Гюнт" був сприйнятий як твір, що стоїть за межами поезії, грубе і несправедливе.
[[Image:T59i4.jpeg]]
[[Image:T59i4.jpeg]]
-
Ганс Християн Андерсен називав його гіршою з будь-коли прочитаних ним книг. Е. Гріг вкрай неохоче - по суті справи, лише із-за гонорару - погодився написати музику до п'єси і протягом ряду років відкладав виконання своєї обіцянки. Притому в своїй чудовій сюїті, що багато в чому зумовила світовий успіх п'єси, він надзвичайно підсилив романтичне звучання "Пер Гюнт". Що ж до самої п'єси, то надзвичайно поважно, що справжній, високий ліризм присутній в ній лише в тих сценах, в яких немає жодної умовної національно-романтичної мішури і вирішальним виявляється чисто людський початок, - якнайглибші переживання людської душі, п'єси, що співвідносяться із загальним фоном, як разючий контраст до нього.
+
Ганс Християн Андерсен називав його гіршою з будь-коли прочитаних ним [[Твій друг – книга.Повні уроки|'''книг''']]. Е. Гріг вкрай неохоче - по суті справи, лише із-за гонорару - погодився написати музику до п'єси і протягом ряду років відкладав виконання своєї обіцянки. Притому в своїй чудовій сюїті, що багато в чому зумовила світовий успіх п'єси, він надзвичайно підсилив романтичне звучання "Пер Гюнт". Що ж до самої п'єси, то надзвичайно поважно, що справжній, високий ліризм присутній в ній лише в тих сценах, в яких немає жодної умовної національно-романтичної мішури і вирішальним виявляється чисто людський початок, - якнайглибші переживання людської душі, п'єси, що співвідносяться із загальним фоном, як разючий контраст до нього.
[[Image:T59i5.jpeg]]<br>У подальші десятиліття п'єси Ібсена незрідка з'являються в репертуарі різних театрів у всьому світі. Але все таки творчість Ібсена починаючи з 20-х років стає менш популярною. Проте традиції ібсеновської драматургії вельми сильні і в світовій літературі XX століття.
[[Image:T59i5.jpeg]]<br>У подальші десятиліття п'єси Ібсена незрідка з'являються в репертуарі різних театрів у всьому світі. Але все таки творчість Ібсена починаючи з 20-х років стає менш популярною. Проте традиції ібсеновської драматургії вельми сильні і в світовій літературі XX століття.
-
<br>''Список використаних джерел:''<br>Урок на тему : Ібсен і його творчість ., Корчик Н. Д. учителя світової літератури, сш №1, м Запоріжжя.<br>Урок на тему : «Пер Гюнт» це Ібсен чи Гріг урок дискусія Олійник А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>Зінгерман К. І. Нариси історії драми XX століття. Чехов, Стріндберг, Ібсен, Метерлінк, Піранделло, Брехт, Гауптман, Лорка, Ануй.Перевид.— М., 2007.<br>Кочур Р. П. Генрік Ібсен // Українська літературна енциклопедія. — Т. 2. — До., 1990. — С. 286—287.<br><br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
+
<br>'''''Список використаних джерел:'''''<br>''1. Урок на тему : Ібсен і його творчість ., Корчик Н. Д. учителя світової літератури, сш №1, м. Запоріжжя.<br>2. Урок на тему : «Пер Гюнт» це Ібсен чи Гріг урок дискусія Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>3. Зінгерман К. І. Нариси історії драми XX століття. Чехов, Стріндберг, Ібсен, Метерлінк, Піранделло, Брехт, Гауптман, Лорка, Ануй.Перевид.— М., 2007.<br>4. Кочур Р. П. Генрік Ібсен // Українська літературна енциклопедія. — Т. 2.<br>''<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
+
+
<br> ----
+
+
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
+
+
Корчик Н. Д.
+
+
Пилипенко В.В.
+
+
Олійник А. Б.
+
+
----
+
+
<br>
-
<br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br>
+
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Тема: Гéнрік Ібсен. Життєвий і творчий шлях письменника. Генрік Ібсен – норвезький письменник, зачинатель європейської “нової драматургії” Мета: Ознайомити учнів із життям та творчістю Г. Ібсена, мотивація навчальної діяльності, виховувати інтерес до творчості письменника та допитливість учнів Тип уроку: урок вивчення основ теорії та історії літератури.
Творчість Ібсена пов’язує століття - в буквальному розумінні цього слова. Витоки - в тому, що завершується, передреволюційному XVIII столітті, в шіллеровському тираноборчестве і в обігу до природи і до простих людей. А драматургія зрілого і пізнього Ібсена, при всьому його якнайглибшому зв'язку з сучасним йому життям, намічає і істотні межі мистецтва XX століття - його, експериментальність, багатошаровість. Для поезії XX століття, на думку одного із зарубіжних дослідників вельми характерний, зокрема, мотив пили - з її скреготом, з її гострими зубами. У своїх незавершених спогадах Ібсен, описуючи свої дитячі роки, підкреслює те враження, мало вплив на нього безперервний виск лісопилок, сотні яких з ранку до вечора працювали в його рідному містечку Шиене. "Читаючи згодом про гільйотину, - пише Ібсен, - я завжди згадував про ці лісопилки". І це загострене відчуття диссонансності, яке проявив маленький Ібсен, згодом позначилося в тому, що він побачив і зберіг в своїй творчості кричущі дисонанси там, де інші бачили цілісність і гармонійність. В той же час зображення дисгармонії в Ібсена зовсім не дисгармонійно. Світ не розпадається в його творах на окремі, незв'язані фрагменти Форма ібсеновської драми - строга, чітка, зібрана. Диссонансність світу виявляється тут в п'єсах, єдиних по своїй побудові і колориту. Погана організація життя виражається в чудово організованих творах. Майстром організації складного матеріалу Ібсен показав себе вже в молодості. Як це не дивно, на своїй батьківщині Ібсен в своїх піснях для студентських свят, прологів до п'єс і тому подібне юний Ібсен умів поєднувати в таких віршах чітке розгортання думки із справжньою емоційністю, використовуючи ланцюжки образів, багато в чому трафаретних для того часу, але в достатній мірі оновлених в контексті вірша. Пам'ятаючи заклик Г. Брандеса до скандинавських письменників "ставити на обговорення проблеми" Ібсена в кінці XIX століття не зрідка називали постановником проблем. Але коріння "проблемного" мистецтва в ібсеновської творчості вельми глибоке! Рух думки завжди був виключно важливим для побудови його творів, органічно зростаючи в його п'єсах з розвитку внутрішнього світу персонажів. І ця межа також передбачила важливі тенденції в світової драматургії XX століття.
Генрік Ібсен народився 20 березня 1828 року в маленькому містечку Шпене. Його батько, спроможний комерсант, розорився, коли Генріху було вісім років, і хлопчикові довелося дуже рано, ще не досягнувши шістнадцяти років, почати самостійне життя. Він стає аптекарським учнем в Грімстаді - містечку, ще меншому, ніж Шиєн, і проводить там понад шість років, живучи в дуже важких умовах. Вже в цей час в Ібсена складається різко критичне, протестуюче відношення до сучасного суспільства що особливо загострюється в 1848 році, під впливом революційних подій в Європі. У Грімстаді Ібсен пише свої перші вірші і свою першу п'єсу "Каталіна" (1849).
Двадцять восьмого квітня 1850 року Ібсен переїжджає в столицю країни Крістіанію, де готується до вступних іспитів в університет і бере активну участь в суспільно-політичному і літературному житті. Він пише багато віршів і статей, - зокрема, публіцистичних. У пародійній, гротесковій п'єсці "Норма, або Любов політика" (1851) Ібсен викриває нецілісність і боязкість тодішніх норвезьких опозиційних партій в парламенті - лібералів і лідерів селянського руху. Він зближується з робочим рухом, що швидко розвивається тоді в Норвегії "під керівництвом Маркуса Тране, але незабаром пригніченим поліцейськими заходами. 26 вересня 1850 року в Крістіанійському театрі відбулася прем'єра першої п'єси Ібсена, що побачила світло рампи, - "Багатирський курган". Ім'я Ібсена поступово стає відомим в літературних і театральних кругах. З осені 1851 року Ібсен стає штатним драматургом знов створеного театру в багатому торгівельному місті Бергене - першого театру, що прагнув розвивати національне норвезьке мистецтво. У Бергене Ібсен залишається до 1857 року, після чого він повертається в Крістіанію, на пост керівника і режисера що утворився і в столиці Національного норвезького театру. Але матеріальне положення Ібсена в цей час залишається вельми поганим. Особливо болісним воно стає на межа 60-х років, коли справи Крістіанійського норвезького театру починають йти все гірше і гірше. Лише з найбільшою працею, завдяки самовідданій допомозі Б. Бьернсона, вдається Ібсену навесні 1864 роки покинути Крістіанію і відправитися до Італії. У всі ці роки, як в Крістіанії, так і в Бергене, творчість Ібсена існує під знаком норвезького національного романтика - широкого руху в духовному житті країни, що прагнув після багатовікового підпорядкування Данії затвердити національну самобутність норвезького народу, створити національну норвезьку культуру.
Звернення до норвезького фольклору - ось основна програма національної романтики, що продовжила і підсилила з кінця 40-х років патріотичні прагнення норвезьких письменників попередніх десятиліть. Для норвезького народу, що знаходився тоді в насильницькій унії з Швецією, національна романтика з'явилася одній з форм боротьби за незалежність. Цілком природно, що найбільше значення для національної романтики мав той соціальний прошарок, який був носієм національної
самобутності Норвегії і основою її політичного відродження - селянство, що зберегло свій основний життєвий устрій і свої діалекти, тоді як міське населення Норвегії повністю сприйняло данську культуру і данську мову.
Основна проблема в "Бранде" і "Пер Гюнт" - доля людської особи в сучасному суспільстві. Але центральні фігури цих п'єс діаметрально протилежні.
Герой першої п'єси, священик Бранд, - людина незвичайної цілісності і сили. Герой другої п'єси, селянський парубок Пер Гюнт, - втілення душевної слабкості людини, - правда, втілення, доведене до гігантських розмірів.
Таким чином головним в п'єсі і для самого Ібсена, і для його скандинавських сучасників було нещадне викриття всього того, що здавалося Священним національній романтиці. Багатьма в Норвегії і Данії "Пер Гюнт" був сприйнятий як твір, що стоїть за межами поезії, грубе і несправедливе.
Ганс Християн Андерсен називав його гіршою з будь-коли прочитаних ним книг. Е. Гріг вкрай неохоче - по суті справи, лише із-за гонорару - погодився написати музику до п'єси і протягом ряду років відкладав виконання своєї обіцянки. Притому в своїй чудовій сюїті, що багато в чому зумовила світовий успіх п'єси, він надзвичайно підсилив романтичне звучання "Пер Гюнт". Що ж до самої п'єси, то надзвичайно поважно, що справжній, високий ліризм присутній в ній лише в тих сценах, в яких немає жодної умовної національно-романтичної мішури і вирішальним виявляється чисто людський початок, - якнайглибші переживання людської душі, п'єси, що співвідносяться із загальним фоном, як разючий контраст до нього.
У подальші десятиліття п'єси Ібсена незрідка з'являються в репертуарі різних театрів у всьому світі. Але все таки творчість Ібсена починаючи з 20-х років стає менш популярною. Проте традиції ібсеновської драматургії вельми сильні і в світовій літературі XX століття.
Список використаних джерел: 1. Урок на тему : Ібсен і його творчість ., Корчик Н. Д. учителя світової літератури, сш №1, м. Запоріжжя. 2. Урок на тему : «Пер Гюнт» це Ібсен чи Гріг урок дискусія Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне. 3. Зінгерман К. І. Нариси історії драми XX століття. Чехов, Стріндберг, Ібсен, Метерлінк, Піранделло, Брехт, Гауптман, Лорка, Ануй.Перевид.— М., 2007. 4. Кочур Р. П. Генрік Ібсен // Українська літературна енциклопедія. — Т. 2.
Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
----
Над уроком працювали
Корчик Н. Д.
Пилипенко В.В.
Олійник А. Б.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.