Джордж Бéрнард Шоу (1856–1950). Життєвий і творчий шлях письменника. “Театральна революція” англійського драматурга Шоу, його “драми ідей”. Шоу й “ібсенізм”<br>
+
-
===Мета:===
+
-
Познайомити учнв з творістю Бéрнард Шоу.<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.<br>
+
-
===Тип уроку:===
+
-
навчально - виховний<br>Хід уроку:<br>В жизни есть две трагедии. Одна — не добиться исполнения своего самого сокровенного желания. Вторая — добиться. Б. Шоу
+
-
===Хід уроку:===
+
-
<br>Новаторство Г.Ібсена, надихнуло Шоу створив власну, цілком оригінальну театральну естетику - інтелектуальний проблемний реалістичний театр. Одним з улюблених засобів впливу Шоу на свідомість своїх читачів і глядачів був парадокс. Таким чином він зовсім не прагнув заробити дешеву популярність. Письменник мав на меті зовсім інакше - змусити людину по-новому неупереджено поглянути на традиційні цінності, звільнити її від влади застарілих стереотипів. Саме по цих причинах Шоу віддавав перевага «відкритим», незавершеним закінченням, які не відчужувало проблем, які розглядалися в п'єсах, а навпаки, ставили нові.<br>Цікаве про Б Шоу:<br>Якийсь войовничий клерикал застерігав Шоу, що його вигадування грозять йому пеклом. — Це мене не лякає, — відповів Шоу. — І рай і пекло мають свої переваги. У раю дивний клімат, а в пеклу — вишукане суспільство.<br>Драматург закликав сучасників піти важким і небезпечним шляхом Свободи, не лише політичної або економічної, а перш за все духовної.<br>Коріння такого оригінального світогляду письменника слід шукати в його дитинстві і юності. Джордж Бернард Шоу народився в 1856 році в Дубліні, столиці Ірландії, яка тоді була однією з британських колоній. Батько Шоу був комерсантом-невдахою, який, до того ж, дуже пив. Мати була обдарованою жінкою, мала непоганий голос, але відчувала себе нещасливою з таким чоловіком. Життя сім'ї супроводжували матеріальні потреби, несприятливий моральний клімат (його Шоу потім відтворив в своїй трагікомедії «Будинок, де розбиваються серця»): батьки часто сварилися і не приділяли належної уваги своїм дітям (окрім Бернарда, вони мали ще дві дочки).<br>Майбутній драматург відчував себе покинутим і самотнім. Школи, де він вчився, були поганими, і хлопчик переважно добував знання самостійно. Він багато читав, захоплювався музикою. Поступово мати знайшла вихід з родинної драми - вона почала вивчати музику, яка потім дала їй можливість оселитися в Лондоні, де вона заробляла на життя приватними уроками співу.<br>• Ви згодні з висловом драматурга?<br>Свобода означає відповідальність. Ось чому більшість людей бояться її.<br>Нові можливості для розвитку незалежного духу встали перед Шоу з 1876 року, після переїзду до Лондона, який назавжди став місцем проживання великого драматурга. Тут він продовжив самоосвіту. Його душа і розум відкриваються всім інтелектуальним і естетичним впливом «кінця століття». Його друг і меценат У. Арчер згадує, як він в перше побачив Шоу в бібліотеці Британського музею. Перед ним лежали «Капітал» К.Маркса і партитура опери «Золота Рейну» Р.Вагнера. Він по черзі читав обидва твори.<br>У нього сформувалася відверто антибуржуазна позиція, якій він був вірний до кінця. Йому здавалося, що він відшукав дороги поліпшення ситуації. Свої надії він покладав на модний тоді соціалізм, але не революційний, а реформаторський.<br>Ще один чинник мав велике значення для формування його світогляду і естетики: Шоу був ірландцем за національністю, а не англійцем. Він належить до групи так званих англо-ірландських письменників (представники літератури Великобританії, які народилися в Ірландії і вважали себе ірландцями). Майже всі вони були сміливими новаторами в області мистецтва слова.<br>Бернард Шоу увійшов до літератури зрілою людиною. Його першими творами були газетні статті, критичні роботи по питаннях музики, які він підписував псевдонімом Corno di Bassetto, а також театральні рецензії, що виходили під ініціалами G. B. S. - Джордж Бернард Шоу. На ниві витонченої словесності він дебютував п'ятьма романами, які, проте, не принесли йому успіху. Значною подією в історії театрального мистецтва Англії і всієї Європи було видання критичного нарису «Квінтесенція ібсенізма». Це означало, що «порушник спокою», «соціаліст» і «марксист» Шоу включився в боротьбу за «нову драму».<br>Як витікає з назви нарису, його центральна тема - суть театральної революції Г.Ібсена. Вибір такої теми не був випадковим. Шоу свідомо прагнув привернутим увагу до фігури норвезького художника, аби сприяти радикальному оновленню англійського театру, де переважали водевілі, дешеві мелодрами або розважальні «добре зроблені» п'єси В.Сарду або Е.Скріби. Шоу вірив, що настав час для нової проблемної драматургії, основоположником якої був автор «Лялькового удома» і «Будівельного Сольнеса».
+
-
===Підсумок:===
+
Джордж Бéрнард Шоу (1856–1950). Життєвий і творчий шлях письменника. “Театральна революція” англійського драматурга Шоу, його “драми ідей”. Шоу й “ібсенізм”<br>
-
<br>Творчість Шоу - розгорнута і всеосяжна панорама інтелектуального і політичного життя Західної Європи і світу впродовж першої половини ХХ ст. починаючи з 1900г. і до 30-х років він був наївліятельнейшим драматургом Великобританії. Унаслідок його діяльності англійський театр пішов зовсім іншим шляхом і знову, як і за часів Шекспіра, став одним з вирішальних чинників розвитку світового театрального мистецтва. Шоу був патріотом своєї землі.<br>
+
-
===Домашнє завдання:===
+
=== Мета: ===
-
<br>Напишіть твір – роздум на тему: Світосприйняття творчості Б. Шоу.<br>
+
-
Список використаних джерел:
+
Познайомити учнв з творістю Бéрнард Шоу.<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.<br>
-
<br>Зінгерман К. І. Нариси історії драми XX століття. Чехов, Стріндберг, Ібсен, Метерлінк, Піранделло, Брехт, Гауптман, Лорка, Ануй.Перевид.— М., 2007.<br>Кочур Р. П. Генрік Ібсен // Українська літературна енциклопедія. — Т. 2.<br><br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В. <br><br>---- <br>Над уроком працювали <br>Корчик Н. Д. <br>Пилипенко В.В. <br>Олійник А. Б. <br><br>Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
+
+
=== Тип уроку: ===
+
+
навчально - виховний<br>Хід уроку:<br>В жизни есть две трагедии. Одна — не добиться исполнения своего самого сокровенного желания. Вторая — добиться. Б. Шоу
+
+
=== Хід уроку: ===
+
+
[[Image:T62bs.jpeg]]<br>
+
+
Новаторство Г.Ібсена, надихнуло Шоу створив власну, цілком оригінальну театральну естетику - інтелектуальний проблемний реалістичний театр. Одним з улюблених засобів впливу Шоу на свідомість своїх читачів і глядачів був парадокс. Таким чином він зовсім не прагнув заробити дешеву популярність. Письменник мав на меті зовсім інакше - змусити [[Тема 63. Людина - живий організм.|'''людину''']] по-новому неупереджено поглянути на традиційні цінності, звільнити її від влади застарілих стереотипів.
+
+
{{#ev:youtube|vjo-3CPJIfI}}
+
+
Саме по цих причинах Шоу віддавав перевага «відкритим», незавершеним закінченням, які не відчужувало проблем, які розглядалися в п'єсах, а навпаки, ставили нові.<br> <br>
+
+
*'''''Цікаве про Б Шоу:'''''
+
+
Якийсь войовничий клерикал застерігав Шоу, що його вигадування грозять йому пеклом. — Це мене не лякає, — відповів Шоу. — І рай і пекло мають свої переваги. У раю дивний клімат, а в пеклу — вишукане [[Людина і суспільство|'''суспільство''']].
+
+
[[Image:T62bs1.jpeg]]<br>Драматург закликав сучасників піти важким і небезпечним шляхом Свободи, не лише політичної або економічної, а перш за все духовної.<br>Коріння такого оригінального світогляду письменника слід шукати в його дитинстві і юності. Джордж Бернард Шоу народився в 1856 році в Дубліні, столиці Ірландії, яка тоді була однією з британських колоній. Батько Шоу був комерсантом-невдахою, який, до того ж, дуже пив. Мати була обдарованою жінкою, мала непоганий голос, але відчувала себе нещасливою з таким чоловіком. Життя сім'ї супроводжували матеріальні потреби, несприятливий моральний клімат (його Шоу потім відтворив в своїй трагікомедії «Будинок, де розбиваються серця»): батьки часто сварилися і не приділяли належної уваги своїм дітям (окрім Бернарда, вони мали ще дві дочки).<br>Майбутній драматург відчував себе покинутим і самотнім. Школи, де він вчився, були поганими, і хлопчик переважно добував знання самостійно. Він багато читав, захоплювався музикою. Поступово мати знайшла вихід з родинної драми - вона почала вивчати музику, яка потім дала їй можливість оселитися в Лондоні, де вона заробляла на життя приватними уроками [[Музика|'''співу''']].
+
+
[[Image:T62bs2.jpeg]]
+
+
*'''Ви згодні з висловом драматурга?'''
+
+
Свобода означає відповідальність. Ось чому більшість людей бояться її.<br>Нові можливості для розвитку незалежного духу встали перед Шоу з 1876 року, після переїзду до Лондона, який назавжди став місцем проживання великого драматурга. Тут він продовжив самоосвіту. Його душа і розум відкриваються всім інтелектуальним і естетичним впливом «кінця століття». Його друг і меценат У. Арчер згадує, як він в перше побачив Шоу в бібліотеці Британського музею. Перед ним лежали «Капітал» К.Маркса і партитура опери «Золота Рейну» Р.Вагнера. Він по черзі читав обидва твори.
+
+
[[Image:T62bs3.jpeg]]<br>
+
+
У нього сформувалася відверто антибуржуазна позиція, якій він був вірний до кінця. Йому здавалося, що він відшукав дороги поліпшення ситуації.
+
+
{{#ev:youtube|By-RmCZefpY}}
+
+
Свої надії він покладав на модний тоді соціалізм, але не революційний, а реформаторський.<br>Ще один чинник мав велике значення для формування його світогляду і естетики: Шоу був ірландцем за національністю, а не англійцем. Він належить до групи так званих англо-ірландських письменників (представники літератури Великобританії, які народилися в Ірландії і вважали себе ірландцями). Майже всі вони були сміливими новаторами в області [[Тема 21. Література й мистецтво.|'''мистецтва''']] слова.
+
+
[[Image:T62bs4.jpeg]]<br>
+
+
Бернард Шоу увійшов до літератури зрілою людиною. Його першими творами були газетні статті, критичні роботи по питаннях музики, які він підписував псевдонімом Corno di Bassetto, а також театральні рецензії, що виходили під ініціалами G. B. S. - Джордж Бернард Шоу. На ниві витонченої словесності він дебютував п'ятьма романами, які, проте, не принесли йому успіху. Значною подією в історії театрального мистецтва Англії і всієї Європи було видання критичного нарису «Квінтесенція ібсенізма». Це означало, що «порушник спокою», «соціаліст» і «марксист» Шоу включився в боротьбу за «нову драму».<br>Як витікає з назви нарису, його центральна тема - суть театральної революції Г.Ібсена. Вибір такої теми не був випадковим. Шоу свідомо прагнув привернутим увагу до фігури норвезького художника, аби сприяти радикальному оновленню англійського театру, де переважали водевілі, дешеві мелодрами або розважальні «добре зроблені» п'єси В.Сарду або Е.Скріби. Шоу вірив, що настав час для нової проблемної драматургії, основоположником якої був автор «Лялькового удома» і «Будівельного Сольнеса».
+
+
=== Підсумок: ===
+
+
[[Image:T62ds5.jpeg]]<br>Творчість Шоу - розгорнута і всеосяжна панорама інтелектуального і політичного життя Західної Європи і світу впродовж першої половини ХХ ст. починаючи з 1900г. і до 30-х років він був наївліятельнейшим драматургом Великобританії.
+
+
{{#ev:youtube|re23BAWgkGw}}
+
+
Унаслідок його діяльності англійський театр пішов зовсім іншим шляхом і знову, як і за часів Шекспіра, став одним з вирішальних чинників розвитку світового театрального мистецтва. Шоу був патріотом своєї землі.<br> <br>
+
+
{{#ev:youtube|JKJocwzKks0}} <br>
+
+
Домашнє завдання: <br>Напишіть твір – роздум на тему: Світосприйняття творчості Б. Шоу.
+
+
<br> '''''Список використаних джерел:'''''<br>''1. Зінгерман К. І. Нариси історії драми XX століття. Чехов, Стріндберг, Ібсен, Метерлінк, Піранделло, Брехт, Гауптман, Лорка, Ануй.Перевид.— М., 2007.<br>2. Кочур Р. П. Генрік Ібсен // Українська літературна енциклопедія. — Т. 2.''<br><br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В. <br><br>---- <br>'''Над уроком працювали '''<br>Корчик Н. Д. <br>Пилипенко В.В. <br>Олійник А. Б. <br><br>Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ Образовательном форуме], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ блог,] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ Гильдия Лидеров Образования] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Джордж Бéрнард Шоу (1856–1950). Життєвий і творчий шлях письменника. “Театральна революція” англійського драматурга Шоу, його “драми ідей”. Шоу й “ібсенізм”
Мета:
Познайомити учнв з творістю Бéрнард Шоу. - розвиток аналітичного мислення учнів; - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.
Тип уроку:
навчально - виховний Хід уроку: В жизни есть две трагедии. Одна — не добиться исполнения своего самого сокровенного желания. Вторая — добиться. Б. Шоу
Хід уроку:
Новаторство Г.Ібсена, надихнуло Шоу створив власну, цілком оригінальну театральну естетику - інтелектуальний проблемний реалістичний театр. Одним з улюблених засобів впливу Шоу на свідомість своїх читачів і глядачів був парадокс. Таким чином він зовсім не прагнув заробити дешеву популярність. Письменник мав на меті зовсім інакше - змусити людину по-новому неупереджено поглянути на традиційні цінності, звільнити її від влади застарілих стереотипів.
Саме по цих причинах Шоу віддавав перевага «відкритим», незавершеним закінченням, які не відчужувало проблем, які розглядалися в п'єсах, а навпаки, ставили нові.
Цікаве про Б Шоу:
Якийсь войовничий клерикал застерігав Шоу, що його вигадування грозять йому пеклом. — Це мене не лякає, — відповів Шоу. — І рай і пекло мають свої переваги. У раю дивний клімат, а в пеклу — вишукане суспільство.
Драматург закликав сучасників піти важким і небезпечним шляхом Свободи, не лише політичної або економічної, а перш за все духовної. Коріння такого оригінального світогляду письменника слід шукати в його дитинстві і юності. Джордж Бернард Шоу народився в 1856 році в Дубліні, столиці Ірландії, яка тоді була однією з британських колоній. Батько Шоу був комерсантом-невдахою, який, до того ж, дуже пив. Мати була обдарованою жінкою, мала непоганий голос, але відчувала себе нещасливою з таким чоловіком. Життя сім'ї супроводжували матеріальні потреби, несприятливий моральний клімат (його Шоу потім відтворив в своїй трагікомедії «Будинок, де розбиваються серця»): батьки часто сварилися і не приділяли належної уваги своїм дітям (окрім Бернарда, вони мали ще дві дочки). Майбутній драматург відчував себе покинутим і самотнім. Школи, де він вчився, були поганими, і хлопчик переважно добував знання самостійно. Він багато читав, захоплювався музикою. Поступово мати знайшла вихід з родинної драми - вона почала вивчати музику, яка потім дала їй можливість оселитися в Лондоні, де вона заробляла на життя приватними уроками співу.
Ви згодні з висловом драматурга?
Свобода означає відповідальність. Ось чому більшість людей бояться її. Нові можливості для розвитку незалежного духу встали перед Шоу з 1876 року, після переїзду до Лондона, який назавжди став місцем проживання великого драматурга. Тут він продовжив самоосвіту. Його душа і розум відкриваються всім інтелектуальним і естетичним впливом «кінця століття». Його друг і меценат У. Арчер згадує, як він в перше побачив Шоу в бібліотеці Британського музею. Перед ним лежали «Капітал» К.Маркса і партитура опери «Золота Рейну» Р.Вагнера. Він по черзі читав обидва твори.
У нього сформувалася відверто антибуржуазна позиція, якій він був вірний до кінця. Йому здавалося, що він відшукав дороги поліпшення ситуації.
Свої надії він покладав на модний тоді соціалізм, але не революційний, а реформаторський. Ще один чинник мав велике значення для формування його світогляду і естетики: Шоу був ірландцем за національністю, а не англійцем. Він належить до групи так званих англо-ірландських письменників (представники літератури Великобританії, які народилися в Ірландії і вважали себе ірландцями). Майже всі вони були сміливими новаторами в області мистецтва слова.
Бернард Шоу увійшов до літератури зрілою людиною. Його першими творами були газетні статті, критичні роботи по питаннях музики, які він підписував псевдонімом Corno di Bassetto, а також театральні рецензії, що виходили під ініціалами G. B. S. - Джордж Бернард Шоу. На ниві витонченої словесності він дебютував п'ятьма романами, які, проте, не принесли йому успіху. Значною подією в історії театрального мистецтва Англії і всієї Європи було видання критичного нарису «Квінтесенція ібсенізма». Це означало, що «порушник спокою», «соціаліст» і «марксист» Шоу включився в боротьбу за «нову драму». Як витікає з назви нарису, його центральна тема - суть театральної революції Г.Ібсена. Вибір такої теми не був випадковим. Шоу свідомо прагнув привернутим увагу до фігури норвезького художника, аби сприяти радикальному оновленню англійського театру, де переважали водевілі, дешеві мелодрами або розважальні «добре зроблені» п'єси В.Сарду або Е.Скріби. Шоу вірив, що настав час для нової проблемної драматургії, основоположником якої був автор «Лялькового удома» і «Будівельного Сольнеса».
Підсумок:
Творчість Шоу - розгорнута і всеосяжна панорама інтелектуального і політичного життя Західної Європи і світу впродовж першої половини ХХ ст. починаючи з 1900г. і до 30-х років він був наївліятельнейшим драматургом Великобританії.
Унаслідок його діяльності англійський театр пішов зовсім іншим шляхом і знову, як і за часів Шекспіра, став одним з вирішальних чинників розвитку світового театрального мистецтва. Шоу був патріотом своєї землі.
Домашнє завдання: Напишіть твір – роздум на тему: Світосприйняття творчості Б. Шоу.
Список використаних джерел: 1. Зінгерман К. І. Нариси історії драми XX століття. Чехов, Стріндберг, Ібсен, Метерлінк, Піранделло, Брехт, Гауптман, Лорка, Ануй.Перевид.— М., 2007. 2. Кочур Р. П. Генрік Ібсен // Українська літературна енциклопедія. — Т. 2.
Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
---- Над уроком працювали Корчик Н. Д. Пилипенко В.В. Олійник А. Б.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.