|
|
(7 промежуточных версий не показаны.) |
Строка 1: |
Строка 1: |
- | ВИКОНАВЕЦЬ ЧЕРЕПАШКА<br>Сьогодні ви познайомитесь з новим виконавцем - Черепашкою. Він схожий на знайомого вам виконавця Кенгуру. Як і Кеніуру, Черепашка може переміщуватися по необмеженому полю. При цьому вона може залишати за собою слід (малювати відрізки), а може й не залишати. Але якщо Кенгуру міг повертатися тільки Праворуч або Ліворуч, то Черепашка може повертатися на будь-який кут.
| + | '''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Інформатика|Інформатика]]>>[[Інформатика 5 клас|Інформатика 5 клас]]>>Інформатика: Виконавець черепашка. Кути повороту'''<metakeywords>Інформатика, клас, урок, на Тему, Виконавець черепашка, Кути повороту</metakeywords> |
| | | |
- | <br>Розглянемо команди виконавця Черепашка: | + | <br> |
| | | |
- | <br>Опусти хвостик - опускає хвостик, за допомогою якого малює (залишає слід); | + | '''Виконавець черепашка'''<br>Сьогодні ви познайомитесь з новим [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0_16._%D0%90%D0%9B%D0%93%D0%9E%D0%A0%D0%98%D0%A2%D0%9C%D0%98_%D0%86_%D0%92%D0%98%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%90%D0%92%D0%A6%D0%86 виконавцем] - Черепашкою. Він схожий на знайомого вам виконавця Кенгуру. Як і Кеніуру, Черепашка може переміщуватися по необмеженому полю. При цьому вона може залишати за собою слід (малювати відрізки), а може й не залишати. Але якщо Кенгуру міг повертатися тільки Праворуч або Ліворуч, то Черепашка може повертатися на будь-який кут. |
| | | |
- | <br>Підніми хвостик - піднімає хвостик;
| + | Розглянемо команди виконавця Черепашка: |
| | | |
- | <br>Вперед на N - переміщується вперед на N кроків у напрямі руху; при цьому Черепашка буде залишати за собою слід (малювати відрізок), якщо її хвостик опущений, і не буде залишати за собою слід, якщо її хвостик піднятий;
| + | Опусти хвостик - опускає хвостик, за допомогою якого малює (залишає слід); |
| | | |
- | <br>Назад на N - переміщується назад на N кроків, тобто переміщується в напрямі, протилежному напряму руху;
| + | Підніми хвостик - піднімає хвостик; |
| | | |
- | <br>Вправо на К - повертається на кут К градусів вправо (за годинниковою стрілкою) відносно поточного напряму руху;
| + | Вперед на N - переміщується вперед на N кроків у напрямі руху; при цьому Черепашка буде залишати за собою слід (малювати відрізок), якщо її хвостик опущений, і не буде залишати за собою слід, якщо її хвостик піднятий; |
| | | |
- | <br>Вліво на К - повертається на кут К градусів вліво (проти годинникової стрілки) відносно поточного напряму руху;
| + | Назад на N - переміщується назад на N кроків, тобто переміщується в напрямі, протилежному напряму руху; |
| | | |
- | <br>Колір - встановлює колір малювання.
| + | Вправо на К - повертається на кут К градусів вправо (за годинниковою стрілкою) відносно поточного напряму руху; |
| | | |
- | <br>На початку виконання кожного алгоритму Черепашка стоїть у лівому нижньому куті видимої ділянки поля, напрям руху - вертикально вгору, хвостик піднято.
| + | Вліво на К - повертається на кут К градусів вліво (проти годинникової стрілки) відносно поточного напряму руху; |
| | | |
- | <br>У будь-який момент напрям руху Черепашки і положення її хвостика (опущений або піднятий) можна визначити, подивившись у віконце в лівому верхньому куті екрана.
| + | Колір - встановлює колір малювання. |
| | | |
- | <br>Ось як виглядатиме алгоритм для малювання Черепашкою квадрата зі стороною 50 кроків.
| + | На початку виконання кожного алгоритму Черепашка стоїть у лівому нижньому куті видимої ділянки поля, напрям руху - вертикально вгору, хвостик піднято. |
| | | |
- | [[Image:Bnm.jpg]]<br> | + | У будь-який момент напрям руху Черепашки і положення її хвостика (опущений або піднятий) можна визначити, подивившись у віконце в лівому верхньому куті екрана. |
| + | |
| + | Ось як виглядатиме алгоритм для малювання Черепашкою квадрата зі стороною 50 кроків. |
| + | |
| + | [[Image:Bnm.jpg|center|320x172px|Bnm.jpg]]<br> |
| | | |
| <br> | | <br> |
Строка 29: |
Строка 33: |
| А тепер виконайте в зошиті такий алгоритм. Домовимося, що при виконанні в зошиті алгоритму для Черепашки 10 кроків дорівнюватиме 1 сантиметру.<br> | | А тепер виконайте в зошиті такий алгоритм. Домовимося, що при виконанні в зошиті алгоритму для Черепашки 10 кроків дорівнюватиме 1 сантиметру.<br> |
| | | |
- | <br>Яку фігуру намалюй Черепашка в результаті виконання цього алгоритму?
| + | Яку фігуру намалюй Черепашка в результаті виконання цього алгоритму? |
| | | |
- | <br>Опусти хвостик <br>Вперед на З0 <br>Вліво на 90 <br>Вперед на 40 <br>Вліво на 90 <br>Вперед на ЗО <br>Вліво на 90 <br>Вперед на 40<br><br><u>''Практична робота''</u><br>Надавайте Черепашці команду за командою, щоб вона намалювала прямокутник зеленого кольору зі сторонами 30 кроків і 40 кроків Складіть алгоритм для Черепашки, щоб вона намалювала два квадрати різного кольору, один зі стороною 40 кроків, а другий зі стороною 60 кроків. Складіть алгоритм для Черепашки, щоб вона наманювані такий малюнок. Довжи на кожного відрізка 50 кроків. Довжина кожного пропуску між відрізками 30 кроків.<br> [[Image:Bnm2.jpg]]<br><br><u>''Питання та завдання''</u><br>1. З яких команд складається система команд виконавця Черепашка?<br>2. Яку дію виконуватиме Черепашка за кожною з команд?<br>3. Який напрям руху Черепашки і в якому положенні знаходиться її хвостик на початку виконання алгоритму?<br>4. Як дізнатися, який напрям руху Черепашки і в якому положенні знаходиться її хвостик у будь-який момент виконання алгоритму?<br>5. Виконайте в зошиті такі алгоритми для Черепашки а) Опусти хвосгик б) Опусти хвостик<br> Вперед на 20 Вперед на 20<br> Вправо на 90 Вправо на 90<br> Вперед на 10 Підніми хвостик<br> Вправо на 90 Вперед на 10<br> Вперед на 20 Вліво на 90<br> Назад на 20<br>6. Складіть алгоритм для Черепашки, щоб вона намалювала такий рисунок. Кожний відрізок має бути іншого кольору. Довжина кожного відрізка 50 кроків.<br><br> [[Image:Bnm3.jpg]] | + | <br>Опусти хвостик <br>Вперед на З0 <br>Вліво на 90 <br>Вперед на 40 <br>Вліво на 90 <br>Вперед на ЗО <br>Вліво на 90 <br>Вперед на 40<br><br>'''Практична робота'''<br>Надавайте Черепашці команду за командою, щоб вона намалювала прямокутник зеленого кольору зі сторонами 30 кроків і 40 кроків Складіть алгоритм для Черепашки, щоб вона намалювала два квадрати різного кольору, один зі стороною 40 кроків, а другий зі стороною 60 кроків. Складіть алгоритм для Черепашки, щоб вона наманювані такий малюнок. Довжи на кожного відрізка 50 кроків. Довжина кожного пропуску між відрізками 30 кроків.<br> [[Image:Bnm2.jpg|197x209px|Bnm2.jpg]]<br>'''Питання та завдання'''<br>1. ''З яких команд складається система команд виконавця Черепашка?<br>2. Яку дію виконуватиме Черепашка за кожною з команд?<br>3. Який напрям руху Черепашки і в якому положенні знаходиться її хвостик на початку виконання алгоритму?<br>4. Як дізнатися, який напрям руху Черепашки і в якому положенні знаходиться її хвостик у будь-який момент виконання алгоритму?''<br>5. Виконайте в зошиті такі алгоритми для Черепашки а) Опусти хвосгик б) Опусти хвостик<br> Вперед на 20 Вперед на 20<br> Вправо на 90 Вправо на 90<br> Вперед на 10 Підніми хвостик<br> Вправо на 90 Вперед на 10<br> Вперед на 20 Вліво на 90<br> Назад на 20<br>6. Складіть алгоритм для Черепашки, щоб вона намалювала такий рисунок. Кожний відрізок має бути іншого кольору. Довжина кожного відрізка 50 кроків.<br><br> [[Image:Bnm3.jpg]] |
| | | |
| <br> | | <br> |
| | | |
- | КУТИ ПОВОРОТУ<br>Як ви пам'ятаєте, Черепашка може повертатися на будь-який кут вправо або вліво відносно напряму її руху. Розглянемо кілька прикладів. Рожевою стрілкою будемо позначати початковий напрям руху Черепашки, а зеленою - напрям руху після повороту.<br><br>[[Image:Bnm4.jpg]]<br>
| |
| | | |
- | Щоб правильно визначити напрям повороту (вліво чи вправо), поставте себе на місце , Черепашки і вирішіть, за правою чи за лівою лапкою (за годинниковою стрілкою чи проти) Черепашка повинна викопати поворот.
| |
| | | |
- | <br>Дивлячись на кожний з наступних малюнків, визначте, в який бік Черепашка виконала поворот.<br>
| + | ''Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. [[Інформатика 5 клас|Інформатика 5 клас]]<br>'' |
| | | |
- | [[Image:Bnm5.jpg]]
| + | ''Вислано читачаму з сайту''<br> |
| | | |
| <br> | | <br> |
| | | |
- | Тепер розглянемо, як скласти алгоритм для Черепашки, щоб вона намалювала рівносторонній трикутник зі стороною 80 кроків.
| + | <br> <sub>[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Реферати]], [[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|конспекти]], домашня робота з інформатики, підготовка до уроків і все це безкоштовно скачати чи готуватись онлайн, відкритий урок з інформатики</sub> |
| | | |
- | [[Image:Bnm6.jpg]] | + | '''<u>Зміст уроку</u>''' |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] конспект уроку і опорний каркас |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] презентація уроку |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] акселеративні методи та інтерактивні технології |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] закриті вправи (тільки для використання вчителями) |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] оцінювання |
| + | |
| + | '''<u>Практика</u>''' |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] задачі та вправи,самоперевірка |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] практикуми, лабораторні, кейси |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] домашнє завдання |
| + | |
| + | '''<u>Ілюстрації</u>''' |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] реферати |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] фішки для допитливих |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] шпаргалки |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати |
| + | |
| + | '''<u>Доповнення</u>''' |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ) |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] підручники основні і допоміжні |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] тематичні свята, девізи |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] статті |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] національні особливості |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] словник термінів |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] інше |
| + | |
| + | '''<u>Тільки для вчителів</u>''' |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] [http://xvatit.com/Idealny_urok.html ідеальні уроки] |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] календарний план на рік |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] методичні рекомендації |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] програми |
| + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] [http://xvatit.com/forum/ обговорення] |
| + | |
| | | |
- | <br>Нагадаємо, що рівностороннім називається трикутник, у якого всі сторони рівні між собою. У такого трикутника і всі кути рівні між собою. Міра кожного з них дорівнює 60°.<br>На початку роботи алгоритму Черепашка знаходиться в точці А, напрям руху - вертикально вгору, хвостик піднято. | + | <br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам]. |
| | | |
- | <br>Щоб намалювати першу сторону трикутника (АВ), їй потрібно повернутися в положення, яке визначається променем АЕ. Для цього вона повинна повернутися вправо на кут DАВ ›DАВ = ›DАС - ›ВАС = 90°-60°= 30°.
| + | Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум]. |
- | | + | |
- | <br>Отже, перші команди алгоритму будуть такими:<br>Опусти хвостик <br>Вправо на 30 <br>Вперед на 80<br><br> <br>Після виконання цих команд Черепашка перейде в точку В і її напрям руху визначається променем ВЕ. Тепер їй потрібно повернутися вправо на кут ЕВС.
| + | |
- | | + | |
- | ›ЕВС = ›ЕВА - ›АВС = 180°- 60° = 120°. Тому наступні команди алгоритму будуть такими:
| + | |
- | | + | |
- | <br>Вправо на 120 <br>Вперед на 80<br><br>Після виконання цих команд Черепашка знаходитиметься в точці С і її напрям руху визначатиметься променем СF.
| + | |
- | | + | |
- | <br>Спробуйте тепер самостійно визначити, які команди повинна далі виконати Черепашка, щоб домалювати цей трикутник.<br>
| + | |
- | | + | |
- | <u>''Практична робота''</u><br>Навчально-контролююча програма Кути повороту допоможе вам краще зрозуміти, як правильно визначати, в якому напрямі повинна повертатися Черепашка, щоб намалювати потрібну фігуру.
| + | |
- | | + | |
- | <br>Дуже уважно попрацюйте з цією програмою. Це допоможе вам правильно розв'язувати задачі на наступних уроках.<br><br><u>''Питання та завдання''</u><br>1. Складіть алгоритми для Черепашки, щоб вона намалювала такі рисунки.
| + | |
- | | + | |
- | [[Image:Bnm7.jpg]]<br> <br>а) Довжина кожного вертикального відрізка 100 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків.<br>
| + | |
- | | + | |
- | б) Довжина великого вертикального відрізка 100 кроків, малого - 50 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків.<br>
| + | |
- | | + | |
- | в) Довжина великого вертикального відрізка 120 кроків, малого - 40 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 40 кроків.
| + | |
- | | + | |
- | <br>2. Виконайте в зошиті алгоритми для виконавця Черепашка:<br>а) Опусти хвостик <br>Вправо на 45 <br>Вперед на 30 <br>Вправо на 45 <br>Вперед на ЗО <br>Вправо на 135 <br>Вперед на ЗО <br>Вправо на 45 <br>Вперед на ЗО
| + | |
- | | + | |
- | <br>б) Опусти хвостик <br>Вправо на 90 <br>Вперед на 50 <br>Вліво на 60 <br>Вперед на 50 <br>Вліво на 120 <br>Вперед на 50 <br>Вліво на 60 <br>Вперед на 50<br><br>
| + | |
- | | + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg]] акселеративні методи на уроці [[Image:1236084776 kr.jpg]] національні особливості
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] виділити головне в уроці - опорний каркас [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] [http://xvatit.com/nichego-sebe-uroki/ нічого собі уроки]
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] відеокліпи [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] нова система освіти
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] вправи на пошук інформації [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] підручники основні допоміжні
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] гумор, притчі, приколи, приказки, цитати [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] презентація уроку
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] додаткові доповнення [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] реферати
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] домашнє завдання [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] речовки та вікторизми
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] задачі та вправи (рішення та відповіді) [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] риторичні питання від учнів
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] закриті вправи (тільки для використання вчителями) [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] рівень складності звичайний І
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] знайди інформацію сам [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] рівень складності високий ІІ
| + | |
- |
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] [http://xvatit.com/Idealny_urok.html ідеальні уроки] [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] рівень складності олімпійський III
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] ілюстрації, графіки, таблиці [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] самоперевірка
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] інтерактивні технології [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] система оцінювання
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] календарний план на рік [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] скласти пазл з різних частин інформації
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] кейси та практикуми [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] словник термінів
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] комікси [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] статті
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] [http://xvatit.com/forum/ коментарі та обговорення] [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] тематичні свята
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] конспект уроку [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] тести
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] методичні рекомендації [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] шпаргалка
| + | |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] навчальні програми [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] що ще не відомо, не відкрито вченими
| + | |
- | | + | |
- | <br>
| + | |
Вперед на N - переміщується вперед на N кроків у напрямі руху; при цьому Черепашка буде залишати за собою слід (малювати відрізок), якщо її хвостик опущений, і не буде залишати за собою слід, якщо її хвостик піднятий;
Назад на N - переміщується назад на N кроків, тобто переміщується в напрямі, протилежному напряму руху;
Вправо на К - повертається на кут К градусів вправо (за годинниковою стрілкою) відносно поточного напряму руху;
Вліво на К - повертається на кут К градусів вліво (проти годинникової стрілки) відносно поточного напряму руху;
Колір - встановлює колір малювання.
На початку виконання кожного алгоритму Черепашка стоїть у лівому нижньому куті видимої ділянки поля, напрям руху - вертикально вгору, хвостик піднято.
У будь-який момент напрям руху Черепашки і положення її хвостика (опущений або піднятий) можна визначити, подивившись у віконце в лівому верхньому куті екрана.
Ось як виглядатиме алгоритм для малювання Черепашкою квадрата зі стороною 50 кроків.
А тепер виконайте в зошиті такий алгоритм. Домовимося, що при виконанні в зошиті алгоритму для Черепашки 10 кроків дорівнюватиме 1 сантиметру.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.