KNOWLEDGE HYPERMARKET


Тема 15. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ
 
(1 промежуточная версия не показана)
Строка 327: Строка 327:
<![endif]--> Як ви пам'ятаєте, Черепашка може повертатися на будь-який кут вправо або вліво відносно напряму її руху. Розглянемо кілька прикладів. Рожевою стрілкою будемо позначати початковий напрям руху Черепашки, а зеленою - напрям руху після повороту.  
<![endif]--> Як ви пам'ятаєте, Черепашка може повертатися на будь-який кут вправо або вліво відносно напряму її руху. Розглянемо кілька прикладів. Рожевою стрілкою будемо позначати початковий напрям руху Черепашки, а зеленою - напрям руху після повороту.  
-
[[Image:Kut1.jpg|left|358x320px|Розглянемо кілька прикладів]]<br> <span lang="RU">Щоб правильно визначити напрям повороту (вліво чи вправо),
+
[[Image:Kut1.jpg|left|338x367px|Розглянемо кілька прикладів]]<br> <span lang="RU">Щоб правильно визначити напрям повороту (вліво чи вправо),
поставте себе на місце , Черепашки і вирішіть, за правою чи за лівою лапкою (за
поставте себе на місце , Черепашки і вирішіть, за правою чи за лівою лапкою (за
годинниковою стрілкою чи проти) Черепашка повинна викопати поворот. </span> <!--[if gte mso 9]><xml>
годинниковою стрілкою чи проти) Черепашка повинна викопати поворот. </span> <!--[if gte mso 9]><xml>
Строка 650: Строка 650:
наступних малюнків, визначте, в який бік Черепашка виконала поворот.</span>  
наступних малюнків, визначте, в який бік Черепашка виконала поворот.</span>  
-
[[Image:Kut2.jpg|left|275x236px|Дивлячись на кожний з наступних малюнків, визначте, в який бік Черепашка виконала поворот.]]  
+
[[Image:Kut2.jpg|left|248x355px|Дивлячись на кожний з наступних малюнків, визначте, в який бік Черепашка виконала поворот.]]  
-
<span lang="RU">Тепер розглянемо, як скласти алгоритм для Черепашки, щоб вона
+
<span lang="RU">Тепер розглянемо, як скласти [[Ілюстрація_до_теми_«Алгоритми_і_виконавці»|алгоритм]] для Черепашки, щоб вона
намалювала рівносторонній трикутник зі стороною 80 кроків. </span> <!--[if gte mso 9]><xml>
намалювала рівносторонній трикутник зі стороною 80 кроків. </span> <!--[if gte mso 9]><xml>
  <o:OfficeDocumentSettings>
  <o:OfficeDocumentSettings>
   <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize>
   <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize>
  </o:OfficeDocumentSettings>
  </o:OfficeDocumentSettings>
-
</xml><![endif]--> <span lang="RU">Нагадаємо, що рівностороннім називається трикутник, у якого
+
</xml><![endif]--> <span lang="RU">Нагадаємо, що рівностороннім називається [[Ілюстрації_до_уроку_на_тему_«Трикутник,_периметр_трикутника._Види_трикутників»|трикутник]], у якого
всі сторони рівні між собою. </span>  
всі сторони рівні між собою. </span>  
Строка 668: Строка 668:
</span>  
</span>  
 +
<br>
-
 
+
Отже, перші команди алгоритму будуть такими: Опусти хвостик Вправо на 30 Вперед на 80 &nbsp;Після виконання цих [[Команди_виконавцю|команд]] Черепашка перейде в точку В і її напрям руху визначається променем ВЕ. Тепер їй потрібно повернутися вправо на кут ЕВС. <span lang="RU">›ЕВС = ›ЕВА - ›АВС = 180°- 60° = 120°. Тому наступні команди
-
Отже, перші команди алгоритму будуть такими: Опусти хвостик Вправо на 30 Вперед на 80 &nbsp;Після виконання цих команд Черепашка перейде в точку В і її напрям руху визначається променем ВЕ. Тепер їй потрібно повернутися вправо на кут ЕВС. <span lang="RU">›ЕВС = ›ЕВА - ›АВС = 180°- 60° = 120°. Тому наступні команди
+
алгоритму будуть такими: </span> <span lang="RU">
алгоритму будуть такими: </span> <span lang="RU">
</span> Вправо на 120 Вперед на 80 Після виконання цих команд Черепашка знаходитиметься в точці С і її напрям руху визначатиметься променем СF. <span lang="RU">
</span> Вправо на 120 Вперед на 80 Після виконання цих команд Черепашка знаходитиметься в точці С і її напрям руху визначатиметься променем СF. <span lang="RU">
Строка 687: Строка 687:
[[Image:Kut4.jpg|Складіть алгоритми для Черепашки, щоб вона намалювала такі рисунки.]]  
[[Image:Kut4.jpg|Складіть алгоритми для Черепашки, щоб вона намалювала такі рисунки.]]  
-
Складіть алгоритми для Черепашки, щоб вона намалювала такі рисунки.
+
Складіть алгоритми для Черепашки, щоб вона намалювала такі рисунки.  
<!--[if gte mso 9]><xml>
<!--[if gte mso 9]><xml>
Строка 693: Строка 693:
   <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize>
   <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize>
  </o:OfficeDocumentSettings>
  </o:OfficeDocumentSettings>
-
</xml><![endif]--> <span lang="RU">а) Довжина</span>
+
</xml><![endif]--> <span lang="RU">а) Довжина</span>  
-
 
+
 +
<br>
<span lang="RU"> кожного вертикального відрізка 100 кроків,
<span lang="RU"> кожного вертикального відрізка 100 кроків,
Строка 752: Строка 752:
''<span lang="RU">Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. [[Інформатика 5 клас|Інформатика 5 клас]]</span>''  
''<span lang="RU">Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. [[Інформатика 5 клас|Інформатика 5 клас]]</span>''  
-
''<span lang="RU">Вислано читачаму з сайту</span>''&lt;span lang="RU" /&gt;
+
''<span lang="RU">Вислано читачаму з сайту</span>''  
<br>  
<br>  

Текущая версия на 08:14, 1 октября 2012

Гіпермаркет Знань>>Інформатика>>Інформатика 5 клас>> Інформатика: «Кути повороту»


Кути повороту


Як ви пам'ятаєте, Черепашка може повертатися на будь-який кут вправо або вліво відносно напряму її руху. Розглянемо кілька прикладів. Рожевою стрілкою будемо позначати початковий напрям руху Черепашки, а зеленою - напрям руху після повороту.

Розглянемо кілька прикладів

Щоб правильно визначити напрям повороту (вліво чи вправо),

поставте себе на місце , Черепашки і вирішіть, за правою чи за лівою лапкою (за годинниковою стрілкою чи проти) Черепашка повинна викопати поворот. Дивлячись на кожний з наступних малюнків, визначте, в який бік Черепашка виконала поворот.

Дивлячись на кожний з наступних малюнків, визначте, в який бік Черепашка виконала поворот.

Тепер розглянемо, як скласти алгоритм для Черепашки, щоб вона намалювала рівносторонній трикутник зі стороною 80 кроків. Нагадаємо, що рівностороннім називається трикутник, у якого всі сторони рівні між собою.

У такого трикутника і всі кути рівні між собою.

У такого трикутника і всі кути рівні між собою. Міра кожного з них дорівнює 60°. На початку роботи алгоритму Черепашка знаходиться в точці А, напрям руху - вертикально вгору, хвостик піднято. Щоб намалювати першу сторону трикутника (АВ), їй потрібно повернутися в положення, яке визначається променем АЕ. Для цього вона повинна повернутися вправо на кут DАВ ›DАВ = ›DАС - ›ВАС = 90°-60°= 30°.


Отже, перші команди алгоритму будуть такими: Опусти хвостик Вправо на 30 Вперед на 80  Після виконання цих команд Черепашка перейде в точку В і її напрям руху визначається променем ВЕ. Тепер їй потрібно повернутися вправо на кут ЕВС. ›ЕВС = ›ЕВА - ›АВС = 180°- 60° = 120°. Тому наступні команди алгоритму будуть такими: Вправо на 120 Вперед на 80 Після виконання цих команд Черепашка знаходитиметься в точці С і її напрям руху визначатиметься променем СF. Спробуйте тепер самостійно визначити, які команди повинна далі виконати Черепашка, щоб домалювати цей трикутник.


Практична робота

Навчально-контролююча програма Кути повороту допоможе вам краще зрозуміти, як правильно визначати, в якому напрямі повинна повертатися Черепашка, щоб намалювати потрібну фігуру. Дуже уважно попрацюйте з цією програмою. Це допоможе вам правильно розв'язувати задачі на наступних уроках.


Питання та завдання

1.

Складіть алгоритми для Черепашки, щоб вона намалювала такі рисунки.

Складіть алгоритми для Черепашки, щоб вона намалювала такі рисунки.

а) Довжина 


кожного вертикального відрізка 100 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків. б) Довжина великого вертикального відрізка 100 кроків, малого - 50 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків.

в) Довжина великого вертикального відрізка 120 кроків, малого - 40 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 40 кроків.

2. Виконайте в зошиті алгоритми для виконавця Черепашка:

а) Опусти хвостик

Вправо на 45

Вперед на 30

Вправо на 45

Вперед на ЗО

Вправо на 135

Вперед на ЗО

Вправо на 45

Вперед на ЗО

б) Опусти хвостик

Вправо на 90

Вперед на 50

Вліво на 60

Вперед на 50

Вліво на 120

Вперед на 50

Вліво на 60

Вперед на 50

 

Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. Інформатика 5 клас

Вислано читачаму з сайту





Підручники скачати безкоштовно, онлайн уроки з інформатики, реферати, домашнє завдання запитання та відповіді

Зміст уроку
1236084776 kr.jpg конспект уроку і опорний каркас                      
1236084776 kr.jpg презентація уроку 
1236084776 kr.jpg акселеративні методи та інтерактивні технології
1236084776 kr.jpg закриті вправи (тільки для використання вчителями)
1236084776 kr.jpg оцінювання 

Практика
1236084776 kr.jpg задачі та вправи,самоперевірка 
1236084776 kr.jpg практикуми, лабораторні, кейси
1236084776 kr.jpg рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
1236084776 kr.jpg домашнє завдання 

Ілюстрації
1236084776 kr.jpg ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
1236084776 kr.jpg реферати
1236084776 kr.jpg фішки для допитливих
1236084776 kr.jpg шпаргалки
1236084776 kr.jpg гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати

Доповнення
1236084776 kr.jpg зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
1236084776 kr.jpg підручники основні і допоміжні 
1236084776 kr.jpg тематичні свята, девізи 
1236084776 kr.jpg статті 
1236084776 kr.jpg національні особливості
1236084776 kr.jpg словник термінів                          
1236084776 kr.jpg інше 

Тільки для вчителів
1236084776 kr.jpg ідеальні уроки 
1236084776 kr.jpg календарний план на рік 
1236084776 kr.jpg методичні рекомендації 
1236084776 kr.jpg програми
1236084776 kr.jpg обговорення


Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.

Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.