|
|
Строка 3: |
Строка 3: |
| '''Черепашка и [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0_20._%D0%90%D0%9B%D0%93%D0%9E%D0%A0%D0%98%D0%A2%D0%9C%D0%98_%D0%97_%D0%A6%D0%98%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%9C%D0%98 алгоритми з циклами]''' | | '''Черепашка и [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0_20._%D0%90%D0%9B%D0%93%D0%9E%D0%A0%D0%98%D0%A2%D0%9C%D0%98_%D0%97_%D0%A6%D0%98%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%9C%D0%98 алгоритми з циклами]''' |
| | | |
- | <br>Розглянемо малюнок. Він складається з чотирьох рівних між собою рівно-сторопніх трикутників, довжини сторін яких дорівнюють 50 кроків.<br>[[Image:Bnm13.jpg|left|640x240px]]
| + | Розглянемо малюнок. Він складається з чотирьох рівних між собою рівно-сторопніх трикутників, довжини сторін яких дорівнюють 50 кроків.<br>[[Image:Bnm13.jpg|left|640x240px|Bnm13.jpg]] |
- | | + | |
- | <br>
| + | |
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
| | | |
| + | <br> |
| | | |
| + | <br> |
| | | |
| + | <br> |
| | | |
| + | <br> |
| | | |
| | | |
Строка 23: |
Строка 19: |
| Для того, щоб намалювати цей малюнок, Черепашка повинна 4 рази виконати одну й ту ж саму послідовність команд: намалювати рівносторонній трикутник і потім перейти у вихідне положення для малювання наступного трикутника. | | Для того, щоб намалювати цей малюнок, Черепашка повинна 4 рази виконати одну й ту ж саму послідовність команд: намалювати рівносторонній трикутник і потім перейти у вихідне положення для малювання наступного трикутника. |
| | | |
- | <br>Допоможе їй це зробити команда циклу Повтори N разів (N - кількість повторень). Команди, які повинні повторюватися в циклі, беруться в квадратні дужки.
| + | Допоможе їй це зробити команда циклу Повтори N разів (N - кількість повторень). Команди, які повинні повторюватися в циклі, беруться в квадратні дужки. |
| | | |
- | <br>З використанням команди циклу алгоритм малювання даного малюнка буде такий:<br>Вправо на 30 <br>Повтори 4 рази<br>[<br>Опусти хвостик <br>Вперед на 50 <br>Вправо на 120
| + | З використанням команди циклу алгоритм малювання даного малюнка буде такий:<br>Вправо на 30 <br>Повтори 4 рази<br>[<br>Опусти хвостик <br>Вперед на 50 <br>Вправо на 120 |
| | | |
| Вперед на 50 | | Вперед на 50 |
Строка 37: |
Строка 33: |
| Назад на 50 | | Назад на 50 |
| | | |
- | Вправо на 120<br>]<br><br>Розглянемо ще один малюнок. Він складається з чотирьох рівних між собою рівнобедрених прямокутних трикутників, довжина катетів яких 60 кроків. Відстань між трикутниками 10 кроків.<br>[[Image:Bnm14.jpg|left|640x240px]] | + | Вправо на 120<br>]<br>Розглянемо ще один малюнок. Він складається з чотирьох рівних між собою рівнобедрених прямокутних трикутників, довжина катетів яких 60 кроків. Відстань між трикутниками 10 кроків.<br>[[Image:Bnm14.jpg|left|640x240px|Bnm14.jpg]] |
| | | |
| <br>Очевидно, що й тут ми маємо циклічний процес: Черепашка повинна 4 рази намалювати рівнобедрений прямокутний трикутник з довжиною катетів 50 кроків і довжиною гіпотенузи 70 кроків (пам'ятаєте формулу: с = 50:10-14), а потім перейти у вихідне положення для малювання наступного трикутника. | | <br>Очевидно, що й тут ми маємо циклічний процес: Черепашка повинна 4 рази намалювати рівнобедрений прямокутний трикутник з довжиною катетів 50 кроків і довжиною гіпотенузи 70 кроків (пам'ятаєте формулу: с = 50:10-14), а потім перейти у вихідне положення для малювання наступного трикутника. |
| | | |
- | <br>Маємо такий алгоритм:<br>Повтори 4 рази [<br>Опусти хвостик <br>Вперед на 50 <br>Вправо на 135
| + | '''Маємо такий алгоритм:'''<br>Повтори 4 рази [<br>Опусти хвостик <br>Вперед на 50 <br>Вправо на 135 |
| | | |
| Вперед на 70 | | Вперед на 70 |
Строка 53: |
Строка 49: |
| Назад на 60 | | Назад на 60 |
| | | |
- | Вправо на 90<br>]<br><br>''<u>Практична робота</u>'' | + | Вправо на 90<br>]<br><br>'''Практична робота''' |
| | | |
- | <br>Виконайте в зошиті [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0_20._%D0%90%D0%9B%D0%93%D0%9E%D0%A0%D0%98%D0%A2%D0%9C%D0%98_%D0%97_%D0%A6%D0%98%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%9C%D0%98 алгоритм]:<br>Повтори 5 разів [<br>Опусти хвостик <br>Вправо 45 <br>Вперед 14
| + | Виконайте в зошиті [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0_20._%D0%90%D0%9B%D0%93%D0%9E%D0%A0%D0%98%D0%A2%D0%9C%D0%98_%D0%97_%D0%A6%D0%98%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%9C%D0%98 алгоритм]:<br>Повтори 5 разів [<br>Опусти хвостик <br>Вправо 45 <br>Вперед 14 |
| | | |
| Вправо 135 | | Вправо 135 |
Строка 69: |
Строка 65: |
| Вліво 90<br>]<br> | | Вліво 90<br>]<br> |
| | | |
- | Складіть [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0_20._%D0%90%D0%9B%D0%93%D0%9E%D0%A0%D0%98%D0%A2%D0%9C%D0%98_%D0%97_%D0%A6%D0%98%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%9C%D0%98 алгоритм] для Черепашки. Довжина кожного відрізка 20 кроків. Міра кута між відрізками 20°.<br>[[Image:Bnm15.jpg|left|320x240px|Bnm15.jpg]] | + | Складіть [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0_20._%D0%90%D0%9B%D0%93%D0%9E%D0%A0%D0%98%D0%A2%D0%9C%D0%98_%D0%97_%D0%A6%D0%98%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%9C%D0%98 алгоритм] для Черепашки. Довжина кожного відрізка 20 кроків. Міра кута між відрізками 20°.<br>[[Image:Bnm15.jpg|left|320x240px|Bnm15.jpg]] Складіть алгоритм для Черепашки. Довжина катета кожного рівнобедре-ного прямокутного трикутника ЗО кроків. Відстань між трикутниками 10 кроків.<br> |
| | | |
- | <br>Складіть алгоритм для Черепашки. Довжина катета кожного рівнобедре-ного прямокутного трикутника ЗО кроків. Відстань між трикутниками 10 кроків.<br> | + | [[Image:Bnm16.jpg|left|672x255px|Bnm16.jpg]] <br><br><u</u> |
| | | |
- | [[Image:Bnm16.jpg|left|672x255px|Bnm16.jpg]] <br><br><u>''Питання та завдання''</u><br>1. Складіть алгоритми для Черепашки.<br>а) Довжина сторони квадратів 40 кроків. Відстань між ними 10 кроків.<br>[[Image:Bnm17.jpg|701x141px|Bnm17.jpg]]
| + | <u</u> |
| | | |
- | <br>б) Довжини сторін прямокутників 60 кроків і 30 кроків. Відстань між ними 15 кроків.<br>[[Image:Bnm18.jpg|left|833x80px]] | + | '''Питання та завдання'''<br>'''1. Складіть алгоритми для Черепашки.'''<br>а) Довжина сторони квадратів 40 кроків. Відстань між ними 10 кроків.<br>[[Image:Bnm17.jpg|701x141px|Bnm17.jpg]] б) Довжини сторін прямокутників 60 кроків і 30 кроків. Відстань між ними 15 кроків.<br>[[Image:Bnm18.jpg|left|833x80px|Bnm18.jpg]] в) Довжина сторони квадратів 30 кроків. |
| | | |
- | <br>в) Довжина сторони квадратів 30 кроків.
| + | [[Image:Bnm19.jpg]]<br> <br>г) Довжини сторін прямокутників 40 кроків і 30 кроків.<br> [[Image:Bnm20.jpg|640x240px|Bnm20.jpg]] |
- | | + | |
- | [[Image:Bnm19.jpg]]<br> <br>г) Довжини сторін прямокутників 40 кроків і 30 кроків.<br> [[Image:Bnm20.jpg|640x240px]] | + | |
| | | |
| д) Довжини сторін прямокутників 100 кроків і 70 кроків.<br>[[Image:Bnm21.jpg|320x240px|Bnm21.jpg]] | | д) Довжини сторін прямокутників 100 кроків і 70 кроків.<br>[[Image:Bnm21.jpg|320x240px|Bnm21.jpg]] |
| | | |
- | <br>е) Довжини сторін прямокутників 100 кроків і 70 кроків.<br>[[Image:Bnm22.jpg|left|640x240px]] | + | <br>е) Довжини сторін прямокутників 100 кроків і 70 кроків.<br>[[Image:Bnm22.jpg|left|640x240px|Bnm22.jpg]] |
| | | |
- | <br>2. Виконайте в зошиті [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0_20._%D0%90%D0%9B%D0%93%D0%9E%D0%A0%D0%98%D0%A2%D0%9C%D0%98_%D0%97_%D0%A6%D0%98%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%9C%D0%98 алгоритми]: | + | <br> |
| | | |
- | <br>а) Опусти хвостик<br>Повтори 6 разів<br>[<br>Вперед 10<br>Вправо 90<br>Вперед 10<br>Вправо 90<br>Вперед 10<br>Вліво 90<br>Вперед 10<br>Вліво 90<br>]<br>
| |
| | | |
- | <br> | + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | 2. Виконайте в зошиті [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0_20._%D0%90%D0%9B%D0%93%D0%9E%D0%A0%D0%98%D0%A2%D0%9C%D0%98_%D0%97_%D0%A6%D0%98%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%9C%D0%98 алгоритми]: |
| + | |
| + | а) Опусти хвостик<br>Повтори 6 разів<br>[<br>Вперед 10<br>Вправо 90<br>Вперед 10<br>Вправо 90<br>Вперед 10<br>Вліво 90<br>Вперед 10<br>Вліво 90<br>]<br> |
| | | |
| б) Повтори 4 рази<br>[<br>Опусти хвостик<br>Назад 30<br>Вправо 90<br>Вперед ЗО<br>Вліво 135<br>Вперед 42<br>Вправо 45<br>Підніми хвостик<br>Назад 40<br>] | | б) Повтори 4 рази<br>[<br>Опусти хвостик<br>Назад 30<br>Вправо 90<br>Вперед ЗО<br>Вліво 135<br>Вперед 42<br>Вправо 45<br>Підніми хвостик<br>Назад 40<br>] |
Текущая версия на 08:21, 1 октября 2012
Гіпермаркет Знань>>Інформатика>>Інформатика 5 клас>>Інформатика: Черепашка і алгоритми з циклами
Черепашка и алгоритми з циклами
Розглянемо малюнок. Він складається з чотирьох рівних між собою рівно-сторопніх трикутників, довжини сторін яких дорівнюють 50 кроків.
Для того, щоб намалювати цей малюнок, Черепашка повинна 4 рази виконати одну й ту ж саму послідовність команд: намалювати рівносторонній трикутник і потім перейти у вихідне положення для малювання наступного трикутника.
Допоможе їй це зробити команда циклу Повтори N разів (N - кількість повторень). Команди, які повинні повторюватися в циклі, беруться в квадратні дужки.
З використанням команди циклу алгоритм малювання даного малюнка буде такий: Вправо на 30 Повтори 4 рази [ Опусти хвостик Вперед на 50 Вправо на 120
Вперед на 50
Вправо на 120
Вперед на 50
Підніми хвостик
Назад на 50
Вправо на 120 ] Розглянемо ще один малюнок. Він складається з чотирьох рівних між собою рівнобедрених прямокутних трикутників, довжина катетів яких 60 кроків. Відстань між трикутниками 10 кроків.
Очевидно, що й тут ми маємо циклічний процес: Черепашка повинна 4 рази намалювати рівнобедрений прямокутний трикутник з довжиною катетів 50 кроків і довжиною гіпотенузи 70 кроків (пам'ятаєте формулу: с = 50:10-14), а потім перейти у вихідне положення для малювання наступного трикутника.
Маємо такий алгоритм: Повтори 4 рази [ Опусти хвостик Вперед на 50 Вправо на 135
Вперед на 70
Вправо на 135
Вперед на 50
Підніми хвостик
Назад на 60
Вправо на 90 ]
Практична робота
Виконайте в зошиті алгоритм: Повтори 5 разів [ Опусти хвостик Вправо 45 Вперед 14
Вправо 135
Вперед 10
Вліво 90
Підніми хвостик
Вперед 10
Вліво 90 ]
Складіть алгоритм для Черепашки. Довжина кожного відрізка 20 кроків. Міра кута між відрізками 20°. Складіть алгоритм для Черепашки. Довжина катета кожного рівнобедре-ного прямокутного трикутника ЗО кроків. Відстань між трикутниками 10 кроків.
<u</u>
<u</u>
Питання та завдання 1. Складіть алгоритми для Черепашки. а) Довжина сторони квадратів 40 кроків. Відстань між ними 10 кроків. б) Довжини сторін прямокутників 60 кроків і 30 кроків. Відстань між ними 15 кроків. в) Довжина сторони квадратів 30 кроків.
г) Довжини сторін прямокутників 40 кроків і 30 кроків.
д) Довжини сторін прямокутників 100 кроків і 70 кроків.
е) Довжини сторін прямокутників 100 кроків і 70 кроків.
2. Виконайте в зошиті алгоритми:
а) Опусти хвостик Повтори 6 разів [ Вперед 10 Вправо 90 Вперед 10 Вправо 90 Вперед 10 Вліво 90 Вперед 10 Вліво 90 ]
б) Повтори 4 рази [ Опусти хвостик Назад 30 Вправо 90 Вперед ЗО Вліво 135 Вперед 42 Вправо 45 Підніми хвостик Назад 40 ]
в) Опусти хвостик Повтори 4 рази [ Вперед 28 Вліво 45 Назад 20 Вліво 90 Вперед 20 Вліво 135 ]
Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. Інформатика 5 клас
Вислано читачаму з сайту
Конспекти інформатики, шкільний план, відкритий урок з інформатики, безкоштовні підручники
Зміст уроку
конспект уроку і опорний каркас
презентація уроку
акселеративні методи та інтерактивні технології
закриті вправи (тільки для використання вчителями)
оцінювання
Практика
задачі та вправи,самоперевірка
практикуми, лабораторні, кейси
рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
домашнє завдання
Ілюстрації
ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
реферати
фішки для допитливих
шпаргалки
гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати
Доповнення
зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
підручники основні і допоміжні
тематичні свята, девізи
статті
національні особливості
словник термінів
інше
Тільки для вчителів
ідеальні уроки
календарний план на рік
методичні рекомендації
програми
обговорення
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
|