KNOWLEDGE HYPERMARKET


Матінка Кураж та її діти.Повні уроки
 
Строка 1: Строка 1:
-
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки]]&gt;&gt;Зарубіжна література:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки<met akeywords>Тема:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки,Зарубіжна література 11 клас</metakeywords>'''
+
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки]]&gt;&gt;Зарубіжна література:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки&lt;met akeywords&gt;Тема:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки,Зарубіжна література 11 клас&lt;/metakeywords&gt;'''  
-
 
+
 +
<br>
'''Тема: Матінка Кураж та її діти”-драма-пересторогоа напередодні Другої свтової війни. Історико-літературні джерела та сучасний політичний підтекст твору, його антивоєнний пафос і алегоричний сенс.'''  
'''Тема: Матінка Кураж та її діти”-драма-пересторогоа напередодні Другої свтової війни. Історико-літературні джерела та сучасний політичний підтекст твору, його антивоєнний пафос і алегоричний сенс.'''  
Строка 15: Строка 15:
=== Хід уроку  ===
=== Хід уроку  ===
-
[[Image:T42k.jpeg]]<br>1929 рік. Вибухнула світова економічна криза, що потрясла всю капіталістичну систему.&nbsp; Посилюється робочий рух, організовуються «голодні походи» безробітних, зростає класова солідарність трудящих.&nbsp; Що захищала свої привілеї буржуазія у ряді країн робить ставку на відкриту фашистську диктатуру, на політику агресії і війни.&nbsp; Фашистські режими встановлюються в Італії, Німеччині, Іспанії.<br>У 1939 році спалахує друга світова війна.&nbsp; Все прогресивне людство об'єдналося в боротьбі проти фашизму. «З ким ви, майстри культури», - звернувся М. Горький до письменників, до людей мистецтва.&nbsp; Звинувачувальний вирок фашизму був ухвалений на антифашистських конгресах&nbsp; Парижі (1939 р.), в Іспанії&nbsp; (1937 р.)&nbsp; Вчитель: Прагнення попередити людей про небезпеку, відчуття відповідальності за долі світу ми відчуваємо і в творчості відомого іспанського художника Пабло Пікассо. <br>Берхольд Брехт (1898-1956) увійшов до історії німецької літератури як поет і прозаїк, полеміст і теоретик мистецтва. Але своєю світовою славою зобов'язаний театру.&nbsp; Естетичні погляди Брехта формувалися під потужною дією подій його епохи.&nbsp; У роки світової війни він зайняв антивоєнну і бунтарську позицію, яка зближувала його з імпресіоністами і відбилася в ранніх п'єсах.&nbsp; У 20-і роки він виробляє власного театрального естета.&nbsp; У 30-40-і роки - п'єси «Страх і убогість в Третій імперії» У роки світової війни Брехт знаходився в еміграції в Америці. Лише після війни, оселившись в Берліні, він зміг втілити драматургічні принципи «епічного театру»&nbsp; В поєднанні епічний театр міститься протиріччя.  
+
[[Image:T42k.jpeg]]<br>
 +
 
 +
1929 рік. Вибухнула світова економічна криза, що потрясла всю капіталістичну систему.&nbsp; Посилюється робочий рух, організовуються «голодні походи» безробітних, зростає класова солідарність трудящих.&nbsp; Що захищала свої привілеї буржуазія у ряді країн робить ставку на відкриту фашистську диктатуру, на політику агресії і війни.&nbsp; Фашистські режими встановлюються в [[Італія.|'''Італії''']], Німеччині, Іспанії.<br>У 1939 році спалахує друга світова війна.&nbsp; Все прогресивне людство об'єдналося в боротьбі проти фашизму. «З ким ви, майстри культури», - звернувся М. Горький до письменників, до людей мистецтва.&nbsp; Звинувачувальний вирок фашизму був ухвалений на антифашистських конгресах&nbsp; Парижі (1939 р.), в Іспанії&nbsp; (1937 р.)&nbsp; Вчитель: Прагнення попередити людей про небезпеку, відчуття відповідальності за долі світу ми відчуваємо і в творчості відомого іспанського художника Пабло Пікассо. <br>Берхольд Брехт (1898-1956) увійшов до історії німецької літератури як поет і прозаїк, полеміст і теоретик мистецтва. Але своєю світовою славою зобов'язаний театру.&nbsp; Естетичні погляди Брехта формувалися під потужною дією подій його епохи.&nbsp; У роки світової війни він зайняв антивоєнну і бунтарську позицію, яка зближувала його з імпресіоністами і відбилася в ранніх п'єсах.&nbsp; У 20-і роки він виробляє власного театрального естета.&nbsp; У 30-40-і роки - п'єси «Страх і убогість в Третій імперії» У роки світової війни Брехт знаходився в еміграції в Америці. Лише після війни, оселившись в Берліні, він зміг втілити драматургічні принципи «епічного театру»&nbsp; В поєднанні епічний театр міститься протиріччя.  
[[Image:T42k1.jpeg]]  
[[Image:T42k1.jpeg]]  
-
Відомо, що театр драматичний, епічність - властивість прози. Виступаючи проти зовнішнього драматизму, Брехт виступав і проти інших традиційних ознак драми і театру:&nbsp; <br>1)&nbsp;&nbsp; проти «вживання» актора в образ, при якому він не ототожнює себе з персонажем; <br>&nbsp;2)&nbsp;&nbsp; проти самозабутньої віри глядача в «взаправдашність що відбувається на сцені;&nbsp; <br>3)&nbsp;&nbsp; проти «четвертої стіни», коли актори грають так, ніби немає глядацького залу;&nbsp; <br>4)&nbsp;&nbsp; проти сліз розчулення, захвату, співчуття.&nbsp; Цим система Брехта протилежна до системи Станіславського.<br>Найважливіше слово - сенс. Глядач повинен задуматися над змальовуваним, спробувати осмислити його, зробити виводи для себе, для суспільства. У цьому за допомогою відповідних «прийомів відчуження» йому повинен допомогти театр.&nbsp; Побачити відчужено - означає побачити з боку, побачити тверезим, уважним, прискіпливим поглядом. І не лише побачити і зрозуміти. Театр повинен спонукати до дії. У епілогу до п'єси «Добра людина з Сезуана» автор звертається до публіки із закликом:<br>Так помогите нам!<br>Беду поправьте.<br>И мысль и разум свой сюда направьте<br>Попробуйте для доброго найти<br>К хорошему - хорошие пути!<br>Не думайте, що Брехт займався примітивною агітацією. Ні, він шукав театральні засоби вливу на глядачів.<br>В его театра много света, пения, музыки.<br>В его театре зритель должен&nbsp; думать!  
+
Відомо, що театр драматичний, епічність - властивість прози. Виступаючи проти зовнішнього драматизму, [[Бертольд Брехт.Повні уроки|'''Брехт''']] виступав і проти інших традиційних ознак драми і театру:&nbsp; <br>1)&nbsp;&nbsp; проти «вживання» актора в образ, при якому він не ототожнює себе з персонажем; <br>&nbsp;2)&nbsp;&nbsp; проти самозабутньої віри глядача в «взаправдашність що відбувається на сцені;&nbsp; <br>3)&nbsp;&nbsp; проти «четвертої стіни», коли актори грають так, ніби немає глядацького залу;&nbsp; <br>4)&nbsp;&nbsp; проти сліз розчулення, захвату, співчуття.&nbsp; Цим система Брехта протилежна до системи Станіславського.<br>Найважливіше слово - сенс. Глядач повинен задуматися над змальовуваним, спробувати осмислити його, зробити виводи для себе, для суспільства. У цьому за допомогою відповідних «прийомів відчуження» йому повинен допомогти театр.&nbsp; Побачити відчужено - означає побачити з боку, побачити тверезим, уважним, прискіпливим поглядом. І не лише побачити і зрозуміти. Театр повинен спонукати до дії. У епілогу до п'єси «Добра людина з Сезуана» автор звертається до публіки із закликом:<br>Так помогите нам!<br>Беду поправьте.<br>И мысль и разум свой сюда направьте<br>Попробуйте для доброго найти<br>К хорошему - хорошие пути!<br>Не думайте, що Брехт займався примітивною агітацією. Ні, він шукав театральні засоби вливу на глядачів.<br>В его театра много света, пения, музыки.<br>В его театре зритель должен&nbsp; думать!  
-
[[Image:T42k2.jpeg]]<br>Вчитель: Почнемо знайомство з п'єсою {{#ev:youtube|YqDAS0Uo-NI}} Отже, перед нами героїня п'єси Брехта матуся Кураж.&nbsp; <br>Вчитель: Які історія створення і короткий вміст п'єси?&nbsp; Повідомлення: У основу сюжету покладена повість німецького письменника 17 століть Ганса Гріммельсгаузена, в якій розповідається про долю «побордяжки Кураж». Звідси і підзаголовок «Хроніка часів тридцятирічної війни» (ця війна продовжувалася з 1618 по 1648 р. і захопила ряд європейських країн) {{#ev:youtube|FF10mTUlV6s}}  
+
[[Image:T42k2.jpeg]]<br>
 +
 
 +
Вчитель: Почнемо знайомство з п'єсою {{#ev:youtube|YqDAS0Uo-NI}} Отже, перед нами героїня п'єси Брехта [[Батьки і діти.|'''матуся''']] Кураж.&nbsp; <br>Вчитель: Які історія створення і короткий вміст п'єси?&nbsp; Повідомлення: У основу сюжету покладена повість німецького письменника 17 століть Ганса Гріммельсгаузена, в якій розповідається про долю «побордяжки Кураж». Звідси і підзаголовок «Хроніка часів тридцятирічної війни» (ця війна продовжувалася з 1618 по 1648 р. і захопила ряд європейських країн)
 +
 
 +
{{#ev:youtube|FF10mTUlV6s}}  
=== Історія написання п'єси  ===
=== Історія написання п'єси  ===
-
[[Image:T42k3.jpeg]]<br>П'єса написана восени 1939 років в нейтральній Швеції. Брехт звернувся до епохи 30-річної війни, бачивши в ній прообраз соціальної катастрофи, до якої наближалася&nbsp; і спричиняла за собою Європу Германію 20 століть.&nbsp; В центрі п'єси - образ матусі Кураж, маркитанки, яка, упрігшись в свій фургон, колесить по країнах Європи. Рік за роком, десятиліття тягнеться вона по п'ятах війни, торгуючи всім і зі всіма: з протестантами і католиками, поляками і шведами. Кухоль пива а невелика компанія і жодних вищих прагнень - Вт суть філософії Кураж. Вона зненавиділа світ і полюбила війну, прибуток, що приносить нею. Вони зрослися один з одним, Війна і Кураж, жодні жертви не протверезили стару маркитанку.&nbsp; На початку п'єси вона тягне свій фургон разом з дітьми: войовничим Ейліфом, чесним Швейцеркасом, доброю Катрін. Але вони стали жертвами війни. В кінці п'єси, виснажена, самотня, безсила Кураж тягне свій фургон. Аби не відстати .... Аби не відстати .... {{#ev:youtube|-lfnMoJxwRk}} <br>П'єса складається з 12 сцен.  
+
[[Image:T42k3.jpeg]]<br>
 +
 
 +
&nbsp; &nbsp; &nbsp;П'єса написана [[Тема 11. Осінь. Рослини восени. Охорона здоров’я восени.|'''восени''']] 1939 років в нейтральній Швеції. Брехт звернувся до епохи 30-річної війни, бачивши в ній прообраз соціальної катастрофи, до якої наближалася&nbsp; і спричиняла за собою Європу Германію 20 століть.&nbsp; В центрі п'єси - образ матусі Кураж, маркитанки, яка, упрігшись в свій фургон, колесить по країнах Європи. Рік за роком, десятиліття тягнеться вона по п'ятах війни, торгуючи всім і зі всіма: з протестантами і католиками, поляками і шведами. Кухоль пива а невелика компанія і жодних вищих прагнень - Вт суть філософії Кураж. Вона зненавиділа світ і полюбила війну, прибуток, що приносить нею. Вони зрослися один з одним, Війна і Кураж, жодні жертви не протверезили стару маркитанку.&nbsp; На початку п'єси вона тягне свій фургон разом з дітьми: войовничим Ейліфом, чесним Швейцеркасом, доброю Катрін. Але вони стали жертвами війни. В кінці п'єси, виснажена, самотня, безсила Кураж тягне свій фургон. Аби не відстати .... Аби не відстати .... {{#ev:youtube|-lfnMoJxwRk}} <br>П'єса складається з 12 сцен.  
=== Характеристика образів  ===
=== Характеристика образів  ===
-
[[Image:T42k4.jpeg]]<br>Образ матусі Кураж. За словами Брехта, «торговка - мать- сама по собі велике протиріччя». Чи згодні ви з цим твердженням?<br>Ми бачимо це впродовж всієї п'єси. Поки вона торгує з фельдфебелем, вербувальник відводить Ейліфа (сцена 1). Турбота про фургон, самокорисливий розрахунок приводять до загибелі Швейцеркаса. Тривога за долю дочки не заважає їй відправити Катрін до ризикованої експедиції.&nbsp; Кураж - «маленька людина» на війні, вона теж страждає від знегод військових, саме вона після того, як дочці «особу знівечили» вигукує: «будь проклята, ця війна!».&nbsp; <br>Часто за її спиною стоїть іронічний і прозорливий автор.<br>  
+
[[Image:T42k4.jpeg]]<br>
 +
 
 +
&nbsp; &nbsp; &nbsp;Образ матусі Кураж. За словами Брехта, «торговка - мать- сама по собі велике протиріччя». Чи згодні ви з цим твердженням?<br>Ми бачимо це впродовж всієї п'єси. Поки вона торгує з фельдфебелем, вербувальник відводить Ейліфа (сцена 1). Турбота про фургон, самокорисливий розрахунок приводять до загибелі Швейцеркаса. Тривога за долю дочки не заважає їй відправити Катрін до ризикованої експедиції.&nbsp; Кураж - «маленька людина» на війні, вона теж страждає від знегод військових, саме вона після того, як дочці «особу знівечили» вигукує: «будь проклята, ця війна!».&nbsp; <br>Часто за її спиною стоїть іронічний і прозорливий автор.<br>  
=== Питання на закріплення нової теми:  ===
=== Питання на закріплення нової теми:  ===
-
[[Image:T42k5.jpeg]]<br>У чому заслуга хороших письменників у важкі для Батьківщини роки? (зверніться до епіграфа). <br>Чому не старіє ця п'єса?<br>Список використаних джерел:<br>Урок на тему: «А войне все нет конца...» Пименовой Верой Леонидовны, Учителем русского языка и литературы Чкаловской средней школы Асекеевского района.<br>1.&nbsp;&nbsp; Зарубежная литература (Пособие по факультативному курсу для учащихся 8-10 классов) М., Просвещение, 1984 г.<br>2.&nbsp;&nbsp; История зарубежной литературы 20 века 1917-1945 под редакцией профессора Богословского В.Н. и Гражданской З.Т., М., Просвещение, 1990 г.<br>3.&nbsp;&nbsp; Зарубежная литература (Хрестоматия 8-10. II часть) М., Просвещение, 1987 г<br>4.&nbsp;&nbsp; М.И. Бент. Бертхольд Брехт «Мамаша Кураж и ее дети» ж/л «Литература в школе» 1984 №2.<br><br>Над уроком&nbsp; працювали:<br>Пименова В. Л.<br>Пилипенко В.В<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В<br>  
+
[[Image:T42k5.jpeg]]<br>
 +
 
 +
У чому заслуга хороших письменників у важкі для [[Тема 30. Твоя країна – Україна і ти – її громадянин.|'''Батьківщини''']] роки? (зверніться до епіграфа). <br>Чому не старіє ця п'єса?
 +
 
 +
<br>'''''Список використаних джерел:'''''<br>''1. Урок на тему: «А войне все нет конца...» Пименовой Верой Леонидовны, Учителем русского языка и литературы Чкаловской средней школы Асекеевского района.<br>2.&nbsp;&nbsp; Зарубежная литература (Пособие по факультативному курсу для учащихся 8-10 классов) М., Просвещение, 1984 г.<br>3.&nbsp;&nbsp; История зарубежной литературы 20 века 1917-1945 под редакцией профессора Богословского В.Н. и Гражданской З.Т., М., Просвещение, 1990 г.<br>4.&nbsp;&nbsp; Зарубежная литература (Хрестоматия 8-10. II часть) М., Просвещение, 1987 г<br>5.&nbsp;&nbsp; М.И. Бент. Бертхольд Брехт «Мамаша Кураж и ее дети» ж/л «Литература в школе» 1984 №2.''<br><br>'''Над уроком&nbsp; працювали:'''<br>Пименова В. Л.<br>Пилипенко В.В<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В<br>  
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, а и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов&nbsp; высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>  
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, а и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов&nbsp; высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>  
[[Category:Зарубіжна_література_11_клас]]
[[Category:Зарубіжна_література_11_клас]]

Текущая версия на 20:21, 8 сентября 2012

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки>>Зарубіжна література:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки<met akeywords>Тема:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки,Зарубіжна література 11 клас</metakeywords>


Тема: Матінка Кураж та її діти”-драма-пересторогоа напередодні Другої свтової війни. Історико-літературні джерела та сучасний політичний підтекст твору, його антивоєнний пафос і алегоричний сенс.

Содержание

Мета:

Дати уявлення про «епічний театр» Б.Брехта, про особливість гри акторів, про зонгах.
Розвиток розумових операцій і синтезу при роботі над художнім твором (п'єсою Б. Брехта).
 - розвиток аналітичного мислення учнів;
  - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.

Тип уроку:

навчально – виховний

Хід уроку

T42k.jpeg

1929 рік. Вибухнула світова економічна криза, що потрясла всю капіталістичну систему.  Посилюється робочий рух, організовуються «голодні походи» безробітних, зростає класова солідарність трудящих.  Що захищала свої привілеї буржуазія у ряді країн робить ставку на відкриту фашистську диктатуру, на політику агресії і війни.  Фашистські режими встановлюються в Італії, Німеччині, Іспанії.
У 1939 році спалахує друга світова війна.  Все прогресивне людство об'єдналося в боротьбі проти фашизму. «З ким ви, майстри культури», - звернувся М. Горький до письменників, до людей мистецтва.  Звинувачувальний вирок фашизму був ухвалений на антифашистських конгресах  Парижі (1939 р.), в Іспанії  (1937 р.)  Вчитель: Прагнення попередити людей про небезпеку, відчуття відповідальності за долі світу ми відчуваємо і в творчості відомого іспанського художника Пабло Пікассо.
Берхольд Брехт (1898-1956) увійшов до історії німецької літератури як поет і прозаїк, полеміст і теоретик мистецтва. Але своєю світовою славою зобов'язаний театру.  Естетичні погляди Брехта формувалися під потужною дією подій його епохи.  У роки світової війни він зайняв антивоєнну і бунтарську позицію, яка зближувала його з імпресіоністами і відбилася в ранніх п'єсах.  У 20-і роки він виробляє власного театрального естета.  У 30-40-і роки - п'єси «Страх і убогість в Третій імперії» У роки світової війни Брехт знаходився в еміграції в Америці. Лише після війни, оселившись в Берліні, він зміг втілити драматургічні принципи «епічного театру»  В поєднанні епічний театр міститься протиріччя.

T42k1.jpeg

Відомо, що театр драматичний, епічність - властивість прози. Виступаючи проти зовнішнього драматизму, Брехт виступав і проти інших традиційних ознак драми і театру: 
1)   проти «вживання» актора в образ, при якому він не ототожнює себе з персонажем;
 2)   проти самозабутньої віри глядача в «взаправдашність що відбувається на сцені; 
3)   проти «четвертої стіни», коли актори грають так, ніби немає глядацького залу; 
4)   проти сліз розчулення, захвату, співчуття.  Цим система Брехта протилежна до системи Станіславського.
Найважливіше слово - сенс. Глядач повинен задуматися над змальовуваним, спробувати осмислити його, зробити виводи для себе, для суспільства. У цьому за допомогою відповідних «прийомів відчуження» йому повинен допомогти театр.  Побачити відчужено - означає побачити з боку, побачити тверезим, уважним, прискіпливим поглядом. І не лише побачити і зрозуміти. Театр повинен спонукати до дії. У епілогу до п'єси «Добра людина з Сезуана» автор звертається до публіки із закликом:
Так помогите нам!
Беду поправьте.
И мысль и разум свой сюда направьте
Попробуйте для доброго найти
К хорошему - хорошие пути!
Не думайте, що Брехт займався примітивною агітацією. Ні, він шукав театральні засоби вливу на глядачів.
В его театра много света, пения, музыки.
В его театре зритель должен  думать!

T42k2.jpeg

Вчитель: Почнемо знайомство з п'єсою

Отже, перед нами героїня п'єси Брехта матуся Кураж. 
Вчитель: Які історія створення і короткий вміст п'єси?  Повідомлення: У основу сюжету покладена повість німецького письменника 17 століть Ганса Гріммельсгаузена, в якій розповідається про долю «побордяжки Кураж». Звідси і підзаголовок «Хроніка часів тридцятирічної війни» (ця війна продовжувалася з 1618 по 1648 р. і захопила ряд європейських країн)


Історія написання п'єси

T42k3.jpeg

     П'єса написана восени 1939 років в нейтральній Швеції. Брехт звернувся до епохи 30-річної війни, бачивши в ній прообраз соціальної катастрофи, до якої наближалася  і спричиняла за собою Європу Германію 20 століть.  В центрі п'єси - образ матусі Кураж, маркитанки, яка, упрігшись в свій фургон, колесить по країнах Європи. Рік за роком, десятиліття тягнеться вона по п'ятах війни, торгуючи всім і зі всіма: з протестантами і католиками, поляками і шведами. Кухоль пива а невелика компанія і жодних вищих прагнень - Вт суть філософії Кураж. Вона зненавиділа світ і полюбила війну, прибуток, що приносить нею. Вони зрослися один з одним, Війна і Кураж, жодні жертви не протверезили стару маркитанку.  На початку п'єси вона тягне свій фургон разом з дітьми: войовничим Ейліфом, чесним Швейцеркасом, доброю Катрін. Але вони стали жертвами війни. В кінці п'єси, виснажена, самотня, безсила Кураж тягне свій фургон. Аби не відстати .... Аби не відстати ....


П'єса складається з 12 сцен.

Характеристика образів

T42k4.jpeg

     Образ матусі Кураж. За словами Брехта, «торговка - мать- сама по собі велике протиріччя». Чи згодні ви з цим твердженням?
Ми бачимо це впродовж всієї п'єси. Поки вона торгує з фельдфебелем, вербувальник відводить Ейліфа (сцена 1). Турбота про фургон, самокорисливий розрахунок приводять до загибелі Швейцеркаса. Тривога за долю дочки не заважає їй відправити Катрін до ризикованої експедиції.  Кураж - «маленька людина» на війні, вона теж страждає від знегод військових, саме вона після того, як дочці «особу знівечили» вигукує: «будь проклята, ця війна!». 
Часто за її спиною стоїть іронічний і прозорливий автор.

Питання на закріплення нової теми:

T42k5.jpeg

У чому заслуга хороших письменників у важкі для Батьківщини роки? (зверніться до епіграфа).
Чому не старіє ця п'єса?


Список використаних джерел:
1. Урок на тему: «А войне все нет конца...» Пименовой Верой Леонидовны, Учителем русского языка и литературы Чкаловской средней школы Асекеевского района.
2.   Зарубежная литература (Пособие по факультативному курсу для учащихся 8-10 классов) М., Просвещение, 1984 г.
3.   История зарубежной литературы 20 века 1917-1945 под редакцией профессора Богословского В.Н. и Гражданской З.Т., М., Просвещение, 1990 г.
4.   Зарубежная литература (Хрестоматия 8-10. II часть) М., Просвещение, 1987 г
5.   М.И. Бент. Бертхольд Брехт «Мамаша Кураж и ее дети» ж/л «Литература в школе» 1984 №2.


Над уроком  працювали:
Пименова В. Л.
Пилипенко В.В
Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В

Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, а и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов  высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.

Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 11 клас