|
|
Строка 3: |
Строка 3: |
| Разючі зміни, що відбувалися у світосприйнятті людей на межі XVI—XVII ст., не могли не вплинути на мистецтво. На зміну врівноваженому і гармонійному мистецтву Відродження приходить новий художній стиль - бароко (італ. - вигадливий, дивний). Він виник в Італії і стрімко поширився по всій Європі. Бароковим творам притаманні особлива пишність і велич, підкреслена декоративність і насиченість (часом навіть надмірна) ліпниною. їх мета — справити на людину вкрай емоційне враження. | | Разючі зміни, що відбувалися у світосприйнятті людей на межі XVI—XVII ст., не могли не вплинути на мистецтво. На зміну врівноваженому і гармонійному мистецтву Відродження приходить новий художній стиль - бароко (італ. - вигадливий, дивний). Він виник в Італії і стрімко поширився по всій Європі. Бароковим творам притаманні особлива пишність і велич, підкреслена декоративність і насиченість (часом навіть надмірна) ліпниною. їх мета — справити на людину вкрай емоційне враження. |
| | | |
- | <br>Видатним представником мистецтва бароко був архітектор і [[Тема_37._Скульптори_земної_поверхні|скульптор]] Джованні Лоренцо Берніні (1598—1680). Найяскравіший твір майстра -ансамбль перед собором Святого Петра у Ватикані. Безліч різномовних прочан, які збиралися перед головним храмом католицького світу, повинні були відчувати тут свою духовну єдність. Для втілення пієї ідеї Берніні знайшов геніальне рішення. Перед собором він спорудив величну площу з обеліском та фонтанами й надав їй форму овалу, обрамленого двома колонадами. Наче велетенські руки вони обіймають людину та ведуть до собору. Загальний обрис ансамблю нагадує ключ, що мало символізувати слова Христа, звернені до першого єпископа Риму апостола Петра: «І дам тобі ключі Царства небесного». | + | <br>Видатним представником мистецтва бароко був архітектор і [[Тема 37. Скульптори земної поверхні|скульптор]] Джованні Лоренцо Берніні (1598—1680). Найяскравіший твір майстра -ансамбль перед собором Святого Петра у Ватикані. Безліч різномовних прочан, які збиралися перед головним храмом католицького світу, повинні були відчувати тут свою духовну єдність. Для втілення пієї ідеї Берніні знайшов геніальне рішення. Перед собором він спорудив величну площу з обеліском та фонтанами й надав їй форму овалу, обрамленого двома колонадами. Наче велетенські руки вони обіймають людину та ведуть до собору. Загальний обрис ансамблю нагадує ключ, що мало символізувати слова Христа, звернені до першого єпископа Риму апостола Петра: «І дам тобі ключі Царства небесного». |
| | | |
| <br>Головна тема в творчості Берніні - роздуми про життя та почуття людини, що з особливою силою позначилося в таких його скульптурних роботах, як «Алоллоні Дафна», «Екстаз Св. Терези». Своїх героїв митець зображував у хвилини глибокого емоційного піднесення, віртуозно передаючи його через жести, вираз обличчя, міміку.<br> | | <br>Головна тема в творчості Берніні - роздуми про життя та почуття людини, що з особливою силою позначилося в таких його скульптурних роботах, як «Алоллоні Дафна», «Екстаз Св. Терези». Своїх героїв митець зображував у хвилини глибокого емоційного піднесення, віртуозно передаючи його через жести, вираз обличчя, міміку.<br> |
Строка 9: |
Строка 9: |
| Стиль бароко проникнув також у живопис, де справжній переворот здійснив італієць Мікеланджело да Караваджо (1573-1610). Він першим зобразив світ неприкра-шеним, начебто зупинивши на своїх картинах мить реального життя. Надзвичайної достовірності персонажів художник досягав за допомогою улюбленого мистецького ефекту - світлового контрасту, гри світла й тіні. | | Стиль бароко проникнув також у живопис, де справжній переворот здійснив італієць Мікеланджело да Караваджо (1573-1610). Він першим зобразив світ неприкра-шеним, начебто зупинивши на своїх картинах мить реального життя. Надзвичайної достовірності персонажів художник досягав за допомогою улюбленого мистецького ефекту - світлового контрасту, гри світла й тіні. |
| | | |
- | <br>Неперевершеним «королем живописців» по праву вважається фламандець Пітер Пауел Рубенс (1577-1640). Він надав мистецтву бароко нового подиху, внісши в нього традиції античності й Відродження -зображення оголеного тіла й радості буття. Його картини буквально випромінюють життєву силу. Рубенс був прекрасним колористом і вмів напрочуд точно передавати всі відтінки кольору. Як нікому, йому вдавалося виписати фактуру тканин, блиск прикрас, пухнастість хутра. Великий фламандець створив також свій напрям у портретному живопису — парадний портрет — зображення значної особи в ореолі слави і величі.<br><br>Завалений замовленнями, Рубенс відкрив незвичайну [[Тема_17._Вікторіанська_Британія._Англія_—_“майстерня_світу”._Утвердження_лібералізму._Формування_ліберальної_та_консервативної_партій|майстерню]], своєрідну «фабрику картин». Сам майстер робив попередній ескіз маслом, учні писали по цих начерках картину, потім Рубенс її підправляв. З цієї майстерні вийшло понад 3 тисячі картин і безліч малюнків. Оплату праці в ній Рубенс - нащадок купців і торговців - організував зі знанням справи: існували спеціальні розцінки на роботи учнів та на його власні твори. | + | <br>Неперевершеним «королем живописців» по праву вважається фламандець Пітер Пауел Рубенс (1577-1640). Він надав мистецтву бароко нового подиху, внісши в нього традиції античності й Відродження -зображення оголеного тіла й радості буття. Його картини буквально випромінюють життєву силу. Рубенс був прекрасним колористом і вмів напрочуд точно передавати всі відтінки кольору. Як нікому, йому вдавалося виписати фактуру тканин, блиск прикрас, пухнастість хутра. Великий фламандець створив також свій напрям у портретному живопису — парадний портрет — зображення значної особи в ореолі слави і величі.<br><br>Завалений замовленнями, Рубенс відкрив незвичайну [[Тема 17. Вікторіанська Британія. Англія — “майстерня світу”. Утвердження лібералізму. Формування ліберальної та консервативної партій|майстерню]], своєрідну «фабрику картин». Сам майстер робив попередній ескіз маслом, учні писали по цих начерках картину, потім Рубенс її підправляв. З цієї майстерні вийшло понад 3 тисячі картин і безліч малюнків. Оплату праці в ній Рубенс - нащадок купців і торговців - організував зі знанням справи: існували спеціальні розцінки на роботи учнів та на його власні твори. |
| | | |
| <br> | | <br> |
Строка 17: |
Строка 17: |
| <br>У Голландії, де державною релігією був кальвінізм, який не визнавав церковного мистецтва, художникам довелося відмовитися від релігійних сюжетів. У пошуках нових тем вони звернулися до навколишньої дійсності: писали портрети, сценки з повсякденного життя, пейзажі, натюрморти. | | <br>У Голландії, де державною релігією був кальвінізм, який не визнавав церковного мистецтва, художникам довелося відмовитися від релігійних сюжетів. У пошуках нових тем вони звернулися до навколишньої дійсності: писали портрети, сценки з повсякденного життя, пейзажі, натюрморти. |
| | | |
- | <br>Найяскравішою постаттю голландської школи був Рембрандт ван Рейн (1606-1669). З глибокою любов'ю і теплом написані ним портрети дружини і сина, інших близьких людей. Художник залишив понад 60 автопортретів, дивлячись на які, можна уявити світ його думок і почуттів у різні періоди життя. Творчий шлях Рембрандта завершує картина «Повернення блудного сина» - розповідь [[Сприймання:_засоби_виразності_у_графіці._Специфіка_роботи_художника-графіка,_матеріали_та_інструменти,_техніки,_обладнання|художника]] про всепрощальну любов і щире каяття. Два століття потому французький живописець Ежен Делакруа сказав про творчість Рембрандта: «Правда - найпрекрасніше і рідкісне явище у світі».<br> | + | <br>Найяскравішою постаттю голландської школи був Рембрандт ван Рейн (1606-1669). З глибокою любов'ю і теплом написані ним портрети дружини і сина, інших близьких людей. Художник залишив понад 60 автопортретів, дивлячись на які, можна уявити світ його думок і почуттів у різні періоди життя. Творчий шлях Рембрандта завершує картина «Повернення блудного сина» - розповідь [[Сприймання: засоби виразності у графіці. Специфіка роботи художника-графіка, матеріали та інструменти, техніки, обладнання|художника]] про всепрощальну любов і щире каяття. Два століття потому французький живописець Ежен Делакруа сказав про творчість Рембрандта: «Правда - найпрекрасніше і рідкісне явище у світі».<br> |
| | | |
- | 1. Чим можна пояснити той факт, що в добу, коли спостерігався занепад рицарства, роман «Дон Кіхот» мав широку популярність? | + | ''1. Чим можна пояснити той факт, що в добу, коли спостерігався занепад рицарства, роман «Дон Кіхот» мав широку популярність?'' |
| | | |
- | 2. У чому полягає своєрідність стилю бароко? Які проблеми хвилювали митців доби бароко? 3. Чи впливали католицизм і протестантизм, на зміст творчості художників? | + | ''2. У чому полягає своєрідність стилю бароко? Які проблеми хвилювали митців доби бароко? 3. Чи впливали католицизм і протестантизм, на зміст творчості художників?'' |
| | | |
| <br>ЗАВДАННЯ<br>1. Користуючись уривком з трагедії Вільяма Шекспіра «Гамлет», з'ясуйте, які гуманістичні ідеї знайшли відображення в поглядах автора на людину. Чи вірить Гамлет у творчі здібності людини?<br>2. Уважно роздивіться ілюстрацію картини Рембрандта "Повернення блудного сина». На вашу думку, яку життєву історію зобразив художник? Які почуття переживають його герої?<br> | | <br>ЗАВДАННЯ<br>1. Користуючись уривком з трагедії Вільяма Шекспіра «Гамлет», з'ясуйте, які гуманістичні ідеї знайшли відображення в поглядах автора на людину. Чи вірить Гамлет у творчі здібності людини?<br>2. Уважно роздивіться ілюстрацію картини Рембрандта "Повернення блудного сина». На вашу думку, яку життєву історію зобразив художник? Які почуття переживають його герої?<br> |
Версия 19:42, 29 августа 2012
Гіпермаркет Знань>>Історія всесвітня>>Всесвітня історія 8 клас>>Всесвітня історія: Характер європейської культури. Літературні образи Мігеля Сервантеса. В. Шекспір і театр. Мистецтво доби бароко.
Разючі зміни, що відбувалися у світосприйнятті людей на межі XVI—XVII ст., не могли не вплинути на мистецтво. На зміну врівноваженому і гармонійному мистецтву Відродження приходить новий художній стиль - бароко (італ. - вигадливий, дивний). Він виник в Італії і стрімко поширився по всій Європі. Бароковим творам притаманні особлива пишність і велич, підкреслена декоративність і насиченість (часом навіть надмірна) ліпниною. їх мета — справити на людину вкрай емоційне враження.
Видатним представником мистецтва бароко був архітектор і скульптор Джованні Лоренцо Берніні (1598—1680). Найяскравіший твір майстра -ансамбль перед собором Святого Петра у Ватикані. Безліч різномовних прочан, які збиралися перед головним храмом католицького світу, повинні були відчувати тут свою духовну єдність. Для втілення пієї ідеї Берніні знайшов геніальне рішення. Перед собором він спорудив величну площу з обеліском та фонтанами й надав їй форму овалу, обрамленого двома колонадами. Наче велетенські руки вони обіймають людину та ведуть до собору. Загальний обрис ансамблю нагадує ключ, що мало символізувати слова Христа, звернені до першого єпископа Риму апостола Петра: «І дам тобі ключі Царства небесного».
Головна тема в творчості Берніні - роздуми про життя та почуття людини, що з особливою силою позначилося в таких його скульптурних роботах, як «Алоллоні Дафна», «Екстаз Св. Терези». Своїх героїв митець зображував у хвилини глибокого емоційного піднесення, віртуозно передаючи його через жести, вираз обличчя, міміку.
Стиль бароко проникнув також у живопис, де справжній переворот здійснив італієць Мікеланджело да Караваджо (1573-1610). Він першим зобразив світ неприкра-шеним, начебто зупинивши на своїх картинах мить реального життя. Надзвичайної достовірності персонажів художник досягав за допомогою улюбленого мистецького ефекту - світлового контрасту, гри світла й тіні.
Неперевершеним «королем живописців» по праву вважається фламандець Пітер Пауел Рубенс (1577-1640). Він надав мистецтву бароко нового подиху, внісши в нього традиції античності й Відродження -зображення оголеного тіла й радості буття. Його картини буквально випромінюють життєву силу. Рубенс був прекрасним колористом і вмів напрочуд точно передавати всі відтінки кольору. Як нікому, йому вдавалося виписати фактуру тканин, блиск прикрас, пухнастість хутра. Великий фламандець створив також свій напрям у портретному живопису — парадний портрет — зображення значної особи в ореолі слави і величі.
Завалений замовленнями, Рубенс відкрив незвичайну майстерню, своєрідну «фабрику картин». Сам майстер робив попередній ескіз маслом, учні писали по цих начерках картину, потім Рубенс її підправляв. З цієї майстерні вийшло понад 3 тисячі картин і безліч малюнків. Оплату праці в ній Рубенс - нащадок купців і торговців - організував зі знанням справи: існували спеціальні розцінки на роботи учнів та на його власні твори.
Справжню золоту добу переживав у XVII ст. іспанський живопис. Хусепе Рибера (1591-1652) і Франсіско Сурбаран (1598-1664) використовували релігійні сюжети і створили чимало яскравих, сповнених глибокого драматизму полотен зі сценами з життя святих, мучеників, пустельників. Вершина іспанського живопису — творчість Дієго Веласкеса (1599-1660). У 24 роки він став придворним художником короля Філіппа IV і, залишаючись ним до кінця життя, переважно писав портрети. Веласкес створив галерею зображень членів королівської сім'ї та їхнього оточення, відзначену глибоким проникненням у внутрішній світ і психологію персонажів. Полотна Веласкеса вражають точністю передачі кожного характеру. Не випадково папа Інокентій X, побачивши свій портрет, не зміг утриматися від слів: «Надто правдиво!»
У Голландії, де державною релігією був кальвінізм, який не визнавав церковного мистецтва, художникам довелося відмовитися від релігійних сюжетів. У пошуках нових тем вони звернулися до навколишньої дійсності: писали портрети, сценки з повсякденного життя, пейзажі, натюрморти.
Найяскравішою постаттю голландської школи був Рембрандт ван Рейн (1606-1669). З глибокою любов'ю і теплом написані ним портрети дружини і сина, інших близьких людей. Художник залишив понад 60 автопортретів, дивлячись на які, можна уявити світ його думок і почуттів у різні періоди життя. Творчий шлях Рембрандта завершує картина «Повернення блудного сина» - розповідь художника про всепрощальну любов і щире каяття. Два століття потому французький живописець Ежен Делакруа сказав про творчість Рембрандта: «Правда - найпрекрасніше і рідкісне явище у світі».
1. Чим можна пояснити той факт, що в добу, коли спостерігався занепад рицарства, роман «Дон Кіхот» мав широку популярність?
2. У чому полягає своєрідність стилю бароко? Які проблеми хвилювали митців доби бароко? 3. Чи впливали католицизм і протестантизм, на зміст творчості художників?
ЗАВДАННЯ 1. Користуючись уривком з трагедії Вільяма Шекспіра «Гамлет», з'ясуйте, які гуманістичні ідеї знайшли відображення в поглядах автора на людину. Чи вірить Гамлет у творчі здібності людини? 2. Уважно роздивіться ілюстрацію картини Рембрандта "Повернення блудного сина». На вашу думку, яку життєву історію зобразив художник? Які почуття переживають його герої?
Вся всесвітня історія онлайн, конспекти всесвітньої історії, календарно-тематичний план згідно шкільної програми, вивчай історію всесвітню безкоштовно
Зміст уроку
конспект уроку і опорний каркас
презентація уроку
акселеративні методи та інтерактивні технології
закриті вправи (тільки для використання вчителями)
оцінювання
Практика
задачі та вправи,самоперевірка
практикуми, лабораторні, кейси
рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
домашнє завдання
Ілюстрації
ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
реферати
фішки для допитливих
шпаргалки
гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати
Доповнення
зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
підручники основні і допоміжні
тематичні свята, девізи
статті
національні особливості
словник термінів
інше
Тільки для вчителів
ідеальні уроки
календарний план на рік
методичні рекомендації
програми
обговорення
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
|