|
|
Строка 9: |
Строка 9: |
| <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize> | | <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize> |
| </o:OfficeDocumentSettings> | | </o:OfficeDocumentSettings> |
- | </xml><![endif]--> | + | </xml><![endif]--> |
| | | |
| <!--[if gte mso 9]><xml> | | <!--[if gte mso 9]><xml> |
Строка 325: |
Строка 325: |
| font-family:"Times New Roman","serif";} | | font-family:"Times New Roman","serif";} |
| </style> | | </style> |
- | <![endif]--> <span lang="RU"> | + | <![endif]--> |
- | </span>Як ви пам'ятаєте, Черепашка може повертатися на будь-який кут вправо або вліво відносно напряму її руху. Розглянемо кілька прикладів. Рожевою стрілкою будемо позначати початковий напрям руху Черепашки, а зеленою - напрям руху після повороту.<br> <span lang="RU">Щоб правильно визначити напрям повороту (вліво чи вправо),
| + | Як ви пам'ятаєте, Черепашка може повертатися на будь-який кут вправо або вліво відносно напряму її руху. Розглянемо кілька прикладів. Рожевою стрілкою будемо позначати початковий напрям руху Черепашки, а зеленою - напрям руху після повороту.<br> <span lang="RU">Щоб правильно визначити напрям повороту (вліво чи вправо), |
| поставте себе на місце , Черепашки і вирішіть, за правою чи за лівою лапкою (за | | поставте себе на місце , Черепашки і вирішіть, за правою чи за лівою лапкою (за |
| годинниковою стрілкою чи проти) Черепашка повинна викопати поворот. </span> <!--[if gte mso 9]><xml> | | годинниковою стрілкою чи проти) Черепашка повинна викопати поворот. </span> <!--[if gte mso 9]><xml> |
Строка 332: |
Строка 332: |
| <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize> | | <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize> |
| </o:OfficeDocumentSettings> | | </o:OfficeDocumentSettings> |
- | </xml><![endif]--> | + | </xml><![endif]--> <!--[if gte mso 9]><xml> |
- | | + | |
- | <!--[if gte mso 9]><xml> | + | |
| <w:WordDocument> | | <w:WordDocument> |
| <w:View>Normal</w:View> | | <w:View>Normal</w:View> |
Строка 653: |
Строка 651: |
| <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize> | | <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize> |
| </o:OfficeDocumentSettings> | | </o:OfficeDocumentSettings> |
- | </xml><![endif]--> | + | </xml><![endif]--> <!--[if gte mso 9]><xml> |
- | | + | |
- | <!--[if gte mso 9]><xml> | + | |
| <w:WordDocument> | | <w:WordDocument> |
| <w:View>Normal</w:View> | | <w:View>Normal</w:View> |
Строка 974: |
Строка 970: |
| <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize> | | <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize> |
| </o:OfficeDocumentSettings> | | </o:OfficeDocumentSettings> |
- | </xml><![endif]--> | + | </xml><![endif]--> <span lang="RU">Нагадаємо, що рівностороннім називається трикутник, у якого |
- | | + | |
- | <span lang="RU">Нагадаємо, що рівностороннім називається трикутник, у якого | + | |
| всі сторони рівні між собою. У такого трикутника і всі кути рівні між собою. | | всі сторони рівні між собою. У такого трикутника і всі кути рівні між собою. |
| Міра кожного з них дорівнює 60°. | | Міра кожного з них дорівнює 60°. |
- | </span> | + | </span> На початку роботи алгоритму Черепашка знаходиться в точці А, напрям руху - вертикально вгору, хвостик піднято. <span lang="RU"> |
- | | + | </span> Щоб намалювати першу сторону трикутника (АВ), їй потрібно повернутися в положення, яке визначається променем АЕ. Для цього вона повинна повернутися вправо на кут DАВ ›DАВ = ›DАС - ›ВАС = 90°-60°= 30°. <span lang="RU"> |
- | На початку роботи алгоритму Черепашка знаходиться в точці А, напрям руху - вертикально вгору, хвостик піднято. | + | </span> Отже, перші команди алгоритму будуть такими: Опусти хвостик Вправо на 30 Вперед на 80 Після виконання цих команд Черепашка перейде в точку В і її напрям руху визначається променем ВЕ. Тепер їй потрібно повернутися вправо на кут ЕВС. <span lang="RU">›ЕВС = ›ЕВА - ›АВС = 180°- 60° = 120°. Тому наступні команди |
- | | + | алгоритму будуть такими: </span> <span lang="RU"> |
- | <span lang="RU"> | + | </span> Вправо на 120 Вперед на 80 Після виконання цих команд Черепашка знаходитиметься в точці С і її напрям руху визначатиметься променем СF. <span lang="RU"> |
- | </span> | + | </span> Спробуйте тепер самостійно визначити, які команди повинна далі виконати Черепашка, щоб домалювати цей трикутник. <br> '''<span lang="RU">Практична робота</span>'''<span lang="RU"> |
- | | + | </span> Навчально-контролююча програма Кути повороту допоможе вам краще зрозуміти, як правильно визначати, в якому напрямі повинна повертатися Черепашка, щоб намалювати потрібну фігуру. <span lang="RU"> |
- | Щоб намалювати першу сторону трикутника (АВ), їй потрібно повернутися в положення, яке визначається променем АЕ. Для цього вона повинна повернутися вправо на кут DАВ ›DАВ = ›DАС - ›ВАС = 90°-60°= 30°. | + | </span> Дуже уважно попрацюйте з цією програмою. Це допоможе вам правильно розв'язувати задачі на наступних уроках. <br> '''Питання та завдання''' 1. Складіть алгоритми для Черепашки, щоб вона намалювала такі рисунки. <!--[if gte mso 9]><xml> |
- | | + | |
- | <span lang="RU"> | + | |
- | </span> | + | |
- | | + | |
- | Отже, перші команди алгоритму будуть такими: | + | |
- | | + | |
- | Опусти хвостик | + | |
- | | + | |
- | Вправо на 30 | + | |
- | | + | |
- | Вперед на 80 | + | |
- | | + | |
- | Після виконання цих команд Черепашка перейде в точку В і її напрям руху визначається променем ВЕ. Тепер їй потрібно повернутися вправо на кут ЕВС. | + | |
- | | + | |
- | <span lang="RU">›ЕВС = ›ЕВА - ›АВС = 180°- 60° = 120°. Тому наступні команди | + | |
- | алгоритму будуть такими: </span> | + | |
- | | + | |
- | <span lang="RU"> | + | |
- | </span> | + | |
- | | + | |
- | Вправо на 120 | + | |
- | | + | |
- | Вперед на 80 | + | |
- | | + | |
- | Після виконання цих команд Черепашка знаходитиметься в точці С і її напрям руху визначатиметься променем СF. | + | |
- | | + | |
- | <span lang="RU"> | + | |
- | </span> | + | |
- | | + | |
- | Спробуйте тепер самостійно визначити, які команди повинна далі виконати Черепашка, щоб домалювати цей трикутник. | + | |
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
- | '''<span lang="RU">Практична робота</span>'''<span lang="RU"> | + | |
- | </span> | + | |
- | | + | |
- | Навчально-контролююча програма Кути повороту допоможе вам краще зрозуміти, як правильно визначати, в якому напрямі повинна повертатися Черепашка, щоб намалювати потрібну фігуру. | + | |
- | | + | |
- | <span lang="RU"> | + | |
- | </span> | + | |
- | | + | |
- | Дуже уважно попрацюйте з цією програмою. Це допоможе вам правильно розв'язувати задачі на наступних уроках. | + | |
- | | + | |
- | <br> | + | |
- | | + | |
- | '''Питання та завдання''' | + | |
- | | + | |
- | 1. Складіть алгоритми для Черепашки, щоб вона намалювала такі рисунки. <!--[if gte mso 9]><xml> | + | |
| <o:OfficeDocumentSettings> | | <o:OfficeDocumentSettings> |
| <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize> | | <o:TargetScreenSize>800x600</o:TargetScreenSize> |
| </o:OfficeDocumentSettings> | | </o:OfficeDocumentSettings> |
- | </xml><![endif]--> | + | </xml><![endif]--> <span lang="RU">а) Довжина кожного вертикального відрізка 100 кроків, |
- | | + | горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків.</span> <span lang="RU">б) Довжина великого вертикального відрізка 100 кроків, малого |
- | <span lang="RU">а) Довжина кожного вертикального відрізка 100 кроків, | + | - 50 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків.</span> |
- | горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків.</span> | + | |
- | | + | |
- | <span lang="RU">б) Довжина великого вертикального відрізка 100 кроків, малого | + | |
- | - 50 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків.</span> | + | |
| | | |
| <span lang="RU">в) Довжина великого вертикального відрізка 120 кроків, малого | | <span lang="RU">в) Довжина великого вертикального відрізка 120 кроків, малого |
Строка 1050: |
Строка 992: |
| | | |
| <span lang="RU"> | | <span lang="RU"> |
- | </span> | + | </span> |
| | | |
| 2. Виконайте в зошиті алгоритми для виконавця Черепашка: | | 2. Виконайте в зошиті алгоритми для виконавця Черепашка: |
Строка 1073: |
Строка 1015: |
| | | |
| <span lang="RU"> | | <span lang="RU"> |
- | </span> | + | </span> |
| | | |
| б) Опусти хвостик | | б) Опусти хвостик |
Строка 1095: |
Строка 1037: |
| <span lang="RU"> </span> | | <span lang="RU"> </span> |
| | | |
- | ''<span lang="RU">Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. [[Інформатика 5 клас|Інформатика 5 клас]]</span>'' | + | ''<span lang="RU">Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. [[Інформатика 5 клас|Інформатика 5 клас]]</span>'' |
| | | |
| ''<span lang="RU">Вислано читачаму з сайту</span>''<span lang="RU" /> | | ''<span lang="RU">Вислано читачаму з сайту</span>''<span lang="RU" /> |
Версия 07:59, 1 октября 2012
Гіпермаркет Знань>>Інформатика>>Інформатика 5 клас>> Інформатика: «'Кути повороту»
Кути повороту
Як ви пам'ятаєте, Черепашка може повертатися на будь-який кут вправо або вліво відносно напряму її руху. Розглянемо кілька прикладів. Рожевою стрілкою будемо позначати початковий напрям руху Черепашки, а зеленою - напрям руху після повороту. Щоб правильно визначити напрям повороту (вліво чи вправо),
поставте себе на місце , Черепашки і вирішіть, за правою чи за лівою лапкою (за
годинниковою стрілкою чи проти) Черепашка повинна викопати поворот. Дивлячись на кожний з
наступних малюнків, визначте, в який бік Черепашка виконала поворот. Тепер розглянемо, як скласти алгоритм для Черепашки, щоб вона
намалювала рівносторонній трикутник зі стороною 80 кроків. Нагадаємо, що рівностороннім називається трикутник, у якого
всі сторони рівні між собою. У такого трикутника і всі кути рівні між собою.
Міра кожного з них дорівнює 60°.
На початку роботи алгоритму Черепашка знаходиться в точці А, напрям руху - вертикально вгору, хвостик піднято.
Щоб намалювати першу сторону трикутника (АВ), їй потрібно повернутися в положення, яке визначається променем АЕ. Для цього вона повинна повернутися вправо на кут DАВ ›DАВ = ›DАС - ›ВАС = 90°-60°= 30°.
Отже, перші команди алгоритму будуть такими: Опусти хвостик Вправо на 30 Вперед на 80 Після виконання цих команд Черепашка перейде в точку В і її напрям руху визначається променем ВЕ. Тепер їй потрібно повернутися вправо на кут ЕВС. ›ЕВС = ›ЕВА - ›АВС = 180°- 60° = 120°. Тому наступні команди
алгоритму будуть такими:
Вправо на 120 Вперед на 80 Після виконання цих команд Черепашка знаходитиметься в точці С і її напрям руху визначатиметься променем СF.
Спробуйте тепер самостійно визначити, які команди повинна далі виконати Черепашка, щоб домалювати цей трикутник. Практична робота
Навчально-контролююча програма Кути повороту допоможе вам краще зрозуміти, як правильно визначати, в якому напрямі повинна повертатися Черепашка, щоб намалювати потрібну фігуру.
Дуже уважно попрацюйте з цією програмою. Це допоможе вам правильно розв'язувати задачі на наступних уроках. Питання та завдання 1. Складіть алгоритми для Черепашки, щоб вона намалювала такі рисунки. а) Довжина кожного вертикального відрізка 100 кроків,
горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків. б) Довжина великого вертикального відрізка 100 кроків, малого
- 50 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків.
в) Довжина великого вертикального відрізка 120 кроків, малого
- 40 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 40 кроків.
2. Виконайте в зошиті алгоритми для виконавця Черепашка:
а) Опусти хвостик
Вправо на 45
Вперед на 30
Вправо на 45
Вперед на ЗО
Вправо на 135
Вперед на ЗО
Вправо на 45
Вперед на ЗО
б) Опусти хвостик
Вправо на 90
Вперед на 50
Вліво на 60
Вперед на 50
Вліво на 120
Вперед на 50
Вліво на 60
Вперед на 50
Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. Інформатика 5 клас
Вислано читачаму з сайту<span lang="RU" />
Підручники скачати безкоштовно, онлайн уроки з інформатики, реферати, домашнє завдання запитання та відповіді
Зміст уроку
конспект уроку і опорний каркас
презентація уроку
акселеративні методи та інтерактивні технології
закриті вправи (тільки для використання вчителями)
оцінювання
Практика
задачі та вправи,самоперевірка
практикуми, лабораторні, кейси
рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
домашнє завдання
Ілюстрації
ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
реферати
фішки для допитливих
шпаргалки
гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати
Доповнення
зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
підручники основні і допоміжні
тематичні свята, девізи
статті
національні особливості
словник термінів
інше
Тільки для вчителів
ідеальні уроки
календарний план на рік
методичні рекомендації
програми
обговорення
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
|