KNOWLEDGE HYPERMARKET


Онорé де Бальзак. Повні уроки
Строка 8: Строка 8:
Тип уроку: засвоєння нових знань.  
Тип уроку: засвоєння нових знань.  
 +
 +
[[Image:t10b.jpeg]]
<!--[if gte mso 9]><xml>
<!--[if gte mso 9]><xml>
Строка 342: Строка 344:
примножити стан спритними махінаціями -- ось та атмосфера, в якій виховувався
примножити стан спритними махінаціями -- ось та атмосфера, в якій виховувався
майбутній письменник.</span>  
майбутній письменник.</span>  
 +
 +
<span lang="UK" style="">[[Image:№10b1.jpeg]]</span>
<span lang="UK" style="">Персонажі-буржуа
<span lang="UK" style="">Персонажі-буржуа
Строка 350: Строка 354:
<span lang="UK" style="">Успіхами в
<span lang="UK" style="">Успіхами в
-
навчанні Бальзак не виділявся. Директор Вандомського коледжу відзначав, що
+
навчанні Бальзак не виділявся. </span>
 +
 
 +
[[Image:t10p.jpeg]]
 +
 
 +
<span lang="UK" style="">Директор Вандомського коледжу відзначав, що
єдиною його чудовою рисою було те, що в ньому не було нічого чудового. Директор
єдиною його чудовою рисою було те, що в ньому не було нічого чудового. Директор
був не правим: хлопчик, що не блищав в класах, відрізнявся неймовірним бажанням
був не правим: хлопчик, що не блищав в класах, відрізнявся неймовірним бажанням
Строка 364: Строка 372:
своєї творчості Бальзак виклав в «Передмові до «Людської комедії» в 1842 р. Це
своєї творчості Бальзак виклав в «Передмові до «Людської комедії» в 1842 р. Це
маніфест реалістичного мистецтва Франції. У основі його методу лежить
маніфест реалістичного мистецтва Франції. У основі його методу лежить
-
науковість. Імена дослідників природи Кювье, Сент-Ілера, Лейбніца і Бюффона
+
науковість. Імена дослідників природи </span>
 +
 
 +
[[Image:t10k.jpeg]]
 +
 
 +
<span lang="UK" style="">Кювье, </span>
 +
 
 +
[[Image:t10si.jpeg]]
 +
 
 +
<span lang="UK" style="">Сент-Ілера, </span>
 +
 
 +
[[Image:t10l.jpeg]]
 +
 
 +
<span lang="UK" style="">Лейбніца і Бюффона
вказують на витоки його теорії. Це зтвердження взаємного зв'язку і взаємної
вказують на витоки його теорії. Це зтвердження взаємного зв'язку і взаємної
обумовленості всіх частин живого організму, а у письменника -- єдність
обумовленості всіх частин живого організму, а у письменника -- єдність
Строка 372: Строка 392:
природи з людським суспільством, Бальзак постійно пам'ятав про істотні
природи з людським суспільством, Бальзак постійно пам'ятав про істотні
відмінності і про більше число причин і їх більшої складності, коли йде мова
відмінності і про більше число причин і їх більшої складності, коли йде мова
-
про світ людей.</span>
+
про світ людей.</span>  
 +
 
{{#ev:youtube|qMXsUsP7GyI&feature}}  
{{#ev:youtube|qMXsUsP7GyI&feature}}  
<span lang="UK" style="">Створюючи історію
<span lang="UK" style="">Створюючи історію
свого часу, Бальзак вважав за необхідне наслідувати В. Ськотта, представляти
свого часу, Бальзак вважав за необхідне наслідувати В. Ськотта, представляти
-
сучасне суспільство через зображення особистих стосунків.
+
сучасне суспільство через зображення особистих стосунків.</span>
 +
 
 +
<span lang="UK" style="">
{{#ev:youtube|evXsECu-bu4&feature}}
{{#ev:youtube|evXsECu-bu4&feature}}
-
В центрі його оповідання<span style="">&nbsp; </span>родинні стосунки, але автор показує, як вони підкоряються основним тенденціям часу, як стосунки в сім'ях Растіньяков, де Ресто, Нюсинженов, Тайферов -- буржуа і аристократів -- будуються на грошових розрахунках, як вмираючий батько Горіо вигукує, що за гроші можна купити все, навіть дочок.</span>  
+
</span>
 +
 
 +
В центрі його оповідання<span style="">&nbsp; </span>родинні стосунки, але автор показує, як вони підкоряються основним тенденціям часу, як стосунки в сім'ях Растіньяков, де Ресто, Нюсинженов, Тайферов -- буржуа і аристократів -- будуються на грошових розрахунках, як вмираючий батько Горіо вигукує, що за гроші можна купити все, навіть дочок. <br>
<span lang="UK" style="">Про себе він
<span lang="UK" style="">Про себе він
Строка 391: Строка 416:
писав співвітчизник Бальзак Андре Вюрмсер, «ви не відшукаєте дифірамбів
писав співвітчизник Бальзак Андре Вюрмсер, «ви не відшукаєте дифірамбів
монархізму або католицизму».</span>  
монархізму або католицизму».</span>  
 +
 +
<span lang="UK" style="">[[Image:t10sk.jpeg]]</span>
<span lang="UK" style="">Філософську
<span lang="UK" style="">Філософську
повість «Шагренева шкіра» (1831)
повість «Шагренева шкіра» (1831)
-
{{#ev:youtube|gD8idQQbjYI}}
+
</span>
-
автор назвав «формулою нашого теперішнього
+
 
-
століття, нашого життя, нашого егоїзму», він писав, що все в ній -- «міф і
+
<span lang="UK" style="">{{#ev:youtube|gD8idQQbjYI}}
-
символ». Само французьке слово le chagrin може бути переведене як «шагрень»
+
</span>
-
(шагренева шкіра), але воно має омонім, навряд чи невідомий Бальзаку: le
+
 
-
chagrin -- «смуток, горе».</span>
+
автор назвав «формулою нашого теперішнього<br>
 +
 
 +
століття, нашого життя, нашого егоїзму», він писав, що все в ній -- «міф і символ». Само французьке слово le chagrin може бути переведене як «шагрень» (шагренева шкіра), але воно має омонім, навряд чи невідомий Бальзаку: le chagrin -- «смуток, горе».  
<span lang="UK" style="">У «Шагреневій
<span lang="UK" style="">У «Шагреневій
Строка 409: Строка 438:
<span lang="UK" style="">Етюди. </span>  
<span lang="UK" style="">Етюди. </span>  
 +
 +
<span lang="UK" style="">[[Image:t10g.jpeg]]</span>
<span lang="UK" style="">Над повістю
<span lang="UK" style="">Над повістю
-
«Гобсек» («Gobseck») Бальзак працював в 1830 р.
+
«Гобсек» («Gobseck») Бальзак працював в 1830 р.</span>
 +
 
 +
<span lang="UK" style="">
{{#ev:youtube|uY-c783rDlY}}
{{#ev:youtube|uY-c783rDlY}}
-
Головна фігура цього твору --
+
</span>
-
лихвар Гобсек, його прізвище в перекладі з голландського означає «живоглот», що
+
 
-
сповна відповідає життєвій функції персонажа; Бальзак обіграє сенс прізвища --
+
Головна фігура цього твору --<br>
-
його герой дійсно, як удав, душить жертви жахливими відсотками і проковтує їх і
+
 
-
їх стани. Відповідно до свого принципу змальовувати «чоловіків, жінок і речі»
+
лихвар Гобсек, його прізвище в перекладі з голландського означає «живоглот», що сповна відповідає життєвій функції персонажа; Бальзак обіграє сенс прізвища -- його герой дійсно, як удав, душить жертви жахливими відсотками і проковтує їх і їх стани. Відповідно до свого принципу змальовувати «чоловіків, жінок і речі» письменник дає детальний портрет, що характеризує героя, використовуючи реалії зовнішнього світу, даючи порівняння з речами, що розкривають авторське осмислення фактів.  
-
письменник дає детальний портрет, що характеризує героя, використовуючи реалії
+
-
зовнішнього світу, даючи порівняння з речами, що розкривають авторське
+
-
осмислення фактів.</span>
+
<span lang="UK" style=""><span style="">&nbsp;</span>За «Гобсеком» були написані «Полковник Шабер» («Le Colonel Chabert», 1832) і «Євгенія Гранде» («Eugenie Grandet», 1833)</span>  
<span lang="UK" style=""><span style="">&nbsp;</span>За «Гобсеком» були написані «Полковник Шабер» («Le Colonel Chabert», 1832) і «Євгенія Гранде» («Eugenie Grandet», 1833)</span>  
Строка 431: Строка 461:
чинника соціального, а отже, і розкриття соціальної детермінованої
чинника соціального, а отже, і розкриття соціальної детермінованої
змальовуваних подій і характерів.</span>  
змальовуваних подій і характерів.</span>  
 +
 +
<span lang="UK" style="">[[Image:t10b1.jpeg]]</span>
<span lang="UK" style="">І найбільшою
<span lang="UK" style="">І найбільшою

Версия 09:23, 28 октября 2010

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література: Тема 3. Оноре де Бальзак (1799—1850).Повні уроки


Тема: Онорé де Бальзак

Мета: Ознайомити учнів із життям та творчістю Онорé де Бальзака,  виховувати інтерес до творчості письменника.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

T10b.jpeg


БАЛЬЗАК, Оноре де син нотаріуса, що розбагатів під час наполеонівських воїн. Його романи стали еталоном реалізму першої половини XIX ст. Що ж найголовніше в його творчості? Він писав, що до нього змальовували чоловіків і жінок, він же описує чоловіків, жінок і речі. На це останнє письменник звертав особливу увагу, бо речі -- це той наочний світ, який оточує людину і свідчить про його соціальне положення, про рівень його освіти, про його культурні запити, про його духовний образ і про той соціальний світ, в якому він живе. Саме цей зв'язок людини з соціальними і тимчасовими координатами і є відкриттям реалістичного мистецтва. Сам Бальзак писав, що людина пов'язана з навколишнім його світом, як равлик зі своєю хатинкою, до якої він приліпився. Дитинство і юність його не були особливо радісними: батько, вічно зайнятий справами, одружувався, коли йому було вже 50 років, на вісімнадцятирічній дівчині з вельми безглуздим характером, яка навряд чи любила свого чоловіка. Прагнення досягти успіху, примножити стан спритними махінаціями -- ось та атмосфера, в якій виховувався майбутній письменник.

№10b1.jpeg

Персонажі-буржуа його майбутніх романів існували поряд з ним. Окрім бажання розбагатіти, сім'я відрізнялася ще однією специфічною рисою, властивою багатьом його сучасникам: вони хотіли здаватися аристократами, хоча не мали на це права. Бальзак -- син свого часу і тому зміг так достовірно змалювати його.

Успіхами в навчанні Бальзак не виділявся.

T10p.jpeg

Директор Вандомського коледжу відзначав, що єдиною його чудовою рисою було те, що в ньому не було нічого чудового. Директор був не правим: хлопчик, що не блищав в класах, відрізнявся неймовірним бажанням знань, це прагнення знати якомога більше і в самих різних областях, абсолютно не пов'язаних з мистецтвом і літературою, було властиво Бальзаку впродовж всього його життя. Він був знавцем в області біології, медицини, економіки, історії, математики, деколи цікавився окультними науками.

Про роки свого навчання  Бальзак згадував в автобіографічній книзі «Луї Ламбер» («Louis Lambert»). Коли Оноре закінчив навчання, рідні вирішили, що він буде нотаріусом, але хлопець, захоплений славою письменників-романтиків, вирішив, що і він піде цим шляхом. Йому дали рік, щоб прославитися. Що могли знати про літературну працю в сім'ї провінційного буржуа? Бальзак, як і його герой, Рафаель де Валантен із повісті «Шагренева шкіра», живе в мансарді, страждає з голоду і холоду, через рік закінчує трагедію у віршах «Кромвель» («Cromwell», 1820).

Основні принципи своєї творчості Бальзак виклав в «Передмові до «Людської комедії» в 1842 р. Це маніфест реалістичного мистецтва Франції. У основі його методу лежить науковість. Імена дослідників природи

T10k.jpeg

Кювье,

T10si.jpeg

Сент-Ілера,

T10l.jpeg

Лейбніца і Бюффона вказують на витоки його теорії. Це зтвердження взаємного зв'язку і взаємної обумовленості всіх частин живого організму, а у письменника -- єдність суспільного організму при його роз'єднаності;

Співставивши світ природи з людським суспільством, Бальзак постійно пам'ятав про істотні відмінності і про більше число причин і їх більшої складності, коли йде мова про світ людей.


Створюючи історію свого часу, Бальзак вважав за необхідне наслідувати В. Ськотта, представляти сучасне суспільство через зображення особистих стосунків.


В центрі його оповідання  родинні стосунки, але автор показує, як вони підкоряються основним тенденціям часу, як стосунки в сім'ях Растіньяков, де Ресто, Нюсинженов, Тайферов -- буржуа і аристократів -- будуються на грошових розрахунках, як вмираючий батько Горіо вигукує, що за гроші можна купити все, навіть дочок.

Про себе він говорив, що пише історію свого суспільства, грунтуючись на принципах релігії і монархії. Будучи послідовником своїх сучасників -- істориків Гизо, Мінье, Тьеррі, Бальзак услід за ними не приймав режиму Реставрації, знищеного Липневою революцією, але, на відміну від них, Бальзак не побачив і в Липневій монархії вирішення протиріч. Прагнучи знайти соціальну стійкість, він ідеалізував законну -- легітимну -- монархію, сподіваючись на тверду владу короля. Стійкість створюється на його думку, і релігією. Але у всій «Людській комедії», писав співвітчизник Бальзак Андре Вюрмсер, «ви не відшукаєте дифірамбів монархізму або католицизму».

T10sk.jpeg

Філософську повість «Шагренева шкіра» (1831)

автор назвав «формулою нашого теперішнього

століття, нашого життя, нашого егоїзму», він писав, що все в ній -- «міф і символ». Само французьке слово le chagrin може бути переведене як «шагрень» (шагренева шкіра), але воно має омонім, навряд чи невідомий Бальзаку: le chagrin -- «смуток, горе».

У «Шагреневій шкірі» Бальзак представляє фантастичний випадок як квінтесенцію закономірностей свого часу і виявляє з його допомогою основний соціальний двигун суспільства -- грошовий інтерес, руйнівний особу.

 Цій меті служить і антитеза двох жіночих образів -- Поліни, яка була втіленням відчуття доброти, безкорисливої любові, і Феодори, в образі цієї героїні підкреслені властиві суспільству бездушшя, самолюбованіє, честолюбство, суєтність і нудьга, що мертвить, що створюються світом грошей, які можуть дати все, окрім життя і люблячого людського серця. Одній з важливих фігур повести є антиквар, що відкриває Рафаелю «таємницю людського життя». За його словами, а в них відбиті думки Бальзака, які отримають безпосереднє втілення в його романах, людське життя може бути визначена дієсловами «бажати», «могти» і «знати».

Етюди.

Файл:T10g.jpeg

Над повістю «Гобсек» («Gobseck») Бальзак працював в 1830 р.


Головна фігура цього твору --

лихвар Гобсек, його прізвище в перекладі з голландського означає «живоглот», що сповна відповідає життєвій функції персонажа; Бальзак обіграє сенс прізвища -- його герой дійсно, як удав, душить жертви жахливими відсотками і проковтує їх і їх стани. Відповідно до свого принципу змальовувати «чоловіків, жінок і речі» письменник дає детальний портрет, що характеризує героя, використовуючи реалії зовнішнього світу, даючи порівняння з речами, що розкривають авторське осмислення фактів.

 За «Гобсеком» були написані «Полковник Шабер» («Le Colonel Chabert», 1832) і «Євгенія Гранде» («Eugenie Grandet», 1833)

В центрі уваги літератури критичного реалізму - аналіз засобами художнього світосприймання класової структури, соціальній суті, соціально-політичних протиріч сучасною їй суспільної системи - капіталістичних стосунків. Тому основним в специфіці цього літературного напряму і творчого методу є художнє осмислення дійсності як чинника соціального, а отже, і розкриття соціальної детермінованої змальовуваних подій і характерів.

T10b1.jpeg

І найбільшою заслугою реаліста Бальзака Енгельс вважає те, що справжніх людей майбутнього письменник побачив не в буржуазії, що перемогла, а в республіканцях Сен-Меррі - там, де вони у той час дійсно були. Тим самим, виявляючи основний напрям соціальних конфліктів між дворянством, буржуазією і народною революційною демократією, автор «Людської комедії» представив в динаміці історичного розвитку сучасну йому буржуазно-аристократичну Францію. Найближчим історичним актом цього процесу стала революція 1848 р., в якій робочий клас Франції виступив продовжувачем справи героїв Сен-Меррі, оспіваних Бальзаком.

Список використаних джерел:

Урок на тему : Оноре де Бальзак Життя і творчість., Д.С. Наливайко, учителя російської мови та літератури, сш №1, м Калуш.

Урок на тему : Історія задуму і створення «Людської комедії» Оноре де Бальзака; своєрідність структурної побудови; ключові твори., А.С.Дмитрієва учителя зарубіжної літератури, м. Тернопіль, сш №22

Урок на тему : Творчість Бальзака, Є.П. Кучборская., зарубіжної  літератури, сш №27, м Донецьк

 О.Бальзак «Гобсек»: Повість – К: Каравелла , 2007. – 50с.

 Бальзак О. «Батько Горіо». Роман – К: Каравелла, 2007. – 150с.
 Алексєєнко Л. «Гобсек» О.Бальзак // зарубіжна література. – 2005. - №34. – с.14-16.
 Єременко О.В. Влада золота та її філософія.
 Зарубіжна література для дітей і юнацтва. Підручник. –М.П.Баркота, Т.Д.Венедиктова. Просвіта.-200. – 255с.
 Зарубіжна література посібник просвіти. – 1977. – 318с.
 Історія зарубіжної літератури ХІХст. Єлізарова М.Є., Михальская Н.П., Просвіта. – 2004. – 241с.
 Історія зарубіжної літератури ХІХст. Учбовий посібник. С.В.Тураєва. Просвіта. -2002. -320с.  

 Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.

Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.

Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.