<br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].
+
'''Тема: ''' Поезії М.Гумільова, М.Цветаєвої<br>'''Мета: '''Знайомство з творчістю М.Гумільова, М.Цветаєвої. Формування навички художнього читання поезії М.Гумільова, М.Цветаєвої.<br>'''Тип уроку''': Урок позакласного читання.
+
+
<br>''До епохи срібного століття'' належать символізм і акмеїзм, футуризм і егофутуризм і багато інших течій. "І хоча ми називаємо цей час срібним, а не золотим століттям, можливо, воно було самою творчою епохою в російській історії"
+
{{#ev:youtube|e_t1fV-blIg}}
+
+
<br>Акмеїсти (від грецького слова “акме” - квітуча пора, вища міра чого-небудь) закликали очистити поезію від філософії і всякого роду “методологічних” захоплень, від використання туманних натяків і символів, проголосивши повернення до матеріального світу і прийняття його таким, який він є: з його радощами, пороками, злом і несправедливістю, демонстративно відмовляючись від вирішення соціальних проблем і затверджуючи принцип «мистецтво для мистецтва».<br>У жовтні 1911 року було засновано нове літературне об'єднання - "Цех поетів". Назва кружка вказувала на відношення учасників до поезії як до чисто професійної сфери діяльності. "Цех" був школою формальної майстерності, байдужої до особливостей світогляду учасників. Керівниками "Цеху" стали М. Гумільов і С. Городецкий.<br>З широкого кола учасників "Цеху" виділилася вужча і естетично згуртованіша група: М. Гумільов, А. Ахматова, С. Городецкий, О. Мандельштам, М. Зенкевіч і В. Нарбут. Вони склали ядро акмеїстів. <br>Микола Степанович Гумільов прожив дуже яскраве, але коротке, насильницьки перерване життя. Огульно звинувачений в антирадянській змові, він був розстріляний. Загинув в період творчого злету, повний яскравих задумів, всіма визнаний Поет, теоретик вірша, активний діяч літературного фронту.
+
{{#ev:youtube|xEG0ka1DLV4}}
+
І понад шість десятків років його твори не перевидавалися, на все ним створене була накладена жорстока заборона. Само ім'я Гумільова обходили мовчанням. Лише у 1987 році стало можливо відкрито сказати про його невинність.<br>Творча уява збудила в Гумільова жадане пізнання світу. Він їде до Парижу для вивчення французької літератури. Але покидає Сорбонну і вирушає, не дивлячись на строгу заборону батька, до Африки. Мрія побачити загадкові землі змінює всі колишні плани. За першою поїздкою (1907) були ще три в період з 1908 по 1913 р., остання у складі організованої самим Гумільовим етнографічної експедиції.<br>Писав Гумільов і прозу, драми, вів своєрідний літопис поезії, займався теорією вірша, брав активну участь у різноманітних подіях мистецтва інших країн. Як він зумів все це вміщати в якісь півтора десятки років, залишається секретом. Але зумів і відразу привернув увагу відомих діячів літератури.<br>Жадання відкриття невідомої краси все-таки не було задоволене. Цій заповітній темі присвячені яскраві, зрілі вірші, зібрані в книзі «Жемчуг». Від прославляння романтичних ідеалів поет прийшов до теми шукань, власних і загальнолюдських. «Відчуттям дороги» (визначення Блоку; тут перекликалися художники, хоча і різне що шукають) пройнята збірка «Жемчуг».<br>Саме його назва виходитиме від образу прекрасних країн: «Куда не ступала людская нога,/Где в солнечных рощах живут великаны/И светят в прозрачной воде жемчуга». Відкриття цінностей виправдовує і надихає життя. Символом цих цінностей і стали перли. А символом пошуку -- подорож. Так реагував Гумільов на духовну атмосферу свого часу, коли визначення нової позиції було, головним.
+
{{#ev:youtube|ECCAA5B6FB1E814C&playnext}}
+
<br>Он умер, да! Но он не мог упасть,<br>Войдя в круги планетного движенья,<br>Бездонная внизу зияла пасть,<br>Но были слабы силы притяженья<br>Автора тепер захоплює не велич діяння, а його сенс і душа обранця долі. Можливо, вперше у внутрішній подобі героїв-мандрівників немає гармонії:<br>Целый мир, неведомый пророкам,<br>Что залег в пучинах голубых,<br>Там, где запад сходится с востоком.<br>А затем Колумб о себе: Раковина я, но без жемчужин,<br>Я поток, который был запружен.<br>Спущенный, теперь уже не нужен.<br>«Как любовник, для игры другой<br>Он покинут Музой Дальних Странствий». <br>Вірш «Прапамять» містить в собі антиномію: І ось все життя!<br>Круженье, пенье,<br>Моря, пустыни, города,<br>Мелькающее отраженье<br>Потерянного навсегда.<br>И вот опять восторг и горе,<br>Опять, как прежде, как всегда,<br>Седою гривой машет море,<br>Встают пустыни, города.<br>Життя посилає деяким поетам таку долю, яка з перших же кроків свідомого буття ставить їх в найсприятливіші умови для розвитку природного дару. Такою (яскравою і трагічною) була доля Марини Цвєтаєвої, статного і значного поета першої половини нашого століття. Все в її особі і поезії (для неї це нерозривна єдність) різко виходило із загального кола традиційних вистав, пануючих літературних смаків. У цьому була і сила, і самобутність її поетичного слова. <br>З пристрасною переконливістю проголошений нею в ранній юності життєвий принцип бути лише самою собою, ні в чому не залежати ні від часу, ні від середовища, обернувся надалі нерозв'язними протиріччями трагічної особистої долі.<br>Красною кистью<br>Рябина зажглась.<br>Падали листья.<br>Я родилась.<br>Горобина стала символом долі, такої ж перехідної і гіркої. Крізь усе життя пронесла Цветаєва свою любов до Москви, батьківського будинку. Вона увібрала в себе бунтівну натуру матері. Недаремно найпроникливіші вірші в її прозі про Пугачова, у віршах про Батьківщину. Її поезія увійшла до культурного ужитку, зробилася невід'ємною частиною нашого духовного життя. Скільки цветаївських рядків, недавно ще невідомих і, здавалося б, назавжди згаслих, миттєво стали крилатими!
+
{{#ev:youtube|znsP9FCizXs&feature}}
+
Вірші були для Цветаєвої майже єдиним засобом самовираження. Вона довіряла їм все :<br>По тебе тоскует наша зала,<br>Ты в тени ее видал едва.<br>По тебе тоскуют те слова,<br>Что в тени тебе я не сказала.<br>Слід зазначити, що голосна слава йшла до Цветаєвої як лавина. Якщо Ахматову порівнювали з Сапфо, то Цветаєва була Нікою Самофракийською. Вже в 1912 році виходить її збірка віршів “Чарівний ліхтар”. Характерне звернення до читача, яким відкривалася ця збірка:<br>Милый читатель!<br>Смеясь как ребенок,<br>Весело встреть мой волшебный фонарь.<br>Искренний смех твой -- да будет он звонок<br>И безотчетен, как встарь.<br>У “Чарівному ліхтарі” Цветаєвой ми бачимо зарисовки родинного побуту, нариси милих осіб мами, сестри, знайомих, є пейзажі Москви і Таруси:<br>В небе -- вечер, в небе -- тучки,<br>В синем сумраке бульвар.<br>Наша девочка устала,<br>Улыбаться перестала.<br>Держат маленькие ручки Синий шар.<br>В цій книзі вперше з'явилася у Марини Цветаєвой тема кохання. Багато нинішніх збірок Цветаєвой відкриваються віршем “Моїм віршам, написаним так рано...” Створене в 1913 році, в пору юності, воно стало програмним і пророчим:<br>Моим стихам, написанным так рано,<br>Что и не знала я, что я -- поэт,<br>Сорвавшимся, как брызги из фонтана,<br>Как искры из ракет,<br>Ворвавшимся, как маленькие черти,<br>В святилище, где сон и фимиам,<br>Моим стихам, как драгоценным винам,<br>Настанет свой черед.
+
{{#ev:youtube|wNBZ4q4AEXE&feature}}
+
<br>Одним з останніх творів Цветаєвой був вірш “Не помреш, народ”, яке гідно завершило її творчу дорогу. Воно звучить як проклинання фашизму, прославляє безсмертя народів, які боролись за свою незалежність. Поезія Цветаєвой відкрито увійшла в наші дні. Нарешті і назавжди знайшла вона читача -- величезного, як океан народного читача, якого за життя їй так не вистачало. У загальній історії вітчизняної поезії Марина Цветаєва завжди займатиме особливе, гідне місце.
+
+
<br>''Список використаних джерел:''<br>Урок, на тему: Срібне століття:внесок М. Гумільва і лірична поезія Цвєтаєвої . Клісник В.В.учителя світової літератури, сш №5, м. Полтава<br>Урок на тему : Поезія М. Цвєтаєвої, Корчик Н. Д. учителя російської мови та літератури, сш №1, м Запоріжжя.<br>Життєвий і творчий шлях М. Гумільва учителя світової літератури Васько. Д. Г. сш №1, м Калуш.<br>Зарубіжна література XIX століття. Хрестоматія.- К: "Педагогічна преса", 2001.- 512с. <br>російська художня література Мое открытие Америки.- М.: Советская Россия, 2001.- 93с <br>Видання секції суспільних і гуманітарних наук Національної академії наук України: 1998-2003: Бібліографічний покажчик/ Голов. ред. І.Ф.Курас.- К., 2003.- 754с.- 16.94 <br>Л.А. Рапацкая. Русская художественная культура. Москва 2000 г. Гуманитарный издательский центр ВЛАДОС<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br><br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].
Тема: Поезії М.Гумільова, М.Цветаєвої Мета: Знайомство з творчістю М.Гумільова, М.Цветаєвої. Формування навички художнього читання поезії М.Гумільова, М.Цветаєвої. Тип уроку: Урок позакласного читання.
До епохи срібного століття належать символізм і акмеїзм, футуризм і егофутуризм і багато інших течій. "І хоча ми називаємо цей час срібним, а не золотим століттям, можливо, воно було самою творчою епохою в російській історії"
Акмеїсти (від грецького слова “акме” - квітуча пора, вища міра чого-небудь) закликали очистити поезію від філософії і всякого роду “методологічних” захоплень, від використання туманних натяків і символів, проголосивши повернення до матеріального світу і прийняття його таким, який він є: з його радощами, пороками, злом і несправедливістю, демонстративно відмовляючись від вирішення соціальних проблем і затверджуючи принцип «мистецтво для мистецтва». У жовтні 1911 року було засновано нове літературне об'єднання - "Цех поетів". Назва кружка вказувала на відношення учасників до поезії як до чисто професійної сфери діяльності. "Цех" був школою формальної майстерності, байдужої до особливостей світогляду учасників. Керівниками "Цеху" стали М. Гумільов і С. Городецкий. З широкого кола учасників "Цеху" виділилася вужча і естетично згуртованіша група: М. Гумільов, А. Ахматова, С. Городецкий, О. Мандельштам, М. Зенкевіч і В. Нарбут. Вони склали ядро акмеїстів. Микола Степанович Гумільов прожив дуже яскраве, але коротке, насильницьки перерване життя. Огульно звинувачений в антирадянській змові, він був розстріляний. Загинув в період творчого злету, повний яскравих задумів, всіма визнаний Поет, теоретик вірша, активний діяч літературного фронту.
І понад шість десятків років його твори не перевидавалися, на все ним створене була накладена жорстока заборона. Само ім'я Гумільова обходили мовчанням. Лише у 1987 році стало можливо відкрито сказати про його невинність. Творча уява збудила в Гумільова жадане пізнання світу. Він їде до Парижу для вивчення французької літератури. Але покидає Сорбонну і вирушає, не дивлячись на строгу заборону батька, до Африки. Мрія побачити загадкові землі змінює всі колишні плани. За першою поїздкою (1907) були ще три в період з 1908 по 1913 р., остання у складі організованої самим Гумільовим етнографічної експедиції. Писав Гумільов і прозу, драми, вів своєрідний літопис поезії, займався теорією вірша, брав активну участь у різноманітних подіях мистецтва інших країн. Як він зумів все це вміщати в якісь півтора десятки років, залишається секретом. Але зумів і відразу привернув увагу відомих діячів літератури. Жадання відкриття невідомої краси все-таки не було задоволене. Цій заповітній темі присвячені яскраві, зрілі вірші, зібрані в книзі «Жемчуг». Від прославляння романтичних ідеалів поет прийшов до теми шукань, власних і загальнолюдських. «Відчуттям дороги» (визначення Блоку; тут перекликалися художники, хоча і різне що шукають) пройнята збірка «Жемчуг». Саме його назва виходитиме від образу прекрасних країн: «Куда не ступала людская нога,/Где в солнечных рощах живут великаны/И светят в прозрачной воде жемчуга». Відкриття цінностей виправдовує і надихає життя. Символом цих цінностей і стали перли. А символом пошуку -- подорож. Так реагував Гумільов на духовну атмосферу свого часу, коли визначення нової позиції було, головним.
Он умер, да! Но он не мог упасть, Войдя в круги планетного движенья, Бездонная внизу зияла пасть, Но были слабы силы притяженья Автора тепер захоплює не велич діяння, а його сенс і душа обранця долі. Можливо, вперше у внутрішній подобі героїв-мандрівників немає гармонії: Целый мир, неведомый пророкам, Что залег в пучинах голубых, Там, где запад сходится с востоком. А затем Колумб о себе: Раковина я, но без жемчужин, Я поток, который был запружен. Спущенный, теперь уже не нужен. «Как любовник, для игры другой Он покинут Музой Дальних Странствий». Вірш «Прапамять» містить в собі антиномію: І ось все життя! Круженье, пенье, Моря, пустыни, города, Мелькающее отраженье Потерянного навсегда. И вот опять восторг и горе, Опять, как прежде, как всегда, Седою гривой машет море, Встают пустыни, города. Життя посилає деяким поетам таку долю, яка з перших же кроків свідомого буття ставить їх в найсприятливіші умови для розвитку природного дару. Такою (яскравою і трагічною) була доля Марини Цвєтаєвої, статного і значного поета першої половини нашого століття. Все в її особі і поезії (для неї це нерозривна єдність) різко виходило із загального кола традиційних вистав, пануючих літературних смаків. У цьому була і сила, і самобутність її поетичного слова. З пристрасною переконливістю проголошений нею в ранній юності життєвий принцип бути лише самою собою, ні в чому не залежати ні від часу, ні від середовища, обернувся надалі нерозв'язними протиріччями трагічної особистої долі. Красною кистью Рябина зажглась. Падали листья. Я родилась. Горобина стала символом долі, такої ж перехідної і гіркої. Крізь усе життя пронесла Цветаєва свою любов до Москви, батьківського будинку. Вона увібрала в себе бунтівну натуру матері. Недаремно найпроникливіші вірші в її прозі про Пугачова, у віршах про Батьківщину. Її поезія увійшла до культурного ужитку, зробилася невід'ємною частиною нашого духовного життя. Скільки цветаївських рядків, недавно ще невідомих і, здавалося б, назавжди згаслих, миттєво стали крилатими!
Вірші були для Цветаєвої майже єдиним засобом самовираження. Вона довіряла їм все : По тебе тоскует наша зала, Ты в тени ее видал едва. По тебе тоскуют те слова, Что в тени тебе я не сказала. Слід зазначити, що голосна слава йшла до Цветаєвої як лавина. Якщо Ахматову порівнювали з Сапфо, то Цветаєва була Нікою Самофракийською. Вже в 1912 році виходить її збірка віршів “Чарівний ліхтар”. Характерне звернення до читача, яким відкривалася ця збірка: Милый читатель! Смеясь как ребенок, Весело встреть мой волшебный фонарь. Искренний смех твой -- да будет он звонок И безотчетен, как встарь. У “Чарівному ліхтарі” Цветаєвой ми бачимо зарисовки родинного побуту, нариси милих осіб мами, сестри, знайомих, є пейзажі Москви і Таруси: В небе -- вечер, в небе -- тучки, В синем сумраке бульвар. Наша девочка устала, Улыбаться перестала. Держат маленькие ручки Синий шар. В цій книзі вперше з'явилася у Марини Цветаєвой тема кохання. Багато нинішніх збірок Цветаєвой відкриваються віршем “Моїм віршам, написаним так рано...” Створене в 1913 році, в пору юності, воно стало програмним і пророчим: Моим стихам, написанным так рано, Что и не знала я, что я -- поэт, Сорвавшимся, как брызги из фонтана, Как искры из ракет, Ворвавшимся, как маленькие черти, В святилище, где сон и фимиам, Моим стихам, как драгоценным винам, Настанет свой черед.
Одним з останніх творів Цветаєвой був вірш “Не помреш, народ”, яке гідно завершило її творчу дорогу. Воно звучить як проклинання фашизму, прославляє безсмертя народів, які боролись за свою незалежність. Поезія Цветаєвой відкрито увійшла в наші дні. Нарешті і назавжди знайшла вона читача -- величезного, як океан народного читача, якого за життя їй так не вистачало. У загальній історії вітчизняної поезії Марина Цветаєва завжди займатиме особливе, гідне місце.
Список використаних джерел: Урок, на тему: Срібне століття:внесок М. Гумільва і лірична поезія Цвєтаєвої . Клісник В.В.учителя світової літератури, сш №5, м. Полтава Урок на тему : Поезія М. Цвєтаєвої, Корчик Н. Д. учителя російської мови та літератури, сш №1, м Запоріжжя. Життєвий і творчий шлях М. Гумільва учителя світової літератури Васько. Д. Г. сш №1, м Калуш. Зарубіжна література XIX століття. Хрестоматія.- К: "Педагогічна преса", 2001.- 512с. російська художня література Мое открытие Америки.- М.: Советская Россия, 2001.- 93с Видання секції суспільних і гуманітарних наук Національної академії наук України: 1998-2003: Бібліографічний покажчик/ Голов. ред. І.Ф.Курас.- К., 2003.- 754с.- 16.94 Л.А. Рапацкая. Русская художественная культура. Москва 2000 г. Гуманитарный издательский центр ВЛАДОС Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.