KNOWLEDGE HYPERMARKET


Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Повні уроки
User23 (Обсуждение | вклад)
(Новая страница: «'''Гіпермаркет Знань>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література...»)
Следующая правка →

Версия 14:02, 14 ноября 2010

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 10 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література: Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Повні уроки

Тема: Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900).  Життєвий і творчий шлях письменника.
Мета: Ознайомити учнів із життям та творчістю Óскара УÁЙЛЬДа, мотивація навчальної діяльності, виховувати інтерес до творчості письменника та допитливість учнів
Тип уроку: урок вивчення літератури: урок-лекція


Оскар Фінгал ОФлаерті Уїллс Уайльд (1854-1900) - відомий англійський письменник, автор поезій, казок, комедій, гостросюжетних новел. Найбільш відомий його твір - «Портрет Доріана Грея» - яскравий зразок інтелектуального роману ХIX століття. У творчості О. Уайльда виражені як романтичні традиції першої половини ХIX століття, так і реалістичні і модерністські естетичні принципи його другої половини.  У історії світової літератури письменник увійшов як найбільш яскравий представник феномену в мистецтві, відомого під назвою естетизм.
«Естетизм розташовує мистецтво і Красу по той бік добра і зла, - говорить в статті «Дорогу естетизму» Д. Яковлєв, - знімаючи з художньої творчості відповідальність за «побічні» можливі наслідки неестетичного характеру. Саме ідеал естетизму - мистецтво для мистецтва - виявився найбільш живучим і прийнятним як для художників-модерністів, так і для адептів постмодернізму.
Творчість Оскара Уайльда дуже багатогранна. Окрім яскравих п'ес, мистецтвознавчих статей і геніального роману «Портрет Доріана Грей», перу письменника належать прекрасні казки.  У 1888 році О. Уайльд публікує збірку «Щасливий Принц» і інші казки», до якого увійшло п'ять казок: «Щасливий Принц», «Соловей і Роза», «велетень-егоїст», «Вірний друг», «Дивна ракета»; а в 1891 році виходить друга книга казок: «Гранатовий будиночок», що складається з чотирьох казок: «Молодий король», «День народження Інфанти», «Рибак і його душа», «хлопчик-зірка».
Деякі дослідники творчості О. Уайльда акцентують увагу на протиріччі письменника, Але практично всі сходяться на тому, що протиріччя (а так само імморалізм) майже не зустрічаються в казках, в цьому плані досить характерними є названі вище в збірці «Щасливий Принц» і «Гранатовий будиночок». Естетизм письменника в його казках виконаний морально, головними проблемами є проблеми людських взаємин із затвердженням необхідності взаєморозуміння і чесності.
Казки О. Уайльда, як і вся його творчість, дуже багатопланові, в них піднімається безліч проблем. Ми зупинимося на найбільш виразних, таких як:  • проблема співвідношення героїв і навколишнього світу («Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанта»);
• проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої («Хлопчик-зірка», «День народження Інфанта», «Щасливий Принц»); 
проблема самопожертвування («Соловей і Роза», «Щасливий Принц», «Відданий друг»).
Проблема співвідношення героїв і навколишнього світу, жорстока дійсність займає особливе місце в творчості письменника. Найяскравіше показана вона в казках: «Молодий король», «Відданий друг», «День народження Інфанти».  Молодий Король вже на початку казки показує нам людину, яка відчуває себе незатишно в обіймах дійсності: «Він лежав. дивлячись перед собою полохливими очима, подібно до смаглолицього лісового фавна або молодого звіра, який попався в розставлену мисливцями пастку»
Тільки вищі сили вирішують цей  конфлікт протирічь. Такий фінал цієї казки і таке своєрідне виведення письменника. Суть його в тому, що, внутрішній світ героїв не завжди може знайти розуміння в реальному світі, але є інший світ - світ гармонії, справедливості, і він завжди стає на захист чистих, щирих душ героїв.
Проблема співвідношення краси зовнішньої і внутрішньої, ця проблема займає особливе місце в творчості О. Уайльда.  У казці  «Хлопчику-зірка» письменник вельми послідовно відстоює принцип нерозривності зовнішньої і внутрішньої краси людини, і ілюструє думку про те, що основою моральності є естетичне відчуття.
Хлопчик-зірка на початку казки з’являється  перед нами дивно красивим: «З кожним роком він ставав все красивішим і красивішим, і жителі поселення дивувалися його красі. Обличчя у нього було біле і ніжне, немов виточене із слонової кості, і золоті кучері його були як пелюстки нарциса, а губи - як пелюстки яскраво-червоної троянди, і очі - як фіалки, відбиті в прозорій воді струмка»
Ця краса пікорювала всіх довкола, заставляла покорятися хлопчикові: «… І його однолітки слухалися його, тому що він був красивий»
У «Хлопчику-зірці» найяскравіше показано письменником співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси. Хлопчик-зірка прекрасний, але його внутрішній світ - потворний, але все стає на свої місця - в покарання у нього забирають найкоштовніше - красу. І ось ми бачимо, що внутрішній світ відповідає зовнішньому. Варто героєві покаятися - і його тіло стає    Так проблему співвідношення внутрішньої і зовнішньої краси письменник розкриває в казці «Хлопчик-зірка».  Інакше він розглядає її в казках «День народження Інфанти» і «Щасливий Принц».
«Центральною ідеєю казок О. Уайльда говорить Т. Крівіна, - є думка про те, що життя потворне, але прекрасна красива брехня, і коштує лише реальності вторгнутися в мрію, фантазію, створену кимось сучасну красу, як все це гине»
З красивою ілюзією Уайльда пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати перед світом свою дивну непереможну внутрішню красу.
З красивою ілюзією Уайльд пов'язує духовні ідеали, які виявляються несумісні з дійсністю. До ідеальної любові прагне Карлик («День народження Інфанти»), як і Соловей («Соловей і Роза»), але життєва правда губить їх самих. Але дійсність знищує лише зовнішнє, непривабливу оболонку, щоб оголювати пере6д світом свою дивну непереможну внутрішню красу.
Період творчості О. Уайльда - це період розвитку естетизму в англійській і світовій літературі.  Естетізм - це течія в англійської естетичної думки в мистецтві, що зародилося в 1870-і роки, остаточно сформувалося в 1880-і - 1890-і роки і втратило свої позиції на початку XX століття, злившись з різними формами модернізму. Це художній напрям, що звів в абсолют ідею чистої Краси, що підноситься над реальним життям, є субстанцією рафінованого, вишуканого мистецтва.


Список використаних джерел:
Урок на тему : Казки О. Уальда Миколайчук Н. Д. учителя світової літератури, сш №1, м Кам’янець Подільський.
Урок на тему : Чарівний світ творів О. Уальда Олійник А. Б,  учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.
Андронік А.А. «Портрет.» Матеріалі до вивчення роману // Зарубіжна література. - 2002. - №7. - С. 3-25. 
Анікін Г. В. Міхальськая Н. Г. Історія зарубіжної літератури для студентів пед. Інститутів по спец. №2103 «Ін.мов.» - М.: Вища школа. - 2005. - С. 254-257, С. 278-281. 
 Анікін А. В. Оськар Уайльд і його драматургія. // Оскар Уайльд. П’єси. 
Афанащенко Л. М. Формула сенсу життя О. Уайльда. Вивчення Роману «Портрет.» у 10 кл. // Російська словесність в школах України. -2008.
Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.

Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.

Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 10 клас