'''Тема:''' Cвоєрідність втілення теми кохання у романі. Жіночі образи роману<br>'''Мета:''' розширити знання учнів про образи роману «Червоне і чорне».<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до літературної спадщини.<br>'''Тип уроку''': навчально - виховний<br>'''Хід уроку:'''<br>Роман Стендаля «Червоне і чорне» різноманітний за тематикою, цікавий і повчальний. Повчальні і долі його героїв. Сьогодні ми розглянемо з вами саме жіночі образи роману — пані де Реналь
+
'''Тема:''' Cвоєрідність втілення теми кохання у романі. Жіночі образи роману<br>'''Мета:''' розширити знання учнів про образи роману «Червоне і чорне».<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до літературної спадщини.<br>'''Тип уроку''': навчально - виховний<br>'''Хід уроку:'''<br>Роман Стендаля «Червоне і чорне» різноманітний за тематикою, цікавий і повчальний. Повчальні і долі його героїв. Сьогодні ми розглянемо з вами саме жіночі образи роману — пані де Реналь
-
[[Image:T7r5.jpeg]]
+
[[Image:T7r5.jpeg]]
-
і Матільда де Ла-моль.
+
і Матільда де Ла-моль.
-
[[Image:t7l.jpeg]]<br>Щоб нам був зрозумілий внутрішній світ цих героїнь, Стендаль випробовує їх любов'ю, тому що, на його думку, любов — відчуття суб'єктивне і більшою мірою залежить від того, хто любить, чим від самого об'єкту любові. І лише любов любов зриває маски, за якими приховується справжнє своє єство людей.<br>З першої появи Жюльєна в будинку пана де Реналя він заставляє захоплюватися собою, прислухатися до себе, зважати на свою думку. Стрункий і гнучкий, у чорному довгому платті, Сорель чимось нагадує молодого священика з такими чарівними очима, що не в одному дівочому серці зможуть вони розпалити полум'я любові.
+
[[Image:T7l.jpeg]]<br>Щоб нам був зрозумілий внутрішній світ цих героїнь, Стендаль випробовує їх любов'ю, тому що, на його думку, любов — відчуття суб'єктивне і більшою мірою залежить від того, хто любить, чим від самого об'єкту любові. І лише любов любов зриває маски, за якими приховується справжнє своє єство людей.<br> {{#ev:youtube|_u7Wwg7TyIk}}
+
+
З першої появи Жюльєна в будинку пана де Реналя він заставляє захоплюватися собою, прислухатися до себе, зважати на свою думку. Стрункий і гнучкий, у чорному довгому платті, Сорель чимось нагадує молодого священика з такими чарівними очима, що не в одному дівочому серці зможуть вони розпалити полум'я любові.
[[Image:T7l2.jpeg]]<br>Та чи винна молода жінка, душа якої, задихається в сірій бездуховності Вер’єра, потягнулася до Жюльена з таким жаданням любові, як може лише людина потягнутися до рятівного світанку після чорної довгої ночі?!<br>Розумна, кмітлива, емоційна, вона була в той же час боязкою і сором'язливою, проста і трохи наївна. Вона не була кокеткою. Вона любила самоту, полюбляла гуляти в своєму чудовому саду, ухилялася від того, що у Вер’єрі називалося розвагами, тому в суспільстві пані де Реналь стали називати гордячкою і говорити, що вона дуже гордиться своїм походженням.
[[Image:T7l2.jpeg]]<br>Та чи винна молода жінка, душа якої, задихається в сірій бездуховності Вер’єра, потягнулася до Жюльена з таким жаданням любові, як може лише людина потягнутися до рятівного світанку після чорної довгої ночі?!<br>Розумна, кмітлива, емоційна, вона була в той же час боязкою і сором'язливою, проста і трохи наївна. Вона не була кокеткою. Вона любила самоту, полюбляла гуляти в своєму чудовому саду, ухилялася від того, що у Вер’єрі називалося розвагами, тому в суспільстві пані де Реналь стали називати гордячкою і говорити, що вона дуже гордиться своїм походженням.
-
[[Image:T7l1.jpeg]]
+
[[Image:T7l1.jpeg]]
----
----
Строка 25:
Строка 27:
----
----
-
<br>
+
{{#ev:youtube|NMV6oUBPg2g}}
-
+
-
<br>
+
*'''Учні скажіть будьласка'''
*'''Учні скажіть будьласка'''
-
- чи є щось позитивне в тому, про що розповідається в цьому ролику? Негативне? Чому ви так думаєте? <br>- Де в романі описані данні події?<br> - Чи знаєте ви, що станеться далі? <br>Молода жінка не могла хитрувати, обманювати, вести, як говорили у Вер’єрі, політику відносно свого чоловіка, тому серед місцевих пані вона вважалася «дурною». Залицяння пана Вально, якому вона подобалася, лише лякали її. Життя пані де Реналь була присвячене чоловікові і дітям.<br>І ось в її душі виникло нове відчуття — любов. Вона немов прокинулася від довгого сну, стала всім захоплюватися, не розуміла себе від емоцій. Відчуття, яке запалювало пані де Реналь, робило її енергійною і рішучою.<br>Єдина риса, якою Жюльен Сорель володіє, - це його розум і незвичайна пам'ять: він знає напам'ять по-латині все Євангеліє цілком і може цитувати його вздовж і поперек з будь-якого місця як завгодно довго. Але бідність загострює його гордість і педантичність відносно своєї людської гідності, яку так легко ущемити або зачепити.
+
- чи є щось позитивне в тому, про що розповідається в цьому ролику? Негативне? Чому ви так думаєте? <br>- Де в романі описані данні події?<br> - Чи знаєте ви, що станеться далі? <br>Молода жінка не могла хитрувати, обманювати, вести, як говорили у Вер’єрі, політику відносно свого чоловіка, тому серед місцевих пані вона вважалася «дурною». Залицяння пана Вально, якому вона подобалася, лише лякали її. Життя пані де Реналь була присвячене чоловікові і дітям.<br>І ось в її душі виникло нове відчуття — любов. Вона немов прокинулася від довгого сну, стала всім захоплюватися, не розуміла себе від емоцій. Відчуття, яке запалювало пані де Реналь, робило її енергійною і рішучою.<br>Єдина риса, якою Жюльен Сорель володіє, - це його розум і незвичайна пам'ять: він знає напам'ять по-латині все Євангеліє цілком і може цитувати його вздовж і поперек з будь-якого місця як завгодно довго. Але бідність загострює його гордість і педантичність відносно своєї людської гідності, яку так легко ущемити або зачепити.
+
+
[[Image:T7l3.jpeg]]<br>Ось чому, коли мадам де Реналь, сама не знаючи як вже закохана в красивого хлопця, хоче подарувати йому гроші на білизні, він з гордим обуренням відкидає її дар, і після цього "полюбити пані де Реналь для гордого серця Жюльєна стало чимось абсолютно немислимим" . Навпаки, мадам де Реналь все сильніше захоплюється благородною і самобутньою натурою Жюльєна Сореля.<br>Безмірна пихатість рухає також дочкою маркіза де Ла-моль Матільдою. Її повне ім'я - Матільда-Маргарита - на честь французької королеви Марго, коханцем якої був Боніфас де Ла-моль, знаменитий предок сім'ї Ла-моль. Він був страчений, як змовник, на Гревськой площі 30 квітня 1574 року. Голову Боніфаса Ла-моля королева Марго викупила у тюремника і власноручно поховала її.
+
+
[[Image:T7l4.jpeg]]<br>Матільда закохується в Жюльеєна Сореля теж з пихатості: він простолюдин і в той же час незвичайно гордий, незалежний, розумний, володіє незвичайною силою волі - словом, різко відрізняється від тих з вигляду блискучих і в той же час безликих аристократів-кавалерів, які оточують прекрасну Матільду.
+
+
{{#ev:youtube|niEsvm8_ly8}}
+
+
Вона думає, дивлячись на Жюльена, що буде з ним і з її залицяльниками, якщо знову почнеться буржуазна революція: "...какую роль дістанеться тоді Круазенуа і моєму братові? Вона вже зумовлена заздалегідь: велична покірливість долі. Це будуть героїчні барани, які дадуть перерізувати себе без щонайменшого опору (...) А мій маленький Жюльєн, якщо у нього буде хоч яка-небудь надія врятуватися, всадить кулю в лоб першому якобінцю, який з'явиться його заарештувати"<br>Любов Матільди де Ла-моль і Жюльена Сореля - боротьба тщеславій. <br>
-
[[Image:T7l3.jpeg]]<br>Ось чому, коли мадам де Реналь, сама не знаючи як вже закохана в красивого хлопця, хоче подарувати йому гроші на білизні, він з гордим обуренням відкидає її дар, і після цього "полюбити пані де Реналь для гордого серця Жюльєна стало чимось абсолютно немислимим" . Навпаки, мадам де Реналь все сильніше захоплюється благородною і самобутньою натурою Жюльєна Сореля.<br>Безмірна пихатість рухає також дочкою маркіза де Ла-моль Матільдою. Її повне ім'я - Матільда-Маргарита - на честь французької королеви Марго, коханцем якої був Боніфас де Ла-моль, знаменитий предок сім'ї Ла-моль. Він був страчений, як змовник, на Гревськой площі 30 квітня 1574 року. Голову Боніфаса Ла-моля королева Марго викупила у тюремника і власноручно поховала її.
+
{{#ev:youtube|-a5xH9Qachs}}
-
[[Image:T7l4.jpeg]]<br>Матільда закохується в Жюльеєна Сореля теж з пихатості: він простолюдин і в той же час незвичайно гордий, незалежний, розумний, володіє незвичайною силою волі - словом, різко відрізняється від тих з вигляду блискучих і в той же час безликих аристократів-кавалерів, які оточують прекрасну Матільду. Вона думає, дивлячись на Жюльена, що буде з ним і з її залицяльниками, якщо знову почнеться буржуазна революція: "...какую роль дістанеться тоді Круазенуа і моєму братові? Вона вже зумовлена заздалегідь: велична покірливість долі. Це будуть героїчні барани, які дадуть перерізувати себе без щонайменшого опору (...) А мій маленький Жюльєн, якщо у нього буде хоч яка-небудь надія врятуватися, всадить кулю в лоб першому якобінцю, який з'явиться його заарештувати"<br>Любов Матільди де Ла-моль і Жюльена Сореля - боротьба тщеславій. Матільда закохується в нього тому, що він її не любить. Яке право він має її не любити, якщо всі інші її обожнюють?! Ніскільки не люблячи, Жюльєн забирається до неї в кімнату по сходах, смертельно ризикуючи життям, оскільки боїться уславитися "в її очах боягузом"<br>Значну і визначаючу роль в долі Жюльєна Сореля відіграє любов. З Луїзою де Реналь герой знімав маску, з якою зазвичай з'являвся в суспільстві, і дозволяв бути самим собою. Образ Матільди — честолюбний ідеал Жюльєна, в ім'я неї він готовий піти на поступки своєї совісті. Перед Матільдою Жюльєн з'являвся неабиякою, гордою, енергійною особою, здатною на великі, зухвалі і жорстокі вчинки.
+
Матільда закохується в нього тому, що він її не любить. Яке право він має її не любити, якщо всі інші її обожнюють?! Ніскільки не люблячи, Жюльєн забирається до неї в кімнату по сходах, смертельно ризикуючи життям, оскільки боїться уславитися "в її очах боягузом"<br>Значну і визначаючу роль в долі Жюльєна Сореля відіграє любов. З Луїзою де Реналь герой знімав маску, з якою зазвичай з'являвся в суспільстві, і дозволяв бути самим собою. Образ Матільди — честолюбний ідеал Жюльєна, в ім'я неї він готовий піти на поступки своєї совісті. Перед Матільдою Жюльєн з'являвся неабиякою, гордою, енергійною особою, здатною на великі, зухвалі і жорстокі вчинки.
Тема: Cвоєрідність втілення теми кохання у романі. Жіночі образи роману Мета: розширити знання учнів про образи роману «Червоне і чорне». - розвиток аналітичного мислення учнів; - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до літературної спадщини. Тип уроку: навчально - виховний Хід уроку: Роман Стендаля «Червоне і чорне» різноманітний за тематикою, цікавий і повчальний. Повчальні і долі його героїв. Сьогодні ми розглянемо з вами саме жіночі образи роману — пані де Реналь
і Матільда де Ла-моль.
Щоб нам був зрозумілий внутрішній світ цих героїнь, Стендаль випробовує їх любов'ю, тому що, на його думку, любов — відчуття суб'єктивне і більшою мірою залежить від того, хто любить, чим від самого об'єкту любові. І лише любов любов зриває маски, за якими приховується справжнє своє єство людей.
З першої появи Жюльєна в будинку пана де Реналя він заставляє захоплюватися собою, прислухатися до себе, зважати на свою думку. Стрункий і гнучкий, у чорному довгому платті, Сорель чимось нагадує молодого священика з такими чарівними очима, що не в одному дівочому серці зможуть вони розпалити полум'я любові.
Та чи винна молода жінка, душа якої, задихається в сірій бездуховності Вер’єра, потягнулася до Жюльена з таким жаданням любові, як може лише людина потягнутися до рятівного світанку після чорної довгої ночі?! Розумна, кмітлива, емоційна, вона була в той же час боязкою і сором'язливою, проста і трохи наївна. Вона не була кокеткою. Вона любила самоту, полюбляла гуляти в своєму чудовому саду, ухилялася від того, що у Вер’єрі називалося розвагами, тому в суспільстві пані де Реналь стали називати гордячкою і говорити, що вона дуже гордиться своїм походженням.
Прочитайте і перескажіть уривок з роману:
Пані де Реналь, багата спадкоємиця богобоязливої тітки, вихована в єзуїтському монастирі й віддана заміж шістнадцяти років за немолодого дворянина, за все своє життя ніколи не відчувала і не бачила нічого, що хоча б трохи було схоже на кохання. А те, про що вона дізналася з кількох романів, які випадково потрапили їй до рук, здавалося їй чимось зовсім винятковим. Завдяки цьому невіданню пані де Реналь, цілком захоплена Жульєном, перебувала в повному блаженстві, і їй навіть не спадало на думку докоряти собі за щось.
Сталося так, що покоївка пані де Реналь, Еліза, закохалася в Жульєна. На сповіді вона зізналася в цьому абатові Шелану і сказала, що отримала спадок і тепер хотіла б одружитися з Жульєном. Кюре щиро порадів за Елізу, але, на його подив, Жульєн рішуче відмовився від цієї пропозиції, пояснивши, що вирішив стати священиком.
Учні скажіть будьласка
- чи є щось позитивне в тому, про що розповідається в цьому ролику? Негативне? Чому ви так думаєте? - Де в романі описані данні події? - Чи знаєте ви, що станеться далі? Молода жінка не могла хитрувати, обманювати, вести, як говорили у Вер’єрі, політику відносно свого чоловіка, тому серед місцевих пані вона вважалася «дурною». Залицяння пана Вально, якому вона подобалася, лише лякали її. Життя пані де Реналь була присвячене чоловікові і дітям. І ось в її душі виникло нове відчуття — любов. Вона немов прокинулася від довгого сну, стала всім захоплюватися, не розуміла себе від емоцій. Відчуття, яке запалювало пані де Реналь, робило її енергійною і рішучою. Єдина риса, якою Жюльен Сорель володіє, - це його розум і незвичайна пам'ять: він знає напам'ять по-латині все Євангеліє цілком і може цитувати його вздовж і поперек з будь-якого місця як завгодно довго. Але бідність загострює його гордість і педантичність відносно своєї людської гідності, яку так легко ущемити або зачепити.
Ось чому, коли мадам де Реналь, сама не знаючи як вже закохана в красивого хлопця, хоче подарувати йому гроші на білизні, він з гордим обуренням відкидає її дар, і після цього "полюбити пані де Реналь для гордого серця Жюльєна стало чимось абсолютно немислимим" . Навпаки, мадам де Реналь все сильніше захоплюється благородною і самобутньою натурою Жюльєна Сореля. Безмірна пихатість рухає також дочкою маркіза де Ла-моль Матільдою. Її повне ім'я - Матільда-Маргарита - на честь французької королеви Марго, коханцем якої був Боніфас де Ла-моль, знаменитий предок сім'ї Ла-моль. Він був страчений, як змовник, на Гревськой площі 30 квітня 1574 року. Голову Боніфаса Ла-моля королева Марго викупила у тюремника і власноручно поховала її.
Матільда закохується в Жюльеєна Сореля теж з пихатості: він простолюдин і в той же час незвичайно гордий, незалежний, розумний, володіє незвичайною силою волі - словом, різко відрізняється від тих з вигляду блискучих і в той же час безликих аристократів-кавалерів, які оточують прекрасну Матільду.
Вона думає, дивлячись на Жюльена, що буде з ним і з її залицяльниками, якщо знову почнеться буржуазна революція: "...какую роль дістанеться тоді Круазенуа і моєму братові? Вона вже зумовлена заздалегідь: велична покірливість долі. Це будуть героїчні барани, які дадуть перерізувати себе без щонайменшого опору (...) А мій маленький Жюльєн, якщо у нього буде хоч яка-небудь надія врятуватися, всадить кулю в лоб першому якобінцю, який з'явиться його заарештувати" Любов Матільди де Ла-моль і Жюльена Сореля - боротьба тщеславій.
Матільда закохується в нього тому, що він її не любить. Яке право він має її не любити, якщо всі інші її обожнюють?! Ніскільки не люблячи, Жюльєн забирається до неї в кімнату по сходах, смертельно ризикуючи життям, оскільки боїться уславитися "в її очах боягузом" Значну і визначаючу роль в долі Жюльєна Сореля відіграє любов. З Луїзою де Реналь герой знімав маску, з якою зазвичай з'являвся в суспільстві, і дозволяв бути самим собою. Образ Матільди — честолюбний ідеал Жюльєна, в ім'я неї він готовий піти на поступки своєї совісті. Перед Матільдою Жюльєн з'являвся неабиякою, гордою, енергійною особою, здатною на великі, зухвалі і жорстокі вчинки.
Запитання для закріплення нової теми:
Яка роль жіночих образів у долі головного героя роману? Опишіть психологію жіночих образів роману «Червоне і чорне». Список використаної літератури: Урок на тему: Почуття любові, своєрідність зображення жіночих образів роману «Червоне і чорне», Люльчак Н. М., викладача світової літератури Сш. № 12 ,м. Тернопіль. Урок на тему: Жін очі образи роману «Червоне і чорне», Колісніченко В. Д., викладача світової літератури Сш. №2 ,м. Калуш. Зарубежная литература: Х1Х век. Романтизм. Критический реализм. Хрестоматия.- М.: Современник, 2009.- 639с. Яковлев Александр Николаевич Реализм - земля перестройки.- М.: Изд-во полит. лит-ры, 2009.- 544с. Зарубежная литература: Х1Х век. Романтизм. Критический реализм. Хрестоматия.- М.: Просвещение, 2009.- 639с. Болгаров Михаил Владимирович Русская и зарубежная литература в кроссвордах и заданиях.6 класс.- Харьков: Изд. группа "Основа", 2004.- 96с. Зарубежная повесть.- М.: Прогресс, 2005.- 944с. Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.