|
|
Строка 1: |
Строка 1: |
- | '''[[Заглавная_страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 6 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 6 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література:Міфологія Стародавнього Єгипту.Повні уроки<metakeywords>Міфологія Стародавнього Єгипту.Повні уроки, Зарубіжна література, 6 клас</metakeywords>''' <br> | + | '''[[Заглавная страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 6 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 6 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література:Міфологія Стародавнього Єгипту.Повні уроки<metakeywords>Міфологія Стародавнього Єгипту.Повні уроки, Зарубіжна література, 6 клас</metakeywords>''' <br> |
| | | |
- | '''Тема:''' Міфологія Стародавнього Єгипту.Міфи про створення світу і людей<br>'''Мета:''' знайомство учнів з міфологією Стародавнього Єгипту.<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до літератури.<br>'''Тип уроку:''' навчально - виховний<br>'''Хід уроку:''' | + | '''Тема:''' Міфологія Стародавнього Єгипту.Міфи про створення світу і людей<br>'''Мета:''' знайомство учнів з міфологією Стародавнього Єгипту.<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до літератури.<br>'''Тип уроку:''' навчально - виховний<br>'''Хід уроку:''' |
| | | |
| *'''''Навіть розум дурня мириться з істиною.''''' | | *'''''Навіть розум дурня мириться з істиною.''''' |
| | | |
- | Міфологія (від грецького mythos – віддання, оповідь і логия) 1) сукупність міфів (розповідей, оповідань про богів, героїв, демонів, духи і ін.), що відображали фантастичні представлення людей в докласовому і раннеклассовом суспільстві про світ, природу і людське буття. 2) Наука, що вивчає міфи (їх виникнення, зміст, поширення).<br>В процесі передачі з покоління в покоління знань, відомостей про звичайні і незвичайні явища формується особлива форма закріплення пам'яті людства — міф. Міфи є складним культурним явищем. У них своєрідно збережена древня історія людства, і кожне нове покоління сучасних людей прочитують її у дусі засвоєних (або втрачених) культурних традицій.<br>'''''Мудрість стародавнього Єгипту:'''''<br>Книга краще розписного надгроб’я і міцніше за стіну. Написане в книзі відродить дома і піраміди в серцях тих, хто повторює імена писарів, щоб на вустах була істина...<br>Джерела вивчення Давнього Єгипту відрізняються неповнотою і несистематічност'ю викладу, в основному, це всілякі релігійні тексти.<br>Єгипетська міфологія стала формуватися в VI - VI тисячоліттях до н.е., коли в кожній області (номі) складався, свій пантеон місцевих богів. В результаті загальний пантеон єгипетських богів вийшов дуже великим, а їх культ сходить до первісних часів, коли поклонялися Тотему - звірові-заступникові племені. Саме тому багато богів єгиптян звероліки.<br>Згодом з незліченної безлічі богів були «вибрані» головні, серед яких перше місце зайняв бог сонця Ра. Культ сонця повністю встановився при V династії, коли сини головної жриці Ра стали фараонами.<br>Фараонові поклонялися як богові, і, крім того, він був для своїх підданих втіленням будь-якого місцевого бога. У Середньому Царстві поширився культ Амона. З середини III століття до н.е. головним богом став Осіріс.<br>Найважливішою частиною релігії Давнього Єгипту були уявлення про загробний світ: єгиптяни вірили, що смерть - лише кордон, що відокремлює одне життя від іншої. Вважалося, що померлі переселяються, в загробне царство, заздалегідь з'явившись перед судом Осіріса, який міг і не пустити їх, якщо померлий вів на землі неправедне життя.<br>Єгиптяни вважали, що душі померлих, допущені в загробне царство, мандрують по небу або з'являються на землі, «втручаючись» в життя своїх родичів. У багатьох містах були некрополі, міста мертвих, найбільший з яких знаходиться на лівому березі Нила у Фівах (Фусксорі).<br>У кожній області (номі) складається свій пантеон і культ богів, втілених в небесних світилах, каменях, деревах, птицях, зміях і так далі. Значення єгипетських міфів неоцінимо, вони дають дорогоцінний матеріал і для порівняльного вивчення релігійних вистав на Древньому Сході, і для дослідження ідеології греко-рімського світу, і для історії виникнення і розвитку християнства. | + | Міфологія (від грецького mythos – віддання, оповідь і логия) 1) сукупність міфів (розповідей, оповідань про богів, героїв, демонів, духи і ін.), що відображали фантастичні представлення людей в докласовому і раннеклассовом суспільстві про світ, природу і людське буття. 2) Наука, що вивчає міфи (їх виникнення, зміст, поширення). |
| + | |
| + | [[Image:T4me.jpeg]]<br>В процесі передачі з покоління в покоління знань, відомостей про звичайні і незвичайні явища формується особлива форма закріплення пам'яті людства — міф. Міфи є складним культурним явищем. У них своєрідно збережена древня історія людства, і кожне нове покоління сучасних людей прочитують її у дусі засвоєних (або втрачених) культурних традицій.<br>'''''Мудрість стародавнього Єгипту:'''''<br>Книга краще розписного надгроб’я і міцніше за стіну. Написане в книзі відродить дома і піраміди в серцях тих, хто повторює імена писарів, щоб на вустах була істина... |
| + | |
| + | [[Image:T4me1.jpeg]]<br>Джерела вивчення Давнього Єгипту відрізняються неповнотою і несистематічност'ю викладу, в основному, це всілякі релігійні тексти.<br>Єгипетська міфологія стала формуватися в VI - VI тисячоліттях до н.е., коли в кожній області (номі) складався, свій пантеон місцевих богів. В результаті загальний пантеон єгипетських богів вийшов дуже великим, а їх культ сходить до первісних часів, коли поклонялися Тотему - звірові-заступникові племені. Саме тому багато богів єгиптян звероліки. |
| + | |
| + | [[Image:T4me2.jpeg]]<br>Згодом з незліченної безлічі богів були «вибрані» головні, серед яких перше місце зайняв бог сонця Ра. Культ сонця повністю встановився при V династії, коли сини головної жриці Ра стали фараонами.<br>Фараонові поклонялися як богові, і, крім того, він був для своїх підданих втіленням будь-якого місцевого бога. У Середньому Царстві поширився культ Амона. З середини III століття до н.е. головним богом став Осіріс. |
| + | |
| + | [[Image:T4me3.jpeg]]<br>Найважливішою частиною релігії Давнього Єгипту були уявлення про загробний світ: єгиптяни вірили, що смерть - лише кордон, що відокремлює одне життя від іншої. Вважалося, що померлі переселяються, в загробне царство, заздалегідь з'явившись перед судом Осіріса, який міг і не пустити їх, якщо померлий вів на землі неправедне життя.<br>Єгиптяни вважали, що душі померлих, допущені в загробне царство, мандрують по небу або з'являються на землі, «втручаючись» в життя своїх родичів. У багатьох містах були некрополі, міста мертвих, найбільший з яких знаходиться на лівому березі Нила у Фівах (Фусксорі).<br>У кожній області (номі) складається свій пантеон і культ богів, втілених в небесних світилах, каменях, деревах, птицях, зміях і так далі. Значення єгипетських міфів неоцінимо, вони дають дорогоцінний матеріал і для порівняльного вивчення релігійних вистав на Древньому Сході, і для дослідження ідеології греко-рімського світу, і для історії виникнення і розвитку християнства. |
| | | |
| *'''Цікаво:''' Вони не будували собі пірамід з міді і надгробків з бронзи. Не залишили після себе спадкоємців, дітей, що зберегли їх імена. Але вони залишили свій спадок в писаннях, повчаннях, зроблених ними... | | *'''Цікаво:''' Вони не будували собі пірамід з міді і надгробків з бронзи. Не залишили після себе спадкоємців, дітей, що зберегли їх імена. Але вони залишили свій спадок в писаннях, повчаннях, зроблених ними... |
| | | |
- | Судячи по даних археології, в самий древній період єгипетської історії ще не було космічних богів, яким приписували створення світу. Учені вважають, що перша версія цього міфу виникла незадовго до об'єднання Єгипту.<br>Згідно цієї версії, сонце народилося від союзу землі і неба. Це уособлення, поза сумнівом, древньо, ніж ідеї космогоній жерців з крупних релігійних центрів. Як завжди, від вже існуючого міфу не відмовлялися, і образи Геба (бога землі) і Нут (богині піднебіння) як батьків бога сонця Ра зберігаються в релігії впродовж всієї древньої історії. Кожен ранок Нут виробляє на світло сонце і кожен вечір ховає його на ніч в своєму чреві.<br>Єгипетські міфи про початок світу не є єдиною, цілісною розповіддю. Часто одні і ті ж міфологічні події змальовані по-різному, і боги в них виступають в різній подобі. Цікаво, що при безлічі сюжетів космогоній, що пояснюють створення світу, надзвичайне мало місця приділяється створенню людини. Древнім єгиптянам здавалося, що боги створили світ для людей. У письмовій літературній спадщині Єгипту дуже мало прямих вказівок на створення роду людського, такі вказівки – виключення. В основному ж єгиптяни обмежувалися переконанням, що людина зобов'язана своїм існуванням богам, які чекають від нього за це вдячності, що розуміється дуже просто: людина повинна поклонятися богам, будувати і містити храми, регулярно здійснювати жертвопринесення.<br>У єгипетських міфах знайшли віддзеркалення особливості світосприйняття жителів долини Нила, їх уявлення про походження світу і його влаштувало, що склалися впродовж тисячоліть і вирушають своїм корінням в первісні часи.<br>Тут і спроби знайти витоки буття в біологічному акті творіння богів, пошуки початкової субстанції, втіленої божественними парами, - зародок пізніших учень про першоелементи світу, і, нарешті, як одне з вищих досягнень єгипетської теологічної думки – прагнення пояснити походженя світу, людей і всієї культури як результат творчої сили, втіленої в слові бога. З єгипетських міфів, в їх нерозривній єдності з ритуалами, магічними заклинаннями, із загальною системою релігійних вистав, ми черпаємо відомості не лише про духовне життя єгиптян, але і про окремі сторони їх повсякденного буття, починаючи від трудових турбот хлібороба і пастуха і кінчаючи сферою державної політики. | + | Судячи по даних археології, в самий древній період єгипетської історії ще не було космічних богів, яким приписували створення світу. Учені вважають, що перша версія цього міфу виникла незадовго до об'єднання Єгипту. |
| + | |
| + | [[Image:T4me4.jpeg]]<br>Згідно цієї версії, сонце народилося від союзу землі і неба. Це уособлення, поза сумнівом, древньо, ніж ідеї космогоній жерців з крупних релігійних центрів. Як завжди, від вже існуючого міфу не відмовлялися, і образи Геба (бога землі) і Нут (богині піднебіння) як батьків бога сонця Ра зберігаються в релігії впродовж всієї древньої історії. Кожен ранок Нут виробляє на світло сонце і кожен вечір ховає його на ніч в своєму чреві.<br>Єгипетські міфи про початок світу не є єдиною, цілісною розповіддю. Часто одні і ті ж міфологічні події змальовані по-різному, і боги в них виступають в різній подобі. Цікаво, що при безлічі сюжетів космогоній, що пояснюють створення світу, надзвичайне мало місця приділяється створенню людини. Древнім єгиптянам здавалося, що боги створили світ для людей. У письмовій літературній спадщині Єгипту дуже мало прямих вказівок на створення роду людського, такі вказівки – виключення. В основному ж єгиптяни обмежувалися переконанням, що людина зобов'язана своїм існуванням богам, які чекають від нього за це вдячності, що розуміється дуже просто: людина повинна поклонятися богам, будувати і містити храми, регулярно здійснювати жертвопринесення.<br>У єгипетських міфах знайшли віддзеркалення особливості світосприйняття жителів долини Нила, їх уявлення про походження світу і його влаштувало, що склалися впродовж тисячоліть і вирушають своїм корінням в первісні часи. |
| + | |
| + | [[Image:T4me5.jpeg]]<br>Тут і спроби знайти витоки буття в біологічному акті творіння богів, пошуки початкової субстанції, втіленої божественними парами, - зародок пізніших учень про першоелементи світу, і, нарешті, як одне з вищих досягнень єгипетської теологічної думки – прагнення пояснити походженя світу, людей і всієї культури як результат творчої сили, втіленої в слові бога. З єгипетських міфів, в їх нерозривній єдності з ритуалами, магічними заклинаннями, із загальною системою релігійних вистав, ми черпаємо відомості не лише про духовне життя єгиптян, але і про окремі сторони їх повсякденного буття, починаючи від трудових турбот хлібороба і пастуха і кінчаючи сферою державної політики. |
| | | |
| *'''Запитання на закріплення нової теми:''' | | *'''Запитання на закріплення нової теми:''' |
| | | |
- | Які ви знаєте основні сюжети Єгипетської міфології?<br>Коли почала формуватися Єгипетська міфологія? | + | Які ви знаєте основні сюжети Єгипетської міфології?<br>Коли почала формуватися Єгипетська міфологія? |
| | | |
| *'''Домашнє завдання:''' | | *'''Домашнє завдання:''' |
| | | |
- | Проаналізуйте поняття «міф» і «міфологія». Значення цих понять.<br>Що вам відомо про космогонічні міфи.<br>'''Список використаних джерел:'''<br>Урок на тему : Міфологія Стародавнього Єгипту, Власенку Л.Н., викладача світової літератури Сш. №2 ,м. Херсон. <br>Урок на тему : Основний сюжет Єгипетських міфів, Колісніченко В. Д., викладача світової літератури Сш. №2 ,м. Калуш.<br> Энциклопедия « Мифы народов мира» <br>Главный редактор С. А. Токарев. Москва, 2008г. <br> Я. Липинская, М. Марциняк <br>«Мифология Древнего Египта». Москва, 2007 г. <br>М. Э. Матье «Избранные труды по мифологии и идеологии Древнего <br>Египта». Москва, 2008г. <br> М. А. Каростовцев «Мифология Древнего Египта». Москва, 2008г. <br><br> | + | Проаналізуйте поняття «міф» і «міфологія». Значення цих понять.<br>Що вам відомо про космогонічні міфи.<br>'''Список використаних джерел:'''<br>Урок на тему : Міфологія Стародавнього Єгипту, Власенку Л.Н., викладача світової літератури Сш. №2 ,м. Херсон. <br>Урок на тему : Основний сюжет Єгипетських міфів, Колісніченко В. Д., викладача світової літератури Сш. №2 ,м. Калуш.<br> Энциклопедия « Мифы народов мира» <br>Главный редактор С. А. Токарев. Москва, 2008г. <br> Я. Липинская, М. Марциняк <br>«Мифология Древнего Египта». Москва, 2007 г. <br>М. Э. Матье «Избранные труды по мифологии и идеологии Древнего <br>Египта». Москва, 2008г. <br> М. А. Каростовцев «Мифология Древнего Египта». Москва, 2008г. <br><br> |
| | | |
| Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br> | | Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br> |
| | | |
| [[Category:Зарубіжна_література_6_клас]] | | [[Category:Зарубіжна_література_6_клас]] |
Версия 14:06, 10 января 2011
Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 6 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література:Міфологія Стародавнього Єгипту.Повні уроки
Тема: Міфологія Стародавнього Єгипту.Міфи про створення світу і людей Мета: знайомство учнів з міфологією Стародавнього Єгипту. - розвиток аналітичного мислення учнів; - виховання інтересу до літератури. Тип уроку: навчально - виховний Хід уроку:
- Навіть розум дурня мириться з істиною.
Міфологія (від грецького mythos – віддання, оповідь і логия) 1) сукупність міфів (розповідей, оповідань про богів, героїв, демонів, духи і ін.), що відображали фантастичні представлення людей в докласовому і раннеклассовом суспільстві про світ, природу і людське буття. 2) Наука, що вивчає міфи (їх виникнення, зміст, поширення).
В процесі передачі з покоління в покоління знань, відомостей про звичайні і незвичайні явища формується особлива форма закріплення пам'яті людства — міф. Міфи є складним культурним явищем. У них своєрідно збережена древня історія людства, і кожне нове покоління сучасних людей прочитують її у дусі засвоєних (або втрачених) культурних традицій. Мудрість стародавнього Єгипту: Книга краще розписного надгроб’я і міцніше за стіну. Написане в книзі відродить дома і піраміди в серцях тих, хто повторює імена писарів, щоб на вустах була істина...
Джерела вивчення Давнього Єгипту відрізняються неповнотою і несистематічност'ю викладу, в основному, це всілякі релігійні тексти. Єгипетська міфологія стала формуватися в VI - VI тисячоліттях до н.е., коли в кожній області (номі) складався, свій пантеон місцевих богів. В результаті загальний пантеон єгипетських богів вийшов дуже великим, а їх культ сходить до первісних часів, коли поклонялися Тотему - звірові-заступникові племені. Саме тому багато богів єгиптян звероліки.
Згодом з незліченної безлічі богів були «вибрані» головні, серед яких перше місце зайняв бог сонця Ра. Культ сонця повністю встановився при V династії, коли сини головної жриці Ра стали фараонами. Фараонові поклонялися як богові, і, крім того, він був для своїх підданих втіленням будь-якого місцевого бога. У Середньому Царстві поширився культ Амона. З середини III століття до н.е. головним богом став Осіріс.
Найважливішою частиною релігії Давнього Єгипту були уявлення про загробний світ: єгиптяни вірили, що смерть - лише кордон, що відокремлює одне життя від іншої. Вважалося, що померлі переселяються, в загробне царство, заздалегідь з'явившись перед судом Осіріса, який міг і не пустити їх, якщо померлий вів на землі неправедне життя. Єгиптяни вважали, що душі померлих, допущені в загробне царство, мандрують по небу або з'являються на землі, «втручаючись» в життя своїх родичів. У багатьох містах були некрополі, міста мертвих, найбільший з яких знаходиться на лівому березі Нила у Фівах (Фусксорі). У кожній області (номі) складається свій пантеон і культ богів, втілених в небесних світилах, каменях, деревах, птицях, зміях і так далі. Значення єгипетських міфів неоцінимо, вони дають дорогоцінний матеріал і для порівняльного вивчення релігійних вистав на Древньому Сході, і для дослідження ідеології греко-рімського світу, і для історії виникнення і розвитку християнства.
- Цікаво: Вони не будували собі пірамід з міді і надгробків з бронзи. Не залишили після себе спадкоємців, дітей, що зберегли їх імена. Але вони залишили свій спадок в писаннях, повчаннях, зроблених ними...
Судячи по даних археології, в самий древній період єгипетської історії ще не було космічних богів, яким приписували створення світу. Учені вважають, що перша версія цього міфу виникла незадовго до об'єднання Єгипту.
Згідно цієї версії, сонце народилося від союзу землі і неба. Це уособлення, поза сумнівом, древньо, ніж ідеї космогоній жерців з крупних релігійних центрів. Як завжди, від вже існуючого міфу не відмовлялися, і образи Геба (бога землі) і Нут (богині піднебіння) як батьків бога сонця Ра зберігаються в релігії впродовж всієї древньої історії. Кожен ранок Нут виробляє на світло сонце і кожен вечір ховає його на ніч в своєму чреві. Єгипетські міфи про початок світу не є єдиною, цілісною розповіддю. Часто одні і ті ж міфологічні події змальовані по-різному, і боги в них виступають в різній подобі. Цікаво, що при безлічі сюжетів космогоній, що пояснюють створення світу, надзвичайне мало місця приділяється створенню людини. Древнім єгиптянам здавалося, що боги створили світ для людей. У письмовій літературній спадщині Єгипту дуже мало прямих вказівок на створення роду людського, такі вказівки – виключення. В основному ж єгиптяни обмежувалися переконанням, що людина зобов'язана своїм існуванням богам, які чекають від нього за це вдячності, що розуміється дуже просто: людина повинна поклонятися богам, будувати і містити храми, регулярно здійснювати жертвопринесення. У єгипетських міфах знайшли віддзеркалення особливості світосприйняття жителів долини Нила, їх уявлення про походження світу і його влаштувало, що склалися впродовж тисячоліть і вирушають своїм корінням в первісні часи.
Тут і спроби знайти витоки буття в біологічному акті творіння богів, пошуки початкової субстанції, втіленої божественними парами, - зародок пізніших учень про першоелементи світу, і, нарешті, як одне з вищих досягнень єгипетської теологічної думки – прагнення пояснити походженя світу, людей і всієї культури як результат творчої сили, втіленої в слові бога. З єгипетських міфів, в їх нерозривній єдності з ритуалами, магічними заклинаннями, із загальною системою релігійних вистав, ми черпаємо відомості не лише про духовне життя єгиптян, але і про окремі сторони їх повсякденного буття, починаючи від трудових турбот хлібороба і пастуха і кінчаючи сферою державної політики.
- Запитання на закріплення нової теми:
Які ви знаєте основні сюжети Єгипетської міфології? Коли почала формуватися Єгипетська міфологія?
Проаналізуйте поняття «міф» і «міфологія». Значення цих понять. Що вам відомо про космогонічні міфи. Список використаних джерел: Урок на тему : Міфологія Стародавнього Єгипту, Власенку Л.Н., викладача світової літератури Сш. №2 ,м. Херсон. Урок на тему : Основний сюжет Єгипетських міфів, Колісніченко В. Д., викладача світової літератури Сш. №2 ,м. Калуш. Энциклопедия « Мифы народов мира» Главный редактор С. А. Токарев. Москва, 2008г. Я. Липинская, М. Марциняк «Мифология Древнего Египта». Москва, 2007 г. М. Э. Матье «Избранные труды по мифологии и идеологии Древнего Египта». Москва, 2008г. М. А. Каростовцев «Мифология Древнего Египта». Москва, 2008г.
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам. Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 6 клас
|