KNOWLEDGE HYPERMARKET


Жан де Лафонтен (1621-1695). "Зачумлені звірі"
Строка 1: Строка 1:
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 6 клас|Зарубіжна література 6 клас]]>> Зарубіжна література: Жан де Лафонтен (1621-1695). "Зачумлені звірі" '''  
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 6 клас|Зарубіжна література 6 клас]]>> Зарубіжна література: Жан де Лафонтен (1621-1695). "Зачумлені звірі" '''  
-
&nbsp;<metakeywords>Зарубіжна література, 6 клас, 17 урок,на тему, 6 клас, Жан де Лафонтен (1621-1695) "Зачумлені звірі".</metakeywords>  
+
&nbsp;<metakeywords>Зарубіжна література, 6 клас, 17 урок,на тему, 6 клас, Жан де Лафонтен (1621-1695) "Зачумлені звірі"</metakeywords>  
&nbsp;&nbsp;&nbsp;'''&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Жан де ЛАФОНТЕН (1621-1695)'''<br><br>Видатний французький байкар Лафонтен, який жив майже через дві з половиною тисячі років після Езопа, назвав свої перші збірки байок «Езопові байки, розказані віршами Лафонтена». Однак його байки, здавалося, були абсолютною протилежністю Езоповим: проза поступилася віршам, стислість — розгорнутим описам і навіть елементам драматизації, повчання — підкресленій відмові від моралізаторства. Тоді звідки ця дивна назва? Не віриться, що самолюбивий француз, який з дитинства вирізнявся непокірністю, через що навіть не став придворним короля Луї XIV, вирішив просто скористатися ім'ям Езопа задля «реклами» власних творів.<br><br>А пояснення просте. Передовсім, здавна авторитет Езопа поміж байкарів був настільки великим, що будь-чия байка часто називалась «Езоповою байкою». До того ж хоча сам Лафонтен, начебто, відмовився від традиційної для байки моралі, заявивши, що «байка повинна виховувати лише тим, що знайомить читача зі світом», по суті, робив те саме, що й Езоп. Так, в одній із найвідоміших своїх байок «Зачумлені звірі» француз створив широку панораму суспільства: перелякані звірі відкрито сповідаються у своїх гріхах, аби вибрати найвинуватішого і принести його в спокутну жертву богам. Лев, тигр, ведмідь та інші хижаки зізнаються в кровопролитті, насильстві, підступності, але покараним виявився віслюк, що вкрав пучок трави з чужого поля. Чим не звірі з байок Езопа?<br><br>&nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; '''ЗАЧУМЛЕНІ ЗВІРІ'''<br>&nbsp;<br> Небесна кара, що її за гріх&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br>Великий наслано на всіх,<br>Чума — нещадна, люта сила, <br>Спроможна все живе за день <br>До решти винищити, впень, <br>Нещадно звірину косила. <br>Не кожен хворий помирав, <br>Та кожен дні лихої скрути <br>Хотів як-небудь перебути.<br>Було звіроті не до справ:<br>Уже не йшли на полювання <br>Ні хитрі лиси, ні вовки,<br>І велелюбні голубки <br>Забули вже за любування.<br>Лев скликав раду і сказав:<br>«Напевно, кару Бог послав <br>Нам за чиюсь тяжку провину.<br>У кого з нас найбільший гріх, <br>Хай жертвує собою й від загину<br>Рятує всіх.<br>&nbsp;<br>Історія нас вчить: зі скрути<br>Не вийти без належної покути.<br>Покаймося ж, мов на духу, при всіх<br>У всіх своїх тяжких провинах.<br>Я маю на душі великий гріх:<br>Я стільки з'їв овець невинних!<br>Куди подітись від гріха?<br>Того ще мало:<br>Я, бувало,<br>З'їдав і пастуха.<br>Я жертвую собою, як немає<br>У вас гріхів. Та закликаю вас<br>Покаятись, як я, бо вмерти має<br>Найбільший грішник серед нас».<br>"О царю!"- каже Лис. -<br>Сумлінність ваша може <br>Всім бути за взірець. <br>Але хіба то гріх? <br>Та, може, Ви, ївши тих дурних овець, <br>їм честь велику виявляли.<br><br>А щодо пастухів — який то гріх? <br>Вони нам стільки дозоляли,<br>Що краще б їх поїсти всіх». <br>Підлесники аплодували.<br>А потім тигри та вовки <br>Себе картали залюбки. <br>Та всіх їх так атестували, <br>Що хижаки, розбійники — і ті,<br>Здавалося, були святі. <br>Та встав Осел:<br>«Пригадую, давненько<br>Ішов я лугом, травка зелененька,<br>А я голодний — біс і спокусив:<br>&nbsp;Я, грішний, жмутик і вкусив, <br>А, щиро кажучи, не мав же права». <br>«&nbsp;Ганьба! Ганьба!» — зарикала орава.<br>А Вовк довів — учений писарчук! — <br>Що цей Осел — падлюка із падлюк, <br>Паршивий і коростявий — причина <br>Всіх напастей і лих. <br>Та мало вішати таких! <br>Він їв чужу траву! <br>Проклята твар злочинна! <br>Від них завжди чекай біди. <br>І заревла громада: «Браво!»<br>Отак і в нас: є гроші — маєш право,<br>Немає — то під суд іди.<br><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;'''Запитання та завдання<br>'''<br>1. Яку роль у житті людини відіграє байка? Аргументуйте свою відповідь.<br>2. Чому зачумлені звірі засудили саме Осла, який вчинив найменший «злочин»? <br>3. Чи актуальна нині мораль байки: є гроші — маєш право, немає — то під суд іди? <br>4. Чому виправдали Лева? <br>5. Інсценізуйте байку, намагаючись відтворити характери звірів.<br><br>  
&nbsp;&nbsp;&nbsp;'''&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Жан де ЛАФОНТЕН (1621-1695)'''<br><br>Видатний французький байкар Лафонтен, який жив майже через дві з половиною тисячі років після Езопа, назвав свої перші збірки байок «Езопові байки, розказані віршами Лафонтена». Однак його байки, здавалося, були абсолютною протилежністю Езоповим: проза поступилася віршам, стислість — розгорнутим описам і навіть елементам драматизації, повчання — підкресленій відмові від моралізаторства. Тоді звідки ця дивна назва? Не віриться, що самолюбивий француз, який з дитинства вирізнявся непокірністю, через що навіть не став придворним короля Луї XIV, вирішив просто скористатися ім'ям Езопа задля «реклами» власних творів.<br><br>А пояснення просте. Передовсім, здавна авторитет Езопа поміж байкарів був настільки великим, що будь-чия байка часто називалась «Езоповою байкою». До того ж хоча сам Лафонтен, начебто, відмовився від традиційної для байки моралі, заявивши, що «байка повинна виховувати лише тим, що знайомить читача зі світом», по суті, робив те саме, що й Езоп. Так, в одній із найвідоміших своїх байок «Зачумлені звірі» француз створив широку панораму суспільства: перелякані звірі відкрито сповідаються у своїх гріхах, аби вибрати найвинуватішого і принести його в спокутну жертву богам. Лев, тигр, ведмідь та інші хижаки зізнаються в кровопролитті, насильстві, підступності, але покараним виявився віслюк, що вкрав пучок трави з чужого поля. Чим не звірі з байок Езопа?<br><br>&nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; '''ЗАЧУМЛЕНІ ЗВІРІ'''<br>&nbsp;<br> Небесна кара, що її за гріх&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br>Великий наслано на всіх,<br>Чума — нещадна, люта сила, <br>Спроможна все живе за день <br>До решти винищити, впень, <br>Нещадно звірину косила. <br>Не кожен хворий помирав, <br>Та кожен дні лихої скрути <br>Хотів як-небудь перебути.<br>Було звіроті не до справ:<br>Уже не йшли на полювання <br>Ні хитрі лиси, ні вовки,<br>І велелюбні голубки <br>Забули вже за любування.<br>Лев скликав раду і сказав:<br>«Напевно, кару Бог послав <br>Нам за чиюсь тяжку провину.<br>У кого з нас найбільший гріх, <br>Хай жертвує собою й від загину<br>Рятує всіх.<br>&nbsp;<br>Історія нас вчить: зі скрути<br>Не вийти без належної покути.<br>Покаймося ж, мов на духу, при всіх<br>У всіх своїх тяжких провинах.<br>Я маю на душі великий гріх:<br>Я стільки з'їв овець невинних!<br>Куди подітись від гріха?<br>Того ще мало:<br>Я, бувало,<br>З'їдав і пастуха.<br>Я жертвую собою, як немає<br>У вас гріхів. Та закликаю вас<br>Покаятись, як я, бо вмерти має<br>Найбільший грішник серед нас».<br>"О царю!"- каже Лис. -<br>Сумлінність ваша може <br>Всім бути за взірець. <br>Але хіба то гріх? <br>Та, може, Ви, ївши тих дурних овець, <br>їм честь велику виявляли.<br><br>А щодо пастухів — який то гріх? <br>Вони нам стільки дозоляли,<br>Що краще б їх поїсти всіх». <br>Підлесники аплодували.<br>А потім тигри та вовки <br>Себе картали залюбки. <br>Та всіх їх так атестували, <br>Що хижаки, розбійники — і ті,<br>Здавалося, були святі. <br>Та встав Осел:<br>«Пригадую, давненько<br>Ішов я лугом, травка зелененька,<br>А я голодний — біс і спокусив:<br>&nbsp;Я, грішний, жмутик і вкусив, <br>А, щиро кажучи, не мав же права». <br>«&nbsp;Ганьба! Ганьба!» — зарикала орава.<br>А Вовк довів — учений писарчук! — <br>Що цей Осел — падлюка із падлюк, <br>Паршивий і коростявий — причина <br>Всіх напастей і лих. <br>Та мало вішати таких! <br>Він їв чужу траву! <br>Проклята твар злочинна! <br>Від них завжди чекай біди. <br>І заревла громада: «Браво!»<br>Отак і в нас: є гроші — маєш право,<br>Немає — то під суд іди.<br><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;'''Запитання та завдання<br>'''<br>1. Яку роль у житті людини відіграє байка? Аргументуйте свою відповідь.<br>2. Чому зачумлені звірі засудили саме Осла, який вчинив найменший «злочин»? <br>3. Чи актуальна нині мораль байки: є гроші — маєш право, немає — то під суд іди? <br>4. Чому виправдали Лева? <br>5. Інсценізуйте байку, намагаючись відтворити характери звірів.<br><br>  

Версия 11:04, 10 ноября 2009

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 6 клас>> Зарубіжна література: Жан де Лафонтен (1621-1695). "Зачумлені звірі"

 

                                            Жан де ЛАФОНТЕН (1621-1695)

Видатний французький байкар Лафонтен, який жив майже через дві з половиною тисячі років після Езопа, назвав свої перші збірки байок «Езопові байки, розказані віршами Лафонтена». Однак його байки, здавалося, були абсолютною протилежністю Езоповим: проза поступилася віршам, стислість — розгорнутим описам і навіть елементам драматизації, повчання — підкресленій відмові від моралізаторства. Тоді звідки ця дивна назва? Не віриться, що самолюбивий француз, який з дитинства вирізнявся непокірністю, через що навіть не став придворним короля Луї XIV, вирішив просто скористатися ім'ям Езопа задля «реклами» власних творів.

А пояснення просте. Передовсім, здавна авторитет Езопа поміж байкарів був настільки великим, що будь-чия байка часто називалась «Езоповою байкою». До того ж хоча сам Лафонтен, начебто, відмовився від традиційної для байки моралі, заявивши, що «байка повинна виховувати лише тим, що знайомить читача зі світом», по суті, робив те саме, що й Езоп. Так, в одній із найвідоміших своїх байок «Зачумлені звірі» француз створив широку панораму суспільства: перелякані звірі відкрито сповідаються у своїх гріхах, аби вибрати найвинуватішого і принести його в спокутну жертву богам. Лев, тигр, ведмідь та інші хижаки зізнаються в кровопролитті, насильстві, підступності, але покараним виявився віслюк, що вкрав пучок трави з чужого поля. Чим не звірі з байок Езопа?

                                                     ЗАЧУМЛЕНІ ЗВІРІ
 
Небесна кара, що її за гріх                            
Великий наслано на всіх,
Чума — нещадна, люта сила,
Спроможна все живе за день
До решти винищити, впень,
Нещадно звірину косила.
Не кожен хворий помирав,
Та кожен дні лихої скрути
Хотів як-небудь перебути.
Було звіроті не до справ:
Уже не йшли на полювання
Ні хитрі лиси, ні вовки,
І велелюбні голубки
Забули вже за любування.
Лев скликав раду і сказав:
«Напевно, кару Бог послав
Нам за чиюсь тяжку провину.
У кого з нас найбільший гріх,
Хай жертвує собою й від загину
Рятує всіх.
 
Історія нас вчить: зі скрути
Не вийти без належної покути.
Покаймося ж, мов на духу, при всіх
У всіх своїх тяжких провинах.
Я маю на душі великий гріх:
Я стільки з'їв овець невинних!
Куди подітись від гріха?
Того ще мало:
Я, бувало,
З'їдав і пастуха.
Я жертвую собою, як немає
У вас гріхів. Та закликаю вас
Покаятись, як я, бо вмерти має
Найбільший грішник серед нас».
"О царю!"- каже Лис. -
Сумлінність ваша може
Всім бути за взірець.
Але хіба то гріх?
Та, може, Ви, ївши тих дурних овець,
їм честь велику виявляли.

А щодо пастухів — який то гріх?
Вони нам стільки дозоляли,
Що краще б їх поїсти всіх».
Підлесники аплодували.
А потім тигри та вовки
Себе картали залюбки.
Та всіх їх так атестували,
Що хижаки, розбійники — і ті,
Здавалося, були святі.
Та встав Осел:
«Пригадую, давненько
Ішов я лугом, травка зелененька,
А я голодний — біс і спокусив:
 Я, грішний, жмутик і вкусив,
А, щиро кажучи, не мав же права».
« Ганьба! Ганьба!» — зарикала орава.
А Вовк довів — учений писарчук! —
Що цей Осел — падлюка із падлюк,
Паршивий і коростявий — причина
Всіх напастей і лих.
Та мало вішати таких!
Він їв чужу траву!
Проклята твар злочинна!
Від них завжди чекай біди.
І заревла громада: «Браво!»
Отак і в нас: є гроші — маєш право,
Немає — то під суд іди.

                                 Запитання та завдання

1. Яку роль у житті людини відіграє байка? Аргументуйте свою відповідь.
2. Чому зачумлені звірі засудили саме Осла, який вчинив найменший «злочин»?
3. Чи актуальна нині мораль байки: є гроші — маєш право, немає — то під суд іди?
4. Чому виправдали Лева?
5. Інсценізуйте байку, намагаючись відтворити характери звірів.

Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. Зарубіжна література 6 клас.


бібліотека зарубіжної літератури, твір з зарубіжної літератури, уроки зарубіжної літератури, програма з зарубіжної літератури, конспекти уроків зарубіжної літератури, підручник з зарубіжної літератури, твори з літератури, готові домашні завдання


Зміст уроку
1236084776 kr.jpg конспект уроку і опорний каркас                     
1236084776 kr.jpg презентація уроку
1236084776 kr.jpg акселеративні методи та інтерактивні технології
1236084776 kr.jpg закриті вправи (тільки для використання вчителями)
1236084776 kr.jpg оцінювання

Практика
1236084776 kr.jpg задачі та вправи,самоперевірка
1236084776 kr.jpg практикуми, лабораторні, кейси
1236084776 kr.jpg рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
1236084776 kr.jpg домашнє завдання

Ілюстрації
1236084776 kr.jpg ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
1236084776 kr.jpg реферати
1236084776 kr.jpg фішки для допитливих
1236084776 kr.jpg шпаргалки
1236084776 kr.jpg гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати

Доповнення
1236084776 kr.jpg зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
1236084776 kr.jpg підручники основні і допоміжні
1236084776 kr.jpg тематичні свята, девізи
1236084776 kr.jpg статті
1236084776 kr.jpg національні особливості
1236084776 kr.jpg словник термінів                         
1236084776 kr.jpg інше

Тільки для вчителів
1236084776 kr.jpg ідеальні уроки
1236084776 kr.jpg календарний план на рік
1236084776 kr.jpg методичні рекомендації
1236084776 kr.jpg програми
1236084776 kr.jpg обговорення




Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.

Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь- форум.