KNOWLEDGE HYPERMARKET


Матінка Кураж та її діти.Повні уроки
User23 (Обсуждение | вклад)
(Новая страница: «'''Гіпермаркет Знань>>[[Зарубіжна література|Заруб...»)
Следующая правка →

Версия 07:06, 10 июня 2011

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки>>Зарубіжна література:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки<met akeywords>Тема:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки,Зарубіжна література 11 клас</metakeywords> Тема: Матінка Кураж та її діти”-драма-пересторогоа напередодні Другої свтової війни. Історико-літературні джерела та сучасний політичний підтекст твору, його антивоєнний пафос і алегоричний сенс.

Содержание

Мета:

Дати уявлення про «епічний театр» Б.Брехта, про особливість гри акторів, про зонгах.
Розвиток розумових операцій і синтезу при роботі над художнім твором (п'єсою Б. Брехта).
 - розвиток аналітичного мислення учнів;
  - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.

Тип уроку:

навчально – виховний

Хід уроку


1929 рік. Вибухнула світова економічна криза, що потрясла всю капіталістичну систему.  Посилюється робочий рух, організовуються «голодні походи» безробітних, зростає класова солідарність трудящих.  Що захищала свої привілеї буржуазія у ряді країн робить ставку на відкриту фашистську диктатуру, на політику агресії і війни.  Фашистські режими встановлюються в Італії, Німеччині, Іспанії.
У 1939 році спалахує друга світова війна.  Все прогресивне людство об'єдналося в боротьбі проти фашизму. «З ким ви, майстри культури», - звернувся М. Горький до письменників, до людей мистецтва.  Звинувачувальний вирок фашизму був ухвалений на антифашистських конгресах  Парижі (1939 р.), в Іспанії  (1937 р.)  Вчитель: Прагнення попередити людей про небезпеку, відчуття відповідальності за долі світу ми відчуваємо і в творчості відомого іспанського художника Пабло Пікассо.
Берхольд Брехт (1898-1956) увійшов до історії німецької літератури як поет і прозаїк, полеміст і теоретик мистецтва. Але своєю світовою славою зобов'язаний театру.  Естетичні погляди Брехта формувалися під потужною дією подій його епохи.  У роки світової війни він зайняв антивоєнну і бунтарську позицію, яка зближувала його з імпресіоністами і відбилася в ранніх п'єсах.  У 20-і роки він виробляє власного театрального естета.  У 30-40-і роки - п'єси «Страх і убогість в Третій імперії» У роки світової війни Брехт знаходився в еміграції в Америці. Лише після війни, оселившись в Берліні, він зміг втілити драматургічні принципи «епічного театру»  В поєднанні епічний театр міститься протиріччя. Відомо, що театр драматичний, епічність - властивість прози. Виступаючи проти зовнішнього драматизму, Брехт виступав і проти інших традиційних ознак драми і театру: 
1)   проти «вживання» актора в образ, при якому він не ототожнює себе з персонажем;
 2)   проти самозабутньої віри глядача в «взаправдашність що відбувається на сцені; 
3)   проти «четвертої стіни», коли актори грають так, ніби немає глядацького залу; 
4)   проти сліз розчулення, захвату, співчуття.  Цим система Брехта протилежна до системи Станіславського.
Найважливіше слово - сенс. Глядач повинен задуматися над змальовуваним, спробувати осмислити його, зробити виводи для себе, для суспільства. У цьому за допомогою відповідних «прийомів відчуження» йому повинен допомогти театр.  Побачити відчужено - означає побачити з боку, побачити тверезим, уважним, прискіпливим поглядом. І не лише побачити і зрозуміти. Театр повинен спонукати до дії. У епілогу до п'єси «Добра людина з Сезуана» автор звертається до публіки із закликом:
Так помогите нам!
Беду поправьте.
И мысль и разум свой сюда направьте
Попробуйте для доброго найти
К хорошему - хорошие пути!
Не думайте, що Брехт займався примітивною агітацією. Ні, він шукав театральні засоби вливу на глядачів.
В его театра много света, пения, музыки.
В его театре зритель должен  думать!
Вчитель: Почнемо знайомство з п'єсою
http://www.youtube.com/watch?v=YqDAS0Uo-NI
 Отже, перед нами героїня п'єси Брехта матуся Кураж. 
Вчитель: Які історія створення і короткий вміст п'єси?  Повідомлення: У основу сюжету покладена повість німецького письменника 17 століть Ганса Гріммельсгаузена, в якій розповідається про долю «побордяжки Кураж». Звідси і підзаголовок «Хроніка часів тридцятирічної війни» (ця війна продовжувалася з 1618 по 1648 р. і захопила ряд європейських країн)
http://www.youtube.com/watch?v=-lfnMoJxwRk

Історія написання п'єси


П'єса написана восени 1939 років в нейтральній Швеції. Брехт звернувся до епохи 30-річної війни, бачивши в ній прообраз соціальної катастрофи, до якої наближалася  і спричиняла за собою Європу Германію 20 століть.  В центрі п'єси - образ матусі Кураж, маркитанки, яка, упрігшись в свій фургон, колесить по країнах Європи. Рік за роком, десятиліття тягнеться вона по п'ятах війни, торгуючи всім і зі всіма: з протестантами і католиками, поляками і шведами. Кухоль пива а невелика компанія і жодних вищих прагнень - Вт суть філософії Кураж. Вона зненавиділа світ і полюбила війну, прибуток, що приносить нею. Вони зрослися один з одним, Війна і Кураж, жодні жертви не протверезили стару маркитанку.  На початку п'єси вона тягне свій фургон разом з дітьми: войовничим Ейліфом, чесним Швейцеркасом, доброю Катрін. Але вони стали жертвами війни. В кінці п'єси, виснажена, самотня, безсила Кураж тягне свій фургон. Аби не відстати .... Аби не відстати ....
http://www.youtube.com/watch?v=FF10mTUlV6s
П'єса складається з 12 сцен.

Характеристика образів


Образ матусі Кураж. За словами Брехта, «торговка - мать- сама по собі велике протиріччя». Чи згодні ви з цим твердженням?
Ми бачимо це впродовж всієї п'єси. Поки вона торгує з фельдфебелем, вербувальник відводить Ейліфа (сцена 1). Турбота про фургон, самокорисливий розрахунок приводять до загибелі Швейцеркаса. Тривога за долю дочки не заважає їй відправити Катрін до ризикованої експедиції.  Кураж - «маленька людина» на війні, вона теж страждає від знегод військових, саме вона після того, як дочці «особу знівечили» вигукує: «будь проклята, ця війна!». 
Часто за її спиною стоїть іронічний і прозорливий автор.

Питання на закріплення нової теми:


У чому заслуга хороших письменників у важкі для Батьківщини роки? (зверніться до епіграфа).
Чому не старіє ця п'єса?
Список використаних джерел:
Урок на тему: «А войне все нет конца...» Пименовой Верой Леонидовны, Учителем русского языка и литературы Чкаловской средней школы Асекеевского района.
1.   Зарубежная литература (Пособие по факультативному курсу для учащихся 8-10 классов) М., Просвещение, 1984 г.
2.   История зарубежной литературы 20 века 1917-1945 под редакцией профессора Богословского В.Н. и Гражданской З.Т., М., Просвещение, 1990 г.
3.   Зарубежная литература (Хрестоматия 8-10. II часть) М., Просвещение, 1987 г
4.   М.И. Бент. Бертхольд Брехт «Мамаша Кураж и ее дети» ж/л «Литература в школе» 1984 №2.

Над уроком  працювали:
Пименова В. Л.
Пилипенко В.В
Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В

Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, а и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов  высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.

Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 11 клас