Крайня втома і відчай змушують людину сприйняти відмову від тих цілей, недосяжність яких його мучить. Життєва метушня приводить комівояжера Грегора Замзу до втрати не лише сенсу життя, але і людської подоби: «прокинувшись одного дня вранці після неспокійного сну, Грегор Замза виявив, що він у себе в ліжку перетворився на страшну комаху».<br>Повсякденність травить людську суть з тілесної оболонки, і отриманий Грегором зовнішній вигляд є не лише метафорою людської долі, але і прямим віддзеркаленням того, що стали вдавати із себе люди. І знов не може не кинутися в очі спокійна неупереджена інтонація наглядового розповідача, але вона така не від байдужості, а швидше через те, що Кафка дуже добре розуміє і відчуває те, про що пише. І на душі після прочитання «Перетворення» стає якось погано. Відчувається якийсь грандіозний досвід, відштовхуючий і ваблячий, але у будь-якому випадку невимовний засобами буденної мови.
+
Крайня втома і відчай змушують [[Людина і суспільство|'''людину''']] сприйняти відмову від тих цілей, недосяжність яких його мучить. Життєва метушня приводить комівояжера Грегора Замзу до втрати не лише сенсу життя, але і людської подоби: «прокинувшись одного дня вранці після неспокійного сну, Грегор Замза виявив, що він у себе в ліжку перетворився на страшну комаху».<br>Повсякденність травить людську суть з тілесної оболонки, і отриманий Грегором зовнішній вигляд є не лише метафорою людської долі, але і прямим віддзеркаленням того, що стали вдавати із себе люди. І знов не може не кинутися в очі спокійна неупереджена інтонація наглядового розповідача, але вона така не від байдужості, а швидше через те, що Кафка дуже добре розуміє і відчуває те, про що пише. І на душі після прочитання «Перетворення» стає якось погано. Відчувається якийсь грандіозний досвід, відштовхуючий і ваблячий, але у будь-якому випадку невимовний засобами буденної мови.
-
[[Image:T10pr.jpeg]]<br>В «Перевтіленні» світ показаний системою, що закостеніла, такою, що зжила себе і нової форми вживання, ще поки що не знайшла. Ніщо помилкове не може бути вічним, а тому просто необхідна пильна увага до даності реалії, яка жахає письменників і яка, по суті, приречена. Метушня і повсякденність примітивно-обивательського середовища виганяють з людини людину --ось чому нам явили личину жука -- деформація людської свідомості, яка несе звістку про те, що буде далі і світ зайшов в безвихідь, де немає місця нічому живому.
+
[[Image:T10pr.jpeg]]<br>
-
[[Image:T10kaf1.jpeg]]<br>Світ творів Кафки - це сплетіння багатьох реальностей, зв'язаних безперервністю внутрішніх переходів і взаємоперетворень. Художник виходить з принципу едіномірія, передбачає взаємопроникнення реальностей, а не відсилання від однієї, "уявною" або "службовою", до іншої - "справжньої". Споглядання художника фіксується на такому плані реальності, де "це" і "те" " істина одна". Кафка, змальовує душевний світ героя, який був для нього чимось начеб то терра інкогніта, намагався зробити так, щоб кожний крок загрожував несподіваними відкриттями, за яким ввижалися б ще грандіозніші простори, - зараз це б визначили терміном "віртуальна реальність".<br>У новелі "Перетворення" комівояжер Грегор Замза одного дня вранці після неспокійного сну виявив, що перетворився на страшну комаху з панцирно-твердою спиною і багаточисельними ніжками, що нагадує жука або стоногу. Але свідомість залишилася тією самою. Він боїться господаря, ніколи не висипається.
+
В «Перевтіленні» світ показаний системою, що закостеніла, такою, що зжила себе і нової форми вживання, ще поки що не знайшла. Ніщо помилкове не може бути вічним, а тому просто необхідна пильна увага до даності реалії, яка жахає письменників і яка, по суті, приречена. Метушня і повсякденність примітивно-обивательського середовища виганяють з людини людину --ось чому нам явили личину жука -- деформація людської свідомості, яка несе звістку про те, що буде далі і світ зайшов в безвихідь, де немає місця нічому живому.
-
[[Image:T10gz.jpeg]]<br>Перетворення сприймається їм як жахливе і роковоє. У новелі детально описані відчуття, думки, страхи Грегора - тварини. Він дратує батьків, лише сестра залишалася йому близька, але через місяць їй набридло. Нікому не приходить в голову, що він розуміє (натяк батька на те, що для них була б порятунком його смерть). На поверхні лежить найбанальніше прочитання "перетворення". Це "відчуження", в сім'ї і суспільстві, самота натури чутливою, здібною до страждання і самопожертвування.
+
[[Image:T10kaf1.jpeg|550px]]<br>
-
[[Image:T10m.jpeg]]<br>Проте уявимо на хвилину, що таке перетворення все-таки випадковість; спробуємо примиритися на час читання з цією думкою, забути реальний образ гіперкомахи, і тоді змальоване Кафкою далі з'явиться дивним чином досить правдоподібним, навіть буденним. Річ у тому, що в розповіді Кафки не опиняється нічого виняткового, окрім самого початкового факту. Сухуватою лаконічною мовою оповідає Кафка про сповна зрозумілі життєві незручності, що почалися для героя і для його сімейства з моменту перетворення Грегора. Все це пов'язано з деякими біографічними обставинами життя самого Кафки. Він постійно відчував свою провину перед сім'єю - перед батьком перш за все; йому здавалося, що він не відповідає тим надіям, які батько, власник невеликої торгівельної фірми, покладав на нього, бажаючи бачити сина процвітаючим юристом і гідним продовжувачем родинної торгівельної справи. Комплекс провини перед батьком і сім'єю - один з найсильніших у цієї закомплексованої натури, і з цієї точки зору новела "Перетворення" - грандіозна метафора цього комплексу. Грегор - жалюгідна, даремна комаха, що розрослася, ганьба і мука для сім'ї, яка не знає, що з ним робити.
+
Світ творів [[Франц Кафка. Повні уроки|'''Кафки''']] - це сплетіння багатьох реальностей, зв'язаних безперервністю внутрішніх переходів і взаємоперетворень. Художник виходить з принципу едіномірія, передбачає взаємопроникнення реальностей, а не відсилання від однієї, "уявною" або "службовою", до іншої - "справжньої". Споглядання художника фіксується на такому плані реальності, де "це" і "те" " істина одна". Кафка, змальовує душевний світ героя, який був для нього чимось начеб то терра інкогніта, намагався зробити так, щоб кожний крок загрожував несподіваними відкриттями, за яким ввижалися б ще грандіозніші простори, - зараз це б визначили терміном "віртуальна реальність".<br>У новелі "Перетворення" комівояжер Грегор Замза одного дня вранці після неспокійного сну виявив, що перетворився на страшну комаху з панцирно-твердою спиною і багаточисельними ніжками, що нагадує жука або стоногу. Але свідомість залишилася тією самою. Він боїться господаря, ніколи не висипається.
+
+
[[Image:T10gz.jpeg]]<br>
+
+
Перетворення сприймається їм як жахливе і роковоє. У новелі детально описані відчуття, думки, страхи Грегора - [[Тема 59. Тварини в природі|'''тварини''']]. Він дратує батьків, лише сестра залишалася йому близька, але через місяць їй набридло. Нікому не приходить в голову, що він розуміє (натяк батька на те, що для них була б порятунком його смерть). На поверхні лежить найбанальніше прочитання "перетворення". Це "відчуження", в сім'ї і суспільстві, самота натури чутливою, здібною до страждання і самопожертвування.
+
+
[[Image:T10m.jpeg|600px]]<br>
+
+
Проте уявимо на хвилину, що таке перетворення все-таки випадковість; спробуємо примиритися на час читання з цією думкою, забути реальний образ гіперкомахи, і тоді змальоване Кафкою далі з'явиться дивним чином досить правдоподібним, навіть буденним. Річ у тому, що в розповіді Кафки не опиняється нічого виняткового, окрім самого початкового факту. Сухуватою лаконічною мовою оповідає Кафка про сповна зрозумілі життєві незручності, що почалися для героя і для його сімейства з моменту перетворення Грегора. Все це пов'язано з деякими біографічними обставинами життя самого Кафки. Він постійно відчував свою провину перед [[Яке значення має для людини сім’я.|'''сім'єю''']] - перед батьком перш за все; йому здавалося, що він не відповідає тим надіям, які батько, власник невеликої торгівельної фірми, покладав на нього, бажаючи бачити сина процвітаючим юристом і гідним продовжувачем родинної торгівельної справи. Комплекс провини перед батьком і сім'єю - один з найсильніших у цієї закомплексованої натури, і з цієї точки зору новела "Перетворення" - грандіозна метафора цього комплексу. Грегор - жалюгідна, даремна комаха, що розрослася, ганьба і мука для сім'ї, яка не знає, що з ним робити.
[[Image:T10gz1.jpeg]]<br>У звичайному, нормальному світі чоловік, не спавши, живе в світі логічних причинно-наслідкових зв'язків, в усякому разі так вважає. Йому все звично і зрозуміло, а ось засинаючи, людина вже занурюєтьс в сферу алогізму. Художній трюк Кафки в тому, що у нього все навпаки.
[[Image:T10gz1.jpeg]]<br>У звичайному, нормальному світі чоловік, не спавши, живе в світі логічних причинно-наслідкових зв'язків, в усякому разі так вважає. Йому все звично і зрозуміло, а ось засинаючи, людина вже занурюєтьс в сферу алогізму. Художній трюк Кафки в тому, що у нього все навпаки.
Строка 23:
Строка 31:
{{#ev:youtube|f8AkGAGOExM&feature}}
{{#ev:youtube|f8AkGAGOExM&feature}}
-
У нього алогізм і абсурд починається, коли людина пробуджується.<br>Як би тонко і любовно не аналізували і не роз'яснювали розповідь, музичну п'єсу, картину, завжди знайдеться розум, що залишився холодним, і спина, по якій не пробіжить холодок "... сприймемо таємницю всіх речей", -сумно говорить собі і Корделії король Лір. У бідняка відняли пальто ("Шинель" Гоголя), інша бідолаха перетворилася на жука ("Перетворення" Кафки) - ну і що? Раціональної відповіді на "ну і що? " немає.<br>Можна нескільченну кількість пояснювати розповідь, можна з'ясувати, як підігнані одна до іншої його деталі, як співвідносяться частини його структури; але у вас має бути якась клітка, якийсь ген, зародок, здатний завібрувати у відповідь на відчуття, яких ви не можете ні визначити, ні ігнорувати. Краса плюс жалість - ось найближче до визначення мистецтва.<br>В "Перетворенні" герой, наділений певною чутливістю, оточений гротеськими безсердечними персонажами, смішними або страшними фігурами, ослами, що пофарбувалися під зебру, гібридами кроликів з щурами. <br>У Кафки абсурдний герой мешкає в абсурдному світі, але зворушливо і трагічно б'ється, намагаючись вибратися з нього в світ людських істот, - і вмирає у відчаї. <br>Біографи-фрейдисти особливо Нідер, стверджують, наприклад, що "Перетворення" виросло із складних стосунків Кафки з батьком і з відчуття провини, що не покидало його все життя; вони стверджують далі, ніби в міфологічній символіці діти представлені комахами - і ніби Кафка змалював сина жуком відповідно до фрейдистських постулатів.<br>
+
У нього алогізм і абсурд починається, коли людина пробуджується.<br>Як би тонко і любовно не аналізували і не роз'яснювали розповідь, музичну п'єсу, картину, завжди знайдеться розум, що залишився холодним, і спина, по якій не пробіжить холодок "... сприймемо таємницю всіх речей", -сумно говорить собі і Корделії король Лір. У бідняка відняли пальто ("Шинель" Гоголя), інша бідолаха перетворилася на жука ("Перетворення" Кафки) - ну і що? Раціональної відповіді на "ну і що? " немає.<br>Можна нескільченну кількість пояснювати розповідь, можна з'ясувати, як підігнані одна до іншої його деталі, як співвідносяться частини його структури; але у вас має бути якась клітка, якийсь ген, зародок, здатний завібрувати у відповідь на відчуття, яких ви не можете ні визначити, ні ігнорувати. Краса плюс жалість - ось найближче до визначення мистецтва.<br> В "Перетворенні" герой, наділений певною чутливістю, оточений гротеськими безсердечними персонажами, смішними або страшними фігурами, ослами, що пофарбувалися під зебру, гібридами кроликів з щурами. <br>У Кафки абсурдний герой мешкає в абсурдному світі, але зворушливо і трагічно б'ється, намагаючись вибратися з нього в світ людських істот, - і вмирає у відчаї. <br>Біографи-фрейдисти особливо Нідер, стверджують, наприклад, що "Перетворення" виросло із складних стосунків Кафки з батьком і з відчуття провини, що не покидало його все життя; вони стверджують далі, ніби в міфологічній символіці діти представлені комахами - і ніби Кафка змалював сина жуком відповідно до фрейдистських постулатів.<br>
{{#ev:youtube|WU36eQLJzV8&feature}}
{{#ev:youtube|WU36eQLJzV8&feature}}
Строка 31:
Строка 39:
[[Image:T10omk.jpeg]]
[[Image:T10omk.jpeg]]
-
Нам прекрасно відомо його лист до батька, складність їх стосунків Кафки і його родичів, які, поза сумнівом вплинули на нього як на людину і письменника. Кафка не раз підкреслював, що його самота, замкнутість, невпевненість -- наслідок взаємин з батьком. Але не менш важливою причиною такого стану була вимога від навколишнього світу материнського відношення. Письменник болісно переживав несумірність своїх вимог з реальністю.<br>Кафці глибоко чужий культивований батьком міщанський дух.
+
+
+
Нам прекрасно відомо його [[Ілюстрації до уроку «Написання листа із запрошенням»|'''лист''']] до батька, складність їх стосунків Кафки і його родичів, які, поза сумнівом вплинули на нього як на людину і письменника. Кафка не раз підкреслював, що його самота, замкнутість, невпевненість -- наслідок взаємин з батьком. Але не менш важливою причиною такого стану була вимога від навколишнього світу материнського відношення. Письменник болісно переживав несумірність своїх вимог з реальністю.<br>Кафці глибоко чужий культивований батьком міщанський дух.
{{#ev:youtube|B2OFDkk195Q}}
{{#ev:youtube|B2OFDkk195Q}}
Строка 39:
Строка 49:
[[Image:T10kaf0.jpeg]]<br>
[[Image:T10kaf0.jpeg]]<br>
-
Але, поставивши останню крапку, Кафка не скористався поштою. Приливи нерішучості породили хитрування по частині доставки листа до адресата: письменник направляє його матері, яка вважає, що воно лише посилить негативні відносини, не передає за призначенням і таким чином мимоволі переадресовує послання світовій літературі.
+
Але, поставивши останню крапку, Кафка не скористався поштою. Приливи нерішучості породили хитрування по частині доставки листа до адресата: письменник направляє його матері, яка вважає, що воно лише посилить негативні відносини, не передає за призначенням і таким чином мимоволі переадресовує послання світовій літературі.
-
<br>''Список використаних джерел:''<br>Відкритий урок, на тему: Місце новели в художньому світі Кафки. Андроник А.В.учителя російської мови та літератури, сш №45, м Херсон.<br>Урок на тему : Дивакуватий стиль Ф. Кафки., Корчик Н. Д. учителя російської мови та літератури, сш №1, м Запоріжжя.<br>Урок на тему : Ф. Кафка драма головного героя новели "Перевтілення" Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br> Античні мислителі про мистецтво. - М., 1958. - 360 с. <br> Статті і думки про мистецтво. - М., 1946. - 130 с. <br> Аналіз стилів зарубіжної художньої і наукової літератури. -М., 1986. - 310 с. <br> Голишева В. Франц Кафка "Перевтілення". // Іноземна література. - 1997. - № 11. - С.214 - 239. 7.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br>
+
<br>'''''Список використаних джерел:'''''<br>''1. Відкритий урок, на тему: Місце новели в художньому світі Кафки. Андроник А.В.учителя російської мови та літератури, сш №45, м Херсон.<br>2. Урок на тему : Дивакуватий стиль Ф. Кафки., Корчик Н. Д. учителя російської мови та літератури, сш №1, м Запоріжжя.<br>3. Урок на тему : Ф. Кафка драма головного героя новели "Перевтілення" Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br> 4. Античні мислителі про мистецтво. - М., 1958. - 360 с. <br>5. Статті і думки про мистецтво. - М., 1946. - 130 с. <br>6. Аналіз стилів зарубіжної художньої і наукової літератури. -М., 1986. - 310 с. <br> 7. Голишева В. Франц Кафка "Перевтілення". // Іноземна література. - 1997. - № 11. - С.214 - 239. 7.''<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br>
<br>
<br>
Строка 49:
Строка 59:
----
----
-
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
+
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
-
Олійник А. Б.
+
Олійник А. Б.
-
Корчик Н. Д.
+
Корчик Н. Д.
-
Андроник А.В.
+
Андроник А.В.
+
+
Пилипенко В.В.
-
Пилипенко В.В.
----
----
-
+
<br>
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Тема: Внутрішні суперечності головного героя. Розкриття світового буття у творі. Особливості композиції, сенс центральної метафори. Мета: Аналіз особливості стилю Кафки, поєднання реальності і міфотворчості. Виховувати інтерес та допитливість учнів Тип уроку: урок-лекція
Твір Кафки «Перевтілення» є свого роду криком відчаю--відповіддю на кошмарний підсумок розвитку цивілізації.
Крайня втома і відчай змушують людину сприйняти відмову від тих цілей, недосяжність яких його мучить. Життєва метушня приводить комівояжера Грегора Замзу до втрати не лише сенсу життя, але і людської подоби: «прокинувшись одного дня вранці після неспокійного сну, Грегор Замза виявив, що він у себе в ліжку перетворився на страшну комаху». Повсякденність травить людську суть з тілесної оболонки, і отриманий Грегором зовнішній вигляд є не лише метафорою людської долі, але і прямим віддзеркаленням того, що стали вдавати із себе люди. І знов не може не кинутися в очі спокійна неупереджена інтонація наглядового розповідача, але вона така не від байдужості, а швидше через те, що Кафка дуже добре розуміє і відчуває те, про що пише. І на душі після прочитання «Перетворення» стає якось погано. Відчувається якийсь грандіозний досвід, відштовхуючий і ваблячий, але у будь-якому випадку невимовний засобами буденної мови.
В «Перевтіленні» світ показаний системою, що закостеніла, такою, що зжила себе і нової форми вживання, ще поки що не знайшла. Ніщо помилкове не може бути вічним, а тому просто необхідна пильна увага до даності реалії, яка жахає письменників і яка, по суті, приречена. Метушня і повсякденність примітивно-обивательського середовища виганяють з людини людину --ось чому нам явили личину жука -- деформація людської свідомості, яка несе звістку про те, що буде далі і світ зайшов в безвихідь, де немає місця нічому живому.
Світ творів Кафки - це сплетіння багатьох реальностей, зв'язаних безперервністю внутрішніх переходів і взаємоперетворень. Художник виходить з принципу едіномірія, передбачає взаємопроникнення реальностей, а не відсилання від однієї, "уявною" або "службовою", до іншої - "справжньої". Споглядання художника фіксується на такому плані реальності, де "це" і "те" " істина одна". Кафка, змальовує душевний світ героя, який був для нього чимось начеб то терра інкогніта, намагався зробити так, щоб кожний крок загрожував несподіваними відкриттями, за яким ввижалися б ще грандіозніші простори, - зараз це б визначили терміном "віртуальна реальність". У новелі "Перетворення" комівояжер Грегор Замза одного дня вранці після неспокійного сну виявив, що перетворився на страшну комаху з панцирно-твердою спиною і багаточисельними ніжками, що нагадує жука або стоногу. Але свідомість залишилася тією самою. Він боїться господаря, ніколи не висипається.
Перетворення сприймається їм як жахливе і роковоє. У новелі детально описані відчуття, думки, страхи Грегора - тварини. Він дратує батьків, лише сестра залишалася йому близька, але через місяць їй набридло. Нікому не приходить в голову, що він розуміє (натяк батька на те, що для них була б порятунком його смерть). На поверхні лежить найбанальніше прочитання "перетворення". Це "відчуження", в сім'ї і суспільстві, самота натури чутливою, здібною до страждання і самопожертвування.
Проте уявимо на хвилину, що таке перетворення все-таки випадковість; спробуємо примиритися на час читання з цією думкою, забути реальний образ гіперкомахи, і тоді змальоване Кафкою далі з'явиться дивним чином досить правдоподібним, навіть буденним. Річ у тому, що в розповіді Кафки не опиняється нічого виняткового, окрім самого початкового факту. Сухуватою лаконічною мовою оповідає Кафка про сповна зрозумілі життєві незручності, що почалися для героя і для його сімейства з моменту перетворення Грегора. Все це пов'язано з деякими біографічними обставинами життя самого Кафки. Він постійно відчував свою провину перед сім'єю - перед батьком перш за все; йому здавалося, що він не відповідає тим надіям, які батько, власник невеликої торгівельної фірми, покладав на нього, бажаючи бачити сина процвітаючим юристом і гідним продовжувачем родинної торгівельної справи. Комплекс провини перед батьком і сім'єю - один з найсильніших у цієї закомплексованої натури, і з цієї точки зору новела "Перетворення" - грандіозна метафора цього комплексу. Грегор - жалюгідна, даремна комаха, що розрослася, ганьба і мука для сім'ї, яка не знає, що з ним робити.
У звичайному, нормальному світі чоловік, не спавши, живе в світі логічних причинно-наслідкових зв'язків, в усякому разі так вважає. Йому все звично і зрозуміло, а ось засинаючи, людина вже занурюєтьс в сферу алогізму. Художній трюк Кафки в тому, що у нього все навпаки.
У нього алогізм і абсурд починається, коли людина пробуджується. Як би тонко і любовно не аналізували і не роз'яснювали розповідь, музичну п'єсу, картину, завжди знайдеться розум, що залишився холодним, і спина, по якій не пробіжить холодок "... сприймемо таємницю всіх речей", -сумно говорить собі і Корделії король Лір. У бідняка відняли пальто ("Шинель" Гоголя), інша бідолаха перетворилася на жука ("Перетворення" Кафки) - ну і що? Раціональної відповіді на "ну і що? " немає. Можна нескільченну кількість пояснювати розповідь, можна з'ясувати, як підігнані одна до іншої його деталі, як співвідносяться частини його структури; але у вас має бути якась клітка, якийсь ген, зародок, здатний завібрувати у відповідь на відчуття, яких ви не можете ні визначити, ні ігнорувати. Краса плюс жалість - ось найближче до визначення мистецтва. В "Перетворенні" герой, наділений певною чутливістю, оточений гротеськими безсердечними персонажами, смішними або страшними фігурами, ослами, що пофарбувалися під зебру, гібридами кроликів з щурами. У Кафки абсурдний герой мешкає в абсурдному світі, але зворушливо і трагічно б'ється, намагаючись вибратися з нього в світ людських істот, - і вмирає у відчаї. Біографи-фрейдисти особливо Нідер, стверджують, наприклад, що "Перетворення" виросло із складних стосунків Кафки з батьком і з відчуття провини, що не покидало його все життя; вони стверджують далі, ніби в міфологічній символіці діти представлені комахами - і ніби Кафка змалював сина жуком відповідно до фрейдистських постулатів.
Комаха, за їх словами, як найкраще символізує його відчуття неповноцінності поряд з батьком. Не варто забувати, що твір «Перетворення» багато в чому автобіографічний. У Кафки це носить гостро особистий характер. Він не може сміятися, тому що дуже гостро хвилюють його ті питання, які він зачіпає в «Перетворенні».
Нам прекрасно відомо його лист до батька, складність їх стосунків Кафки і його родичів, які, поза сумнівом вплинули на нього як на людину і письменника. Кафка не раз підкреслював, що його самота, замкнутість, невпевненість -- наслідок взаємин з батьком. Але не менш важливою причиною такого стану була вимога від навколишнього світу материнського відношення. Письменник болісно переживав несумірність своїх вимог з реальністю. Кафці глибоко чужий культивований батьком міщанський дух.
Письменник знаходить розраду в заняттях літературою, але батько не заохочує і не схвалює їх - не читаючи, демонстративно відкидає публікації сина. Від'їзди ж Кафки конфлікт лише посилювали. У них схильні були бачити втечу чому з дому. «Ти не життєздатний; але щоб жити зручно, без турбот і докорів самому собі, ти доводиш, що всю твою життєздатність відняв у тебе і заховав в свою кишеню я". Поважно було не просто виплеснути що "накипіло", але і бути вислуханим до кінця. У розмові віч-на-віч батько міг перервати або, що страшніше, висміяти його. Лист же, на думку сина, він прочитає до кінця хоч би з чистої цікавості.
Але, поставивши останню крапку, Кафка не скористався поштою. Приливи нерішучості породили хитрування по частині доставки листа до адресата: письменник направляє його матері, яка вважає, що воно лише посилить негативні відносини, не передає за призначенням і таким чином мимоволі переадресовує послання світовій літературі.
Список використаних джерел: 1. Відкритий урок, на тему: Місце новели в художньому світі Кафки. Андроник А.В.учителя російської мови та літератури, сш №45, м Херсон. 2. Урок на тему : Дивакуватий стиль Ф. Кафки., Корчик Н. Д. учителя російської мови та літератури, сш №1, м Запоріжжя. 3. Урок на тему : Ф. Кафка драма головного героя новели "Перевтілення" Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне. 4. Античні мислителі про мистецтво. - М., 1958. - 360 с. 5. Статті і думки про мистецтво. - М., 1946. - 130 с. 6. Аналіз стилів зарубіжної художньої і наукової літератури. -М., 1986. - 310 с. 7. Голишева В. Франц Кафка "Перевтілення". // Іноземна література. - 1997. - № 11. - С.214 - 239. 7. Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
Над уроком працювали
Олійник А. Б.
Корчик Н. Д.
Андроник А.В.
Пилипенко В.В.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.