Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки>>Зарубіжна література: Модернізм як некласична модель культури. Повні уроки Тема: Модернізм як некласична модель культури Мета:
Тип уроку: Лекція – візуалізація з елементами бесіди.
Разом з нею зникла і наша особа. Після Маркса і Фрейда людина стала вважатися грою класових сил або підсвідомих бажань. Що пережило нищівну, але і живильну кризу мистецтво повернулося до вихідного, ще не розчленованого концепціями стану світу. Так народився модернізм: він був не розвалом, а "звалищем" -- безцінним досвідом синтезу, прообразом першої планетарної культури. Художня ідея, писав Альберт Швейцер, однакова всюди, але говорить вона на різних мовах: словами у поетів, фарбами у художників, звуками у композиторів.
Технологія ХХ століття народжувала нове сприйняття. Впродовж життя одного покоління здійснилося стільки змін, скільки їх -- ні до, ні після -- не знала історія. Торжество телефону і телеграфу, винахід грамзапису і радіо, народження авіації і кіно -- всі ці технічні новини міняли фундаментальні координати нашого буття: швидкість життя, щільність місця існування, інтенсивність контактів, форми і напряму думки. На якусь -- і значну -- частина несвідомого було "пролито світло". Скрізь йшов розпад, розлом, руйнування" (Норман Мейлер. "Портрет Пікассо в юності").
-- напрям в мистецтві і літературі XX століття, що характеризується розривом з попереднім історичним досвідом художньої творчості, прагненням затвердити нові нетрадиційні початки в мистецтві, безперервним оновленням художніх форм, а також умовністю (схематизацією, абстрагованістю) стилю.
згідно з якими людський розум за своєю природою концекптуалний і здатний трансформувати соціальну реальність (відповідно до правил соціології як дисциплінарно організованої науки), і аналогічна цим ідеям програма, запропонована в рамках марксизму, згідно якої розум вважався історично мінливим і здібним до помилок (ідеологія як "помилкова свідомість"); завдання філософської рефлексії убачалося в "зміні світу" ("Тези про Фейєрбаха" Маркса).
Таким чином, ідеал віддзеркалення дійсності і когнітивний пафос класичного світогляду заміщався установкою на соціальний конструктивізм. Таким чином, тези історичної мінливості розуму у всіх його вимірах (від політичного до художнього), соціального конструктивізму через осмислену діяльність людини, позитивності "розриву" з класичною традицією склали основу М. як особливого типа філософствування. Стиль модерну реалізував себе в різних видах мистецтва, проявивши достатню гнучкість і многолікость, приймаючи при цьому різні втілення, що дозволило згодом теоретикам докоряти модернізму у відсутності стильової єдності, і навіть в праві іменуватися стилем. Модернізм в літературі найяскравіше представлений творчістю австрійського письменника Франца Кафки. Для цього письменника характерне уявлення про світ як про початок ворожому людині. Кафка, в своїх романах «Замокнув», «Процес», «Америка», з приголомшливою силою показав нездатність людей до взаємних контактів, безсилля людини перед механізмом влади.
У архітектурі діапазон засобів виразності модерна тягнувся від підкреслено декоративних, розкутих і витончених пластичних архітектурних форм до строгих, чисто геометричних рішень, що втілили уявлення про ідеальне архітектурне середовище. Найяскравіше ці межі є видимими в спорудах архітекторів стилю модерну--X. ван де Вельде в Бельгії, І. Ольбріха і О. Вагнера в Австрії, А. Гауді в Іспанії, Ф. Шехтеля в Росії.
Живопис стилю модерну був наповнений поетикою символізму, поєднуючи характерні для нього образи із складним ритмом, лінійною композицією в союзі з декоративною колірною плямою. Модерн виявляє пристрасть до певних сюжетів і тем. Це алегоричні мотиви: війна, смерть, гріх, любов; мотиви, що виражають імпульсивні прояви пристрасті: трепет, гру, вихровий рух. Всю цю гамму тим і сюжетів втілювало творчість До. Сомова, М. Врубеля, Би. Кустодієва, Ст Борісова-Мусатова. Урок на тему :Модернізм в літературі, Федоришиной, Л. В.., учителя зарубіжної літератури, м. Кам'янець Подільський, сш №1 Шалагінов, Борис Борисович Зарубіжна література. Від античності до першої половини XIX століття: Історико-естетичний нарис: Навч. посіб. для студ. вузів.- К: Вид. дім. "КМ Академія", 2004.- 360с Історія російської культури. Ч. 2./Л.Г. Березова Н.П. Берлякова - Москва ВЛАДОС 2002
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум. Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 11 клас |
Авторські права | Privacy Policy |FAQ | Партнери | Контакти | Кейс-уроки
© Автор системы образования 7W и Гипермаркета Знаний - Владимир Спиваковский
При использовании материалов ресурса
ссылка на edufuture.biz обязательна (для интернет ресурсов -
гиперссылка).
edufuture.biz 2008-© Все права защищены.
Сайт edufuture.biz является порталом, в котором не предусмотрены темы политики, наркомании, алкоголизма, курения и других "взрослых" тем.
Ждем Ваши замечания и предложения на email:
По вопросам рекламы и спонсорства пишите на email: