KNOWLEDGE HYPERMARKET


Жан де Лафонтен (1621-1695). "Зачумлені звірі"
Строка 1: Строка 1:
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 6 клас|Зарубіжна література 6 клас ]]>>Зарубіжна література: Жан де ЛАФОНТЕН (1621-1695)."Зачумлені звірі"'''  
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 6 клас|Зарубіжна література 6 клас ]]>>Зарубіжна література: Жан де ЛАФОНТЕН (1621-1695)."Зачумлені звірі"'''  
 +
<metakeywords>Зарубіжна література, 6 клас, 16 урок,на тему, 6 клас, Жан де ЛАФОНТЕН (1621-1695)."Зачумлені звірі"</metakeywords>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;'''&nbsp; Жан де ЛАФОНТЕН (1621-1695)."Зачумлені звірі"'''  
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;'''&nbsp; Жан де ЛАФОНТЕН (1621-1695)."Зачумлені звірі"'''  
Строка 7: Строка 8:
А пояснення просте. Передовсім, здавна авторитет Езопа поміж байкарів був настільки великим, що будь-чия байка часто називалась «Езоповою байкою». До того ж хоча сам Лафонтен, начебто, відмовився від традиційної для байки моралі, заявивши, що «байка повинна виховувати лише тим, що знайомить читача зі світом», по суті, робив те саме, що й Езоп. Так, в одній із найвідоміших своїх байок «Зачумлені звірі» француз створив широку панораму суспільства: перелякані звірі відкрито сповідаються у своїх гріхах, аби вибрати найвинуватішого і принести його в спокутну жертву богам. Лев, тигр, ведмідь та інші хижаки зізнаються в кровопролитті, насильстві, підступності, але покараним виявився віслюк, що вкрав пучок трави з чужого поля. Чим не звірі з байок Езопа?  
А пояснення просте. Передовсім, здавна авторитет Езопа поміж байкарів був настільки великим, що будь-чия байка часто називалась «Езоповою байкою». До того ж хоча сам Лафонтен, начебто, відмовився від традиційної для байки моралі, заявивши, що «байка повинна виховувати лише тим, що знайомить читача зі світом», по суті, робив те саме, що й Езоп. Так, в одній із найвідоміших своїх байок «Зачумлені звірі» француз створив широку панораму суспільства: перелякані звірі відкрито сповідаються у своїх гріхах, аби вибрати найвинуватішого і принести його в спокутну жертву богам. Лев, тигр, ведмідь та інші хижаки зізнаються в кровопролитті, насильстві, підступності, але покараним виявився віслюк, що вкрав пучок трави з чужого поля. Чим не звірі з байок Езопа?  
-
&nbsp;&nbsp;&nbsp; ЗАЧУМЛЕНІ ЗВІРІ<br><br>
+
&nbsp;&nbsp;&nbsp; ЗАЧУМЛЕНІ ЗВІРІ<br><br>  
-
Небесна кара, що її за гріх
+
Небесна кара, що її за гріх  
Великий наслано на всіх,  
Великий наслано на всіх,  
Строка 31: Строка 32:
Уже не йшли на полювання  
Уже не йшли на полювання  
-
Ні хитрі лиси, ні вовки,
+
Ні хитрі лиси, ні вовки,  
І велелюбні голубки  
І велелюбні голубки  
Строка 53: Строка 54:
Історія нас вчить: зі скрути  
Історія нас вчить: зі скрути  
-
Не вийти без належної покути.
+
Не вийти без належної покути.  
-
Покаймося ж, мов на духу, при всіх
+
Покаймося ж, мов на духу, при всіх  
У всіх своїх тяжких провинах.  
У всіх своїх тяжких провинах.  
Строка 65: Строка 66:
Куди подітись від гріха?  
Куди подітись від гріха?  
-
Того ще мало
+
Того ще мало  
Я, бувало,  
Я, бувало,  
Строка 77: Строка 78:
Покаятись, як я, бо вмерти має  
Покаятись, як я, бо вмерти має  
-
Найбільший грішник серед нас».
+
Найбільший грішник серед нас».  
"О царю!"- каже Лис. -  
"О царю!"- каже Лис. -  
Строка 91: Строка 92:
їм честь велику виявляли.  
їм честь велику виявляли.  
-
<br> А щодо пастухів — який то гріх?
+
<br> А щодо пастухів — який то гріх?  
Вони нам стільки дозоляли,  
Вони нам стільки дозоляли,  
Строка 105: Строка 106:
Та всіх їх так атестували,  
Та всіх їх так атестували,  
-
Що хижаки, розбійники — і ті,
+
Що хижаки, розбійники — і ті,  
Здавалося, були святі.  
Здавалося, були святі.  
-
Та встав Осел: «Пригадую, давненько
+
Та встав Осел: «Пригадую, давненько  
Ішов я лугом, травка зелененька,  
Ішов я лугом, травка зелененька,  
Строка 119: Строка 120:
А, щиро кажучи, не мав же права».  
А, щиро кажучи, не мав же права».  
-
«&nbsp;Ганьба! Ганьба!» — зарикала орава.
+
«&nbsp;Ганьба! Ганьба!» — зарикала орава.  
-
А Вовк довів — учений писарчук! —
+
А Вовк довів — учений писарчук! —  
-
Що цей Осел — падлюка із падлюк,
+
Що цей Осел — падлюка із падлюк,  
Паршивий і коростявий — причина  
Паршивий і коростявий — причина  
-
Всіх напастей і лих.
+
Всіх напастей і лих.  
Та мало вішати таких!  
Та мало вішати таких!  
Строка 135: Строка 136:
Проклята твар злочинна!  
Проклята твар злочинна!  
-
Від них завжди чекай біди.
+
Від них завжди чекай біди.  
І заревла громада: «Браво!»  
І заревла громада: «Браво!»  
Строка 141: Строка 142:
Отак і в нас: є гроші — маєш право,  
Отак і в нас: є гроші — маєш право,  
-
Немає — то під суд іди  
+
Немає — то під суд іди.
 +
 
 +
 
Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. Зарубіжна література 6 клас.  
Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. Зарубіжна література 6 клас.  

Версия 11:27, 20 ноября 2009

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 6 клас >>Зарубіжна література: Жан де ЛАФОНТЕН (1621-1695)."Зачумлені звірі"

                         Жан де ЛАФОНТЕН (1621-1695)."Зачумлені звірі"

Видатний французький байкар Лафонтен, який жив майже через дві з половиною тисячі років після Езопа, назвав свої перші збірки байок «Езопові байки, розказані віршами Лафонтена». Однак його байки, здавалося, були абсолютною протилежністю Езоповим: проза поступилася віршам, стислість — розгорнутим описам і навіть елементам драматизації, повчання — підкресленій відмові від моралізаторства. Тоді звідки ця дивна назва? Не віриться, що самолюбивий француз, який з дитинства вирізнявся непокірністю, через що навіть не став придворним короля Луї XIV, вирішив просто скористатися ім'ям Езопа задля «реклами» власних творів.

А пояснення просте. Передовсім, здавна авторитет Езопа поміж байкарів був настільки великим, що будь-чия байка часто називалась «Езоповою байкою». До того ж хоча сам Лафонтен, начебто, відмовився від традиційної для байки моралі, заявивши, що «байка повинна виховувати лише тим, що знайомить читача зі світом», по суті, робив те саме, що й Езоп. Так, в одній із найвідоміших своїх байок «Зачумлені звірі» француз створив широку панораму суспільства: перелякані звірі відкрито сповідаються у своїх гріхах, аби вибрати найвинуватішого і принести його в спокутну жертву богам. Лев, тигр, ведмідь та інші хижаки зізнаються в кровопролитті, насильстві, підступності, але покараним виявився віслюк, що вкрав пучок трави з чужого поля. Чим не звірі з байок Езопа?

    ЗАЧУМЛЕНІ ЗВІРІ

Небесна кара, що її за гріх

Великий наслано на всіх,

Чума — нещадна, люта сила,

Спроможна все живе за день

До решти винищити, впень,

Нещадно звірину косила.

Не кожен хворий помирав,

Та кожен дні лихої скрути

Хотів як-небудь перебути.

Було звіроті не до справ:

Уже не йшли на полювання

Ні хитрі лиси, ні вовки,

І велелюбні голубки

Забули вже за любування.

Лев скликав раду і сказав:

Напевно, кару Бог послав

Нам за чиюсь тяжку провину.

кого з нас найбільший гріх,

Хай жертвує собою й від загину

Рятує всіх.


Історія нас вчить: зі скрути

Не вийти без належної покути.

Покаймося ж, мов на духу, при всіх

У всіх своїх тяжких провинах.

Я маю на душі великий гріх:

Я стільки з'їв овець невинних!

Куди подітись від гріха?

Того ще мало

Я, бувало,

З'їдав і пастуха.

Я жертвую собою, як немає

У вас гріхів. Та закликаю вас

Покаятись, як я, бо вмерти має

Найбільший грішник серед нас».

"О царю!"- каже Лис. -

Сумлінність ваша може

Всім бути за взірець.

Але хіба то гріх? Та, може,

Ви, ївши тих дурних овець,

їм честь велику виявляли.


А щодо пастухів — який то гріх?

Вони нам стільки дозоляли,

Що краще б їх поїсти всіх».

Підлесники аплодували.

А потім тигри та вовки

Себе картали залюбки.

Та всіх їх так атестували,

Що хижаки, розбійники — і ті,

Здавалося, були святі.

Та встав Осел: «Пригадую, давненько

Ішов я лугом, травка зелененька,

А я голодний — біс і спокусив:

Я, грішний, жмутик і вкусив,

А, щиро кажучи, не мав же права».

« Ганьба! Ганьба!» — зарикала орава.

А Вовк довів — учений писарчук! —

Що цей Осел — падлюка із падлюк,

Паршивий і коростявий — причина

Всіх напастей і лих.

Та мало вішати таких!

Він їв чужу траву!

Проклята твар злочинна!

Від них завжди чекай біди.

І заревла громада: «Браво!»

Отак і в нас: є гроші — маєш право,

Немає — то під суд іди.


Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. Зарубіжна література 6 клас.


Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.

Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь- форум.