KNOWLEDGE HYPERMARKET


Образи Ахілла й Гектора.Повні уроки
Строка 7: Строка 7:
[[Image:T9ag1.jpeg]]<br>Гомеру приписують авторство двох найбільших творів старогрецької літератури – поем «Іліада» і «Одіссея». У античні часи Гомер визнавався автором і інших творів: поеми «Батрахомахія» і збірки «гомерівських гімнів». Сучасна наука закріплює за Гомером лише «Іліаду» і «Одіссею», причому існує думка, що ці поеми створені різними поетами і в різний історичний час. Ще в античні часи встало «гомерівське питання», яке нині розуміється як сукупність проблем, пов'язаних з походженням і розвитком старогрецького епосу, у тому числі співвідношення в ньому фольклору і власне літературної творчості.  
[[Image:T9ag1.jpeg]]<br>Гомеру приписують авторство двох найбільших творів старогрецької літератури – поем «Іліада» і «Одіссея». У античні часи Гомер визнавався автором і інших творів: поеми «Батрахомахія» і збірки «гомерівських гімнів». Сучасна наука закріплює за Гомером лише «Іліаду» і «Одіссею», причому існує думка, що ці поеми створені різними поетами і в різний історичний час. Ще в античні часи встало «гомерівське питання», яке нині розуміється як сукупність проблем, пов'язаних з походженням і розвитком старогрецького епосу, у тому числі співвідношення в ньому фольклору і власне літературної творчості.  
-
[[Image:T92ag2.jpeg]]<br>Мова гомерівських поем — виключно поетичний, «наддіалектний» — ніколи не був прикладом&nbsp; живої розмовної мови. Він складався із з'єднання еолійських (Беотія, Фессалія, острів Лесбос) і іонійських (Аттіка, острівна Греція, побережжя Малої Азії) діалектних рис&nbsp; із збереженням архаічної побудови&nbsp; попередніх епох. <br>Метрично оформляв пісні «Іліади» і «Одіссеї» що вирушає корінням в індоєвропейську епічну творчість гекзаметр — віршований розмір, в якому кожен вірш складається з шести стоп з правильним чергуванням довгих і коротких складів. Незвичність поетичної мови епосу підкреслювали позачасовий характер подій і велич образів героїчного минулого.  
+
[[Image:T9ag8.jpeg]]<br>Мова гомерівських поем — виключно поетичний, «наддіалектний» — ніколи не був прикладом&nbsp; живої розмовної мови. Він складався із з'єднання еолійських (Беотія, Фессалія, острів Лесбос) і іонійських (Аттіка, острівна Греція, побережжя Малої Азії) діалектних рис&nbsp; із збереженням архаічної побудови&nbsp; попередніх епох. <br>Метрично оформляв пісні «Іліади» і «Одіссеї» що вирушає корінням в індоєвропейську епічну творчість гекзаметр — віршований розмір, в якому кожен вірш складається з шести стоп з правильним чергуванням довгих і коротких складів. Незвичність поетичної мови епосу підкреслювали позачасовий характер подій і велич образів героїчного минулого.  
[[Image:T9ag4.jpeg]]<br>Для людини епохи античності поеми Гомера були символом еллінської єдності і героїзму, джерелом мудрості і пізнання всіх сторін життя — від військового мистецтва до практичної моралі. Гомера нарівні з Гесиодом вважали творцем всеосяжної і впорядкованої міфологічної картини всесвіту: поети «склали для еллінів родоводи богів, забезпечили імена богів епітетами, поділили між ними достоїнства і заняття, накреслили їх образи» (Геродот).<br>За думкою Страбона, Гомер був єдиним з поетів старовини, хто знав майже все про ойкумен, про народ, що її населяють, їх походження, спосіб життя і культуру. Даними Гомера як справжніми і заслуговуючими довіри користувалися Фукидід, Павсаній, Плутарх. Батько трагедії Есхіл називав свої драми «крихітками від великих бенкетів Гомера».  
[[Image:T9ag4.jpeg]]<br>Для людини епохи античності поеми Гомера були символом еллінської єдності і героїзму, джерелом мудрості і пізнання всіх сторін життя — від військового мистецтва до практичної моралі. Гомера нарівні з Гесиодом вважали творцем всеосяжної і впорядкованої міфологічної картини всесвіту: поети «склали для еллінів родоводи богів, забезпечили імена богів епітетами, поділили між ними достоїнства і заняття, накреслили їх образи» (Геродот).<br>За думкою Страбона, Гомер був єдиним з поетів старовини, хто знав майже все про ойкумен, про народ, що її населяють, їх походження, спосіб життя і культуру. Даними Гомера як справжніми і заслуговуючими довіри користувалися Фукидід, Павсаній, Плутарх. Батько трагедії Есхіл називав свої драми «крихітками від великих бенкетів Гомера».  
Строка 17: Строка 17:
*'''Вікторина:'''
*'''Вікторина:'''
-
До вас по черзі я називатиму ім'я бога. Даю його короткий&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; опис, а ви, назвавши ім'я, згадуєте, на чиїй стороні – по Гомеру – цей бог був в Троянській війні.<br>1.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Світлокудрявий бог, завжди хвилює землю, бог дуже потужний, такий, що викликає бурю на морі. (Посейдон – на стороні ахійців).<br>2.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Ясноока дочка Зевса,&nbsp; богиня перемоги, богиня, що дарує мудрість. (Афіна – на стороні ахейцев).<br>3.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Народжена в піні, золотоволоса богиня любові і краси, владичиця посмішок. (Афродіта – на стороні Трої).<br>4.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Бурхливий кровожерливий бог, винищувач народів,&nbsp; крушить стіни, кров'ю покритий бог війни. Син Зевса і Гери. (Арес – на стороні Трої).&nbsp; <br>5.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Головний владика, всемогутній бог-громовержець, сила його необорна, чоловік богині Гери. (Зевс – допомагав обом сторонам).&nbsp; <br>6.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Спритна і швидка богиня, з сагайдаком і стрілами, покровителька всіх мисливців. <br>( Артеміда – на стороні Трої)
+
До вас по черзі я називатиму ім'я бога. Даю його короткий&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; опис, а ви, назвавши ім'я, згадуєте, на чиїй стороні – по Гомеру – цей бог був в Троянській війні.<br>1.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Світлокудрявий бог, завжди хвилює землю, бог дуже потужний, такий, що викликає бурю на морі. (Посейдон – на стороні ахійців).<br>2.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Ясноока дочка Зевса,&nbsp; богиня перемоги, богиня, що дарує мудрість. (Афіна – на стороні ахейцев).<br>3.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Народжена в піні, золотоволоса богиня любові і краси, владичиця посмішок. (Афродіта – на стороні Трої).<br>4.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Бурхливий кровожерливий бог, винищувач народів,&nbsp; крушить стіни, кров'ю покритий бог війни. Син Зевса і Гери. (Арес – на стороні Трої).&nbsp; <br>5.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Головний владика, всемогутній бог-громовержець, сила його необорна, чоловік богині Гери. (Зевс – допомагав обом сторонам).&nbsp; <br>6.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Спритна і швидка богиня, з сагайдаком і стрілами, покровителька всіх мисливців. <br>( Артеміда – на стороні Трої)  
-
[[Image:T9ag3.jpeg]]<br>Участь Ахілла у війні повинна була стати гарантією перемоги грецького війська. Войовничі ахейці і їх союзники виявилися під стінами Трої, щоб помститися за Менелая. Судячи з опису&nbsp; Гомера, їх було приблизно сто тисяч (явна гіпербола), на багатовеслових кораблях від 50 до 120 воїнів на кожному.<br>Войовничий дух Ахілла переміг обережність, і хлопець, вибравши зброю, вибрав і свою долю - дорога до невимірної слави і до швидкої смерті. Ахіллес сам вибрав коротке життя, але наповнену болем , тривогою, славою, жорстокості і героїзму. Ахілл знав, що йому визначено долею, і це тінь близької смерті, яка постійно переслідує Ахілла.  
+
[[Image:T92ag3.jpeg]]<br>Участь Ахілла у війні повинна була стати гарантією перемоги грецького війська. Войовничі ахейці і їх союзники виявилися під стінами Трої, щоб помститися за Менелая. Судячи з опису&nbsp; Гомера, їх було приблизно сто тисяч (явна гіпербола), на багатовеслових кораблях від 50 до 120 воїнів на кожному.<br>Войовничий дух Ахілла переміг обережність, і хлопець, вибравши зброю, вибрав і свою долю - дорога до невимірної слави і до швидкої смерті. Ахіллес сам вибрав коротке життя, але наповнену болем , тривогою, славою, жорстокості і героїзму. Ахілл знав, що йому визначено долею, і це тінь близької смерті, яка постійно переслідує Ахілла.  
[[Image:T9ag7.jpeg]]<br>Характер Гектора приголомшує своєю глибокою принциповістю, для нього найважливішим є битися за Батьківщину і за свій народ. При всій своїй релігійності, яку Гомер підкреслює у нього не раз, він віддає перевагу військовим подвигам. Він не боїться визнавати своїх військових помилок і покриває їх своїм героїзмом палаючи пристрастю до військових подвигів, він, всупереч радам старших, виставив свої війська проти Ахілла і не допустив&nbsp; їх до Трої, хоча його власна загибель і загибель безлічі Троянців була очевидна.  
[[Image:T9ag7.jpeg]]<br>Характер Гектора приголомшує своєю глибокою принциповістю, для нього найважливішим є битися за Батьківщину і за свій народ. При всій своїй релігійності, яку Гомер підкреслює у нього не раз, він віддає перевагу військовим подвигам. Він не боїться визнавати своїх військових помилок і покриває їх своїм героїзмом палаючи пристрастю до військових подвигів, він, всупереч радам старших, виставив свої війська проти Ахілла і не допустив&nbsp; їх до Трої, хоча його власна загибель і загибель безлічі Троянців була очевидна.  

Версия 11:55, 21 января 2011

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 8 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література:Образи Ахілла й Гектора.Повні уроки

Тема: Гомер — легендарний основоположник європейської літератури. Гуманістичний пафос «Іліади» — осуд війни та її жорстокості, співчуття людському горю, повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу. Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна.
Мета: 1. повторити і закріпити знання учнів про древню історію;
2. відтворити деякі події Троянської війни;
3. розвивати інтерес учнів до вивчення науки історії.
Тип уроку: навчально - виховний
Хід уроку:

T9ag.jpeg
Гомер — старогрецький поет. До теперішнього часу немає переконливих доказів реальності історичної фігури Гомера. За античною традицією було прийнято представляти Гомера сліпим мандруючим, за честь називатися його батьківщиною сперечалися сім міст. Ймовірно він був родом із Смирни (Мала Азія), або з острова Хіос. Можна передбачити що Гомер жив приблизно в 8 столітті до н.е.

T9ag1.jpeg
Гомеру приписують авторство двох найбільших творів старогрецької літератури – поем «Іліада» і «Одіссея». У античні часи Гомер визнавався автором і інших творів: поеми «Батрахомахія» і збірки «гомерівських гімнів». Сучасна наука закріплює за Гомером лише «Іліаду» і «Одіссею», причому існує думка, що ці поеми створені різними поетами і в різний історичний час. Ще в античні часи встало «гомерівське питання», яке нині розуміється як сукупність проблем, пов'язаних з походженням і розвитком старогрецького епосу, у тому числі співвідношення в ньому фольклору і власне літературної творчості.

T9ag8.jpeg
Мова гомерівських поем — виключно поетичний, «наддіалектний» — ніколи не був прикладом  живої розмовної мови. Він складався із з'єднання еолійських (Беотія, Фессалія, острів Лесбос) і іонійських (Аттіка, острівна Греція, побережжя Малої Азії) діалектних рис  із збереженням архаічної побудови  попередніх епох.
Метрично оформляв пісні «Іліади» і «Одіссеї» що вирушає корінням в індоєвропейську епічну творчість гекзаметр — віршований розмір, в якому кожен вірш складається з шести стоп з правильним чергуванням довгих і коротких складів. Незвичність поетичної мови епосу підкреслювали позачасовий характер подій і велич образів героїчного минулого.

T9ag4.jpeg
Для людини епохи античності поеми Гомера були символом еллінської єдності і героїзму, джерелом мудрості і пізнання всіх сторін життя — від військового мистецтва до практичної моралі. Гомера нарівні з Гесиодом вважали творцем всеосяжної і впорядкованої міфологічної картини всесвіту: поети «склали для еллінів родоводи богів, забезпечили імена богів епітетами, поділили між ними достоїнства і заняття, накреслили їх образи» (Геродот).
За думкою Страбона, Гомер був єдиним з поетів старовини, хто знав майже все про ойкумен, про народ, що її населяють, їх походження, спосіб життя і культуру. Даними Гомера як справжніми і заслуговуючими довіри користувалися Фукидід, Павсаній, Плутарх. Батько трагедії Есхіл називав свої драми «крихітками від великих бенкетів Гомера».

T9ag5.jpeg
Грецькі діти вчилися читати по «Іліаді» і «Одіссеї». Гомера цитували, коментували, пояснювали іносказання. Читанням вибраних місць з поем Гомера закликали виправляти душі філософи-піфагорійці. Плутарх повідомляє, що Олександр Македонський завжди мав при собі список «Іліади», який зберігав під подушкою разом з кинджалом.
У "Іліаді" олімпійські боги є такими ж дійовими особами, як і люди. Їх надхмарний світ, змальований в поемі, створений за образом і подобою земного світу. Богів від звичайних людей відрізняли лише божественна краса, надзвичайна сила, дар перетворюватися на будь-яку істоту і безсмертя.
Поеми складалися з пісень, кожну з яких можна було виконувати окремо, як самостійна розповідь про ту або іншу подію з життя її героїв, але всі вони так чи інакше мають відношення до троянської війни.

T9ag6.jpeg
Ореол трагізму обвиває голови майже всіх учасників Троянської війни: ніхто не знає, коли прийде його смертний час, але кожен до нього кожну хвилину готовий. Центральною темою “Іліади” Гомера є зображення гніву Ахілла і його наслідку для всього грецького об'єднаного війська. Ланцюг подій об'єднує Ахілла з Троєю. Трагедія, яка. Врешті-решт, привела Трою і всіх її жителів до загибелі, почалася на весіллі його батьків, Фетіди і Пелея.

  • Вікторина:

До вас по черзі я називатиму ім'я бога. Даю його короткий        опис, а ви, назвавши ім'я, згадуєте, на чиїй стороні – по Гомеру – цей бог був в Троянській війні.
1.    Світлокудрявий бог, завжди хвилює землю, бог дуже потужний, такий, що викликає бурю на морі. (Посейдон – на стороні ахійців).
2.    Ясноока дочка Зевса,  богиня перемоги, богиня, що дарує мудрість. (Афіна – на стороні ахейцев).
3.    Народжена в піні, золотоволоса богиня любові і краси, владичиця посмішок. (Афродіта – на стороні Трої).
4.    Бурхливий кровожерливий бог, винищувач народів,  крушить стіни, кров'ю покритий бог війни. Син Зевса і Гери. (Арес – на стороні Трої). 
5.    Головний владика, всемогутній бог-громовержець, сила його необорна, чоловік богині Гери. (Зевс – допомагав обом сторонам). 
6.    Спритна і швидка богиня, з сагайдаком і стрілами, покровителька всіх мисливців.
( Артеміда – на стороні Трої)

T92ag3.jpeg
Участь Ахілла у війні повинна була стати гарантією перемоги грецького війська. Войовничі ахейці і їх союзники виявилися під стінами Трої, щоб помститися за Менелая. Судячи з опису  Гомера, їх було приблизно сто тисяч (явна гіпербола), на багатовеслових кораблях від 50 до 120 воїнів на кожному.
Войовничий дух Ахілла переміг обережність, і хлопець, вибравши зброю, вибрав і свою долю - дорога до невимірної слави і до швидкої смерті. Ахіллес сам вибрав коротке життя, але наповнену болем , тривогою, славою, жорстокості і героїзму. Ахілл знав, що йому визначено долею, і це тінь близької смерті, яка постійно переслідує Ахілла.

T9ag7.jpeg
Характер Гектора приголомшує своєю глибокою принциповістю, для нього найважливішим є битися за Батьківщину і за свій народ. При всій своїй релігійності, яку Гомер підкреслює у нього не раз, він віддає перевагу військовим подвигам. Він не боїться визнавати своїх військових помилок і покриває їх своїм героїзмом палаючи пристрастю до військових подвигів, він, всупереч радам старших, виставив свої війська проти Ахілла і не допустив  їх до Трої, хоча його власна загибель і загибель безлічі Троянців була очевидна.

  • Запитання на закріплення нової теми:

Як метрично оформленні поеми Гомера «Одіссей» та «Іліада»?
Назвіть протилежні або спільні риси образу Ахілла та Гектора.
Яку роль в Іліаді відведено Олімпійським Богам?

  • Домашнє завдання:

Хто харчувався нектаром і амброзією? 
1. німфи           2. боги                3. Греки
Хто з богів виніс з поєдинку з Менелаєм Паріса, зрозумівши, що інакше син Пріама загине?          
 1. Аполлон       2. Артеміда        3. Афродіта
Хто з грецьких героїв придумав Троянського коня?             
1. Менелай           2. Діомед               3. Одіссей
Список використаних джерел:
Урок на тему: Древняя Греция" по мотивам поэмы Гомера "Илиада". Урок-праздник. Кучеренко Елена Александровна, учитель истории и обществознания МОУ СОШ №5 п. ЦЭС Верхнебуреинского района Хабаровского края.
Урок на тему: "Мифы и легенды Древней Греции" Чернышёва Элеонора Валерьевна,
учитель русского языка и литературы,
город Белгород, МОУ "Лицей№38"
Артамонов С.Д. Литература средних веков. М.,2008.
Всемирная галерея. Древний Восток. СПб., 2008.
 Искусство стран и народов мира. Т. 1-5. М., 2005.
Каган М. С. Философия культуры. СПб., 2006
Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.

Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.

Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 8 клас