KNOWLEDGE HYPERMARKET


Тема 18. ВИКОНАВЕЦЬ ЧЕРЕПАШКА. КУТИ ПОВОРОТУ
Строка 1: Строка 1:
 +
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Інформатика|Інформатика]]&gt;&gt;[[Інформатика 5 клас|Інформатика 5 клас]]&gt;&gt;Інформатика: Виконавець черепашка. Кути повороту'''<metakeywords>Інформатика, клас, урок, на Тему, Виконавець черепашка, Кути повороту</metakeywords>
 +
ВИКОНАВЕЦЬ ЧЕРЕПАШКА<br>Сьогодні ви познайомитесь з новим виконавцем - Черепашкою. Він схожий на знайомого вам виконавця Кенгуру. Як і Кеніуру, Черепашка може переміщуватися по необмеженому полю. При цьому вона може залишати за собою слід (малювати відрізки), а може й не залишати. Але якщо Кенгуру міг повертатися тільки Праворуч або Ліворуч, то Черепашка може повертатися на будь-який кут.  
ВИКОНАВЕЦЬ ЧЕРЕПАШКА<br>Сьогодні ви познайомитесь з новим виконавцем - Черепашкою. Він схожий на знайомого вам виконавця Кенгуру. Як і Кеніуру, Черепашка може переміщуватися по необмеженому полю. При цьому вона може залишати за собою слід (малювати відрізки), а може й не залишати. Але якщо Кенгуру міг повертатися тільки Праворуч або Ліворуч, то Черепашка може повертатися на будь-який кут.  
Строка 73: Строка 75:
<br>2. Виконайте в зошиті алгоритми для виконавця Черепашка:<br>а) Опусти хвостик <br>Вправо на 45 <br>Вперед на 30 <br>Вправо на 45 <br>Вперед на ЗО <br>Вправо на 135 <br>Вперед на ЗО <br>Вправо на 45 <br>Вперед на ЗО  
<br>2. Виконайте в зошиті алгоритми для виконавця Черепашка:<br>а) Опусти хвостик <br>Вправо на 45 <br>Вперед на 30 <br>Вправо на 45 <br>Вперед на ЗО <br>Вправо на 135 <br>Вперед на ЗО <br>Вправо на 45 <br>Вперед на ЗО  
-
<br>б) Опусти хвостик <br>Вправо на 90 <br>Вперед на 50 <br>Вліво на 60 <br>Вперед на 50 <br>Вліво на 120 <br>Вперед на 50 <br>Вліво на 60 <br>Вперед на 50<br>
+
<br>б) Опусти хвостик <br>Вправо на 90 <br>Вперед на 50 <br>Вліво на 60 <br>Вперед на 50 <br>Вліво на 120 <br>Вперед на 50 <br>Вліво на 60 <br>Вперед на 50<br>  
<br>  
<br>  
-
''Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. Інформатика 5 клас<br>''
+
''Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. Інформатика 5 клас<br>''  
-
''Вислано читачаму з сайту''<br>
+
''Вислано читачаму з сайту''<br>  
-
 
+
-
<br>
+
<br>  
<br>  
 +
 +
<br> <sub>[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Реферати]], [[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|конспекти]], домашня робота з інформатики, підготовка до уроків і все це безкоштовно скачати чи готуватись онлайн, відкритий урок з інформатики</sub>
  [[Image:1236084776 kr.jpg]] акселеративні методи на уроці                        [[Image:1236084776 kr.jpg]] національні особливості
  [[Image:1236084776 kr.jpg]] акселеративні методи на уроці                        [[Image:1236084776 kr.jpg]] національні особливості
Строка 107: Строка 109:
  [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] навчальні програми                                  [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] що ще не відомо, не відкрито вченими
  [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] навчальні програми                                  [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px]] що ще не відомо, не відкрито вченими
-
<br>
+
<br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].
 +
 
 +
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].

Версия 20:27, 28 сентября 2009

Гіпермаркет Знань>>Інформатика>>Інформатика 5 клас>>Інформатика: Виконавець черепашка. Кути повороту

ВИКОНАВЕЦЬ ЧЕРЕПАШКА
Сьогодні ви познайомитесь з новим виконавцем - Черепашкою. Він схожий на знайомого вам виконавця Кенгуру. Як і Кеніуру, Черепашка може переміщуватися по необмеженому полю. При цьому вона може залишати за собою слід (малювати відрізки), а може й не залишати. Але якщо Кенгуру міг повертатися тільки Праворуч або Ліворуч, то Черепашка може повертатися на будь-який кут.


Розглянемо команди виконавця Черепашка:


Опусти хвостик - опускає хвостик, за допомогою якого малює (залишає слід);


Підніми хвостик - піднімає хвостик;


Вперед на N - переміщується вперед на N кроків у напрямі руху; при цьому Черепашка буде залишати за собою слід (малювати відрізок), якщо її хвостик опущений, і не буде залишати за собою слід, якщо її хвостик піднятий;


Назад на N - переміщується назад на N кроків, тобто переміщується в напрямі, протилежному напряму руху;


Вправо на К - повертається на кут К градусів вправо (за годинниковою стрілкою) відносно поточного напряму руху;


Вліво на К - повертається на кут К градусів вліво (проти годинникової стрілки) відносно поточного напряму руху;


Колір - встановлює колір малювання.


На початку виконання кожного алгоритму Черепашка стоїть у лівому нижньому куті видимої ділянки поля, напрям руху - вертикально вгору, хвостик піднято.


У будь-який момент напрям руху Черепашки і положення її хвостика (опущений або піднятий) можна визначити, подивившись у віконце в лівому верхньому куті екрана.


Ось як виглядатиме алгоритм для малювання Черепашкою квадрата зі стороною 50 кроків.

Bnm.jpg


А тепер виконайте в зошиті такий алгоритм. Домовимося, що при виконанні в зошиті алгоритму для Черепашки 10 кроків дорівнюватиме 1 сантиметру.


Яку фігуру намалюй Черепашка в результаті виконання цього алгоритму?


Опусти хвостик
Вперед на З0
Вліво на 90
Вперед на 40
Вліво на 90
Вперед на ЗО
Вліво на 90
Вперед на 40

Практична робота
Надавайте Черепашці команду за командою, щоб вона намалювала прямокутник зеленого кольору зі сторонами 30 кроків і 40 кроків Складіть алгоритм для Черепашки, щоб вона намалювала два квадрати різного кольору, один зі стороною 40 кроків, а другий зі стороною 60 кроків. Складіть алгоритм для Черепашки, щоб вона наманювані такий малюнок. Довжи на кожного відрізка 50 кроків. Довжина кожного пропуску між відрізками 30 кроків.
 Bnm2.jpg

Питання та завдання
1. З яких команд складається система команд виконавця Черепашка?
2. Яку дію виконуватиме Черепашка за кожною з команд?
3. Який напрям руху Черепашки і в якому положенні знаходиться її хвостик на початку виконання алгоритму?
4. Як дізнатися, який напрям руху Черепашки і в якому положенні знаходиться її хвостик у будь-який момент виконання алгоритму?
5. Виконайте в зошиті такі алгоритми для Черепашки а) Опусти хвосгик       б) Опусти хвостик
                                                                                 Вперед на 20                 Вперед на 20
                                                                                 Вправо на 90                 Вправо на 90
                                                                                 Вперед на 10                 Підніми хвостик
                                                                                 Вправо на 90                  Вперед на 10
                                                                                 Вперед на 20                  Вліво на 90
                                                                                                                       Назад на 20
6. Складіть алгоритм для Черепашки, щоб вона намалювала такий рисунок. Кожний відрізок має бути іншого кольору. Довжина кожного відрізка 50 кроків.

 Bnm3.jpg


КУТИ ПОВОРОТУ
Як ви пам'ятаєте, Черепашка може повертатися на будь-який кут вправо або вліво відносно напряму її руху. Розглянемо кілька прикладів. Рожевою стрілкою будемо позначати початковий напрям руху Черепашки, а зеленою - напрям руху після повороту.

Bnm4.jpg

Щоб правильно визначити напрям повороту (вліво чи вправо), поставте себе на місце , Черепашки і вирішіть, за правою чи за лівою лапкою (за годинниковою стрілкою чи проти) Черепашка повинна викопати поворот.


Дивлячись на кожний з наступних малюнків, визначте, в який бік Черепашка виконала поворот.

Bnm5.jpg


Тепер розглянемо, як скласти алгоритм для Черепашки, щоб вона намалювала рівносторонній трикутник зі стороною 80 кроків.

Bnm6.jpg


Нагадаємо, що рівностороннім називається трикутник, у якого всі сторони рівні між собою. У такого трикутника і всі кути рівні між собою. Міра кожного з них дорівнює 60°.
На початку роботи алгоритму Черепашка знаходиться в точці А, напрям руху - вертикально вгору, хвостик піднято.


Щоб намалювати першу сторону трикутника (АВ), їй потрібно повернутися в положення, яке визначається променем АЕ. Для цього вона повинна повернутися вправо на кут DАВ ›DАВ = ›DАС - ›ВАС = 90°-60°= 30°.


Отже, перші команди алгоритму будуть такими:
Опусти хвостик
Вправо на 30
Вперед на 80

 
Після виконання цих команд Черепашка перейде в точку В і її напрям руху визначається променем ВЕ. Тепер їй потрібно повернутися вправо на кут ЕВС.

›ЕВС = ›ЕВА - ›АВС = 180°- 60° = 120°. Тому наступні команди алгоритму будуть такими:


Вправо на 120
Вперед на 80

Після виконання цих команд Черепашка знаходитиметься в точці С і її напрям руху визначатиметься променем СF.


Спробуйте тепер самостійно визначити, які команди повинна далі виконати Черепашка, щоб домалювати цей трикутник.

Практична робота
Навчально-контролююча програма Кути повороту допоможе вам краще зрозуміти, як правильно визначати, в якому напрямі повинна повертатися Черепашка, щоб намалювати потрібну фігуру.


Дуже уважно попрацюйте з цією програмою. Це допоможе вам правильно розв'язувати задачі на наступних уроках.

Питання та завдання
1. Складіть алгоритми для Черепашки, щоб вона намалювала такі рисунки.

Bnm7.jpg
 
а) Довжина кожного вертикального відрізка 100 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків.

б) Довжина великого вертикального відрізка 100 кроків, малого - 50 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 20 кроків.

в) Довжина великого вертикального відрізка 120 кроків, малого - 40 кроків, горизонтального - 40 кроків. Відстань між буквами 40 кроків.


2. Виконайте в зошиті алгоритми для виконавця Черепашка:
а) Опусти хвостик
Вправо на 45
Вперед на 30
Вправо на 45
Вперед на ЗО
Вправо на 135
Вперед на ЗО
Вправо на 45
Вперед на ЗО


б) Опусти хвостик
Вправо на 90
Вперед на 50
Вліво на 60
Вперед на 50
Вліво на 120
Вперед на 50
Вліво на 60
Вперед на 50


Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. Інформатика 5 клас

Вислано читачаму з сайту



Реферати, конспекти, домашня робота з інформатики, підготовка до уроків і все це безкоштовно скачати чи готуватись онлайн, відкритий урок з інформатики

1236084776 kr.jpg акселеративні методи на уроці                        1236084776 kr.jpg національні особливості
1236084776 kr.jpg виділити головне в уроці - опорний каркас            1236084776 kr.jpg нічого собі уроки
1236084776 kr.jpg відеокліпи                                           1236084776 kr.jpg нова система освіти
1236084776 kr.jpg вправи на пошук інформації                           1236084776 kr.jpg підручники основні допоміжні
1236084776 kr.jpg гумор, притчі, приколи, приказки, цитати             1236084776 kr.jpg презентація уроку
1236084776 kr.jpg додаткові доповнення                                 1236084776 kr.jpg реферати
1236084776 kr.jpg домашнє завдання                                     1236084776 kr.jpg речовки та вікторизми
1236084776 kr.jpg задачі та вправи (рішення та відповіді)              1236084776 kr.jpg риторичні питання від учнів
1236084776 kr.jpg закриті вправи (тільки для використання вчителями)   1236084776 kr.jpg рівень складності звичайний І
1236084776 kr.jpg знайди інформацію сам                                1236084776 kr.jpg рівень складності високий ІІ 

1236084776 kr.jpg ідеальні уроки                                     1236084776 kr.jpg рівень складності олімпійський III
1236084776 kr.jpg ілюстрації, графіки, таблиці                         1236084776 kr.jpg самоперевірка
1236084776 kr.jpg інтерактивні технології                              1236084776 kr.jpg система оцінювання
1236084776 kr.jpg календарний план на рік                              1236084776 kr.jpg скласти пазл з різних частин інформації
1236084776 kr.jpg кейси та практикуми                                  1236084776 kr.jpg словник термінів 
1236084776 kr.jpg комікси                                              1236084776 kr.jpg статті
1236084776 kr.jpg коментарі та обговорення                           1236084776 kr.jpg тематичні свята
1236084776 kr.jpg конспект уроку                                       1236084776 kr.jpg тести
1236084776 kr.jpg методичні рекомендації                               1236084776 kr.jpg шпаргалка 
1236084776 kr.jpg навчальні програми                                   1236084776 kr.jpg що ще не відомо, не відкрито вченими


Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.

Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.