KNOWLEDGE HYPERMARKET


Бароко. Повні уроки
(Новая страница: «'''Гіпермаркет Знань>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література...»)
Строка 1: Строка 1:
-
'''[[Заглавная_страница|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки]]&gt;&gt; Зарубіжна література:Бароко. Повні уроки<metakeywords>Бароко. Повні уроки, Зарубіжна література, 9 клас</metakeywords>'''  
+
'''[[Заглавная страница|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки]]&gt;&gt; Зарубіжна література:Бароко. Повні уроки<metakeywords>Бароко. Повні уроки, Зарубіжна література, 9 клас</metakeywords>'''  
-
'''Тема:'''Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське і українське бароко.&nbsp; Визначення бароко як літературного напряму.<br>'''Мета: '''Ознайомити учнів із літературним напрямком - бароко, мотивація навчальної діяльності.<br>'''Тип уроку:''' урок-лекція
+
'''Тема:'''Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське і українське бароко.&nbsp; Визначення бароко як літературного напряму.<br>'''Мета: '''Ознайомити учнів із літературним напрямком - бароко, мотивація навчальної діяльності.<br>'''Тип уроку:''' урок-лекція  
-
<br>''Один з найвагоміших стилів&nbsp; літератури і мистецтва&nbsp; в європі 16-- 18 ст ст, барокко формується в епоху інтенсивного об’єднання націй і національних держав (головним чином абсолютних монархій).'' Барокко увібрало в себе нові уявлення про різноманіття світу, єдність, безмежність і, про його вічну мінливість і драматичну складністьі, інтерес до природної стихії, до реального середовища, що оточує людину, барокко замінило гуманістичну художню культуру Відродження .<br>В барокко немає властивих ренесансній культурі класичних уявлень про строгу закономірність буття і гармонію, про безмежні можливості людини, його волі і розуму, естетика бароко будувалася на колізії людини і світу, плотського початку і ідеального, розуму і влади ірраціональних сил. Людин в мистецтві бароко зображають багатоплановою особою, в неї&nbsp; складний внутрішній світ, залучений в коловорот і конфлікти середовища. Одна з найцікавіших епох в історії світової культури це епоха барокко. Вона&nbsp; драматична, інтенсивна, динамічна, контрастна і, в той же час, гармонічна, цілісна. Епоха бароко незвичайно близька по духу для нашого часу – гіпердинамічного, смутного, невизначеного,&nbsp; шукаючого впорядкованості&nbsp; і стабільності.<br>В різний час в термін "барокко" вкладався різний зміст. Зпочатку він носив образливий відтінок, маючи на увазі безглуздість, абсурд (можливо, він сходить до португальського слова, що означає потворну перлину). В даний час він його використовують в мистецтвознавчих працях для визначення стилю, що панував в європейському мистецтві між ман’єризмом і рококо, тобто приблизно з 1600 р. до початку 18 століть. Від ман’єризму.<br>&nbsp;Барокко мистецтво успадкувало динамічність і глибоку&nbsp; емоційність, а від Ренесансу - грунтовність і пишнота: межі обох стилів гармонійно злилися в одне єдине ціле. Існує декілька версій походження терміну: <br>1) від італійського “baruecco” - перлина неправильної форми; <br>2) “barocсo” - одна з форм схоластичного (релігійно-догматичного) силогізму (міркування, в якому дві посилки об'єднано загальним терміном); <br>3) від італійського barocco -- химерний, дивний;<br>Стиль барокко знайшов своє вираження і в літературі. І якщо архітектура, скульптура і живопис прагнули до єднання, то і в літературі можна спостерігати аналогічні явища: лірика прагне до монументальності, величності. В той же час для неї характерна деталізація, орнаментика (Драйден “Бенкет Олександра, або сила гармонії” 1697г.)<br>Среди двора фонтан, наполненный до края,<br>Кристальная струя звенит, не угасая<br>На влажный алебастр, спадая с вышины<br>Есть сто чудовищ там - фонтана украшенье -<br>Необычайно тел причудливых сплетенье,<br>Как ваза, светлый круг бассейна вознесен,<br>Под ним из камня столб - подставкой служит он.<br>Жорж де Скюдери<br>“Аларих, или побежденный Рим” 1654<br>До стилю барокко можна віднести і пізню творчість Мільтона, його поеми на біблейські сюжети: ”Втрачений рай”, “Повернення в рай”, “Самсон-борець”. Для його творчості характерні: масштабність поеми; поєднання плотської, матеріальної стихії з високою духовністю; рельєфні образи; нагромадження деталей; панування ідеї про подвійність і суперечність життя, боротьбу добра і зла.&nbsp; В той же час відбувається відродження героїки, особливо у французькому романі:<br>1) Мадлен де Ськюдері “Артамен або великий Сер” (1649-1653). Відмінні риси: громіздкість, багатослівність, подробиця і живописність описів; риторична величність мови героїв;&nbsp; <br>2) “Міщанський роман” (1666г.) Антуана Фюретьера;&nbsp; 3) “Симпліциссимус” (1668г.) Гріммельсхаузена. Характерний: розпливчатість на безліч епізодів, поєднання символіки і натуралізму. “У кожній конкретній до відчутності, підкресленої до натуралізму сцені присутнє якесь відвернення від реальності в її безпосередній даності... Умовно не лише зображення обстановки, але і самого героя. Він - ... повчальний приклад, що ілюструє етичні і філософські положення автора” (Морозов)<br>&nbsp;«Українське» бароко&nbsp; <br>Українська національна революція 1648 - 1676 рр. привела до створення української держави. Частина її на території Лівобережжя (Гетьманщина) на правах автономії проіснувала у складі Російської імперії до початку 80-х рр. XVIII ст Революція сприяла розвитку усної народної творчості, історичної науки, художньої літератури і тому подібне&nbsp; У другій половині XVII ст Україні поширюється стиль бароко, який став цілісною художньою системою, під впливом якої розвивалися всі види і жанри мистецтва.&nbsp; У його рамках розвивалися ідейно-стильові тенденції: офіційне аристократичне барокко «високе», «середнє» і «низьке». Останнє тісно пов'язане з фольклором. Мистецтво барокко відрізняється динамізмом, схильністю до алегоричного віддзеркалення дійсності, пишнотою і театралізацією, що підсилює емоційний вплив на глядача.<br>У «українському» бароко творчо поєдналися європейські традиції з традиціями народної дерев'яної архітектури.&nbsp; Живопис також увібрав найкраще досягнення барокко - багатий декор, позолоту, складну композицію, з'єднавши їх з традиціями народної творчості. Поряд з існуючими культурними центрами - Львовом, Києвом - сформувалися нові художні школи в Чернігові, Сіверському для Новгорода.<br>Українська музика періоду бароко - найвище досягнення національного мистецтва багатоголосий партесноє спів. Він відрізнялося гармонійністю і простотою. Помітну роль в його поширенні зіграли братські школи. Цю течію представляли композитори Е. Завадовський, М. Замаревіч, І. Календа і ін.<br>Література.<br>Починаючи з XVIII ст в українську літературу входять нові напрями. На противагу дидактичній і теологічній літературі починає формуватися світська, в якій збільшується жанрова різноманітність: сатира, епіграма, емблематічная поезія і ін. Найбільшу популярність придбав І. Велічковський, автор емблематічних збірок «Млеко» і «Зегар» і збірок епіграм, ієромонах До. Зінов’єв, сатирик Д. Туптало, С. Яворський, Г. Сковорода і ін. У творах цих авторів просліджуються&nbsp; мотиви народної творчості, сентименталізм, відбивається побут українського народу, героями стають міські жителі, ремісники.&nbsp; Зароджується сатирична поезія. У сатиричних віршах розкривається не краще відношення до церкви і її служителів. Переважно ці твори анонімні.&nbsp; До оригінального вигляду літературної творчості можна віднести проповіді. Це був своєрідний жанр, який вміщав певну історичну інформацію, формував моральні принципи, здійснював порівняльний аналіз біблейських героїв з сучасниками; робилися спроби ввести в них навіть анекдоти і приказки. Відомими авторами того часу були К. Ставроцький, який видав збірку проповідей «Перлина коштовна», П. Могила, М. Смотрицький, Ю. Аникій.
+
<br>''Один з найвагоміших стилів&nbsp; літератури і мистецтва&nbsp; в європі 16-- 18 ст ст, барокко формується в епоху інтенсивного об’єднання націй і національних держав (головним чином абсолютних монархій).'' Барокко увібрало в себе нові уявлення про різноманіття світу, єдність, безмежність і, про його вічну мінливість і драматичну складністьі, інтерес до природної стихії, до реального середовища, що оточує людину, барокко замінило гуманістичну художню культуру Відродження .
-
<br>''Список використаних джерел:''<br>Урок на тему : Барокко в літературі., Вулик Н. Д. учителя світової літератури, сш №11, м Київ.<br>Урок на тему : Українське барокко&nbsp; Олійник А. Б,&nbsp; учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>Берестовська&nbsp; Культурологія: Навчань. посібник. - Сімферополь, 2003. <br>&nbsp;Кононенко Б.І. Основи культурології: Курс лекцій. - М-код.,2002.&nbsp; <br>&nbsp;Культурологія: Навчань. посібник /Под ред. А.А. Радугина. - М., 2008.&nbsp; <br>&nbsp;Петрова М.М. Теорія культури: Конспект лекцій. - З.-П., 2000.&nbsp; <br>&nbsp;Самохвалова В.І. Культурологія: Короткий курс лекцій. - М-код.,2002.&nbsp; <br>&nbsp;Скворцова Теорія і історія культури: Підручник. - М., 1999.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
+
[[Image:t1b.jpeg]]<br>В барокко немає властивих ренесансній культурі класичних уявлень про строгу закономірність буття і гармонію, про безмежні можливості людини, його волі і розуму, естетика бароко будувалася на колізії людини і світу, плотського початку і ідеального, розуму і влади ірраціональних сил. Людин в мистецтві бароко зображають багатоплановою особою, в неї&nbsp; складний внутрішній світ, залучений в коловорот і конфлікти середовища. Одна з найцікавіших епох в історії світової культури це епоха барокко. Вона&nbsp; драматична, інтенсивна, динамічна, контрастна і, в той же час, гармонічна, цілісна. Епоха бароко незвичайно близька по духу для нашого часу – гіпердинамічного, смутного, невизначеного,&nbsp; шукаючого впорядкованості&nbsp; і стабільності.
 +
 
 +
[[Image:t1b1.jpeg]]<br>В різний час в термін "барокко" вкладався різний зміст. Зпочатку він носив образливий відтінок, маючи на увазі безглуздість, абсурд (можливо, він сходить до португальського слова, що означає потворну перлину). В даний час він його використовують в мистецтвознавчих працях для визначення стилю, що панував в європейському мистецтві між ман’єризмом і рококо, тобто приблизно з 1600 р. до початку 18 століть. Від ман’єризму.<br>&nbsp;Барокко мистецтво успадкувало динамічність і глибоку&nbsp; емоційність, а від Ренесансу - грунтовність і пишнота: межі обох стилів гармонійно злилися в одне єдине ціле. Існує декілька версій походження терміну:
 +
 
 +
[[Image:t1b2.jpeg]]<br>1) від італійського “baruecco” - перлина неправильної форми; <br>2) “barocсo” - одна з форм схоластичного (релігійно-догматичного) силогізму (міркування, в якому дві посилки об'єднано загальним терміном); <br>3) від італійського barocco -- химерний, дивний;
 +
 
 +
[[Image:t1b4.jpeg]]<br>Стиль барокко знайшов своє вираження і в літературі. І якщо архітектура, скульптура і живопис прагнули до єднання, то і в літературі можна спостерігати аналогічні явища: лірика прагне до монументальності, величності. В той же час для неї характерна деталізація, орнаментика (Драйден “Бенкет Олександра, або сила гармонії” 1697г.)
 +
 
 +
[[Image:t15.jpeg]]<br>Среди двора фонтан, наполненный до края,<br>Кристальная струя звенит, не угасая<br>На влажный алебастр, спадая с вышины<br>Есть сто чудовищ там - фонтана украшенье -<br>Необычайно тел причудливых сплетенье,<br>Как ваза, светлый круг бассейна вознесен,<br>Под ним из камня столб - подставкой служит он.<br>Жорж де Скюдери<br>“Аларих, или побежденный Рим” 1654<br>До стилю барокко можна віднести і пізню творчість Мільтона, його поеми на біблейські сюжети: ”Втрачений рай”, “Повернення в рай”, “Самсон-борець”. Для його творчості характерні: масштабність поеми; поєднання плотської, матеріальної стихії з високою духовністю; рельєфні образи; нагромадження деталей; панування ідеї про подвійність і суперечність життя, боротьбу добра і зла.&nbsp; В той же час відбувається відродження героїки, особливо у французькому романі:<br>1) Мадлен де Ськюдері “Артамен або великий Сер” (1649-1653). Відмінні риси: громіздкість, багатослівність, подробиця і живописність описів; риторична величність мови героїв;&nbsp; <br>2) “Міщанський роман” (1666г.) Антуана Фюретьера;&nbsp; 3) “Симпліциссимус” (1668г.) Гріммельсхаузена. Характерний: розпливчатість на безліч епізодів, поєднання символіки і натуралізму. “У кожній конкретній до відчутності, підкресленої до натуралізму сцені присутнє якесь відвернення від реальності в її безпосередній даності... Умовно не лише зображення обстановки, але і самого героя. Він - ... повчальний приклад, що ілюструє етичні і філософські положення автора” (Морозов)<br>&nbsp;«Українське» бароко&nbsp;
 +
 
 +
[[Image:t1b7.jpeg]]<br>Українська національна революція 1648 - 1676 рр. привела до створення української держави. Частина її на території Лівобережжя (Гетьманщина) на правах автономії проіснувала у складі Російської імперії до початку 80-х рр. XVIII ст Революція сприяла розвитку усної народної творчості, історичної науки, художньої літератури і тому подібне&nbsp; У другій половині XVII ст Україні поширюється стиль бароко, який став цілісною художньою системою, під впливом якої розвивалися всі види і жанри мистецтва.&nbsp; У його рамках розвивалися ідейно-стильові тенденції: офіційне аристократичне барокко «високе», «середнє» і «низьке». Останнє тісно пов'язане з фольклором. Мистецтво барокко відрізняється динамізмом, схильністю до алегоричного віддзеркалення дійсності, пишнотою і театралізацією, що підсилює емоційний вплив на глядача.
 +
 
 +
[[Image:t1b8.jpeg]]<br>У «українському» бароко творчо поєдналися європейські традиції з традиціями народної дерев'яної архітектури.&nbsp; Живопис також увібрав найкраще досягнення барокко - багатий декор, позолоту, складну композицію, з'єднавши їх з традиціями народної творчості. Поряд з існуючими культурними центрами - Львовом, Києвом - сформувалися нові художні школи в Чернігові, Сіверському для Новгорода.<br>Українська музика періоду бароко - найвище досягнення національного мистецтва багатоголосий партесноє спів. Він відрізнялося гармонійністю і простотою. Помітну роль в його поширенні зіграли братські школи. Цю течію представляли композитори Е. Завадовський, М. Замаревіч, І. Календа і ін.<br>Література.<br>Починаючи з XVIII ст в українську літературу входять нові напрями. На противагу дидактичній і теологічній літературі починає формуватися світська, в якій збільшується жанрова різноманітність: сатира, епіграма, емблематічная поезія і ін. Найбільшу популярність придбав І. Велічковський, автор емблематічних збірок «Млеко» і «Зегар» і збірок епіграм, ієромонах До. Зінов’єв, сатирик Д. Туптало, С. Яворський, Г. Сковорода і ін. У творах цих авторів просліджуються&nbsp; мотиви народної творчості, сентименталізм, відбивається побут українського народу, героями стають міські жителі, ремісники.&nbsp; Зароджується сатирична поезія. У сатиричних віршах розкривається не краще відношення до церкви і її служителів. Переважно ці твори анонімні.&nbsp; До оригінального вигляду літературної творчості можна віднести проповіді. Це був своєрідний жанр, який вміщав певну історичну інформацію, формував моральні принципи, здійснював порівняльний аналіз біблейських героїв з сучасниками; робилися спроби ввести в них навіть анекдоти і приказки. Відомими авторами того часу були К. Ставроцький, який видав збірку проповідей «Перлина коштовна», П. Могила, М. Смотрицький, Ю. Аникій.
 +
 
 +
<br>''Список використаних джерел:''<br>Урок на тему&nbsp;: Барокко в літературі., Вулик Н. Д. учителя світової літератури, сш №11, м Київ.<br>Урок на тему&nbsp;: Українське барокко&nbsp; Олійник А. Б,&nbsp; учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>Берестовська&nbsp; Культурологія: Навчань. посібник. - Сімферополь, 2003. <br>&nbsp;Кононенко Б.І. Основи культурології: Курс лекцій. - М-код.,2002.&nbsp; <br>&nbsp;Культурологія: Навчань. посібник /Под ред. А.А. Радугина. - М., 2008.&nbsp; <br>&nbsp;Петрова М.М. Теорія культури: Конспект лекцій. - З.-П., 2000.&nbsp; <br>&nbsp;Самохвалова В.І. Культурологія: Короткий курс лекцій. - М-код.,2002.&nbsp; <br>&nbsp;Скворцова Теорія і історія культури: Підручник. - М., 1999.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.  
<br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br>  
<br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br>  
[[Category:Зарубіжна_література_9_клас]]
[[Category:Зарубіжна_література_9_клас]]

Версия 16:28, 14 ноября 2010

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література:Бароко. Повні уроки

Тема:Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське і українське бароко.  Визначення бароко як літературного напряму.
Мета: Ознайомити учнів із літературним напрямком - бароко, мотивація навчальної діяльності.
Тип уроку: урок-лекція


Один з найвагоміших стилів  літератури і мистецтва  в європі 16-- 18 ст ст, барокко формується в епоху інтенсивного об’єднання націй і національних держав (головним чином абсолютних монархій). Барокко увібрало в себе нові уявлення про різноманіття світу, єдність, безмежність і, про його вічну мінливість і драматичну складністьі, інтерес до природної стихії, до реального середовища, що оточує людину, барокко замінило гуманістичну художню культуру Відродження .

T1b.jpeg
В барокко немає властивих ренесансній культурі класичних уявлень про строгу закономірність буття і гармонію, про безмежні можливості людини, його волі і розуму, естетика бароко будувалася на колізії людини і світу, плотського початку і ідеального, розуму і влади ірраціональних сил. Людин в мистецтві бароко зображають багатоплановою особою, в неї  складний внутрішній світ, залучений в коловорот і конфлікти середовища. Одна з найцікавіших епох в історії світової культури це епоха барокко. Вона  драматична, інтенсивна, динамічна, контрастна і, в той же час, гармонічна, цілісна. Епоха бароко незвичайно близька по духу для нашого часу – гіпердинамічного, смутного, невизначеного,  шукаючого впорядкованості  і стабільності.

T1b1.jpeg
В різний час в термін "барокко" вкладався різний зміст. Зпочатку він носив образливий відтінок, маючи на увазі безглуздість, абсурд (можливо, він сходить до португальського слова, що означає потворну перлину). В даний час він його використовують в мистецтвознавчих працях для визначення стилю, що панував в європейському мистецтві між ман’єризмом і рококо, тобто приблизно з 1600 р. до початку 18 століть. Від ман’єризму.
 Барокко мистецтво успадкувало динамічність і глибоку  емоційність, а від Ренесансу - грунтовність і пишнота: межі обох стилів гармонійно злилися в одне єдине ціле. Існує декілька версій походження терміну:

T1b2.jpeg
1) від італійського “baruecco” - перлина неправильної форми;
2) “barocсo” - одна з форм схоластичного (релігійно-догматичного) силогізму (міркування, в якому дві посилки об'єднано загальним терміном);
3) від італійського barocco -- химерний, дивний;

T1b4.jpeg
Стиль барокко знайшов своє вираження і в літературі. І якщо архітектура, скульптура і живопис прагнули до єднання, то і в літературі можна спостерігати аналогічні явища: лірика прагне до монументальності, величності. В той же час для неї характерна деталізація, орнаментика (Драйден “Бенкет Олександра, або сила гармонії” 1697г.)

T15.jpeg
Среди двора фонтан, наполненный до края,
Кристальная струя звенит, не угасая
На влажный алебастр, спадая с вышины
Есть сто чудовищ там - фонтана украшенье -
Необычайно тел причудливых сплетенье,
Как ваза, светлый круг бассейна вознесен,
Под ним из камня столб - подставкой служит он.
Жорж де Скюдери
“Аларих, или побежденный Рим” 1654
До стилю барокко можна віднести і пізню творчість Мільтона, його поеми на біблейські сюжети: ”Втрачений рай”, “Повернення в рай”, “Самсон-борець”. Для його творчості характерні: масштабність поеми; поєднання плотської, матеріальної стихії з високою духовністю; рельєфні образи; нагромадження деталей; панування ідеї про подвійність і суперечність життя, боротьбу добра і зла.  В той же час відбувається відродження героїки, особливо у французькому романі:
1) Мадлен де Ськюдері “Артамен або великий Сер” (1649-1653). Відмінні риси: громіздкість, багатослівність, подробиця і живописність описів; риторична величність мови героїв; 
2) “Міщанський роман” (1666г.) Антуана Фюретьера;  3) “Симпліциссимус” (1668г.) Гріммельсхаузена. Характерний: розпливчатість на безліч епізодів, поєднання символіки і натуралізму. “У кожній конкретній до відчутності, підкресленої до натуралізму сцені присутнє якесь відвернення від реальності в її безпосередній даності... Умовно не лише зображення обстановки, але і самого героя. Він - ... повчальний приклад, що ілюструє етичні і філософські положення автора” (Морозов)
 «Українське» бароко 

T1b7.jpeg
Українська національна революція 1648 - 1676 рр. привела до створення української держави. Частина її на території Лівобережжя (Гетьманщина) на правах автономії проіснувала у складі Російської імперії до початку 80-х рр. XVIII ст Революція сприяла розвитку усної народної творчості, історичної науки, художньої літератури і тому подібне  У другій половині XVII ст Україні поширюється стиль бароко, який став цілісною художньою системою, під впливом якої розвивалися всі види і жанри мистецтва.  У його рамках розвивалися ідейно-стильові тенденції: офіційне аристократичне барокко «високе», «середнє» і «низьке». Останнє тісно пов'язане з фольклором. Мистецтво барокко відрізняється динамізмом, схильністю до алегоричного віддзеркалення дійсності, пишнотою і театралізацією, що підсилює емоційний вплив на глядача.

T1b8.jpeg
У «українському» бароко творчо поєдналися європейські традиції з традиціями народної дерев'яної архітектури.  Живопис також увібрав найкраще досягнення барокко - багатий декор, позолоту, складну композицію, з'єднавши їх з традиціями народної творчості. Поряд з існуючими культурними центрами - Львовом, Києвом - сформувалися нові художні школи в Чернігові, Сіверському для Новгорода.
Українська музика періоду бароко - найвище досягнення національного мистецтва багатоголосий партесноє спів. Він відрізнялося гармонійністю і простотою. Помітну роль в його поширенні зіграли братські школи. Цю течію представляли композитори Е. Завадовський, М. Замаревіч, І. Календа і ін.
Література.
Починаючи з XVIII ст в українську літературу входять нові напрями. На противагу дидактичній і теологічній літературі починає формуватися світська, в якій збільшується жанрова різноманітність: сатира, епіграма, емблематічная поезія і ін. Найбільшу популярність придбав І. Велічковський, автор емблематічних збірок «Млеко» і «Зегар» і збірок епіграм, ієромонах До. Зінов’єв, сатирик Д. Туптало, С. Яворський, Г. Сковорода і ін. У творах цих авторів просліджуються  мотиви народної творчості, сентименталізм, відбивається побут українського народу, героями стають міські жителі, ремісники.  Зароджується сатирична поезія. У сатиричних віршах розкривається не краще відношення до церкви і її служителів. Переважно ці твори анонімні.  До оригінального вигляду літературної творчості можна віднести проповіді. Це був своєрідний жанр, який вміщав певну історичну інформацію, формував моральні принципи, здійснював порівняльний аналіз біблейських героїв з сучасниками; робилися спроби ввести в них навіть анекдоти і приказки. Відомими авторами того часу були К. Ставроцький, який видав збірку проповідей «Перлина коштовна», П. Могила, М. Смотрицький, Ю. Аникій.


Список використаних джерел:
Урок на тему : Барокко в літературі., Вулик Н. Д. учителя світової літератури, сш №11, м Київ.
Урок на тему : Українське барокко  Олійник А. Б,  учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.
Берестовська  Культурологія: Навчань. посібник. - Сімферополь, 2003.
 Кононенко Б.І. Основи культурології: Курс лекцій. - М-код.,2002. 
 Культурологія: Навчань. посібник /Под ред. А.А. Радугина. - М., 2008. 
 Петрова М.М. Теорія культури: Конспект лекцій. - З.-П., 2000. 
 Самохвалова В.І. Культурологія: Короткий курс лекцій. - М-код.,2002. 
 Скворцова Теорія і історія культури: Підручник. - М., 1999.
Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.


Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.

Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 9 клас