'''Тема''': «Герой нашого часу» — морально-психологічний роман про долю покоління після розгрому декабризму. <br>'''Мета''': Аналіз роману М. Ю. Лєрмонтова «Герой нашого часу»<br>'''Тип уроку''': навчально -виховний
+
'''Тема''': «Герой нашого часу» — морально-психологічний роман про долю покоління після розгрому декабризму. <br>'''Мета''': Аналіз роману М. Ю. Лєрмонтова «Герой нашого часу»<br>'''Тип уроку''': навчально -виховний
-
<br>'''Хід уроку:'''
+
<br>'''Хід уроку:'''
-
[[Image:t58gnv2.jpeg]]<br>Історія «Героя нашого часу» починається з 1839 року, коли в «Вітчизняних записках» з'явилася повість «Бела» з підзаголовком «Із записок офіцера з Кавказу». В кінці того ж року в тому ж журналі побачила світло остання частина майбутнього роману - «Фаталіст». У 1840 році там же була надрукована «Тамань». Услід за цим вийшло і окреме видання роману в його повному обсязі.<br>Роман Лєрмонтова - явище не лише російської літератури, але і всього світового літературного процесу. «Герой нашого часу» увібрав в себе багатообразні традиції попередньої світової літератури в зображенні «героя століття» («Сповідь» Же.-Ж. Руссо, «Рене» Ф. Р. Шатобріана, «Оберман» Е. Сенанкура, «Адольф» Би. Констана, «Сповідь сина століття» А. Мюссе і ін.) Образ Печоріна як героя часу мав своїх попередників і в російській літературі. З початку XIX століття в ній частіше став з'являтися тип «дивного», а потім і «зайвої людини» як один з найбільш характерних для російської дійсності.
+
[[Image:T58gnv2.jpeg]]<br>Історія «Героя нашого часу» починається з 1839 року, коли в «Вітчизняних записках» з'явилася повість «Бела» з підзаголовком «Із записок офіцера з Кавказу». В кінці того ж року в тому ж журналі побачила світло остання частина майбутнього роману - «Фаталіст». У 1840 році там же була надрукована «Тамань».
-
[[Image:t58gnv.jpeg]]<br>І в той же час «Герой нашого часу» з'явився новим словом в російській і світовій літературі. Про це твір був висловлений величезна кількість протилежних думок. До найбільш дискусійних тим відносяться інтерпретація образів головного героя і визначення художнього методу.
+
{{#ev:youtube|QWFz2yzEn9E}}
+
+
Услід за цим вийшло і окреме видання роману в його повному обсязі.<br>Роман Лєрмонтова - явище не лише [[Литература|'''російської літератури''']], але і всього світового літературного процесу. «Герой нашого часу» увібрав в себе багатообразні традиції попередньої світової літератури в зображенні «героя століття» («Сповідь» Же.-Ж. Руссо, «Рене» Ф. Р. Шатобріана, «Оберман» Е. Сенанкура, «Адольф» Би. Констана, «Сповідь сина століття» А. Мюссе і ін.) Образ Печоріна як героя часу мав своїх попередників і в російській літературі. З початку XIX століття в ній частіше став з'являтися тип «дивного», а потім і «зайвої людини» як один з найбільш характерних для російської дійсності.
+
+
[[Image:T58gnv.jpeg]]<br>І в той же час «Герой нашого часу» з'явився новим словом в російській і [[Зарубіжна_література_9_клас._Повні_уроки|'''світовій літературі''']]. Про це твір був висловлений величезна кількість протилежних думок. До найбільш дискусійних тим відносяться інтерпретація образів головного героя і визначення художнього методу.
*''Поміркуйте і дайте відповідь на запитання:''
*''Поміркуйте і дайте відповідь на запитання:''
-
Який художній метод «Героя нашого часу»? <br>Чи є роман романтичним або реалістичним твором? <br>Чи може бути в романі здійснений синтез романтизму і реалізму?
+
Який художній метод «Героя нашого часу»? <br>Чи є роман романтичним або реалістичним твором? <br>Чи може бути в романі здійснений синтез [[Начальное_представление_о_романтизме|'''романтизму''']] і [[Тема_4._Реалізм_як_художній_напрям_у_світовій_літературі|'''реалізму''']]?
-
[[Image:t58gnv3.jpeg]]<br>У романі «Герой нашого часу» з найбільшою органічністю і послідовністю виявляється його особливий синтезуючий, романтико-реалістичний метод. Він був підготований як закономірностями розвитку літературного процесу перехідної епохи, так і особливостями художньої індивідуальності автора.<br>''«Герой…» создан в эпоху, когда романтизм и реализм наиболее тесно взаимодействовали; создан художником, обладающим непревзойденной способностью к синтезу «противоположностей». Он посвящен такому жизненному типу, «странности» которого требовали «двуединого» синтезирующего освещения; и, главное, этот роман запечатлел одинаково страстное стремление его творца к трезвому познанию реальной действительности и одновременно к утверждению своих заветных идеалов.''
+
[[Image:T58gnv3.jpeg]]<br>У романі «Герой нашого часу» з найбільшою органічністю і послідовністю виявляється його особливий синтезуючий, романтико-реалістичний метод. Він був підготований як закономірностями розвитку літературного процесу перехідної епохи, так і особливостями художньої індивідуальності автора.
-
[[Image:t58gnv1.jpeg]]<br>Можна виділити наступні традиції романтизму, в тій або іншій формі тих, що виявляються в романі: <br>увага до світу людини; аналітичний спосіб його розкриття; психологічний самоаналіз героя; деяка загадковість його минулого; контрастність характерів, сюжетне загострення роману; порушення хронологічної послідовності в його композиції; помітно виражений «суб'єктивний елемент», що додає епічному жанру глибокий ліризм Але відмічені традиції романтизму в романі Лермонтова підпорядковані іншому художньому завданню - реалістичному і виступають іншій функції - також реалістичній.<br>“Герой нашого часу” – перший роман в російській літературі, в центрі якого представлена не біографія людини, а саме особистість людини – її душевне і розумове життя як процес. Твір не випадково є циклом повістей, сконцентрованих довкола одного героя. Хронологія життя героя порушена, але чітко збудована хронологія оповідання: читач поступово осягає світ головного героя роману, Григорія Олександровича Печоріна, від первинної характеристики, яку надає Максим Максимович, через авторську характеристику до сповіді в “Журналі Печоріна”.
+
{{#ev:youtube|fFjnfk6-hqY}} <br>''«Герой…» создан в эпоху, когда романтизм и реализм наиболее тесно взаимодействовали; создан художником, обладающим непревзойденной способностью к синтезу «противоположностей». Он посвящен такому жизненному типу, «странности» которого требовали «двуединого» синтезирующего освещения; и, главное, этот роман запечатлел одинаково страстное стремление его творца к трезвому познанию реальной действительности и одновременно к утверждению своих заветных идеалов.''
-
[[Image:t58gnv4.jpeg]]<br>Історія розчарованої і гинучої печорінськой душі викладена в сповідальних записах героя зі всією нещадністю самоаналізу, будучи одночасно і автором, і героєм «журналу», Печорін безстрашно говорить про свої ідеальні пориви, і про темні сторони своєї душі, і про протиріччя свідомості.
+
[[Image:T58gnv1.jpeg]]<br>Можна виділити наступні традиції романтизму, в тій або іншій формі тих, що виявляються в романі: <br>увага до світу людини; аналітичний спосіб його розкриття; психологічний самоаналіз героя; деяка загадковість його минулого; контрастність характерів, сюжетне загострення роману; порушення хронологічної послідовності в його композиції; помітно виражений «суб'єктивний елемент», що додає епічному жанру глибокий ліризм Але відмічені традиції романтизму в романі Лермонтова підпорядковані іншому художньому завданню - реалістичному і виступають іншій функції - також реалістичній.
-
[[Image:t58gnv5.jpeg]]<br>Цикл повістей - знахідка Лєрмонтова, що дозволяє різносторонньо показати головного героя. Спочатку герой з'являється із слів Максима Максимовича, потім з описання зустрічі з ним оповідача (зовнішній портрет Печоріна), і лише після цього слово представляється самому герою в його щоденнику. Печорін в кожній повісті розкривається в новому образі, відповідно до нових внутрішніх конфліктів. У романі дається не статичний образ Печоріна, а серія його портретів. Ось чому, на думку Герштейна, запропонована літературознавцями хронологічна схема подорожей лише заважає розкриттю психології Печоріна.
+
{{#ev:youtube|t0uindTENHQ&feature}} <br>“Герой нашого часу” – перший [[Роман._Рассказ._Повесть|'''роман''']] в російській літературі, в центрі якого представлена не біографія людини, а саме особистість людини – її душевне і розумове життя як процес. Твір не випадково є циклом повістей, сконцентрованих довкола одного героя. Хронологія життя героя порушена, але чітко збудована хронологія оповідання: читач поступово осягає світ головного героя роману, Григорія Олександровича Печоріна, від первинної характеристики,
+
+
{{#ev:youtube|b39SVNNcipw }}
+
+
яку надає Максим Максимович, через авторську характеристику до сповіді в “Журналі Печоріна”. <br>
+
+
[[Image:T58gnv4.jpeg]]<br>Історія розчарованої і гинучої печорінськой душі викладена в сповідальних записах героя зі всією нещадністю самоаналізу, будучи одночасно і автором, і героєм «журналу», Печорін безстрашно говорить про свої ідеальні пориви, і про темні сторони своєї душі, і про протиріччя свідомості.
+
+
[[Image:T58gnv5.jpeg]]<br>Цикл повістей - знахідка [[Михайло_Лєрмонтов._Повні_уроки|'''Лєрмонтова''']], що дозволяє різносторонньо показати головного героя. Спочатку герой з'являється із слів Максима Максимовича, потім з описання зустрічі з ним оповідача (зовнішній портрет Печоріна), і лише після цього слово представляється самому герою в його щоденнику. Печорін в кожній повісті розкривається в новому образі, відповідно до нових внутрішніх конфліктів. У романі дається не статичний образ Печоріна, а серія його портретів. Ось чому, на думку Герштейна, запропонована літературознавцями хронологічна схема подорожей лише заважає розкриттю психології Печоріна.
*''Завдання для смостійного опрацювання:''
*''Завдання для смостійного опрацювання:''
-
В якому стилі написано роман “Герой нашого часу”?<br>Печорін позитивний герой чи все-таки негативний? Чому ви так вважаєте?
+
В якому стилі написано роман “Герой нашого часу”?<br>Печорін позитивний герой чи все-таки негативний? Чому ви так вважаєте?
+
+
''Список використаних джерел:''<br>Лермонтов М. Ю. Герой нашего времени. - М., 2000.<br> Белинский В. Г. Герой нашего времени. Сочинение М. Лермонтова// Белинский В. Г. Статьи о Пушкине, Лермонтове, Гоголе/ Сост. В. И. Кулешова.- М., 1983.- С. 82-153<br> Герштейн Э. «Герой нашего времени» Лермонтова. - М. , 2006.-С.31-36.<br> Коровин В.И. Роман «герой нашего времени»// Коровин В. И. Творческий путь М. Ю. Лермонтова.-М., 2003.-С.217-285.<br> Удодов Б. Т. Роман М.Ю. Лермонтова «Герой нашего времени».-М., 2009.<br> Энциклопедия литературных героев: Русская литература XVII-первой половины XIX в. - М., 1997.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В
+
+
----
+
+
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
+
+
+
Пилипенко В.В.
+
+
----
+
+
+
+
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
-
''Список використаних джерел:''<br>Лермонтов М. Ю. Герой нашего времени. - М., 2000.<br> Белинский В. Г. Герой нашего времени. Сочинение М. Лермонтова// Белинский В. Г. Статьи о Пушкине, Лермонтове, Гоголе/ Сост. В. И. Кулешова.- М., 1983.- С. 82-153<br> Герштейн Э. «Герой нашего времени» Лермонтова. - М. , 2006.-С.31-36.<br> Коровин В.И. Роман «герой нашего времени»// Коровин В. И. Творческий путь М. Ю. Лермонтова.-М., 2003.-С.217-285.<br> Удодов Б. Т. Роман М.Ю. Лермонтова «Герой нашего времени».-М., 2009.<br> Энциклопедия литературных героев: Русская литература XVII-первой половины XIX в. - М., 1997.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В
-
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br>
Тема: «Герой нашого часу» — морально-психологічний роман про долю покоління після розгрому декабризму. Мета: Аналіз роману М. Ю. Лєрмонтова «Герой нашого часу» Тип уроку: навчально -виховний
Хід уроку:
Історія «Героя нашого часу» починається з 1839 року, коли в «Вітчизняних записках» з'явилася повість «Бела» з підзаголовком «Із записок офіцера з Кавказу». В кінці того ж року в тому ж журналі побачила світло остання частина майбутнього роману - «Фаталіст». У 1840 році там же була надрукована «Тамань».
Услід за цим вийшло і окреме видання роману в його повному обсязі. Роман Лєрмонтова - явище не лише російської літератури, але і всього світового літературного процесу. «Герой нашого часу» увібрав в себе багатообразні традиції попередньої світової літератури в зображенні «героя століття» («Сповідь» Же.-Ж. Руссо, «Рене» Ф. Р. Шатобріана, «Оберман» Е. Сенанкура, «Адольф» Би. Констана, «Сповідь сина століття» А. Мюссе і ін.) Образ Печоріна як героя часу мав своїх попередників і в російській літературі. З початку XIX століття в ній частіше став з'являтися тип «дивного», а потім і «зайвої людини» як один з найбільш характерних для російської дійсності.
І в той же час «Герой нашого часу» з'явився новим словом в російській і світовій літературі. Про це твір був висловлений величезна кількість протилежних думок. До найбільш дискусійних тим відносяться інтерпретація образів головного героя і визначення художнього методу.
Поміркуйте і дайте відповідь на запитання:
Який художній метод «Героя нашого часу»? Чи є роман романтичним або реалістичним твором? Чи може бути в романі здійснений синтез романтизму і реалізму?
У романі «Герой нашого часу» з найбільшою органічністю і послідовністю виявляється його особливий синтезуючий, романтико-реалістичний метод. Він був підготований як закономірностями розвитку літературного процесу перехідної епохи, так і особливостями художньої індивідуальності автора.
«Герой…» создан в эпоху, когда романтизм и реализм наиболее тесно взаимодействовали; создан художником, обладающим непревзойденной способностью к синтезу «противоположностей». Он посвящен такому жизненному типу, «странности» которого требовали «двуединого» синтезирующего освещения; и, главное, этот роман запечатлел одинаково страстное стремление его творца к трезвому познанию реальной действительности и одновременно к утверждению своих заветных идеалов.
Можна виділити наступні традиції романтизму, в тій або іншій формі тих, що виявляються в романі: увага до світу людини; аналітичний спосіб його розкриття; психологічний самоаналіз героя; деяка загадковість його минулого; контрастність характерів, сюжетне загострення роману; порушення хронологічної послідовності в його композиції; помітно виражений «суб'єктивний елемент», що додає епічному жанру глибокий ліризм Але відмічені традиції романтизму в романі Лермонтова підпорядковані іншому художньому завданню - реалістичному і виступають іншій функції - також реалістичній.
“Герой нашого часу” – перший роман в російській літературі, в центрі якого представлена не біографія людини, а саме особистість людини – її душевне і розумове життя як процес. Твір не випадково є циклом повістей, сконцентрованих довкола одного героя. Хронологія життя героя порушена, але чітко збудована хронологія оповідання: читач поступово осягає світ головного героя роману, Григорія Олександровича Печоріна, від первинної характеристики,
яку надає Максим Максимович, через авторську характеристику до сповіді в “Журналі Печоріна”.
Історія розчарованої і гинучої печорінськой душі викладена в сповідальних записах героя зі всією нещадністю самоаналізу, будучи одночасно і автором, і героєм «журналу», Печорін безстрашно говорить про свої ідеальні пориви, і про темні сторони своєї душі, і про протиріччя свідомості.
Цикл повістей - знахідка Лєрмонтова, що дозволяє різносторонньо показати головного героя. Спочатку герой з'являється із слів Максима Максимовича, потім з описання зустрічі з ним оповідача (зовнішній портрет Печоріна), і лише після цього слово представляється самому герою в його щоденнику. Печорін в кожній повісті розкривається в новому образі, відповідно до нових внутрішніх конфліктів. У романі дається не статичний образ Печоріна, а серія його портретів. Ось чому, на думку Герштейна, запропонована літературознавцями хронологічна схема подорожей лише заважає розкриттю психології Печоріна.
Завдання для смостійного опрацювання:
В якому стилі написано роман “Герой нашого часу”? Печорін позитивний герой чи все-таки негативний? Чому ви так вважаєте?
Список використаних джерел: Лермонтов М. Ю. Герой нашего времени. - М., 2000. Белинский В. Г. Герой нашего времени. Сочинение М. Лермонтова// Белинский В. Г. Статьи о Пушкине, Лермонтове, Гоголе/ Сост. В. И. Кулешова.- М., 1983.- С. 82-153 Герштейн Э. «Герой нашего времени» Лермонтова. - М. , 2006.-С.31-36. Коровин В.И. Роман «герой нашего времени»// Коровин В. И. Творческий путь М. Ю. Лермонтова.-М., 2003.-С.217-285. Удодов Б. Т. Роман М.Ю. Лермонтова «Герой нашего времени».-М., 2009. Энциклопедия литературных героев: Русская литература XVII-первой половины XIX в. - М., 1997. Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В
Над уроком працювали
Пилипенко В.В.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.