|
|
(3 промежуточные версии не показаны) | Строка 3: |
Строка 3: |
| <br> | | <br> |
| | | |
- | '''Алгоритми й основні алгоритмічні структури (повторення).'''<br><br>'''Алгоритми'''<br>1. Що таке алгоритм? Для кого складаються алгоритми?<br>2. Пригадайте системи команд виконавців Черепашка і Восьминіжка<br>3. Наведіть приклади алгоритмів з оточуючого життя, з навчальних предметів.<br>У попередніх класах ми з вами навчилися складати алгоритми для виконавців ник, Навантажувач, Черепашка, Восьминіжка.<br>Давайте пригадаємо основні означення і правила, якими ви користувалися при скла¬данні алгоритмів.<br>1. Алгоритм — це послідовність команд, що визначає, які дії і в якому порядку потрібно виконати, щоб досягти поставленої мети.<br>2. Алгоритми призначені для виконавців і можуть містити лише ті команди, які ці виконавці можуть виконати.<br>3. Якщо кожна команда алгоритму завжди виконується, причому тільки один раз, то такий алгоритм називається лінійним.<br>4. Серед команд алгоритму може бути команда присвоювання. її загальний вигляд такий:<br><ім'я змінної> := <число, ім'я змінної або арифметичний вираз> її призначення — запам'ятати певне значення або результат обчислення. Наприклад: х := 2; а := -4.6; у := х; t := 4 * 5 + 22/67 сума := сума + 1.<br>Нагадуємо, що:<br>Знак „:=” називається знаком присвоювання.<br>Ім'я змінної може містити літери латинського і українського алфавітів, цифри, але цифра не може бути першим символом імені.<br>Дія множення, на відміну від математики, позначається символом , а дія ділення — символом .<br>Лінійні алгоритми<br>Розглянемо задачу на складання лінійного алгоритму для обчислення значення виразу.<br>Задача 1. Скласти алгоритм для обчислення значення виразу а -b*с, де а,b,с — дійсні числа.<br>Складатимемо цей алгоритм для виконавця, який уміє виконувати арифметичні дії дійсними числами і запам'ятовувати результат. Запишемо алгоритм розв'язування "сї задачі в словесній формі:<br>1. Задати значення змінних а, b, с.<br>2. Обчислити значення виразу b*с і результат присвоїти (запам'ятати як значен¬ня) змінній х.<br>3. Обчислити значення виразу а - х і результат присвоїти змінній у.<br>4. Повідомити значення змінної у.<br>5. Закінчити виконання алгоритму.<br>Звертаємо вашу увагу: в командах 2 і 3 обчислюється значення виразу і результат обчислення присвоюється (запам'ятовується як значення) певній змінній. Тому для них зручно використовувати таку форму запису:<br>2.х:-b*с 3. у .— а - х<br>Тоді алгоритм виглядатиме наступним чином: 1. Задати значення змінних а, b, с.<br>2.х:=b*с З.у:=а-х<br>4. Повідомити значення змінної у.<br>5. Закінчити виконання алгоритму.<br>Блок-схема цього алгоритму виглядатиме так: | + | '''Алгоритми й основні алгоритмічні структури (повторення).'''<br><br>[http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%90%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D0%B8_%28%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%29 '''Алгоритми''']<br>''1. Що таке алгоритм? Для кого складаються [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%90%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D0%B8_%28%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%29 алгоритми]?<br>2. Пригадайте системи команд виконавців Черепашка і Восьминіжка<br>3. Наведіть приклади алгоритмів з оточуючого життя, з навчальних предметів.<br>'' |
| | | |
- | [[Image:A81.jpg]]<br>Виконаємо алгоритм для таких значень змінних: 1.а-3;b-4;с- -2. 2.a = -5,1; b= 14;с = 0,2. З.а = -15;b=4,2;с = 0. | + | У попередніх класах ми з вами навчилися складати алгоритми для виконавців Кенгуру, Навантажувач, Черепашка, Восьминіжка.<br>Давайте пригадаємо основні означення і правила, якими ви користувалися при складанні [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%90%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D0%B8_%28%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%29 алгоритмів].<br>1. [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%90%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D0%B8_%28%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%29 Алгоритм] — це послідовність команд, що визначає, які дії і в якому порядку потрібно виконати, щоб досягти поставленої мети.<br>2. Алгоритми призначені для виконавців і можуть містити лише ті команди, які ці виконавці можуть виконати.<br>3. Якщо кожна команда алгоритму завжди виконується, причому тільки один раз, то такий алгоритм називається лінійним.<br>4. Серед команд алгоритму може бути команда присвоювання. її загальний вигляд такий:<br><ім'я змінної> := <число, ім'я змінної або арифметичний вираз> її призначення — запам'ятати певне значення або результат обчислення. Наприклад: х := 2; а := -4.6; у := х; t := 4 * 5 + 22/67 сума := сума + 1.<br>Нагадуємо, що:<br>Знак „:=” називається знаком присвоювання.<br>Ім'я змінної може містити літери латинського і українського алфавітів, цифри, але цифра не може бути першим символом імені.<br>Дія множення, на відміну від математики, позначається символом , а дія ділення — символом . |
| | | |
- | [[Image:A82..jpg]]<br>Алгоритми з розгалуженням<br>Ви знаєте, що алгоритм може містити команду, в якій перевіряється умова і, залеж¬но від результату перевірки цієї умови ( Так або Ні ), виконуються різні послідовності команд. Така команда називається командою розгалуження. Команда розгалуження має повну форму:<br>Якщо <умова><br><Послідовність команд 1 > Інакше<br><Послідовність команд 2> Все<br>і неповну форму:<br>Якщо <умова><br><Послідовність команд> Все<br>Алгоритм, який містить команду розгалуження, називається алгоритмом з розгалуженням.<br>Задача 2. Скласти алгоритм для обчислення значення виразу (а - d) : (с - d), де а, b,с,d— дійсні числа.<br>Ця задача відрізняється від попередньої тим, що вираз містить дію ділення. А дія ді¬лення в математиці особлива — її не завжди можна виконати. У даній задачі значення виразу не можна обчислити, якщо значення виразу с - й дорівнюватиме нулю. Під час складання алгоритму розв'язання задачі треба врахувати і цей випадок.<br>Складатимемо цей алгоритм для виконавця, який уміє виконувати арифметичні дії над дійсними числами, порівнювати дійсні числа і запам'ятовувати результат.<br>Запишемо алгоритм розв'язування цієї задачі:<br>1. Задати значення змінних а, b, с, d.<br>2. х := с - d.<br>3. Якщо х = 0, то повідомити «Вираз значення не має: ділення на нуль» і викона¬ти команду 7, якщо ні — виконати команду 4.<br>4. у := а - b.<br>5. z := у/х.<br>6. Повідомити значення змінної z.<br>7. Закінчити виконання алгоритму. Наведемо блок-схему цього алгоритму.
| + | '''Лінійні алгоритми'''<br>Розглянемо задачу на складання лінійного алгоритму для обчислення значення виразу.<br> |
| | | |
- | [[Image:A83.jpg]]<br>Виконаємо алгоритм для різних значень змінних а, b, с, d.<br>1. а=5;b = 6;с = -3;d = 5.<br>2. а = 2,5; Ь = -4,2; с = 12,15; d = 7,15.<br>3. а = 12,3 b = -1;
| + | '''Задача 1. Скласти алгоритм для обчислення значення виразу а - b*с, де а,b,с — дійсні числа.'''<br>Складатимемо цей алгоритм для виконавця, який уміє виконувати арифметичні дії дійсними числами і запам'ятовувати результат. Запишемо алгоритм розв'язування "сї задачі в словесній формі:<br>1. Задати значення змінних а, b, с.<br>2. Обчислити значення виразу b*с і результат присвоїти (запам'ятати як значен¬ня) змінній х.<br>3. Обчислити значення виразу а - х і результат присвоїти змінній у.<br>4. Повідомити значення змінної у.<br>5. Закінчити виконання алгоритму.<br>Звертаємо вашу увагу: в командах 2 і 3 обчислюється значення виразу і результат обчислення присвоюється (запам'ятовується як значення) певній змінній. Тому для них зручно використовувати таку форму запису:<br>2.х:-b*с 3. у .— а - х<br>Тоді алгоритм виглядатиме наступним чином: 1. Задати значення змінних а, b, с.<br>2.х:=b*с З.у:=а-х<br>4. Повідомити значення змінної у.<br>5. Закінчити виконання алгоритму.<br>Блок-схема цього алгоритму виглядатиме так: |
| | | |
- | [[Image:A84.jpg]] | + | [[Image:A81.jpg|Блок-схема цього алгоритму виглядатиме так]]<br> |
| | | |
- | <sub></sub> | + | Виконаємо алгоритм для таких значень змінних: 1.а-3;b-4;с- -2. 2.a = -5,1; b= 14;с = 0,2. З.а = -15;b=4,2;с = 0. |
| + | |
| + | [[Image:A82..jpg|640x320px|Виконаємо алгоритм для таких значень змінних]]<br> |
| + | |
| + | '''Алгоритми з розгалуженням'''<br>Ви знаєте, що алгоритм може містити команду, в якій перевіряється умова і, залеж¬но від результату перевірки цієї умови ( Так або Ні ), виконуються різні послідовності команд. Така команда називається командою розгалуження. Команда розгалуження має повну форму:<br>Якщо <умова><br><Послідовність команд 1 > Інакше<br><Послідовність команд 2> Все<br>і неповну форму:<br>Якщо <умова><br><Послідовність команд> Все<br>Алгоритм, який містить команду розгалуження, називається алгоритмом з розгалуженням.<br>Задача 2. Скласти алгоритм для обчислення значення виразу (а - d) : (с - d), де а, b,с,d— дійсні числа.<br>Ця задача відрізняється від попередньої тим, що вираз містить дію ділення. А дія ді¬лення в математиці особлива — її не завжди можна виконати. У даній задачі значення виразу не можна обчислити, якщо значення виразу с - й дорівнюватиме нулю. Під час складання алгоритму розв'язання задачі треба врахувати і цей випадок.<br>Складатимемо цей алгоритм для виконавця, який уміє виконувати арифметичні дії над дійсними числами, порівнювати дійсні числа і запам'ятовувати результат.<br>Запишемо алгоритм розв'язування цієї задачі:<br>1. Задати значення змінних а, b, с, d.<br>2. х := с - d.<br>3. Якщо х = 0, то повідомити «Вираз значення не має: ділення на нуль» і викона¬ти команду 7, якщо ні — виконати команду 4.<br>4. у := а - b.<br>5. z := у/х.<br>6. Повідомити значення змінної z.<br>7. Закінчити виконання алгоритму. Наведемо блок-схему цього алгоритму. |
| + | |
| + | [[Image:A83.jpg|640x320px|Наведемо блок-схему цього алгоритму.]]<br> |
| + | |
| + | Виконаємо алгоритм для різних значень змінних а, b, с, d.<br>1. а=5;b = 6;с = -3;d = 5.<br>2. а = 2,5; Ь = -4,2; с = 12,15; d = 7,15.<br>3. а = 12,3 b = -1; |
| + | |
| + | [[Image:A84.jpg|640x410px|Виконаємо алгоритм для різних значень змінних а, b, с, d.]] |
| + | |
| + | <sub></sub> |
| | | |
| ''Ломаковська Г.В., Проценко Г.О., Ривкінд Й.Я. [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%86%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0_8_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81 Інформатика 8 клас]<br>'' | | ''Ломаковська Г.В., Проценко Г.О., Ривкінд Й.Я. [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%86%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0_8_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81 Інформатика 8 клас]<br>'' |
Строка 19: |
Строка 31: |
| ''Вислано читачаму з інтернет-сайту'' | | ''Вислано читачаму з інтернет-сайту'' |
| | | |
- | | + | <br> <sub>Завдання та відповіді з інформатики по класам [[Інформатика|онлайн]], планування уроків з інформатики 8 класу [[Інформатика 8 клас|скачати]], домашнє [[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|завдання та робота]]</sub> |
- | <sub>Завдання та відповіді з інформатики по класам [[Інформатика|онлайн]], планування уроків з інформатики 8 класу [[Інформатика 8 клас|скачати]], домашнє [[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|завдання та робота]]</sub> | + | |
| | | |
| '''<u>Зміст уроку</u>''' | | '''<u>Зміст уроку</u>''' |
Строка 26: |
Строка 37: |
| [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F:%D0%90%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D0%B8_%D0%B9_%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D1%96_%D0%B0%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96_%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8._%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83 презентація уроку] | | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F:%D0%90%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D0%B8_%D0%B9_%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D1%96_%D0%B0%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96_%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8._%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83 презентація уроку] |
| [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] акселеративні методи та інтерактивні технології | | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] акселеративні методи та інтерактивні технології |
- | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] закриті вправи (тільки для використання вчителями) | + | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] [http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F:%D0%90%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D0%B8_%D0%B9_%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D1%96_%D0%B0%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96_%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8_%28%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%29._%D0%97%D0%B0%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D1%96_%D0%B2%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8_%28%D1%82%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%B8_%D0%B4%D0%BB%D1%8F_%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%BC%D0%B8%29 закриті вправи (тільки для використання вчителями)] |
| [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] оцінювання | | [[Image:1236084776 kr.jpg|10x10px|1236084776 kr.jpg]] оцінювання |
| | | |
Текущая версия на 21:29, 24 декабря 2012
Гіпермаркет Знань>>Інформатика>>Інформатика 8 клас>> Інформатика: Алгоритми й основні алгоритмічні структури (повторення).
Алгоритми й основні алгоритмічні структури (повторення).
Алгоритми 1. Що таке алгоритм? Для кого складаються алгоритми? 2. Пригадайте системи команд виконавців Черепашка і Восьминіжка 3. Наведіть приклади алгоритмів з оточуючого життя, з навчальних предметів.
У попередніх класах ми з вами навчилися складати алгоритми для виконавців Кенгуру, Навантажувач, Черепашка, Восьминіжка. Давайте пригадаємо основні означення і правила, якими ви користувалися при складанні алгоритмів. 1. Алгоритм — це послідовність команд, що визначає, які дії і в якому порядку потрібно виконати, щоб досягти поставленої мети. 2. Алгоритми призначені для виконавців і можуть містити лише ті команди, які ці виконавці можуть виконати. 3. Якщо кожна команда алгоритму завжди виконується, причому тільки один раз, то такий алгоритм називається лінійним. 4. Серед команд алгоритму може бути команда присвоювання. її загальний вигляд такий: <ім'я змінної> := <число, ім'я змінної або арифметичний вираз> її призначення — запам'ятати певне значення або результат обчислення. Наприклад: х := 2; а := -4.6; у := х; t := 4 * 5 + 22/67 сума := сума + 1. Нагадуємо, що: Знак „:=” називається знаком присвоювання. Ім'я змінної може містити літери латинського і українського алфавітів, цифри, але цифра не може бути першим символом імені. Дія множення, на відміну від математики, позначається символом , а дія ділення — символом .
Лінійні алгоритми Розглянемо задачу на складання лінійного алгоритму для обчислення значення виразу.
Задача 1. Скласти алгоритм для обчислення значення виразу а - b*с, де а,b,с — дійсні числа. Складатимемо цей алгоритм для виконавця, який уміє виконувати арифметичні дії дійсними числами і запам'ятовувати результат. Запишемо алгоритм розв'язування "сї задачі в словесній формі: 1. Задати значення змінних а, b, с. 2. Обчислити значення виразу b*с і результат присвоїти (запам'ятати як значен¬ня) змінній х. 3. Обчислити значення виразу а - х і результат присвоїти змінній у. 4. Повідомити значення змінної у. 5. Закінчити виконання алгоритму. Звертаємо вашу увагу: в командах 2 і 3 обчислюється значення виразу і результат обчислення присвоюється (запам'ятовується як значення) певній змінній. Тому для них зручно використовувати таку форму запису: 2.х:-b*с 3. у .— а - х Тоді алгоритм виглядатиме наступним чином: 1. Задати значення змінних а, b, с. 2.х:=b*с З.у:=а-х 4. Повідомити значення змінної у. 5. Закінчити виконання алгоритму. Блок-схема цього алгоритму виглядатиме так:
Виконаємо алгоритм для таких значень змінних: 1.а-3;b-4;с- -2. 2.a = -5,1; b= 14;с = 0,2. З.а = -15;b=4,2;с = 0.
Алгоритми з розгалуженням Ви знаєте, що алгоритм може містити команду, в якій перевіряється умова і, залеж¬но від результату перевірки цієї умови ( Так або Ні ), виконуються різні послідовності команд. Така команда називається командою розгалуження. Команда розгалуження має повну форму: Якщо <умова> <Послідовність команд 1 > Інакше <Послідовність команд 2> Все і неповну форму: Якщо <умова> <Послідовність команд> Все Алгоритм, який містить команду розгалуження, називається алгоритмом з розгалуженням. Задача 2. Скласти алгоритм для обчислення значення виразу (а - d) : (с - d), де а, b,с,d— дійсні числа. Ця задача відрізняється від попередньої тим, що вираз містить дію ділення. А дія ді¬лення в математиці особлива — її не завжди можна виконати. У даній задачі значення виразу не можна обчислити, якщо значення виразу с - й дорівнюватиме нулю. Під час складання алгоритму розв'язання задачі треба врахувати і цей випадок. Складатимемо цей алгоритм для виконавця, який уміє виконувати арифметичні дії над дійсними числами, порівнювати дійсні числа і запам'ятовувати результат. Запишемо алгоритм розв'язування цієї задачі: 1. Задати значення змінних а, b, с, d. 2. х := с - d. 3. Якщо х = 0, то повідомити «Вираз значення не має: ділення на нуль» і викона¬ти команду 7, якщо ні — виконати команду 4. 4. у := а - b. 5. z := у/х. 6. Повідомити значення змінної z. 7. Закінчити виконання алгоритму. Наведемо блок-схему цього алгоритму.
Виконаємо алгоритм для різних значень змінних а, b, с, d. 1. а=5;b = 6;с = -3;d = 5. 2. а = 2,5; Ь = -4,2; с = 12,15; d = 7,15. 3. а = 12,3 b = -1;
Ломаковська Г.В., Проценко Г.О., Ривкінд Й.Я. Інформатика 8 клас
Вислано читачаму з інтернет-сайту
Завдання та відповіді з інформатики по класам онлайн, планування уроків з інформатики 8 класу скачати, домашнє завдання та робота
Зміст уроку
конспект уроку і опорний каркас
презентація уроку
акселеративні методи та інтерактивні технології
закриті вправи (тільки для використання вчителями)
оцінювання
Практика
задачі та вправи,самоперевірка
практикуми, лабораторні, кейси
рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
домашнє завдання
Ілюстрації
ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
реферати
фішки для допитливих
шпаргалки
гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати
Доповнення
зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
підручники основні і допоміжні
тематичні свята, девізи
статті
національні особливості
словник термінів
інше
Тільки для вчителів
ідеальні уроки
календарний план на рік
методичні рекомендації
програми
обговорення
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
|