|
|
Строка 3: |
Строка 3: |
| <br> <metakeywords>Українська мова, клас, урок, на тему, 9 клас, Контрольний твір у публіцистичному стилі на суспільну тему.</metakeywords>КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА СУСПІЛЬНУ ТЕМУ | | <br> <metakeywords>Українська мова, клас, урок, на тему, 9 клас, Контрольний твір у публіцистичному стилі на суспільну тему.</metakeywords>КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА СУСПІЛЬНУ ТЕМУ |
| | | |
- | <u></u> | + | <u></u> |
| | | |
- | <u>§ 43. Письмовий твір у публіцистичному стилі на суспільну тему</u> | + | <u>§ 43. Письмовий твір у публіцистичному стилі на суспільну тему</u> |
| | | |
- | <u>''Пригадаймо''</u> | + | <u>''Пригадаймо''</u> |
| | | |
- | 1. Пригадайте з уроків історії, правознавства, що таке суспільство.<br>2. Чим вимірюється матеріальний і духовний розвиток суспільства?<br>3. З чого складається духовна культура суспільства? | + | 1. Пригадайте з уроків історії, правознавства, що таке суспільство.<br>2. Чим вимірюється матеріальний і духовний розвиток суспільства?<br>3. З чого складається духовна культура суспільства? |
| | | |
- | 397. | + | 397. |
| | | |
- | I. Спишіть уривки з «Енеїди» І. Котляревського. Які з них можна вважати афористичними? Відповідь обґрунтуйте. | + | I. Спишіть уривки з «Енеїди» І. Котляревського. Які з них можна вважати афористичними? Відповідь обґрунтуйте. |
| | | |
- | ***<br>''Не будеш тут ходить на парі,<br>А зараз підеш чотирма; <br>Пропали, як сірко в базарі!<br>Готовте шиї до ярма! <br>По нашому хахлацьку строю <br>Не будеш цапом, ні козою, <br>А вже запевне що волом:<br>І будеш в плузі похожати,<br>До броваря дрова таскати,<br>А може, підеш бовкуном.'' | + | ***<br>''Не будеш тут ходить на парі,<br>А зараз підеш чотирма; <br>Пропали, як сірко в базарі!<br>Готовте шиї до ярма! <br>По нашому хахлацьку строю <br>Не будеш цапом, ні козою, <br>А вже запевне що волом:<br>І будеш в плузі похожати,<br>До броваря дрова таскати,<br>А може, підеш бовкуном.'' |
| | | |
- | ***<br>''...Нехай Еней сідла рутульця, <br>Нехай спиха Латина з стульця,<br>Нехай поселить тут свій рід. <br>Но тілько щоб латинське плем'я<br>Удержало на вічне врем'я <br>Імення, мову, віру, вид.'' | + | ***<br>''...Нехай Еней сідла рутульця, <br>Нехай спиха Латина з стульця,<br>Нехай поселить тут свій рід. <br>Но тілько щоб латинське плем'я<br>Удержало на вічне врем'я <br>Імення, мову, віру, вид.'' |
| | | |
- | ***<br>''Де общеє добро в упадку, <br>Забудь отця, забудь і матку,<br>Лети повинность ісправлять.'' | + | ***<br>''Де общеє добро в упадку, <br>Забудь отця, забудь і матку,<br>Лети повинность ісправлять.'' |
| | | |
- | ***<br>''Ні холодно було, ні душно,<br>А саме так, як в сіряках, <br>І весело, і так не скучно, <br>На великодних як святках; <br>Коли кому що захотілось, <br>То тут як з неба і вродилось...'' | + | ***<br>''Ні холодно було, ні душно,<br>А саме так, як в сіряках, <br>І весело, і так не скучно, <br>На великодних як святках; <br>Коли кому що захотілось, <br>То тут як з неба і вродилось...'' |
| | | |
- | ІІ. Яких суспільних тем торкається автор у поданих висловлюваннях? | + | ІІ. Яких суспільних тем торкається автор у поданих висловлюваннях? |
| | | |
- | <u>''Запам'ятаймо''</u> | + | <u>''Запам'ятаймо''</u> |
| | | |
- | Твір у публіцистичному стилі на суспільну тему належить до творів-роздумів. Талановито написані публіцистичні твори на важливу суспільну тему викликають широкий громадський резонанс, а часто й дискусії. | + | Твір у публіцистичному стилі на суспільну тему належить до творів-роздумів. Талановито написані публіцистичні твори на важливу суспільну тему викликають широкий громадський резонанс, а часто й дискусії. |
| | | |
- | 398. | + | 398. |
| | | |
- | І. Прочитайте окремі строфи з третьої частини «Енеїди» І. Котляревського. Які вади суспільства висміює письменник? | + | І. Прочитайте окремі строфи з третьої частини «Енеїди» І. Котляревського. Які вади суспільства висміює письменник? |
| | | |
- | ''1. Всім старшинам тут без розбору,<br>Панам, підпанкам і слугам<br>Давали в пеклі добру хльору, <br>Всім по заслузі, як котам.<br>Тут всякиї були цехмистри, <br>І ратмани, і бургомистри,<br>Судді, підсудки, писарі,<br>Які по правді не судили <br>Та тілько грошики лупили<br>І одбирали хабарі.''<br>''<br>2. Сутяга толковав укази,<br>І що то значить наш Статут; <br>Розказовав свої прокази, <br>На світі що робив сей плут.<br>Мудрець же физику провадив,<br>І толковав якихсь монадів,<br>І думав, відкіль взявся світ? <br>А мартопляс кричав, сміявся, <br>Розказовав і дивовався, <br>Як добре знав жінок дурить.''<br><br>''3. Батьки, які синів не вчили,<br>А гладили по головах,<br>І тілько знай що їх хвалили,<br>Кипіли в нефті в казанах;<br>Що через їх синки в ледащо <br>Пустилися, пішли в нінащо, <br>А послі чубили батьків, <br>І всею силою бажали, <br>Батьки щоб швидче умирали,<br>Щоб їм принятись до замків.''<br><br>''4. Моти, картьожники, п'янюги<br>І весь проворний чесний род;<br>Лакеї, конюхи і слуги,<br>Всі кухарі і скороход,<br>Побравшись за руки, ходили <br>І все о плутнях говорили, <br>Які робили, як жили, <br>Як паней і панів дурили, <br>Як по шиньках вночі ходили<br>І як з кишень платки тягли.'' | + | ''1. Всім старшинам тут без розбору,<br>Панам, підпанкам і слугам<br>Давали в пеклі добру хльору, <br>Всім по заслузі, як котам.<br>Тут всякиї були цехмистри, <br>І ратмани, і бургомистри,<br>Судді, підсудки, писарі,<br>Які по правді не судили <br>Та тілько грошики лупили<br>І одбирали хабарі.''<br>''<br>2. Сутяга толковав укази,<br>І що то значить наш Статут; <br>Розказовав свої прокази, <br>На світі що робив сей плут.<br>Мудрець же физику провадив,<br>І толковав якихсь монадів,<br>І думав, відкіль взявся світ? <br>А мартопляс кричав, сміявся, <br>Розказовав і дивовався, <br>Як добре знав жінок дурить.''<br><br>''3. Батьки, які синів не вчили,<br>А гладили по головах,<br>І тілько знай що їх хвалили,<br>Кипіли в нефті в казанах;<br>Що через їх синки в ледащо <br>Пустилися, пішли в нінащо, <br>А послі чубили батьків, <br>І всею силою бажали, <br>Батьки щоб швидче умирали,<br>Щоб їм принятись до замків.''<br><br>''4. Моти, картьожники, п'янюги<br>І весь проворний чесний род;<br>Лакеї, конюхи і слуги,<br>Всі кухарі і скороход,<br>Побравшись за руки, ходили <br>І все о плутнях говорили, <br>Які робили, як жили, <br>Як паней і панів дурили, <br>Як по шиньках вночі ходили<br>І як з кишень платки тягли.'' |
| | | |
- | ІІ. Яку лексику використав автор для сатиричного змалювання пекла? | + | ІІ. Яку лексику використав автор для сатиричного змалювання пекла? |
| | | |
- | ІІІ. Запишіть сучасні відповідники застарілих висловів, ужитих у поданих текстах. | + | ІІІ. Запишіть сучасні відповідники застарілих висловів, ужитих у поданих текстах. |
| | | |
- | 399. | + | 399. |
| | | |
- | І. Пригадайте, які теми суспільного життя порушив І. Котляревський у поемі «Енеїда». | + | І. Пригадайте, які теми суспільного життя порушив І. Котляревський у поемі «Енеїда». |
| | | |
- | ІІ. Напишіть твір на суспільну тему. Виберіть епіграф до твору, використавши цитату з «Енеїди» І. Котляревського. Наголосіть на вічних темах класичної української поеми. | + | ІІ. Напишіть твір на суспільну тему. Виберіть епіграф до твору, використавши цитату з «Енеїди» І. Котляревського. Наголосіть на вічних темах класичної української поеми. |
| | | |
- | 400. | + | 400. |
| | | |
- | І. Прочитайте текст. У чому ви згодні з роздумами журналіста, а в чому — ні? Запишіть свої міркування про сучасні телепрограми, які обираєте для перегляду. | + | І. Прочитайте текст. У чому ви згодні з роздумами журналіста, а в чому — ні? Запишіть свої міркування про сучасні телепрограми, які обираєте для перегляду. |
| | | |
- | ''Телебачення та свобода вибору'' | + | ''Телебачення та свобода вибору'' |
| | | |
- | Сучасне телебачення має в руках могутню силу. Згадую репортажі про повінь, яка нещодавно прокотилась Європою. Мене вразив не розгул стихії та не масштаби руйнувань, а поведінка людей. Частина рятувалась, інша частина їх рятувала (інколи виявляючи справжній героїзм), а третя — щодня відвідувала місце біди як атракціон. Чехи, які юрмилися в Празі біля Карлового мосту, щоб не проґавити моменту, коли цей шедевр архітектури змиє хвиля; німці, які з не меншим захопленням спостерігали за тим, як повінь руйнує тільки-но відновлений дрезденський Цвінгер, де, між іншим, зберігається «Мадонна» Рафаеля; росіяни, які рвалися відпочивати на узбережжя, де ще не були прибрані тіла загиблих; українці, які мародерствували на зруйнованих водною стихією чернівецьких базарах... Різні країни, різна ментальність, а результат, як бачите, той самий. Він ще красномовніший через те, що цей своєрідний тест Творець запропонував людям майже одночасно. Телебачення ж його просто зафіксувало.<br>Проте результати опитувань, які час від часу проводять у різних країнах, свідчать, що в занепаді культури та духовності все одно звинувачують пресу. Останнє з відомих мені опитувань провели не так давно в сусідній Росії. 60 % респондентів твердо переконані, що духовність і культура в їхній країні в повному занепаді. Винне насамперед телебачення, яке змагається в показі «чорнухи» та поганого іноземного кіно, а свого рідного не показує і не знімає. Думаю, що таке опитування в Україні дасть не менш виразні результати, а оцінки стану вітчизняної культури будуть ще різкішими. | + | Сучасне телебачення має в руках могутню силу. Згадую репортажі про повінь, яка нещодавно прокотилась Європою. Мене вразив не розгул стихії та не масштаби руйнувань, а поведінка людей. Частина рятувалась, інша частина їх рятувала (інколи виявляючи справжній героїзм), а третя — щодня відвідувала місце біди як атракціон. Чехи, які юрмилися в Празі біля Карлового мосту, щоб не проґавити моменту, коли цей шедевр архітектури змиє хвиля; німці, які з не меншим захопленням спостерігали за тим, як повінь руйнує тільки-но відновлений дрезденський Цвінгер, де, між іншим, зберігається «Мадонна» Рафаеля; росіяни, які рвалися відпочивати на узбережжя, де ще не були прибрані тіла загиблих; українці, які мародерствували на зруйнованих водною стихією чернівецьких базарах... Різні країни, різна ментальність, а результат, як бачите, той самий. Він ще красномовніший через те, що цей своєрідний тест Творець запропонував людям майже одночасно. Телебачення ж його просто зафіксувало. |
| | | |
- | На мій погляд, такі опитування засвідчують не лише стан духовності та культури та визначають їх «гробарів». Вони свідчать і про те, що ми все ще чекаємо, що хтось за нас обере «розумне, добре, вічне», розсіє його, а нам залишиться тільки спожити готовий продукт. А як же свобода вибору, яка, безумовно, є досягненням нашої молодої та недосконалої демократії? Ми нарешті отримали доступ до таких явищ культури, про які й мріяти не могли в часи тоталітарного минулого. Тобто вибір — година з Хемінгуеєм чи вечір з Хічкоком — це наш вибір. Ми отримали можливість самим визначати якість культурного продукту, який би хотіли мати. До того ж вибір є де реалізувати: достатньо бібліотек (хоча вони й животіють, а не живуть), збільшилася кількість театрів, музеїв, художніх галерей.
| + | Проте результати опитувань, які час від часу проводять у різних країнах, свідчать, що в занепаді культури та духовності все одно звинувачують пресу. Останнє з відомих мені опитувань провели не так давно в сусідній Росії. 60 % респондентів твердо переконані, що духовність і культура в їхній країні в повному занепаді. Винне насамперед телебачення, яке змагається в показі «чорнухи» та поганого іноземного кіно, а свого рідного не показує і не знімає. Думаю, що таке опитування в Україні дасть не менш виразні результати, а оцінки стану вітчизняної культури будуть ще різкішими. |
| | | |
- | Розумним і високоосвіченим людям, які виховані на високому Мистецтві, психологічно важко змиритися із засиллям непотребу.
| + | На мій погляд, такі опитування засвідчують не лише стан духовності та культури та визначають їх «гробарів». Вони свідчать і про те, що ми все ще чекаємо, що хтось за нас обере «розумне, добре, вічне», розсіє його, а нам залишиться тільки спожити готовий продукт. А як же свобода вибору, яка, безумовно, є досягненням нашої молодої та недосконалої демократії? Ми нарешті отримали доступ до таких явищ культури, про які й мріяти не могли в часи тоталітарного минулого. Тобто вибір — година з Хемінгуеєм чи вечір з Хічкоком — це наш вибір. Ми отримали можливість самим визначати якість культурного продукту, який би хотіли мати. До того ж вибір є де реалізувати: достатньо бібліотек (хоча вони й животіють, а не живуть), збільшилася кількість театрів, музеїв, художніх галерей. |
| | | |
- | Але його буде ще більше, бо маскультура дуже швидко переорієнтувалася на потреби сіренької маси. А втім, — нікому і ніщо не заважає вимкнути телевізор під час показу фальшиво-плаксивого серіалу і взяти в руки гарну книжку. Категорії занепаду чи, навпаки, розквіту культури та духовності — то категорії відносні, залежні від суб'єктивного смаку (За В. Демченком).
| + | Розумним і високоосвіченим людям, які виховані на високому Мистецтві, психологічно важко змиритися із засиллям непотребу. |
| | | |
- | ІІ. Попрацюйте в групах. Проведіть дискусію про ваш погляд на розвиток сучасного телебачення за участю опонентів.
| + | Але його буде ще більше, бо маскультура дуже швидко переорієнтувалася на потреби сіренької маси. А втім, — нікому і ніщо не заважає вимкнути телевізор під час показу фальшиво-плаксивого серіалу і взяти в руки гарну книжку. Категорії занепаду чи, навпаки, розквіту культури та духовності — то категорії відносні, залежні від суб'єктивного смаку (За В. Демченком). |
| | | |
- | ІІІ. За результатами проведеної дискусії напишіть твір на обговорювану тему.
| + | ІІ. Попрацюйте в групах. Проведіть дискусію про ваш погляд на розвиток сучасного телебачення за участю опонентів. |
| | | |
- | 400.
| + | ІІІ. За результатами проведеної дискусії напишіть твір на обговорювану тему. |
| | | |
- | Прочитайте текст. Запишіть, хто такий Сократ і чим він уславився.
| + | 400. |
| | | |
- | Майже аксіомою стало переконання, надзвичайно характерне чи не для всіх часів і народів: ще Сократ стверджував, що культура гине, а сучасна йому молодь гірша, аніж молодь попередніх поколінь. | + | Прочитайте текст. Запишіть, хто такий Сократ і чим він уславився. |
| + | |
| + | Майже аксіомою стало переконання, надзвичайно характерне чи не для всіх часів і народів: ще Сократ стверджував, що культура гине, а сучасна йому молодь гірша, аніж молодь попередніх поколінь. |
| | | |
| Стародавні афіняни, як відомо, не лише погоджувалися з цими поглядами, а й знайшли причину цих негараздів у філософії самого Сократа, засудивши його до страти.<br><br> | | Стародавні афіняни, як відомо, не лише погоджувалися з цими поглядами, а й знайшли причину цих негараздів у філософії самого Сократа, засудивши його до страти.<br><br> |
Строка 73: |
Строка 75: |
| ''С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, Українська мова, 9 клас<br>Вислано читачами з інтернет-сайтів ''<br> | | ''С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, Українська мова, 9 клас<br>Вислано читачами з інтернет-сайтів ''<br> |
| | | |
- | <br> <sub>Скачати календарно-тематичне планування з української мови, відповіді на тести, завдання та відповіді школяру, книги та підручники, курси учителю з української мови для 9 класу</sub> | + | <br> <sub>[[Гіпермаркет_Знань_-_перший_в_світі!|Скачати]] календарно-тематичне планування [[Українська_мова|з української мови]], відповіді на тести, завдання та відповіді школяру, книги та підручники, курси учителю [[Українська_мова_9_клас|з української мови для 9 класу]]</sub> |
| | | |
| <br> | | <br> |
Версия 20:54, 4 мая 2010
Гіпермаркет Знань>>Українська мова>>Українська мова 9 клас>> Українська мова: Контрольний твір у публіцистичному стилі на суспільну тему
КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА СУСПІЛЬНУ ТЕМУ
§ 43. Письмовий твір у публіцистичному стилі на суспільну тему
Пригадаймо
1. Пригадайте з уроків історії, правознавства, що таке суспільство. 2. Чим вимірюється матеріальний і духовний розвиток суспільства? 3. З чого складається духовна культура суспільства?
397.
I. Спишіть уривки з «Енеїди» І. Котляревського. Які з них можна вважати афористичними? Відповідь обґрунтуйте.
*** Не будеш тут ходить на парі, А зараз підеш чотирма; Пропали, як сірко в базарі! Готовте шиї до ярма! По нашому хахлацьку строю Не будеш цапом, ні козою, А вже запевне що волом: І будеш в плузі похожати, До броваря дрова таскати, А може, підеш бовкуном.
*** ...Нехай Еней сідла рутульця, Нехай спиха Латина з стульця, Нехай поселить тут свій рід. Но тілько щоб латинське плем'я Удержало на вічне врем'я Імення, мову, віру, вид.
*** Де общеє добро в упадку, Забудь отця, забудь і матку, Лети повинность ісправлять.
*** Ні холодно було, ні душно, А саме так, як в сіряках, І весело, і так не скучно, На великодних як святках; Коли кому що захотілось, То тут як з неба і вродилось...
ІІ. Яких суспільних тем торкається автор у поданих висловлюваннях?
Запам'ятаймо
Твір у публіцистичному стилі на суспільну тему належить до творів-роздумів. Талановито написані публіцистичні твори на важливу суспільну тему викликають широкий громадський резонанс, а часто й дискусії.
398.
І. Прочитайте окремі строфи з третьої частини «Енеїди» І. Котляревського. Які вади суспільства висміює письменник?
1. Всім старшинам тут без розбору, Панам, підпанкам і слугам Давали в пеклі добру хльору, Всім по заслузі, як котам. Тут всякиї були цехмистри, І ратмани, і бургомистри, Судді, підсудки, писарі, Які по правді не судили Та тілько грошики лупили І одбирали хабарі.
2. Сутяга толковав укази, І що то значить наш Статут; Розказовав свої прокази, На світі що робив сей плут. Мудрець же физику провадив, І толковав якихсь монадів, І думав, відкіль взявся світ? А мартопляс кричав, сміявся, Розказовав і дивовався, Як добре знав жінок дурить.
3. Батьки, які синів не вчили, А гладили по головах, І тілько знай що їх хвалили, Кипіли в нефті в казанах; Що через їх синки в ледащо Пустилися, пішли в нінащо, А послі чубили батьків, І всею силою бажали, Батьки щоб швидче умирали, Щоб їм принятись до замків.
4. Моти, картьожники, п'янюги І весь проворний чесний род; Лакеї, конюхи і слуги, Всі кухарі і скороход, Побравшись за руки, ходили І все о плутнях говорили, Які робили, як жили, Як паней і панів дурили, Як по шиньках вночі ходили І як з кишень платки тягли.
ІІ. Яку лексику використав автор для сатиричного змалювання пекла?
ІІІ. Запишіть сучасні відповідники застарілих висловів, ужитих у поданих текстах.
399.
І. Пригадайте, які теми суспільного життя порушив І. Котляревський у поемі «Енеїда».
ІІ. Напишіть твір на суспільну тему. Виберіть епіграф до твору, використавши цитату з «Енеїди» І. Котляревського. Наголосіть на вічних темах класичної української поеми.
400.
І. Прочитайте текст. У чому ви згодні з роздумами журналіста, а в чому — ні? Запишіть свої міркування про сучасні телепрограми, які обираєте для перегляду.
Телебачення та свобода вибору
Сучасне телебачення має в руках могутню силу. Згадую репортажі про повінь, яка нещодавно прокотилась Європою. Мене вразив не розгул стихії та не масштаби руйнувань, а поведінка людей. Частина рятувалась, інша частина їх рятувала (інколи виявляючи справжній героїзм), а третя — щодня відвідувала місце біди як атракціон. Чехи, які юрмилися в Празі біля Карлового мосту, щоб не проґавити моменту, коли цей шедевр архітектури змиє хвиля; німці, які з не меншим захопленням спостерігали за тим, як повінь руйнує тільки-но відновлений дрезденський Цвінгер, де, між іншим, зберігається «Мадонна» Рафаеля; росіяни, які рвалися відпочивати на узбережжя, де ще не були прибрані тіла загиблих; українці, які мародерствували на зруйнованих водною стихією чернівецьких базарах... Різні країни, різна ментальність, а результат, як бачите, той самий. Він ще красномовніший через те, що цей своєрідний тест Творець запропонував людям майже одночасно. Телебачення ж його просто зафіксувало.
Проте результати опитувань, які час від часу проводять у різних країнах, свідчать, що в занепаді культури та духовності все одно звинувачують пресу. Останнє з відомих мені опитувань провели не так давно в сусідній Росії. 60 % респондентів твердо переконані, що духовність і культура в їхній країні в повному занепаді. Винне насамперед телебачення, яке змагається в показі «чорнухи» та поганого іноземного кіно, а свого рідного не показує і не знімає. Думаю, що таке опитування в Україні дасть не менш виразні результати, а оцінки стану вітчизняної культури будуть ще різкішими.
На мій погляд, такі опитування засвідчують не лише стан духовності та культури та визначають їх «гробарів». Вони свідчать і про те, що ми все ще чекаємо, що хтось за нас обере «розумне, добре, вічне», розсіє його, а нам залишиться тільки спожити готовий продукт. А як же свобода вибору, яка, безумовно, є досягненням нашої молодої та недосконалої демократії? Ми нарешті отримали доступ до таких явищ культури, про які й мріяти не могли в часи тоталітарного минулого. Тобто вибір — година з Хемінгуеєм чи вечір з Хічкоком — це наш вибір. Ми отримали можливість самим визначати якість культурного продукту, який би хотіли мати. До того ж вибір є де реалізувати: достатньо бібліотек (хоча вони й животіють, а не живуть), збільшилася кількість театрів, музеїв, художніх галерей.
Розумним і високоосвіченим людям, які виховані на високому Мистецтві, психологічно важко змиритися із засиллям непотребу.
Але його буде ще більше, бо маскультура дуже швидко переорієнтувалася на потреби сіренької маси. А втім, — нікому і ніщо не заважає вимкнути телевізор під час показу фальшиво-плаксивого серіалу і взяти в руки гарну книжку. Категорії занепаду чи, навпаки, розквіту культури та духовності — то категорії відносні, залежні від суб'єктивного смаку (За В. Демченком).
ІІ. Попрацюйте в групах. Проведіть дискусію про ваш погляд на розвиток сучасного телебачення за участю опонентів.
ІІІ. За результатами проведеної дискусії напишіть твір на обговорювану тему.
400.
Прочитайте текст. Запишіть, хто такий Сократ і чим він уславився.
Майже аксіомою стало переконання, надзвичайно характерне чи не для всіх часів і народів: ще Сократ стверджував, що культура гине, а сучасна йому молодь гірша, аніж молодь попередніх поколінь.
Стародавні афіняни, як відомо, не лише погоджувалися з цими поглядами, а й знайшли причину цих негараздів у філософії самого Сократа, засудивши його до страти.
С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, Українська мова, 9 клас Вислано читачами з інтернет-сайтів
Скачати календарно-тематичне планування з української мови, відповіді на тести, завдання та відповіді школяру, книги та підручники, курси учителю з української мови для 9 класу
Зміст уроку
конспект уроку і опорний каркас
презентація уроку
акселеративні методи та інтерактивні технології
закриті вправи (тільки для використання вчителями)
оцінювання
Практика
задачі та вправи,самоперевірка
практикуми, лабораторні, кейси
рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
домашнє завдання
Ілюстрації
ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
реферати
фішки для допитливих
шпаргалки
гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати
Доповнення
зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
підручники основні і допоміжні
тематичні свята, девізи
статті
національні особливості
словник термінів
інше
Тільки для вчителів
ідеальні уроки
календарний план на рік
методичні рекомендації
програми
обговорення
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
|