KNOWLEDGE HYPERMARKET


Закріплення понять про теплі і холодні кольори. Повні уроки

Гіпермаркет Знань>>Малювання>>Малювання 1 клас. Повні уроки>>Закріплення понять про теплі і холодні кольори. Повні уроки   

Мета:

закріпити поняття про кольори. Виховувати вроджене індивідуальне сприйняття світу через засоби мистецтва. Збагачувати уяву, пам’ять , творче та логічне мислення. Розвивати увагу та спостережливість.

Тип уроку:

навчально виховний.

Повторення вивченого

Діти ви вже знаєте, що наше око реагує на три додаткові первинні кольори: червоний, зелений і синій. Людський мозок сприймає колір як поєднання цих трьох сигналів. Сприйняття кольору помітно змінюється залежно від зовнішніх умов.

мурчик

Один і той же колір сприймається по-різному при сонячному світлі і при світлі свічок. Проте, зір людини адаптується до джерела світла. Художник-педагог Петро Чистяков два століття тому казав своїм учням: «Уся мудрість — побачивши колір, визначити, з яких фарб він складається». Переглянемо відео:

Прекрасний пейзаж, чудова природа. Але ж як передати цю красу на папері?

Поміркуймо разом.

  • Якщо нам потрібно намалювати блакитне небо, то яку фарбу необхідно взяти?
  •  А якщо потрібно намалювати дерево влітку?

золота осінь

Розповідь учителя


Малюнок мало схожий на справжнє небо і справжнє дерево. А тепер розгляньмо репродукцію картини художника (репродукції за вибором учителя). Небо таке величезне, таке яскраве!

пейзаж

Але придивімося уважно. Художник використав безліч маленьких мазків — зеленкувато-блакитних, рожево-блакитних, синьо-фіолетових, а чистого блакитного кольору тут немає. Отже, щоб передати всю красу навколишнього світу, ми мусимо навчитися змішувати потрібні кольори.

А зараз казочка:

біла королева

Молодці, ви дуже старанні.

Фізкультхвилинка:

Кіт зібрався до роботи,

Та завадили турботи:

Потягнутися.

Треба висушить хвоста,

Накрутити вуса,

Розвести руки в сторони.

Почесати живота.

Цілий день такі турботи,

Показати на "хвіст ".

Що не встигнеш до роботи.

Погладити живіт.

Полічити пальці.

Розвести руками, покрутити головою.

Ви, напевно, чули вираз: «На колір і смак — товариш не всяк». А худая ники ще додають: «Але завжди знайдеться глядач!» Восени неможливо залишити сад чи парк без оберемка напрочуд крі сивого жовтого, жовтувато-коричневого, багряно-червоного осіннього листя

ліс

Ці дивовижні букети осінь дарує всім своїм гостям. Але осінні подарунк є недовговічними. Мине кілька тижнів, листочки ‘зів’януть, утратять сві колір, і холодні дощі зірвуть їх зі змерзлих гілок.

Як у вірші:

Прощай осінь

Відшуміла осінь

Сивими дощами

Й тепло відлетіло

В вирій з журавлями.

Облетіло листя,

Вже дерева голі

Лиш здаля видніє

Ще зелена хвоя.

Почорніло поле,

І кущі тернисті

Лише червоніє

Калина в намисті.

Олена Дишлюк

Щоб зберегти красу ції миттєвості надовго, ми намалюємо осінній дубовий листок.

Діти перегляньте ці малюнки:

гілка

Перш ніж почати малювати, щх поную уважно розглянути листки. Вони дуже схожі між собою, але двох однакових ми ніколи не знайдемо, навіть якщо порівняємо все листя на дереві.

Поверхню листка пронизують прожилки.

малюнок

Тому він такий пружний і гнучкий. Центральна прожилка переходить у ніжку-черешок. Від неї попарно ВІІ ходять у різні боки тонші прожилки. Від них, у свою чергу,— ще тонші. І та до самого краю листка. Листок дуба обмежений хвилястою лінією. У ньог відсутні гострі зубчики, які є у кленового листка.  

Творче завдання

Намітимо положення листка на білому аркуші паперу тонким легкими лініями. Роблячи підготовчий малюнок (художники називають йог ескізом, або начерком), не потрібно сильно натискати на олівець. Зображенн не повинне бути ані занадто великим, ані занадто малим. Спочатку по цені ральній жилці намічаємо вигин листка.

дуб

Потім — його загальні пропорції. Ві центральної жилки намічаємо інші прожилки, а згодом — загальний конту листка. Щоб листок вийшов не дуже витягнутим та не занадто широким, ік трібно постійно порівнювати його з натурою. Тепер можна добирати потріс ний колір. Листок коричнювато-жовтий. Покладіть на палітру жовтий колії Бачите, він зовсім не схожий на колір дубового листка. Додайте трохи корм невої фарби на палітру і змішайте її з жовтою. Цей колір уже більше схожи на колір нашого листочка. Але він занадто яскравий, а фарби осені злегк приглушені. Спробуймо додати трохи зеленої фарби. У наборі кілька зелени фарб. Є зелена трав’яна (світла яскраво-зелена), смарагдова зелена (темнішг з легким блакитнуватим відтінком, теж яскрава), кобальт зелений темни (темно-зелена) і окис хрому (не дуже темна, глухого кольору). Нам кращ додати кобальт зелений або окис хрому. Отриманий нами колір дуже схожи: на колір дубового листочка. Це основний колір, і ми промалюємо ним усі поверхню нашого зображення. Подивіться на свій дубовий листок. Подекуд він червонувато-коричневий, а подекуди, як пам’ять про літо, збереглися лянки зеленуватого кольору. Додамо їх до зображення, поки наш листок ід не висохнув. На вологому папері кольори красиво перетікають один в однкв Не бійтеся води! Під час роботи акварельними фарбами вода — наш найголої ніший помічник, а невеликі патьоки роблять малюнок живим. Якщо води н папері зібралося так багато, що вона незабаром перетвориться на калюжу швидко витріть пензель та його кінчиком зніміть зайві краплі. Серветка де поможе вам у цьому.

Запитання на закріплення теми:

  • За яких причин поверхня набуває певного забарвлення?
  • Коли сприйняття нейтральних, ахроматичних кольорів залишається незмінним?
  • Пригадайте поступовий ряд ахроматичних тонів від білого до чорного.

Це цікаво:

Серед священних дерев українців найпочесніше місце займає дуб, недаремно його вважали "царем дерев" (у сербів — Цар дрва, у росіян — Царь-дуб, у поляків — Господар лясу). Дуб вважається аналогом Світового Дерева. У його густій кроні живе "цар птахів" (орел, сокіл). У давнину дуб виступав аналогом святині (храму), місця, де здійснювалися релігійні обряди. Сонячне світло, заломлюючись і відбиваючись у хмарах, створює часом такі чудові картини неба, що дивлячись на них, просто дух захоплює і хочеться сказати: «зупинися мить», тому що ніякими словами передати цю красу не можливо. А ось закарбувати в картині художник може, якщо встигне, тому що картини ці постійно міняються. Швидко вислизаючи красу неба і природіхудожники зазвичай намагаються відобразити в невеликих етюдах, а потім по пам'яті переносять на свої полотна.


Домашнє завдання:

Складіть таблицю холодних та теплих кольрів.

Які кольори об'єднуються в першу та другу группи?

Які кольори називають хроматичними?

Бажаю всім творчих успіхів!

Список використаних джерел: Урок з образотворчого мистецтва у 1-му класі. Автор: Г. Кузьменко.

За матеріалами: Освіта.ua. Дата публікації: 06.11.2008 Левин С. Д. Ваш ребёнок рисует. М.: Советский художник, 2000. Макарова Е. Г. Преодолеть страх, или Искусствотерапия. М.: Школа-Пресс, 1996. №18 №18

Над уроком працювали:

Пилипенко В.В.

Кузьменко Г.

Відредаговано та надіслано: Пилипенко В.В.




Предмети > Малювання > Малювання 1 клас