KNOWLEDGE HYPERMARKET


Німецька опера, Р.Вагнер. Тональність . Повні уроки
(Новая страница: «'''Гіпермаркет Знань>>Музика>>[[Музика 4...»)
 
(4 промежуточные версии не показаны)
Строка 1: Строка 1:
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Музика|Музика]]&gt;&gt;[[Музика 4 клас|Музика 4 клас. Повні уроки]]&gt;&gt;Німецька опера, Р.Вагнер. Тональність . Повні уроки<metakeywords>Німецька опера, Р.Вагнер. Тональність . Повні урокиМузика, Музика скачати, Музика урок,Вступна бесіда. Повні уроки</metakeywords>''' '''<br>'''&nbsp;&nbsp;  
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Музика|Музика]]&gt;&gt;[[Музика 4 клас|Музика 4 клас. Повні уроки]]&gt;&gt;Німецька опера, Р.Вагнер. Тональність . Повні уроки<metakeywords>Німецька опера, Р.Вагнер. Тональність . Повні урокиМузика, Музика скачати, Музика урок,Вступна бесіда. Повні уроки</metakeywords>''' '''<br>'''&nbsp;&nbsp;  
-
Тема: Німецька опера, Р.Вагнер. Тональність . Повні уроки
+
=== Тема  ===
-
Мета уроку
+
-
узагальнити знання учнів про оперу Франції ,використати форми і методи активізації учнів з різних видів діяльності, привчати самостійно робити висновки, формувати здібність слухати музику.
+
-
Тип уроку
+
-
навчально виховний.
+
-
Без ключів ми не зможемо водити машину, відкривати двері і навіть кататися на роликових ковзанах. Ключі виводять нас з себе, якщо ми втрачаємо їх кілька разів в тиждень, але все одно вони зручні і є важливим для нашого життя інструментом — ось так і в музиці.
+
-
Сьогодні ви дізнаєтеся про музичні ключі — знаки альтерація, яка ставиться після скрипкового або басового ключа. Це абсолютно відмінний від інших тип ключів. Ними вам відкрити машину не удасться. Тональність — це набір нот, які відповідають певній гаммі (в главі 8 детально розповідається про гамми). Тональність (гамми) задає основне поєднання звуків, які композитори використовують в побудові мелодій і гармонії. Музична тональність — будинок пісні.
+
-
Цікаві факти: невдаха хорист.
+
-
Молодий Вагнер відправився до Парижу, щоб завоювати його. Але Париж встояв. Не знайшовши ні слави, ні грошей, двадцятисемирічний композитор прожив  до того, що вимушений був з відчаю відправитися в маленький бульварний театр, щоб запропонувати себе там в якості... хориста. Його фінансове положення було настільки відчайдушним, що вибирати просто не доводилося. Хористи в театрі були потрібні, але біда: коли Вагнера стали іспитувати, виявилося, що майбутній великий композитор абсолютно не уміє співати!
+
-
Тональність визначає, якою буде пісня. а саме: які дієзи і бемолі (іншими словами, знаки альтерації) використовуватимуться в пісні .
+
-
Якщо ми говоримо, що пісня написана в тональності до-мажор, це означає, що в основі мелодії лежить гамма до-мажор, і в ній використовуються ноти переважно (або лише) з цієї гамми. Впродовж всієї пісні слуху комфортно сприймати гамму до-мажор. Коли композитор вводить в мелодію ноту з іншої гамми (наприклад. Фа-дієз), це трохи ріже слух. Коли ж мелодія повертається в колишнє До-мажорне русло, ми знову відчуваємо себе так само затишно, як вдома.
+
-
Звичайно, насправді тональність не є будинком пісні. За таке визначення мене фахівці не похвалять. Цим я хотів сказати, що тональність є тонікою або тональним центром, довкола якого обертається мелодія і гармонія пісні.
+
-
Так само, як і різні будинки у вашому районі, музичну тональність мають свої характерні риси, вигляд, відчуття і звук. Композитор використовує певну тональність ля того, щоб додати своїй музиці відповідне відчуття і характер. Яким чином? Кожна тональність має злегка відмінне забарвлення в звучанні.
+
-
Композиторам і виконавцям тональності дуже допомагають. Тональність дозволяє змінити репертуар так, щоб він личив і був зручний конкретному виконавцеві. Наприклад, якщо композитор написав пісню в тональності Сіль і ця мелодія дуже висока для певного співця, пісню можна змінити, транспонувавши  її в нижчу тональність, таку як Фа або Мі, щоб підстроїтися під голос виконавця.
+
-
Цікаві факти: публіка завжди права...
+
-
У 1855 році Вагнера запросило Лондонське філармонічне суспільство дати в британській столиці декілька концертів. Ледве лише Вагнер з'явився в Лондоні, як відразу ж піддався нападкам. У музичних колах пролетів слух, що він звисока відноситься до незаперечних авторитетів: Моцарту, Керубіні, Бетховену і "мучить їх в своїх концертах", як завгодно. Особливо дратувало лондонців те, що він диригує симфоніями Бетховена напам'ять. Вагнеру дали зрозуміти, що це дуже непристойно і нешанобливо по відношенню до Бетховена. І на наступному концерті партитура дійсно лежала на пюпітрі. Успіх концерту був надзвичайний. Знавці музики оточили Вагнера і навперебій поздоровляли: - Адже ми вам говорили!... Це зовсім інше звучання! Сьогодення бетховенське звучання! З якою досконалістю ви узяли темп скерцо! Як геніально вели альти!... З цими словами один з музичних знавців схопив відкриту партитуру, і - об жах!... То був "цирульник Севільський", та ще в перекладенні для фортепіано іі що до того ж стоїть на пюпітрі... вверх ногами.
+
-
Композиторам це подобається, оскільки такі зміни не впливають на пісню в цілому. Виконання пісні в іншій тональності називається транспонуванням, і часто використовується в музиці.
+
Німецька опера, Р.Вагнер. Тональність . Повні уроки
-
Ми продовжуємо знайомство з оперою різних країн. Сьогодні ми з вами познайомимось з видатним композитором Німеччини Р. Вагнером.
+
 
-
Музику щ наступного сюжету чули всі:
+
=== Мета уроку  ===
-
http://www.youtube.com/watch?v=WUEeyyvqr2Q
+
 
-
обробка музики Манселла. Оригінал - Ріхард Вагнер - "Дорога у Валхаллу", опера "Нібелунги", частина "валькірії"
+
узагальнити знання учнів про оперу Франції ,використати форми і методи активізації учнів з різних видів діяльності, привчати самостійно робити висновки, формувати здібність слухати музику.
-
Ще в юнацькі роки Вагнер захоплювався красивою антиклерикальною легендою про грішника, в руках якого, всупереч прокльону римського папи, на знак божого пробачення зацвіла палиця. Звали цього грішника Тангейзер. Оповіді про нього виникли в середині XIII століття. Людвіг Тік воскресив їх в поетичній новелі, добре знайомій Вагнеру.
+
 
-
Музика опери відрізняється яскравим плотським колоритом. У ній багато театрально-виграшних контрастів. Прагнучи випуклєє, правдивіше показати історичну обстановку, Вагнер багато уваги приділяє видовищним ефектам. «Тангейзер» зіграв значну роль в закріпленні музичного стилю і принципів драматургії Вагнера. Новим творчим досягненням цього періоду з'явився «Лоенгрін».
+
=== Тип уроку  ===
-
http://www.youtube.com/watch?v=tlu1EY8UVCk
+
 
-
Як і в «Тангейзере», Вагнер об'єднав в «Лоенгріні» сюжети і образи різних народних легенд, підкресливши в них те, що йому представлялося близьким сучасності. Дуже поетична музика опери. І по тексту «Лоенгрін» — найчистіше, піднесене і поетичне, що вийшло з-під пера Вагнера-лібреттиста.
+
навчально виховний. Без ключів ми не зможемо водити [[Компьютер_—_универсальная_машина_для_работы_с_информацией|машину]], відкривати двері і навіть кататися на роликових ковзанах. Ключі виводять нас з себе, якщо ми втрачаємо їх кілька разів в тиждень, але все одно вони зручні і є важливим для нашого життя інструментом — ось так і в музиці. Сьогодні ви дізнаєтеся про музичні ключі — знаки альтерація, яка ставиться після скрипкового або басового ключа. Це абсолютно відмінний від інших тип ключів. Ними вам відкрити машину не удасться.
-
Дрезденський період в житті Вагнера — роки найнапруженішої праці в найрізноманітніших областях. Не встигало висохнути чорнило на вже закінченій партитурі, як він брався за наступну, одночасно обдумуючи плани інших вигадувань.
+
 
-
Творчі плани Вагнера виявилися порушеними революцією в Германії. У травні 1849 року композитор був на барикадах. Вагнер всією душею вітав революцію: «Я міг стояти на стороні лише страждаючих, — писав він згодом, — я співчував їм з тим більшою гарячністю, чим більше вони оборонялися від всякого гніту», «...я дійшов до визнання необхідності революції, що насувалася, 1848 років». В дні повстання Вагнер проявляв нестримну відвагу. Він сховався з міста, коли урядові війська зайняли Дрезден.
+
=== Тональність  ===
-
Десять років, з 1849 по 1858 рік, Вагнер майже безвиїзно провів в Швейцарії. Це був важкий і складний період в його житті. Він був розгублений. І дійсно, в якому напрямі шукати вживання своїх сил? Звідки узяти імпульси для творчості? Адже лише ради цього він існує на світі! Майбутнє представляється йому туманним і зловісним.
+
 
-
Катастрофічним було і його матеріальне положення. Заробітків не було. Видавці відвернулися від нього. Надій на виконання опер також не було. Правда, щедрий друг Аркуш добився в 1850 році постановки «Лоенгріна» у Веймаре, але це принесло швидше моральне, чим матеріальне задоволення. Такий же був підсумок симфонічних концертів, якими диригував Вагнер в Цюріху в 1853 році або наступного року в Лондоні.
+
[[Image:T4t.jpeg|350x350px|тональність]]
-
Не дивлячись на всі ці випробування, Вагнер був лише тимчасово надломлений, але не зломлений. Він поставив перед собою високі цілі; життєві знегоди не могли його відвернути від їх здійснення. Він захоплено працює над своєю майбутньою знаменитою тетралогією.
+
 
-
Повний текст «Кільця нібелунга» був закінчений в кінці 1852 року. Вагнер тоді ж почав вигадувати першу частину тетралогії — «Золото Рейну», партитуру її він завершив в 1854 році. Без передиху, не маючи жодних перспектив побачити на сцені задуманий цикл, він приступив до другої частини — «валькірія», над якою працював в 1854-1856 роках.
+
Тональність — це набір нот, які відповідають певній гаммі (в главі 8 детально розповідається про гамми). Тональність (гамми) задає основне поєднання звуків, які композитори використовують в побудові мелодій і гармонії. Музична тональність — будинок пісні.
-
http://www.youtube.com/watch?v=g6jQc3YDSoY
+
 
-
Давайте послухаємо Політ валькірій у виконанні 8 фортепіано.
+
*'''Цікаві факти:''' невдаха хорист. Молодий Вагнер відправився до [[Готика._Готический_храм_—_образ_мира._Церковь_Сен-Дени_под_Парижем._Архитектура_и_скульптурный_декор_готического_храма|Парижу]], щоб завоювати його. Але Париж встояв. Не знайшовши ні слави, ні грошей, двадцятисемирічний композитор прожив до того, що вимушений був з відчаю відправитися в маленький бульварний театр, щоб запропонувати себе там в якості... хориста. Його фінансове положення було настільки відчайдушним, що вибирати просто не доводилося. Хористи в театрі були потрібні, але біда: коли Вагнера стали іспитувати, виявилося, що майбутній великий композитор абсолютно не уміє співати!
-
http://www.youtube.com/watch?v=N_LGRlOtZhc
+
 
-
Цікаві факти: для книги рекордів гіннесса.
+
[[Image:T4t1.jpeg|350x350px|тональність]]
-
Схильний до музичної гігантоманії, Вагнер написав щонайдовшу в світі сольну арію. Вона звучить в сцені жертвопринесення Брюнгильди в опері "Загибель богів". Час звучання арії 14 хвилин 46 секунд! Також Вагнеру належить щонайдовша в світі класична опера - "Нюрнберзькі мейстерзінгери". У нескороченому варіанті опера триває 5 годин і 15 хвилин.
+
 
-
З тією ж інтенсивністю Вагнер приступив до створення третьої частини — «Зігфрід», але в наступному, 1857 року кинув наполовину написану партитуру опери і протягом подальших років не повертався до неї. Вагнер писав Аркушу: «Мого Зігфріда я відправив до красивої самоти ліси. Там, під липою, я слізно попрощався з ним. Але наодинці йому буде краще, ніж де-небудь...» Вагнера надовго відвернули інші творчі задуми. Тому були немало причин. Але головна полягала в тому, що Вагнер перестав вірити в можливість революційного перевлаштування суспільства.
+
Тональність визначає, якою буде пісня. а саме: які дієзи і бемолі (іншими словами, знаки альтерації) використовуватимуться в пісні .
-
Останній період в житті композитора, тривав мало чим більше десяти років. Оточений ореолом слави і поклоніння, навесні 1882 роки визнаний майстер повертається до Мюнхена. Віднині всі його помисли пов'язані із створенням власного музичного театру.
+
 
-
... У Байрейті, на півночі Баварії, в 1872 році відбулася закладка будівлі нового театру. Із цього приводу в урочистій обстановці Вагнер диригував Дев'ятою симфонією Бетховена — це був його останній публічний виступ як диригент. Опісля два роки він з сім'єю переселився до Байрейту, назвавши віллу, побудовану по його плану, «Заспокоєною мрією».
+
Якщо ми говоримо, що пісня написана в тональності до-мажор, це означає, що в основі мелодії лежить гамма до-мажор, і в ній використовуються ноти переважно (або лише) з цієї гамми. Впродовж всієї пісні слуху комфортно сприймати гамму до-мажор. Коли композитор вводить в мелодію ноту з іншої гамми (наприклад. Фа-дієз), це трохи ріже слух. Коли ж мелодія повертається в колишнє До-мажорне русло, ми знову відчуваємо себе так само затишно, як вдома. Звичайно, насправді тональність не є [[Космонавти_з_нашого_будинку|будинком]] пісні. За таке визначення мене фахівці не похвалять. Цим я хотів сказати, що тональність є тонікою або тональним центром, довкола якого обертається мелодія і гармонія пісні.
-
Споруда театру не раз загрожувала Вагнеру, не дивлячись на солідні пожертвування його іменитих шанувальників, фінансовим крахом. Але, долаючи всі перешкоди, він упевнено йшов до мети. У 1876 році театр був відкритий. Все в нім здавалося незвичайним: і глядацький зал на 2000 місць, ряди якого підіймалися подібно до старогрецького амфітеатру, і відсутність звичайних ярусів і лож.  
+
 
-
Ще в 1857 році, працюючи над «Тристаном», Вагнер хотів протиставити цій опері інший твір, який оспівав би самозречення і співчуття як джерело не смерті, а життя, — просвітленою і мудрою. Головним героєм твору мав бути Амфортас, негідний керівник лицарів Граалю. Поступово складався сюжет цієї опери. Думки про неї Вагнер не залишав впродовж довгих років. У 1862 році — за двадцять років до закінчення «Парсифаля» — він пророчо писав Бюлову, що це буде його останній твір.
+
[[Image:T4t2.jpeg|ноты]]
-
У 1877 році Вагнер створив лібрето опери. Композитор присвятив роботі над «Парсифалем» останні п'ять років життя. Опісля півроку після прем'єри, під час відпочинку у Венеції, 13 лютого 1883 року він раптово помер, не доживши до свого сімдесятиріччя.
+
 
-
Домашнє завдання:
+
Так само, як і різні будинки у вашому районі, музичну тональність мають свої характерні риси, вигляд, відчуття і звук. Композитор використовує певну тональність ля того, щоб додати своїй музиці відповідне відчуття і характер. Яким чином? Кожна тональність має злегка відмінне забарвлення в звучанні. Композиторам і виконавцям тональності дуже допомагають. Тональність дозволяє змінити репертуар так, щоб він личив і був зручний конкретному виконавцеві. Наприклад, якщо композитор написав пісню в тональності Сіль і ця мелодія дуже висока для певного співця, пісню можна змінити, транспонувавши її в нижчу тональність, таку як Фа або Мі, щоб підстроїтися під голос виконавця.
-
Підготуйте презентацію в PowerPoint про біографію Ріхарда Вагнера, з використанням музики композитора.
+
 
-
В Використані джерела:
+
*'''Цікаві факти''': публіка завжди права... У 1855 році Вагнера запросило Лондонське філармонічне суспільство дати в британській столиці декілька концертів. Ледве лише Вагнер з'явився в [[Джек_Лондон._«Любовь_к_жизни»|Лондоні]], як відразу ж піддався нападкам. У музичних колах пролетів слух, що він звисока відноситься до незаперечних авторитетів: Моцарту, Керубіні, Бетховену і "мучить їх в своїх концертах", як завгодно. Особливо дратувало лондонців те, що він диригує симфоніями Бетховена напам'ять. Вагнеру дали зрозуміти, що це дуже непристойно і нешанобливо по відношенню до Бетховена. І на наступному концерті партитура дійсно лежала на пюпітрі. Успіх концерту був надзвичайний. Знавці музики оточили Вагнера і навперебій поздоровляли: - Адже ми вам говорили!... Це зовсім інше звучання! Сьогодення бетховенське звучання! З якою досконалістю ви узяли темп скерцо! Як геніально вели альти!... З цими [[Дієслово._Голосні_в_особових_закінченнях_дієслів._Не_з_дієсловами._Правопис_-ться,_-шся_в_кінці_дієслів|словами]] один з музичних знавців схопив відкриту партитуру, і - об жах!... То був "цирульник Севільський", та ще в перекладенні для фортепіано іі що до того ж стоїть на пюпітрі... вверх ногами.
-
Конспект и презентация к уроку музыки "Красота жизни, красота человеческой души в единении народного и композиторского творчества"Автор: Пчелинцева Лариса Петровна
+
 
-
Место работы: МБОУ СОШ с углубленным изучением отдельных предметов № 78 г. Воронежа
+
Композиторам це подобається, оскільки такі зміни не впливають на пісню в цілому. Виконання пісні в іншій тональності називається транспонуванням, і часто використовується в музиці. Ми продовжуємо знайомство з оперою різних країн.  
-
Конспект и презентация к уроку музыки "Откуда взялись ноты?"
+
 
-
Автор: Косарева Валерия Николаевна
+
[[Image:T4t4.jpeg|350x350px|Вагнер]]
-
Место работы: школа искусств
+
 
 +
=== Ріхард Вагнер  ===
 +
 
 +
Сьогодні ми з вами познайомимось з видатним композитором Німеччини Р. Вагнером. Музику з наступного сюжету чули всі: {{#ev:youtube|WUEeyyvqr2Q}} обробка музики Манселла. Оригінал - Ріхард Вагнер - "Дорога у Валхаллу", опера "Нібелунги", частина "валькірії" Ще в юнацькі роки Вагнер захоплювався красивою антиклерикальною легендою про грішника, в руках якого, всупереч прокльону римського папи, на знак божого пробачення зацвіла палиця. Звали цього грішника Тангейзер. Оповіді про нього виникли в середині XIII [[Конспект_уроку_до_теми:_“Срібне_століття”_російської_поезії.|століття]]. Людвіг Тік воскресив їх в поетичній новелі, добре знайомій Вагнеру. Музика опери відрізняється яскравим плотським колоритом.  
 +
 
 +
[[Image:T4t3.jpeg|350x350px|Вагнер]]
 +
 
 +
У ній багато театрально-виграшних контрастів. Прагнучи випуклєє, правдивіше показати історичну обстановку, Вагнер багато уваги приділяє видовищним ефектам. «Тангейзер» зіграв значну роль в закріпленні музичного стилю і принципів драматургії Вагнера. Новим творчим досягненням цього періоду з'явився «Лоенгрін». {{#ev:youtube|tlu1EY8UVCk}} Як і в «Тангейзере», Вагнер об'єднав в «Лоенгріні» сюжети і образи різних народних легенд, підкресливши в них те, що йому представлялося близьким сучасності. Дуже поетична [[Бременські_музиканти._Німецька_народна_казка._Ч._2.|музика]] опери. І по тексту «Лоенгрін» — найчистіше, піднесене і поетичне, що вийшло з-під пера Вагнера-лібреттиста. Дрезденський період в житті Вагнера — роки найнапруженішої праці в найрізноманітніших областях. Не встигало висохнути чорнило на вже закінченій партитурі, як він брався за наступну, одночасно обдумуючи плани інших вигадувань. Творчі плани Вагнера виявилися порушеними революцією в Германії. У травні 1849 року композитор був на барикадах. Вагнер всією душею вітав революцію: «Я міг стояти на стороні лише страждаючих, — писав він згодом, — я співчував їм з тим більшою гарячністю, чим більше вони оборонялися від всякого гніту», «...я дійшов до визнання необхідності революції, що насувалася, 1848 років». В дні повстання Вагнер проявляв нестримну відвагу. Він сховався з міста, коли урядові війська зайняли Дрезден. Десять років, з 1849 по 1858 рік, Вагнер майже безвиїзно провів в Швейцарії.  
 +
 
 +
[[Image:T4t5.jpeg|350x350px|ноті]]
 +
 
 +
Це був важкий і складний період в його житті. Він був розгублений. І дійсно, в якому напрямі шукати вживання своїх сил? Звідки узяти імпульси для творчості? Адже лише ради цього він існує на світі! [[УРЗМ._Твір_на_тему_„Майбутнє_Діка_Сенда-юного_героя_роману_Жуля_Верна”|Майбутнє]] представляється йому туманним і зловісним. Катастрофічним було і його матеріальне положення. Заробітків не було. Видавці відвернулися від нього. Надій на виконання опер також не було. Правда, щедрий друг Аркуш добився в 1850 році постановки «Лоенгріна» у Веймаре, але це принесло швидше моральне, чим матеріальне задоволення. Такий же був підсумок симфонічних концертів, якими диригував Вагнер в Цюріху в 1853 році або наступного року в Лондоні. Не дивлячись на всі ці випробування, Вагнер був лише тимчасово надломлений, але не зломлений. Він поставив перед собою високі цілі; життєві знегоди не могли його відвернути від їх здійснення. Він захоплено працює над своєю майбутньою знаменитою тетралогією. Повний текст «Кільця нібелунга» був закінчений в кінці 1852 року. Вагнер тоді ж почав вигадувати першу частину тетралогії — «Золото Рейну», партитуру її він завершив в 1854 році. Без передиху, не маючи жодних перспектив побачити на сцені задуманий цикл, він приступив до другої частини — «валькірія», над якою працював в 1854-1856 роках. {{#ev:youtube|tlu1EY8UVCk}} Давайте послухаємо Політ валькірій у виконанні 8 фортепіано. {{#ev:youtube|N_LGRlOtZhc}}
 +
 
 +
*'''Цікаві факти''': для книги рекордів гіннесса. Схильний до музичної гігантоманії, Вагнер написав щонайдовшу в світі сольну арію. Вона звучить в сцені жертвопринесення Брюнгильди в опері "Загибель богів". Час звучання арії 14 хвилин 46 секунд! Також Вагнеру належить щонайдовша в світі класична опера - "Нюрнберзькі мейстерзінгери". У нескороченому варіанті опера триває 5 годин і 15 хвилин. З тією ж інтенсивністю Вагнер приступив до створення третьої частини — «Зігфрід», але в наступному, 1857 року кинув наполовину написану партитуру опери і протягом подальших років не повертався до неї. Вагнер писав Аркушу: «Мого Зігфріда я відправив до красивої самоти ліси. Там, під липою, я слізно попрощався з ним. Але наодинці йому буде краще, ніж де-небудь...»
 +
 
 +
[[Image:T4t6.jpeg|350x350px|валькирия]]
 +
 
 +
Вагнера надовго відвернули інші творчі задуми. Тому були немало причин. Але головна полягала в тому, що Вагнер перестав вірити в можливість революційного перевлаштування суспільства. Останній період в житті композитора, тривав мало чим більше десяти років. Оточений ореолом слави і поклоніння, навесні 1882 роки визнаний майстер повертається до Мюнхена. Віднині всі його помисли пов'язані із створенням власного музичного театру. ... У Байрейті, на півночі Баварії, в 1872 році відбулася закладка будівлі нового театру. Із цього приводу в урочистій обстановці Вагнер диригував Дев'ятою симфонією Бетховена — це був його останній публічний виступ як диригент. Опісля [[Відеоматеріал_№2_до_теми_«Електризація_тіл._Електричний_заряд._Два_роди_електричних_зарядів»|два]] роки він з сім'єю переселився до Байрейту, назвавши віллу, побудовану по його плану, «Заспокоєною мрією». Споруда театру не раз загрожувала Вагнеру, не дивлячись на солідні пожертвування його іменитих шанувальників, фінансовим крахом. Але, долаючи всі перешкоди, він упевнено йшов до мети. У 1876 році театр був відкритий. Все в нім здавалося незвичайним: і глядацький зал на 2000 місць, ряди якого підіймалися подібно до старогрецького амфітеатру, і відсутність звичайних ярусів і лож. Ще в 1857 році, працюючи над «Тристаном», Вагнер хотів протиставити цій опері інший твір, який оспівав би самозречення і співчуття як джерело не смерті, а життя, — просвітленою і мудрою. Головним героєм твору мав бути Амфортас, негідний керівник лицарів Граалю. Поступово складався сюжет цієї опери. Думки про неї Вагнер не залишав впродовж довгих років.  
 +
 
 +
[[Image:T4t7.jpeg|350x350px|ноты]]
 +
 
 +
У 1862 році — за двадцять років до закінчення «Парсифаля» — він пророчо писав Бюлову, що це буде його останній твір. У 1877 році Вагнер створив лібрето опери. Композитор присвятив роботі над «Парсифалем» останні п'ять років життя. Опісля півроку після прем'єри, під час відпочинку у Венеції, 13 лютого 1883 року він раптово помер, не доживши до свого сімдесятиріччя.  
 +
 
 +
=== Домашнє завдання ===
 +
 
 +
Підготуйте презентацію в PowerPoint про біографію Ріхарда Вагнера, з використанням музики композитора.  
 +
 
 +
=== Використані джерела ===
 +
 
 +
''Конспект и презентация к уроку музыки "Красота жизни, красота человеческой души в единении народного и композиторского творчества"Автор: Пчелинцева Лариса Петровна Место работы: МБОУ СОШ с углубленным изучением отдельных предметов № 78 г. Воронежа''
 +
 
 +
''Конспект и презентация к уроку музыки "Откуда взялись ноты?" Автор: Косарева Валерия Николаевна Место работы: школа искусств''
 +
 
 +
''План-конспект урока по музыке (8 класс) на тему: "Реализм в музыке"Tрифонова Валентина Анатольевна учитель музики с. Чёрная Слобода, Шацкий район.''
 +
 
 +
''Элементарная теория музыки Автор: Мясоедов А.Н., Алексеев Б.К. Издательство: Музыка.Страниц: 178 2012год Асмолова А.Г «Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе» М; 2011 г.''
 +
 
 +
''Критская Е.Д, Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка программы общеобразовательные учреждений 1-7 классы» М; 2010 г. Критская Е.Д., Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка: 1-4 класс: методическое пособие» М; 2006 г. Критская Е.Д, Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка: Учебник для учащихся1, 2, 3, 4 классов начальной школы» М; 2010 г. Мошнина Р.Ш.; Батырева С.Г., Хиленко Т.П., Шевелева Н.Н., Яковлев Д.Е. «Подготовка образовательных учреждений к введению ФГОС в начальной школе» М; 2011 г. Сергеева Г.П «Актуальные проблемы преподавания музыки в образовательных учреждениях: учебное пособие» М; 2010 г.''
 +
 
 +
Над уроком працювали:
-
План-конспект урока по музыке (8 класс) на тему: "Реализм в музыке"Tрифонова Валентина Анатольевна учитель музики с. Чёрная Слобода, Шацкий район.
 
-
Элементарная теория музыки
 
-
Автор: Мясоедов А.Н., Алексеев Б.К. Издательство: Музыка.Страниц: 178 2012год
 
-
Асмолова А.Г «Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе» М; 2011 г.
 
-
Критская Е.Д, Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка программы общеобразовательные учреждений 1-7 классы» М; 2010 г.
 
-
Критская Е.Д., Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка: 1-4 класс: методическое пособие» М; 2006 г.
 
-
Критская Е.Д, Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка: Учебник для учащихся1, 2, 3, 4 классов начальной школы» М; 2010 г.
 
-
Мошнина Р.Ш.;  Батырева С.Г., Хиленко Т.П.,  Шевелева Н.Н., Яковлев Д.Е. «Подготовка образовательных учреждений к введению ФГОС в начальной школе» М;  2011 г.
 
-
Сергеева Г.П «Актуальные проблемы преподавания музыки в образовательных  учреждениях: учебное пособие» М; 2010 г.
 
-
Над уроком працювали:
 
Пилипенко В.В.
Пилипенко В.В.
-
Трифонова В.А
+
 
-
Пчелинцева Л.П
+
Трифонова В.А  
-
Ковалева В.А.
+
 
 +
Пчелинцева Л.П  
 +
 
 +
Ковалева В.А.  
 +
 
Відредаговано та надіслано: Пилипенко В.В.
Відредаговано та надіслано: Пилипенко В.В.

Текущая версия на 11:13, 21 ноября 2012

Гіпермаркет Знань>>Музика>>Музика 4 клас. Повні уроки>>Німецька опера, Р.Вагнер. Тональність . Повні уроки
  

Содержание

Тема

Німецька опера, Р.Вагнер. Тональність . Повні уроки

Мета уроку

узагальнити знання учнів про оперу Франції ,використати форми і методи активізації учнів з різних видів діяльності, привчати самостійно робити висновки, формувати здібність слухати музику.

Тип уроку

навчально виховний. Без ключів ми не зможемо водити машину, відкривати двері і навіть кататися на роликових ковзанах. Ключі виводять нас з себе, якщо ми втрачаємо їх кілька разів в тиждень, але все одно вони зручні і є важливим для нашого життя інструментом — ось так і в музиці. Сьогодні ви дізнаєтеся про музичні ключі — знаки альтерація, яка ставиться після скрипкового або басового ключа. Це абсолютно відмінний від інших тип ключів. Ними вам відкрити машину не удасться.

Тональність

тональність

Тональність — це набір нот, які відповідають певній гаммі (в главі 8 детально розповідається про гамми). Тональність (гамми) задає основне поєднання звуків, які композитори використовують в побудові мелодій і гармонії. Музична тональність — будинок пісні.

  • Цікаві факти: невдаха хорист. Молодий Вагнер відправився до Парижу, щоб завоювати його. Але Париж встояв. Не знайшовши ні слави, ні грошей, двадцятисемирічний композитор прожив до того, що вимушений був з відчаю відправитися в маленький бульварний театр, щоб запропонувати себе там в якості... хориста. Його фінансове положення було настільки відчайдушним, що вибирати просто не доводилося. Хористи в театрі були потрібні, але біда: коли Вагнера стали іспитувати, виявилося, що майбутній великий композитор абсолютно не уміє співати!

тональність

Тональність визначає, якою буде пісня. а саме: які дієзи і бемолі (іншими словами, знаки альтерації) використовуватимуться в пісні .

Якщо ми говоримо, що пісня написана в тональності до-мажор, це означає, що в основі мелодії лежить гамма до-мажор, і в ній використовуються ноти переважно (або лише) з цієї гамми. Впродовж всієї пісні слуху комфортно сприймати гамму до-мажор. Коли композитор вводить в мелодію ноту з іншої гамми (наприклад. Фа-дієз), це трохи ріже слух. Коли ж мелодія повертається в колишнє До-мажорне русло, ми знову відчуваємо себе так само затишно, як вдома. Звичайно, насправді тональність не є будинком пісні. За таке визначення мене фахівці не похвалять. Цим я хотів сказати, що тональність є тонікою або тональним центром, довкола якого обертається мелодія і гармонія пісні.

ноты

Так само, як і різні будинки у вашому районі, музичну тональність мають свої характерні риси, вигляд, відчуття і звук. Композитор використовує певну тональність ля того, щоб додати своїй музиці відповідне відчуття і характер. Яким чином? Кожна тональність має злегка відмінне забарвлення в звучанні. Композиторам і виконавцям тональності дуже допомагають. Тональність дозволяє змінити репертуар так, щоб він личив і був зручний конкретному виконавцеві. Наприклад, якщо композитор написав пісню в тональності Сіль і ця мелодія дуже висока для певного співця, пісню можна змінити, транспонувавши її в нижчу тональність, таку як Фа або Мі, щоб підстроїтися під голос виконавця.

  • Цікаві факти: публіка завжди права... У 1855 році Вагнера запросило Лондонське філармонічне суспільство дати в британській столиці декілька концертів. Ледве лише Вагнер з'явився в Лондоні, як відразу ж піддався нападкам. У музичних колах пролетів слух, що він звисока відноситься до незаперечних авторитетів: Моцарту, Керубіні, Бетховену і "мучить їх в своїх концертах", як завгодно. Особливо дратувало лондонців те, що він диригує симфоніями Бетховена напам'ять. Вагнеру дали зрозуміти, що це дуже непристойно і нешанобливо по відношенню до Бетховена. І на наступному концерті партитура дійсно лежала на пюпітрі. Успіх концерту був надзвичайний. Знавці музики оточили Вагнера і навперебій поздоровляли: - Адже ми вам говорили!... Це зовсім інше звучання! Сьогодення бетховенське звучання! З якою досконалістю ви узяли темп скерцо! Як геніально вели альти!... З цими словами один з музичних знавців схопив відкриту партитуру, і - об жах!... То був "цирульник Севільський", та ще в перекладенні для фортепіано іі що до того ж стоїть на пюпітрі... вверх ногами.

Композиторам це подобається, оскільки такі зміни не впливають на пісню в цілому. Виконання пісні в іншій тональності називається транспонуванням, і часто використовується в музиці. Ми продовжуємо знайомство з оперою різних країн.

Вагнер

Ріхард Вагнер

Сьогодні ми з вами познайомимось з видатним композитором Німеччини Р. Вагнером. Музику з наступного сюжету чули всі:

обробка музики Манселла. Оригінал - Ріхард Вагнер - "Дорога у Валхаллу", опера "Нібелунги", частина "валькірії" Ще в юнацькі роки Вагнер захоплювався красивою антиклерикальною легендою про грішника, в руках якого, всупереч прокльону римського папи, на знак божого пробачення зацвіла палиця. Звали цього грішника Тангейзер. Оповіді про нього виникли в середині XIII століття. Людвіг Тік воскресив їх в поетичній новелі, добре знайомій Вагнеру. Музика опери відрізняється яскравим плотським колоритом.

Вагнер

У ній багато театрально-виграшних контрастів. Прагнучи випуклєє, правдивіше показати історичну обстановку, Вагнер багато уваги приділяє видовищним ефектам. «Тангейзер» зіграв значну роль в закріпленні музичного стилю і принципів драматургії Вагнера. Новим творчим досягненням цього періоду з'явився «Лоенгрін».

Як і в «Тангейзере», Вагнер об'єднав в «Лоенгріні» сюжети і образи різних народних легенд, підкресливши в них те, що йому представлялося близьким сучасності. Дуже поетична музика опери. І по тексту «Лоенгрін» — найчистіше, піднесене і поетичне, що вийшло з-під пера Вагнера-лібреттиста. Дрезденський період в житті Вагнера — роки найнапруженішої праці в найрізноманітніших областях. Не встигало висохнути чорнило на вже закінченій партитурі, як він брався за наступну, одночасно обдумуючи плани інших вигадувань. Творчі плани Вагнера виявилися порушеними революцією в Германії. У травні 1849 року композитор був на барикадах. Вагнер всією душею вітав революцію: «Я міг стояти на стороні лише страждаючих, — писав він згодом, — я співчував їм з тим більшою гарячністю, чим більше вони оборонялися від всякого гніту», «...я дійшов до визнання необхідності революції, що насувалася, 1848 років». В дні повстання Вагнер проявляв нестримну відвагу. Він сховався з міста, коли урядові війська зайняли Дрезден. Десять років, з 1849 по 1858 рік, Вагнер майже безвиїзно провів в Швейцарії.

ноті

Це був важкий і складний період в його житті. Він був розгублений. І дійсно, в якому напрямі шукати вживання своїх сил? Звідки узяти імпульси для творчості? Адже лише ради цього він існує на світі! Майбутнє представляється йому туманним і зловісним. Катастрофічним було і його матеріальне положення. Заробітків не було. Видавці відвернулися від нього. Надій на виконання опер також не було. Правда, щедрий друг Аркуш добився в 1850 році постановки «Лоенгріна» у Веймаре, але це принесло швидше моральне, чим матеріальне задоволення. Такий же був підсумок симфонічних концертів, якими диригував Вагнер в Цюріху в 1853 році або наступного року в Лондоні. Не дивлячись на всі ці випробування, Вагнер був лише тимчасово надломлений, але не зломлений. Він поставив перед собою високі цілі; життєві знегоди не могли його відвернути від їх здійснення. Він захоплено працює над своєю майбутньою знаменитою тетралогією. Повний текст «Кільця нібелунга» був закінчений в кінці 1852 року. Вагнер тоді ж почав вигадувати першу частину тетралогії — «Золото Рейну», партитуру її він завершив в 1854 році. Без передиху, не маючи жодних перспектив побачити на сцені задуманий цикл, він приступив до другої частини — «валькірія», над якою працював в 1854-1856 роках.

Давайте послухаємо Політ валькірій у виконанні 8 фортепіано.
  • Цікаві факти: для книги рекордів гіннесса. Схильний до музичної гігантоманії, Вагнер написав щонайдовшу в світі сольну арію. Вона звучить в сцені жертвопринесення Брюнгильди в опері "Загибель богів". Час звучання арії 14 хвилин 46 секунд! Також Вагнеру належить щонайдовша в світі класична опера - "Нюрнберзькі мейстерзінгери". У нескороченому варіанті опера триває 5 годин і 15 хвилин. З тією ж інтенсивністю Вагнер приступив до створення третьої частини — «Зігфрід», але в наступному, 1857 року кинув наполовину написану партитуру опери і протягом подальших років не повертався до неї. Вагнер писав Аркушу: «Мого Зігфріда я відправив до красивої самоти ліси. Там, під липою, я слізно попрощався з ним. Але наодинці йому буде краще, ніж де-небудь...»

валькирия

Вагнера надовго відвернули інші творчі задуми. Тому були немало причин. Але головна полягала в тому, що Вагнер перестав вірити в можливість революційного перевлаштування суспільства. Останній період в житті композитора, тривав мало чим більше десяти років. Оточений ореолом слави і поклоніння, навесні 1882 роки визнаний майстер повертається до Мюнхена. Віднині всі його помисли пов'язані із створенням власного музичного театру. ... У Байрейті, на півночі Баварії, в 1872 році відбулася закладка будівлі нового театру. Із цього приводу в урочистій обстановці Вагнер диригував Дев'ятою симфонією Бетховена — це був його останній публічний виступ як диригент. Опісля два роки він з сім'єю переселився до Байрейту, назвавши віллу, побудовану по його плану, «Заспокоєною мрією». Споруда театру не раз загрожувала Вагнеру, не дивлячись на солідні пожертвування його іменитих шанувальників, фінансовим крахом. Але, долаючи всі перешкоди, він упевнено йшов до мети. У 1876 році театр був відкритий. Все в нім здавалося незвичайним: і глядацький зал на 2000 місць, ряди якого підіймалися подібно до старогрецького амфітеатру, і відсутність звичайних ярусів і лож. Ще в 1857 році, працюючи над «Тристаном», Вагнер хотів протиставити цій опері інший твір, який оспівав би самозречення і співчуття як джерело не смерті, а життя, — просвітленою і мудрою. Головним героєм твору мав бути Амфортас, негідний керівник лицарів Граалю. Поступово складався сюжет цієї опери. Думки про неї Вагнер не залишав впродовж довгих років.

ноты

У 1862 році — за двадцять років до закінчення «Парсифаля» — він пророчо писав Бюлову, що це буде його останній твір. У 1877 році Вагнер створив лібрето опери. Композитор присвятив роботі над «Парсифалем» останні п'ять років життя. Опісля півроку після прем'єри, під час відпочинку у Венеції, 13 лютого 1883 року він раптово помер, не доживши до свого сімдесятиріччя.

Домашнє завдання

Підготуйте презентацію в PowerPoint про біографію Ріхарда Вагнера, з використанням музики композитора.

Використані джерела

Конспект и презентация к уроку музыки "Красота жизни, красота человеческой души в единении народного и композиторского творчества"Автор: Пчелинцева Лариса Петровна Место работы: МБОУ СОШ с углубленным изучением отдельных предметов № 78 г. Воронежа

Конспект и презентация к уроку музыки "Откуда взялись ноты?" Автор: Косарева Валерия Николаевна Место работы: школа искусств

План-конспект урока по музыке (8 класс) на тему: "Реализм в музыке"Tрифонова Валентина Анатольевна учитель музики с. Чёрная Слобода, Шацкий район.

Элементарная теория музыки Автор: Мясоедов А.Н., Алексеев Б.К. Издательство: Музыка.Страниц: 178 2012год Асмолова А.Г «Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе» М; 2011 г.

Критская Е.Д, Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка программы общеобразовательные учреждений 1-7 классы» М; 2010 г. Критская Е.Д., Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка: 1-4 класс: методическое пособие» М; 2006 г. Критская Е.Д, Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка: Учебник для учащихся1, 2, 3, 4 классов начальной школы» М; 2010 г. Мошнина Р.Ш.; Батырева С.Г., Хиленко Т.П., Шевелева Н.Н., Яковлев Д.Е. «Подготовка образовательных учреждений к введению ФГОС в начальной школе» М; 2011 г. Сергеева Г.П «Актуальные проблемы преподавания музыки в образовательных учреждениях: учебное пособие» М; 2010 г.

Над уроком працювали:

Пилипенко В.В.

Трифонова В.А

Пчелинцева Л.П

Ковалева В.А.

Відредаговано та надіслано: Пилипенко В.В.