[[Image:T12p.jpeg]]<br>Просвітництво -- ідейний, суспільний, культурний і естетичний рух в країнах Європи і Америки, пов'язани із загальними змінами в умовах життя під впливом розладу феодальних і затвердження капіталістичних виробничих стосунків. Умовно історчні рамки епохи Просвітництва можуть бути обмежені 1689-1789 рр. Перша -- дата з англійської історії. У 1688 р. здійснилася, по вираженню західних істориків, "славна революція" в Англії. Друга дата -- початок Французької революції яку сучасники сприймали як втілення просвітницьких ідей Свободи, Рівність, Братерства, що стали її гаслами.
[[Image:T12p.jpeg]]<br>Просвітництво -- ідейний, суспільний, культурний і естетичний рух в країнах Європи і Америки, пов'язани із загальними змінами в умовах життя під впливом розладу феодальних і затвердження капіталістичних виробничих стосунків. Умовно історчні рамки епохи Просвітництва можуть бути обмежені 1689-1789 рр. Перша -- дата з англійської історії. У 1688 р. здійснилася, по вираженню західних істориків, "славна революція" в Англії. Друга дата -- початок Французької революції яку сучасники сприймали як втілення просвітницьких ідей Свободи, Рівність, Братерства, що стали її гаслами.
-
[[Image:T12p1.jpeg]]<br>Передумовою і першопричиною естетичної еволюції суспільства з'явилися ті зміни, які Просвітництво залишило в науці, культурі, мистецтві, політиці, ідеології країн і народів. Діячі Просвітництва боролися за встановлення "царства розуму", перш за все забезпечуваного розвитком науки. Основою його має бути "природна рівність", а звідси -- політична свобода і цивільна рівність.<br>Видатні представники французького Просвітництва - Вольтер (1694--1778), Жан-Жак Руссо (1712-1778),
+
[[Image:T12p1.jpeg]]<br>Передумовою і першопричиною естетичної еволюції суспільства з'явилися ті зміни, які Просвітництво залишило в науці, культурі, мистецтві, політиці, ідеології країн і народів. Діячі Просвітництва боролися за встановлення "царства розуму", перш за все забезпечуваного розвитком науки. Основою його має бути "природна рівність", а звідси -- політична свобода і цивільна рівність.<br>Видатні представники французького Просвітництва - Вольтер (1694--1778), Жан-Жак Руссо (1712-1778),
-
{{#ev:youtube|XhS-8M8r47c}}
+
{{#ev:youtube|XhS-8M8r47c}}
-
Подіни Дідро (1713- 1784), Шарль Монтеськье (1689--1755), Поль Анрі голь-бах (1723-1789), Жорж Луї де Бьюффон (1697- 1788) і ін. <br>
+
Подіни Дідро (1713- 1784), Шарль Монтеськье (1689--1755), Поль Анрі голь-бах (1723-1789), Жорж Луї де Бьюффон (1697- 1788) і ін. <br>
-
[[Image:T12p3.jpeg]][[Image:T12p4d.jpeg]][[Image:T12t5rad.jpeg]]<br>У Франції долею просвітителів було свого роду "відщепенство", що породжувало в їх середовищі політичний радікалізм і месіанські настрої, опозицію існуючих буд. Деколи їх протест набував форми атеїзму, інколи він виявлявся в ідеалізації минулого, наприклад<br>республіканських устрою античних держав.<br>З ім'ям Руссо пов'язаний цілий етап в розвитку
+
[[Image:T12p3.jpeg]][[Image:T12p4d.jpeg]]
-
{{#ev:youtube|yCqxc7I_cLo}}
+
+
+
+
+
[[Image:T12t5rad.jpeg]]<br>У Франції долею просвітителів було свого роду "відщепенство", що породжувало в їх середовищі політичний радікалізм і месіанські настрої, опозицію існуючих буд. Деколи їх протест набував форми атеїзму, інколи він виявлявся в ідеалізації минулого, наприклад<br>республіканських устрою античних держав.<br>З ім'ям Руссо пов'язаний цілий етап в розвитку
+
+
{{#ev:youtube|yCqxc7I_cLo}}
просветительського руху Франції -- радикальний передставитель деяких його фундаментальних цілей і ідеалів. Радикалізм Руссо базувався на його етичних переконаннях. В протилежність філософам, що вважали себелюбство і егоїзм сумісними з суспільним благом, він вимагав підпорядкування особі благ суспільства.<br>Епоху Просвітництва у Франції називають інколи епохою Вольтера. Вольтерівська критика абсолютизму, прославлення розуму, боротьба за віротерпимість і права людини зробили його бажаним французькому королівському двору. У своїх історичних працях він вперше представив історію не як опис долі держави і його правителів, а як розвиток самих народів, їх економіки, науки, культури, політики і естетики Естета раннього французького романтизму.
просветительського руху Франції -- радикальний передставитель деяких його фундаментальних цілей і ідеалів. Радикалізм Руссо базувався на його етичних переконаннях. В протилежність філософам, що вважали себелюбство і егоїзм сумісними з суспільним благом, він вимагав підпорядкування особі благ суспільства.<br>Епоху Просвітництва у Франції називають інколи епохою Вольтера. Вольтерівська критика абсолютизму, прославлення розуму, боротьба за віротерпимість і права людини зробили його бажаним французькому королівському двору. У своїх історичних працях він вперше представив історію не як опис долі держави і його правителів, а як розвиток самих народів, їх економіки, науки, культури, політики і естетики Естета раннього французького романтизму.
Строка 31:
Строка 37:
стараннями якого було відкрито університет в Москві.<br>Просвідчення - необхідний рівень в культурному і естетичному розвитку будь-якої країни, що розлучається з феодальним способом життя. Головну своє завдання воно вбачає у вихованні і освіті, в залученні до прекрасного всіх і кожного. Як всяка значна культурно-історична епоха Просвідчення сформулювало свій ідеал і прагнуло зіставити його з дійсністю, здійснити якнайскоріше і як можна повніше на практиці.
стараннями якого було відкрито університет в Москві.<br>Просвідчення - необхідний рівень в культурному і естетичному розвитку будь-якої країни, що розлучається з феодальним способом життя. Головну своє завдання воно вбачає у вихованні і освіті, в залученні до прекрасного всіх і кожного. Як всяка значна культурно-історична епоха Просвідчення сформулювало свій ідеал і прагнуло зіставити його з дійсністю, здійснити якнайскоріше і як можна повніше на практиці.
-
<br>''Список використаних джерел:''<br>Урок на тему : Просвідчення в мистецтві Ф. Кафки., Корчик Н. Д. , учителя світової літератури, сш №1, м Запоріжжя.<br>Урок на тему : Література в епоху просвідчення Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br> Бичков В.В. Естетика в Росії ХVII в.- М.: Знання, 2009.- 63 с. <br> Гуревич П.С. Культурологія.- М.: "Мистецтво", 1999.- 278 с. <br>Ванслов В.В. Естетика, мистецтво М.: Ізобр. позов. 2003.- 439 с.<br> Історія світової культури / під ред. Марковом А.Н.- М-коду: ЮНІТІ, 2008, с.- 384 <br> Культурологія. Основи теорії і історії культури.- СП, "Спеціальна література", 2006.- 586 с. <br>Хрестоматія по історії світової культури.- М.: 2008.- 672 с.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br><br> <br> ----
+
<br>''Список використаних джерел:''<br>Урок на тему : Просвідчення в мистецтві Ф. Кафки., Корчик Н. Д. , учителя світової літератури, сш №1, м Запоріжжя.<br>Урок на тему : Література в епоху просвідчення Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br> Бичков В.В. Естетика в Росії ХVII в.- М.: Знання, 2009.- 63 с. <br> Гуревич П.С. Культурологія.- М.: "Мистецтво", 1999.- 278 с. <br>Ванслов В.В. Естетика, мистецтво М.: Ізобр. позов. 2003.- 439 с.<br> Історія світової культури / під ред. Марковом А.Н.- М-коду: ЮНІТІ, 2008, с.- 384 <br> Культурологія. Основи теорії і історії культури.- СП, "Спеціальна література", 2006.- 586 с. <br>Хрестоматія по історії світової культури.- М.: 2008.- 672 с.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br><br> <br> ----
-
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
+
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
-
Корчик Н. Д.
+
Корчик Н. Д.
-
Олійник А. Б.
+
Олійник А. Б.
Пилипенко В.В.
Пилипенко В.В.
Строка 43:
Строка 49:
----
----
-
+
<br>
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Тема: Просвітництво як літературна епоха. Розмаїття виявів літературного життя: виникнення (сентименталізм) та розвиток (класицизм, реалізм) художніх напрямів, нових жанрів Мета: Ознайомити учнів із епохою Просвітництва і її ролі в розвитку суспільства. Тип уроку: урок вивчення основ теорії та історії літератури: урок-лекція
Хід уроку: У історії людства існує безліч культур - самобутніх, не схожих одна на одну. Боротьба між вмираючою і новою культурою, що зароджується, супроводилася адекватною зміною естетичних принципів і засад суспільстві. У ХVII столітті в Англії зародилася ідеологія Освіти, що набула надалі широкого поширення у Франції, Німеччині, декілька пізніше в Північній Америці, країнах Східної і Південно-східної Європи, а також в Росії.
Просвітництво -- ідейний, суспільний, культурний і естетичний рух в країнах Європи і Америки, пов'язани із загальними змінами в умовах життя під впливом розладу феодальних і затвердження капіталістичних виробничих стосунків. Умовно історчні рамки епохи Просвітництва можуть бути обмежені 1689-1789 рр. Перша -- дата з англійської історії. У 1688 р. здійснилася, по вираженню західних істориків, "славна революція" в Англії. Друга дата -- початок Французької революції яку сучасники сприймали як втілення просвітницьких ідей Свободи, Рівність, Братерства, що стали її гаслами.
Передумовою і першопричиною естетичної еволюції суспільства з'явилися ті зміни, які Просвітництво залишило в науці, культурі, мистецтві, політиці, ідеології країн і народів. Діячі Просвітництва боролися за встановлення "царства розуму", перш за все забезпечуваного розвитком науки. Основою його має бути "природна рівність", а звідси -- політична свобода і цивільна рівність. Видатні представники французького Просвітництва - Вольтер (1694--1778), Жан-Жак Руссо (1712-1778),
Подіни Дідро (1713- 1784), Шарль Монтеськье (1689--1755), Поль Анрі голь-бах (1723-1789), Жорж Луї де Бьюффон (1697- 1788) і ін.
У Франції долею просвітителів було свого роду "відщепенство", що породжувало в їх середовищі політичний радікалізм і месіанські настрої, опозицію існуючих буд. Деколи їх протест набував форми атеїзму, інколи він виявлявся в ідеалізації минулого, наприклад республіканських устрою античних держав. З ім'ям Руссо пов'язаний цілий етап в розвитку
просветительського руху Франції -- радикальний передставитель деяких його фундаментальних цілей і ідеалів. Радикалізм Руссо базувався на його етичних переконаннях. В протилежність філософам, що вважали себелюбство і егоїзм сумісними з суспільним благом, він вимагав підпорядкування особі благ суспільства. Епоху Просвітництва у Франції називають інколи епохою Вольтера. Вольтерівська критика абсолютизму, прославлення розуму, боротьба за віротерпимість і права людини зробили його бажаним французькому королівському двору. У своїх історичних працях він вперше представив історію не як опис долі держави і його правителів, а як розвиток самих народів, їх економіки, науки, культури, політики і естетики Естета раннього французького романтизму.
У трактаті "Відповідь на питання: що є Просвітництво" Кант узагальнює основні ідеї Просвітництва, яке прагне звільнити людей з-під гніту і закликає їх до того, щоб мірилом рішень був їх власний розум. «Будь сміливий ... і використовуй власний розум. Це девіз Просвітництва». Особливо значний вклад Канта в розробку теорії павової держави.
Він обгрунтував правові форми і методи боротьби за зміну державного і суспільного ладу, які передбачають дорогу поступових реформ і виключають грубе насильство. Не випадково в Германії XVIII ст називають «століттям Канта». Російське Просвітництво успадкувала проблематику Просвітництва європейського, осмисляло і розвивало її сповна самобутньо, в контексті тієї унікальної історичної ситуації, яка склалася в російському товаристві того часу. На думку просвітителів, велич людини, його відмінність від Інших істот, породжених природою, полягає в розумі. Людина, наділена розумом, здатна творчо працювати, забезпечуючи тим самим прогрес людства. Це захоплення людиною як досконалим створенням природи властиво всій просвітницькій думці. Але особливо яскраво звучить воно в оді "Людина» І.П. Пніна (1773--1805), просвітителя, поета, послідовника А.Н. Радіщева. Це своєрідний гімн його величі, тим діянням, здійснюючи які людина долає в собі раба. Просвітителі створюють особливу етичну філософію, за допомогою якої вони визначають основні принципи етики, поведінку людей в суспільстві. Головні положення етичної філософії викладені в роботі А.П. Куніцина (1783--1840) "Право природнє". Моральність в цьому вигадуванні розглядається як природний прояв людської природи. Російські просвітителі замислювалися і над тим, чому вільнодумство як глибинна потреба людини з такою працею реалізується в реальних умовах. Свобода або волелюбність розглядається російськими просвітителями як абсолютна цінність. Без свободи чоловік існувати не може, всі його вчинки продиктовані прагненням знайти свободу. Філософсько-антропологічна думка російських просвітителів відрізнялася значною різноманітністю, глибиною і самобутністю. Вона охоплювала широкий спектр політичних, міровоз-зренчеських і естетичних проблем і таку гостру проблему російської дійсності, як положення селян. Почало розвитку Просвідчення в Росії поклав М.В. Ломоносов,
стараннями якого було відкрито університет в Москві. Просвідчення - необхідний рівень в культурному і естетичному розвитку будь-якої країни, що розлучається з феодальним способом життя. Головну своє завдання воно вбачає у вихованні і освіті, в залученні до прекрасного всіх і кожного. Як всяка значна культурно-історична епоха Просвідчення сформулювало свій ідеал і прагнуло зіставити його з дійсністю, здійснити якнайскоріше і як можна повніше на практиці.
Список використаних джерел: Урок на тему : Просвідчення в мистецтві Ф. Кафки., Корчик Н. Д. , учителя світової літератури, сш №1, м Запоріжжя. Урок на тему : Література в епоху просвідчення Олійник А. Б., учителя світової літератури, сш №10, м Рівне. Бичков В.В. Естетика в Росії ХVII в.- М.: Знання, 2009.- 63 с. Гуревич П.С. Культурологія.- М.: "Мистецтво", 1999.- 278 с. Ванслов В.В. Естетика, мистецтво М.: Ізобр. позов. 2003.- 439 с. Історія світової культури / під ред. Марковом А.Н.- М-коду: ЮНІТІ, 2008, с.- 384 Культурологія. Основи теорії і історії культури.- СП, "Спеціальна література", 2006.- 586 с. Хрестоматія по історії світової культури.- М.: 2008.- 672 с. Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
----
Над уроком працювали
Корчик Н. Д.
Олійник А. Б.
Пилипенко В.В.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.