|
|
Строка 3: |
Строка 3: |
| <br> <metakeywords>Українська мова, клас, урок, на тему, 9 клас, РЗМ № 8, Конспектування як різновид стислого переказу почутого.</metakeywords>РЗМ №8. КОНСПЕКТУВАННЯ ЯК РІЗНОВИД СТИСЛОГО ПЕРЕКАЗУ ПОЧУТОГО | | <br> <metakeywords>Українська мова, клас, урок, на тему, 9 клас, РЗМ № 8, Конспектування як різновид стислого переказу почутого.</metakeywords>РЗМ №8. КОНСПЕКТУВАННЯ ЯК РІЗНОВИД СТИСЛОГО ПЕРЕКАЗУ ПОЧУТОГО |
| | | |
- | <u></u> | + | <u></u> |
| | | |
- | <u>§ 37. Конспектування як різновид переказу почутого</u> | + | <u>§ 37. Конспектування як різновид переказу почутого</u> |
| | | |
- | <u>''Пригадаймо''</u> | + | <u>''Пригадаймо''</u> |
| | | |
- | ''Конспект'' — це різновид стислого письмового переказу, тобто коротко записаний виклад змісту певного тексту. | + | ''Конспект'' — це різновид стислого письмового переказу, тобто коротко записаний виклад змісту певного тексту. |
| | | |
- | ''Конспектування'' — важлива форма запам'ятовування потрібної інформації, яку ми сприймаємо, читаючи текст або слухаючи його. Як різновид конспектування використовуються тематичні виписки. | + | ''Конспектування'' — важлива форма запам'ятовування потрібної інформації, яку ми сприймаємо, читаючи текст або слухаючи його. Як різновид конспектування використовуються тематичні виписки. |
| | | |
- | ''Тематичні виписки'' — це дослівно переказаний уривок тексту, що стосується конкретної теми, з посиланням (прізвище, ініціали автора, назва книги, видавництво, рік і місто видання, кількість сторінок). | + | ''Тематичні виписки'' — це дослівно переказаний уривок тексту, що стосується конкретної теми, з посиланням (прізвище, ініціали автора, назва книги, видавництво, рік і місто видання, кількість сторінок). |
| | | |
- | Правила конспектування прочитаного науково-навчального тексту передбачають: | + | Правила конспектування прочитаного науково-навчального тексту передбачають: |
| | | |
- | 1) вдумливе прочитання тексту;<br>2) визначення теми і головної думки висловлювання;<br>3) визначення тематичних речень;<br>4) стислий запис змісту тексту;<br>5) виділення в конспекті важливої інформації (підкреслення, позначки на полях, виділення кольором тощо);<br>6) точне відтворення чужих слів — ''цитування''. | + | 1) вдумливе прочитання тексту;<br>2) визначення теми і головної думки висловлювання;<br>3) визначення тематичних речень;<br>4) стислий запис змісту тексту;<br>5) виділення в конспекті важливої інформації (підкреслення, позначки на полях, виділення кольором тощо);<br>6) точне відтворення чужих слів — ''цитування''. |
| | | |
- | ''Складний план тексту'' — це детальний план його змісту з виокремленням вступу (зачину), основної частини і кінцівки (висновку). | + | ''Складний план тексту'' — це детальний план його змісту з виокремленням вступу (зачину), основної частини і кінцівки (висновку). |
| | | |
- | 370. | + | 370. |
| | | |
- | Порівняйте визначення понять тези, конспект, складний план. Обґрунтуйте, чим відрізняється конспектування від складання тез і складного плану. | + | Порівняйте визначення понять тези, конспект, складний план. Обґрунтуйте, чим відрізняється конспектування від складання тез і складного плану. |
| | | |
- | <u>''Запам'ятаймо''</u> | + | <u>''Запам'ятаймо''</u> |
| | | |
- | Конспектування сприйманого на слух тексту — це письмове детальне відтворення його змісту з обов'язковою вказівкою джерела інформації, тобто зазначення прізвища автора і теми повідомлення. | + | Конспектування сприйманого на слух тексту — це письмове детальне відтворення його змісту з обов'язковою вказівкою джерела інформації, тобто зазначення прізвища автора і теми повідомлення. |
| | | |
- | Процес конспектування потребує застосування скорочених слів, зворотів тощо. На форму, кількість скорочень впливає темп повідомлення. | + | Процес конспектування потребує застосування скорочених слів, зворотів тощо. На форму, кількість скорочень впливає темп повідомлення. |
| | | |
- | У конспектуванні сприйманого на слух тексту використовують висловлювання-тези. | + | У конспектуванні сприйманого на слух тексту використовують висловлювання-тези. |
| | | |
- | Конспекти розрізняються мірою повноти і стислості. | + | Конспекти розрізняються мірою повноти і стислості. |
| | | |
- | Зручність користування конспектом залежить від чітко виділених абзаців, застосованих у створюваному тексті позначок, підкреслень важливої думки тощо. | + | Зручність користування конспектом залежить від чітко виділених абзаців, застосованих у створюваному тексті позначок, підкреслень важливої думки тощо. |
| | | |
- | <u>''І пензлем і словом''</u> | + | <u>''І пензлем і словом''</u> |
| | | |
| 371. | | 371. |
| | | |
- | І. Прослухайте текст, конспектуючи його. | + | І. Прослухайте текст, конспектуючи його. |
| | | |
- | ''Мистецтво витинанки'' | + | ''Мистецтво витинанки'' |
| | | |
- | З давніх-давен для простих селян витинанка була способом прикрасити свою хату. Люди вирізали ажурні прикраси на вікна, фантазували з паперовими квітами, якими можна було оздобити піч. Причому йдеться не лише про українських селян. Це мистецтво було поширене в Польщі, Білорусі, взагалі в Західній Європі — і не тільки в селах, а подекуди і в містах. Небагатьом відомо, приміром, що знаменитий казкар Ганс Крістіан Андерсен робив витинанки власноруч. Свого часу була видана книжка його казок, оформлена зображеннями авторських витинанок: будиночки, люди — і все в деталях... | + | З давніх-давен для простих селян витинанка була способом прикрасити свою хату. Люди вирізали ажурні прикраси на вікна, фантазували з паперовими квітами, якими можна було оздобити піч. Причому йдеться не лише про українських селян. Це мистецтво було поширене в Польщі, Білорусі, взагалі в Західній Європі — і не тільки в селах, а подекуди і в містах. Небагатьом відомо, приміром, що знаменитий казкар Ганс Крістіан Андерсен робив витинанки власноруч. Свого часу була видана книжка його казок, оформлена зображеннями авторських витинанок: будиночки, люди — і все в деталях... |
| | | |
- | І в китайському образотворчому мистецтві бачимо витинанки — там вони зовсім інші, можливо, дещо незвичні для нашого слов'янського ока... Отже, жанр цей не суто сільський і не суто український, а, можна сказати, космополітичний. Що ж до архаїчності... На Новий рік люди залюбки вирізають з блискучого паперу сніжинки, щоб наклеїти їх на віконні шибки. Чим не витинанки?.. Є чимало митців, які створюють картини, застосовуючи техніку витинання. Це — мистецтво аплікації, коли виготовляють картини, наклеюючи клаптики тканини, паперу на певне тло. | + | І в китайському образотворчому мистецтві бачимо витинанки — там вони зовсім інші, можливо, дещо незвичні для нашого слов'янського ока... Отже, жанр цей не суто сільський і не суто український, а, можна сказати, космополітичний. Що ж до архаїчності... На Новий рік люди залюбки вирізають з блискучого паперу сніжинки, щоб наклеїти їх на віконні шибки. Чим не витинанки?.. Є чимало митців, які створюють картини, застосовуючи техніку витинання. Це — мистецтво аплікації, коли виготовляють картини, наклеюючи клаптики тканини, паперу на певне тло. |
| | | |
- | Роботи молодої української художниці Ярослави Галькун викликають спочатку захоплення, а потім — здивування. Чому такий традиційний об'єкт — витинанка — привернув увагу мисткині, яка вільно володіє всією палітрою художніх стилів минулого? | + | Роботи молодої української художниці Ярослави Галькун викликають спочатку захоплення, а потім — здивування. Чому такий традиційний об'єкт — витинанка — привернув увагу мисткині, яка вільно володіє всією палітрою художніх стилів минулого? |
| | | |
- | Вдивляючись у силуетні роботи художниці, зауважуєш цілу низку знакових явищ світової візуальної культури: трипільський орнамент — українська витинанка — силуети Георгія Нарбута — декори Моріца Ешера — декупажі Анрі Матісса — «Чорний квадрат» Казимира Малевича. | + | Вдивляючись у силуетні роботи художниці, зауважуєш цілу низку знакових явищ світової візуальної культури: трипільський орнамент — українська витинанка — силуети Георгія Нарбута — декори Моріца Ешера — декупажі Анрі Матісса — «Чорний квадрат» Казимира Малевича. |
| | | |
- | Що спільного в цьому зображальному ряді? По-перше, яскраво виражена кольоровість робіт. Чорне — це колір, який має різну інтенсивність залежно від кількісного співвідношення чорного й білого (фону та силуету), а також від ступеня контрасту між чорною лінією і чорною плямою в єдиному композиційному просторі. І по-друге, усі ці явища світової візуальної культури об'єднує мінімалізм зображальних засобів у поєднанні зі стриманою експресією форми. | + | Що спільного в цьому зображальному ряді? По-перше, яскраво виражена кольоровість робіт. Чорне — це колір, який має різну інтенсивність залежно від кількісного співвідношення чорного й білого (фону та силуету), а також від ступеня контрасту між чорною лінією і чорною плямою в єдиному композиційному просторі. І по-друге, усі ці явища світової візуальної культури об'єднує мінімалізм зображальних засобів у поєднанні зі стриманою експресією форми. |
| | | |
- | Художниця вільно володіє графічним матеріалом, формуючи власний творчий стиль. Цікаво простежити за «інтелектуальними іграми» з простором, якими захоплюється художниця, Традиційно об'ємну писанку вона перетворює на плаский силует, а традиційно силуетну витинанку — на об'ємно-просторову композицію. | + | Художниця вільно володіє графічним матеріалом, формуючи власний творчий стиль. Цікаво простежити за «інтелектуальними іграми» з простором, якими захоплюється художниця, Традиційно об'ємну писанку вона перетворює на плаский силует, а традиційно силуетну витинанку — на об'ємно-просторову композицію. |
| | | |
- | До традиційних у народному мистецтві ножиць художниця долучає сучасні технічні засоби, використовує комп'ютерні технології, що дає їй змогу маніпулювати різномасштабними повторами однієї графічної теми, перетворювати чорне на біле і навпаки. | + | До традиційних у народному мистецтві ножиць художниця долучає сучасні технічні засоби, використовує комп'ютерні технології, що дає їй змогу маніпулювати різномасштабними повторами однієї графічної теми, перетворювати чорне на біле і навпаки. |
| | | |
- | ІІ. Об'єднавшись у групи, порівняйте тексти конспектів. Оцініть їхню повноту, інформативність, оформлення. | + | ІІ. Об'єднавшись у групи, порівняйте тексти конспектів. Оцініть їхню повноту, інформативність, оформлення. |
| + | |
| + | ІІІ. Розгляньте малюнок витинанки художниці Ярослави Галькун. Складіть 3-4 речення про свої враження від малюнка і від мистецтва витинанки. |
| + | |
| + | IV. Знайдіть у тексті імена відомих художників. Законспектуйте енциклопедичні статті про них.<br> |
| | | |
- | ІІІ. Розгляньте малюнок витинанки художниці Ярослави Галькун. Складіть 3-4 речення про свої враження від малюнка і від мистецтва витинанки.
| |
| | | |
- | IV. Знайдіть у тексті імена відомих художників. Законспектуйте енциклопедичні статті про них.<br>
| |
| | | |
| ''С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, Українська мова, 9 клас<br>Вислано читачами з інтернет-сайтів '' | | ''С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, Українська мова, 9 клас<br>Вислано читачами з інтернет-сайтів '' |
| | | |
- | <br> <sub>Планування уроків [[Українська_мова|з української мови]], відповіді на тести, завдання та відповіді по класам, [[Гіпермаркет_Знань_-_перший_в_світі!|домашнє завдання]] та робота [[Українська_мова_9_клас|з української мови для 9 класу]]</sub> | + | <br> <sub>Планування уроків [[Українська мова|з української мови]], відповіді на тести, завдання та відповіді по класам, [[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|домашнє завдання]] та робота [[Українська мова 9 клас|з української мови для 9 класу]]</sub> |
| | | |
| <br> | | <br> |
Версия 16:27, 4 мая 2010
Гіпермаркет Знань>>Українська мова>>Українська мова 9 клас>> Українська мова: РЗМ №8. Конспектування як різновид стислого переказу почутого
РЗМ №8. КОНСПЕКТУВАННЯ ЯК РІЗНОВИД СТИСЛОГО ПЕРЕКАЗУ ПОЧУТОГО
§ 37. Конспектування як різновид переказу почутого
Пригадаймо
Конспект — це різновид стислого письмового переказу, тобто коротко записаний виклад змісту певного тексту.
Конспектування — важлива форма запам'ятовування потрібної інформації, яку ми сприймаємо, читаючи текст або слухаючи його. Як різновид конспектування використовуються тематичні виписки.
Тематичні виписки — це дослівно переказаний уривок тексту, що стосується конкретної теми, з посиланням (прізвище, ініціали автора, назва книги, видавництво, рік і місто видання, кількість сторінок).
Правила конспектування прочитаного науково-навчального тексту передбачають:
1) вдумливе прочитання тексту; 2) визначення теми і головної думки висловлювання; 3) визначення тематичних речень; 4) стислий запис змісту тексту; 5) виділення в конспекті важливої інформації (підкреслення, позначки на полях, виділення кольором тощо); 6) точне відтворення чужих слів — цитування.
Складний план тексту — це детальний план його змісту з виокремленням вступу (зачину), основної частини і кінцівки (висновку).
370.
Порівняйте визначення понять тези, конспект, складний план. Обґрунтуйте, чим відрізняється конспектування від складання тез і складного плану.
Запам'ятаймо
Конспектування сприйманого на слух тексту — це письмове детальне відтворення його змісту з обов'язковою вказівкою джерела інформації, тобто зазначення прізвища автора і теми повідомлення.
Процес конспектування потребує застосування скорочених слів, зворотів тощо. На форму, кількість скорочень впливає темп повідомлення.
У конспектуванні сприйманого на слух тексту використовують висловлювання-тези.
Конспекти розрізняються мірою повноти і стислості.
Зручність користування конспектом залежить від чітко виділених абзаців, застосованих у створюваному тексті позначок, підкреслень важливої думки тощо.
І пензлем і словом
371.
І. Прослухайте текст, конспектуючи його.
Мистецтво витинанки
З давніх-давен для простих селян витинанка була способом прикрасити свою хату. Люди вирізали ажурні прикраси на вікна, фантазували з паперовими квітами, якими можна було оздобити піч. Причому йдеться не лише про українських селян. Це мистецтво було поширене в Польщі, Білорусі, взагалі в Західній Європі — і не тільки в селах, а подекуди і в містах. Небагатьом відомо, приміром, що знаменитий казкар Ганс Крістіан Андерсен робив витинанки власноруч. Свого часу була видана книжка його казок, оформлена зображеннями авторських витинанок: будиночки, люди — і все в деталях...
І в китайському образотворчому мистецтві бачимо витинанки — там вони зовсім інші, можливо, дещо незвичні для нашого слов'янського ока... Отже, жанр цей не суто сільський і не суто український, а, можна сказати, космополітичний. Що ж до архаїчності... На Новий рік люди залюбки вирізають з блискучого паперу сніжинки, щоб наклеїти їх на віконні шибки. Чим не витинанки?.. Є чимало митців, які створюють картини, застосовуючи техніку витинання. Це — мистецтво аплікації, коли виготовляють картини, наклеюючи клаптики тканини, паперу на певне тло.
Роботи молодої української художниці Ярослави Галькун викликають спочатку захоплення, а потім — здивування. Чому такий традиційний об'єкт — витинанка — привернув увагу мисткині, яка вільно володіє всією палітрою художніх стилів минулого?
Вдивляючись у силуетні роботи художниці, зауважуєш цілу низку знакових явищ світової візуальної культури: трипільський орнамент — українська витинанка — силуети Георгія Нарбута — декори Моріца Ешера — декупажі Анрі Матісса — «Чорний квадрат» Казимира Малевича.
Що спільного в цьому зображальному ряді? По-перше, яскраво виражена кольоровість робіт. Чорне — це колір, який має різну інтенсивність залежно від кількісного співвідношення чорного й білого (фону та силуету), а також від ступеня контрасту між чорною лінією і чорною плямою в єдиному композиційному просторі. І по-друге, усі ці явища світової візуальної культури об'єднує мінімалізм зображальних засобів у поєднанні зі стриманою експресією форми.
Художниця вільно володіє графічним матеріалом, формуючи власний творчий стиль. Цікаво простежити за «інтелектуальними іграми» з простором, якими захоплюється художниця, Традиційно об'ємну писанку вона перетворює на плаский силует, а традиційно силуетну витинанку — на об'ємно-просторову композицію.
До традиційних у народному мистецтві ножиць художниця долучає сучасні технічні засоби, використовує комп'ютерні технології, що дає їй змогу маніпулювати різномасштабними повторами однієї графічної теми, перетворювати чорне на біле і навпаки.
ІІ. Об'єднавшись у групи, порівняйте тексти конспектів. Оцініть їхню повноту, інформативність, оформлення.
ІІІ. Розгляньте малюнок витинанки художниці Ярослави Галькун. Складіть 3-4 речення про свої враження від малюнка і від мистецтва витинанки.
IV. Знайдіть у тексті імена відомих художників. Законспектуйте енциклопедичні статті про них.
С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, Українська мова, 9 клас Вислано читачами з інтернет-сайтів
Планування уроків з української мови, відповіді на тести, завдання та відповіді по класам, домашнє завдання та робота з української мови для 9 класу
Зміст уроку
конспект уроку і опорний каркас
презентація уроку
акселеративні методи та інтерактивні технології
закриті вправи (тільки для використання вчителями)
оцінювання
Практика
задачі та вправи,самоперевірка
практикуми, лабораторні, кейси
рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
домашнє завдання
Ілюстрації
ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
реферати
фішки для допитливих
шпаргалки
гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати
Доповнення
зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
підручники основні і допоміжні
тематичні свята, девізи
статті
національні особливості
словник термінів
інше
Тільки для вчителів
ідеальні уроки
календарний план на рік
методичні рекомендації
програми
обговорення
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
|