'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Історія всесвітня|Історія всесвітня]]>>[[Всесвітня історія 6 клас. Повні уроки]]>> Всесвітня історія: Культура Індії: література, театр. Знання давніх індійців. Повні уроки'''
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Історія всесвітня|Історія всесвітня]]>>[[Всесвітня історія 6 клас. Повні уроки]]>> Всесвітня історія: Культура Індії: література, театр. Знання давніх індійців. Повні уроки'''
-
<metakeywords>Всесвітня історія, клас, урок, на тему, 6 клас, Культура Індії: література, театр. Знання давніх індійців.</metakeywords><br> '''Тема уроку:''' Культура Індії: література, театр. Знання давніх індійців.
+
<metakeywords>Всесвітня історія, клас, урок, на тему, 6 клас, Культура Індії: література, театр. Знання давніх індійців.</metakeywords>
+
+
<br> '''Тема уроку:''' '''Культура Індії: література, театр. Знання давніх індійців'''.
+
+
+
+
'''Мета кроку:''' розповісти школярам про здобутки давньоіндійської [[Знищення_природи,_цивiлiзації_і_культури_як_наслідок_бездуховного_науково-технічного_прогресу.|культури]] й науки.
+
-
'''Мета кроку:''' розповісти школярам про здобутки давньоіндійської культури й науки.
'''Завдання уроку:'''
'''Завдання уроку:'''
Строка 12:
Строка 18:
3. короткий огляд змісту найвидатніших пам'яток літератури Давньої Індії – «Магабгарати» і «Рамаяни».
3. короткий огляд змісту найвидатніших пам'яток літератури Давньої Індії – «Магабгарати» і «Рамаяни».
+
+
'''Тип уроку:''' засвоєння нових знань
'''Тип уроку:''' засвоєння нових знань
Строка 19:
Строка 27:
''Чим ми завдячуємо індійцям.'' Індійці подарували людству багато корисних винаходів. Вони винайшли шахи. Гра була задумана як битва між двома арміями і називалася «чотири роди військ». Спочатку в цю гру грали лише царі, а згодом вона поширилася в усьому світі.
''Чим ми завдячуємо індійцям.'' Індійці подарували людству багато корисних винаходів. Вони винайшли шахи. Гра була задумана як битва між двома арміями і називалася «чотири роди військ». Спочатку в цю гру грали лише царі, а згодом вона поширилася в усьому світі.
-
<br> [[Image:Trjd56.jpg]]<br> '''Гра в шахи. Старовинна індійська картина.
+
<br> [[Image:Trjd56.jpg|460px|Гра в шахи. Старовинна індійська картина]]<br> '''Гра в шахи. Старовинна індійська картина.'''
-
+
+
<br>
Цифри, якими ми користуємося і які називаємо арабськими, насправді винайшли стародавні індійці. Від них вони перейшли до арабів, а потім потратиш до європейців. Індійці також придумали цифру 0.
Цифри, якими ми користуємося і які називаємо арабськими, насправді винайшли стародавні індійці. Від них вони перейшли до арабів, а потім потратиш до європейців. Індійці також придумали цифру 0.
Строка 27:
Строка 35:
Індійці були вмілими архітекторами і гарними скульпторами. Вони висікали з каменю статуї га барельєфи і прикрашали ними храми й палаци. Скульптори зображати богів, тварин, людей.
Індійці були вмілими архітекторами і гарними скульпторами. Вони висікали з каменю статуї га барельєфи і прикрашали ними храми й палаци. Скульптори зображати богів, тварин, людей.
-
'''Література Індії.''' Найдавніша книга в індійській літературі — «Рігведа» — збірник священних гімнів. Її створили арії на санскриті більш як три тисячі років тому. У гімнах оспівуються краса, мудрість і справедливість богів Варуни, Агні, Рудри, Індри. Деякі гімни — це молитви і прохання, звернені до богів.
+
'''Література Індії.''' Найдавніша книга в індійській літературі — «Рігведа» — збірник священних гімнів. Її створили арії на санскриті більш як три тисячі років тому. У гімнах оспівуються краса, [[Краса_і_мудрість_прислів'їв_і_приказок|мудрість]] і справедливість богів Варуни, Агні, Рудри, Індри. Деякі гімни — це молитви і прохання, звернені до богів.
У «Рігведі» записано багато замовлянь від різних хвороб. Індійці уявляли хвороби у вигляді злих демонів, які оселялися в тілі людини. Їх можна прогнати за допомогою чарівних слів, чистої води чи лікарських трав.
У «Рігведі» записано багато замовлянь від різних хвороб. Індійці уявляли хвороби у вигляді злих демонів, які оселялися в тілі людини. Їх можна прогнати за допомогою чарівних слів, чистої води чи лікарських трав.
-
«Магабгарата». Найбільший твір давньоіндійської літератури — поема «Магабгарата». Вона складається з 200 тис. віршів. У поемі розповідається про боротьбу за владу між двома царськими ролами — Пандавами і Кауравами. Події відбувалися в XI ст. до н. е. П'ять братів Пандавів рано втратили батька. Їхні родичі Каурави вигнали їх з рідних місць. Згодом брати виросли і стали могутніми богатирями. Цар пообіцяв віддати свою дочку, царівну Драупалі заміж за того, хто поцілить стрілою в око золотій рибці. Вона висіла на дереві, а перед нею крутилося колесо зі спицями. З усієї Індії зібралися женихи, але ніхто з них не міг влучити в око золотій рибці. Одному з братів Пандавів це вдалося, і він одружився з царівною. Пандави збудували чудовий палац і оселилися там. Та старший з Пандавів програв у кості все майно — золото, рабів, слонів, табуни коней, а потім себе, братів і навіть свою дружину — царівну Драупалі. Усі вони стали рабами Кауравів. Між Панданами і Кауравамн почалася війна, в якій Пандави перемогли.
+
«Магабгарата». Найбільший твір давньоіндійської літератури — поема «Магабгарата». Вона складається з 200 тис. віршів. У поемі розповідається про боротьбу за владу між двома царськими ролами — Пандавами і Кауравами. Події відбувалися в XI ст. до н. е. П'ять братів Пандавів рано втратили батька. Їхні родичі Каурави вигнали їх з рідних місць. Згодом брати виросли і стали могутніми богатирями. Цар пообіцяв віддати свою дочку, царівну Драупалі заміж за того, хто поцілить стрілою в око золотій рибці. Вона висіла на дереві, а перед нею крутилося колесо зі спицями. З усієї Індії зібралися женихи, але ніхто з них не міг влучити в око золотій рибці. Одному з братів Пандавів це вдалося, і він одружився з царівною. Пандави збудували чудовий палац і оселилися там. Та старший з Пандавів програв у кості все майно — [[Золотой_телец|золото]], рабів, слонів, табуни коней, а потім себе, братів і навіть свою дружину — царівну Драупалі. Усі вони стали рабами Кауравів. Між Панданами і Кауравамн почалася війна, в якій Пандави перемогли.
-
<br> [[Image:Trjd5ce6.jpg]]
+
<br> [[Image:Trjd5ce6.jpg|460px|Епізод із Магабгарати]]
'''Епізод із Магабгарати'''
'''Епізод із Магабгарати'''
-
<br> Поема «Рамаяна». Друга велика індійська поема — «Рамаяна». Вона названа за ім'ям головного героя Рами, про життя та подвиги якого в ній розповідається. Через хитру та підступну мачуху Рама втратив царський трон і добровільно пішов у вигнання на чотирнадцять років. Разом з ним пішли його дружина, красуня Сіта, і брат Лакшман. Вигнанці оселилися в лісі в простій хатині. Якось, коли Рама був на полюванні, до Сіти з'явився цар демонів Раван. Він перетворився на золотого оленя, заманив у хащі Сіту і вкрав її. Понад лісами, горами та рівнинами ніс Раван Сіту до свого царства, а вона знімала із себе браслети, сережки, персні й кидала їх униз, шоб позначити дорогу. Раван хотів, щоб Сіта стала його дружиною, та вона на це не погоджувалася. Рама разом з братом довго шукали Сіту. На допомогу їм прийшли мавпи й ведмеді. Цар демонів засипав Раму градом чарівних стріл, які на льоту оберталися в отруйних змій. Та Рама перестрів їх своїми стрілами, які на льоту перетворювалися на золотих птахів і вбивали змій. Нарешті Рама вбив Равана і визволив свою вірну дружину Сіту.<br> [[Image:Trjjkue6.jpg]]
+
<br> Поема «Рамаяна». Друга велика індійська [[Бліц-диктант_на_тему_«І.Франко.Короткі_біографічні_відомості._Поема_"Іван_Вишенский"»|поема]] — «Рамаяна». Вона названа за ім'ям головного героя Рами, про життя та подвиги якого в ній розповідається. Через хитру та підступну мачуху Рама втратив царський трон і добровільно пішов у вигнання на чотирнадцять років. Разом з ним пішли його дружина, красуня Сіта, і брат Лакшман. Вигнанці оселилися в лісі в простій хатині. Якось, коли Рама був на полюванні, до Сіти з'явився цар демонів Раван. Він перетворився на золотого оленя, заманив у хащі Сіту і вкрав її. Понад лісами, горами та рівнинами ніс Раван Сіту до свого царства, а вона знімала із себе браслети, сережки, персні й кидала їх униз, шоб позначити дорогу. Раван хотів, щоб Сіта стала його дружиною, та вона на це не погоджувалася. Рама разом з братом довго шукали Сіту. На допомогу їм прийшли мавпи й ведмеді. Цар демонів засипав Раму градом чарівних стріл, які на льоту оберталися в отруйних змій. Та Рама перестрів їх своїми стрілами, які на льоту перетворювалися на золотих птахів і вбивали змій. Нарешті Рама вбив Равана і визволив свою вірну дружину Сіту.<br> [[Image:Trjjkue6.jpg|460px|Рама, Сіта й Лакшман пливуть на плоту]]
-
'''Рама, Сіта й Лакшман пливуть на плоту.
+
'''Рама, Сіта й Лакшман пливуть на плоту.'''
+
<br>
-
+
'''Індійський театр.''' Театр виник в Індії в давнину, досяг найвищого свого розквіту до кінця древньої епохи, в період Гупта (IV-V ст.), і, проіснувавши після цього два з половиною-три століття, став швидко сходити нанівець. Існувало два види театру в стародавній Індії - [[Контрольна_робота_№_4_(контрольний_літературний_диктант)|літературний]] (придворний) і народний, репертуар якого був заснований на переказах індійської міфології та епосу, добре знайомих аудиторії.
-
'''Індійський театр.''' Театр виник в Індії в давнину, досяг найвищого свого розквіту до кінця древньої епохи, в період Гупта (IV-V ст.), і, проіснувавши після цього два з половиною-три століття, став швидко сходити нанівець. Існувало два види театру в стародавній Індії - літературний (придворний) і народний, репертуар якого був заснований на переказах індійської міфології та епосу, добре знайомих аудиторії.
+
Давня містерія представляла собою танцювально-пантомімічні дійство. Використовувався священний текст Вед. На початковому етапі містерії професійні танцюристи виконували ритуальні танці. Пізніше танцюрист повинен був поступитися місцем акторові.
Давня містерія представляла собою танцювально-пантомімічні дійство. Використовувався священний текст Вед. На початковому етапі містерії професійні танцюристи виконували ритуальні танці. Пізніше танцюрист повинен був поступитися місцем акторові.
Строка 51:
Строка 59:
Танець в чистому вигляді, як окремий номер, вводився в індійську драму рідко. Зате форма вистави в цілому була танцювальної. Причиною того – надзвичайна розробленість пластичного боку дії, багатство пантомімічних засобів, що використовуються при створенні сценічного образу, перш за все - високостилізований, часто умовний, символічний жест.
Танець в чистому вигляді, як окремий номер, вводився в індійську драму рідко. Зате форма вистави в цілому була танцювальної. Причиною того – надзвичайна розробленість пластичного боку дії, багатство пантомімічних засобів, що використовуються при створенні сценічного образу, перш за все - високостилізований, часто умовний, символічний жест.
-
Ритуальний танець запозичив жорстку символіку з жертовної церемонії, передав її містерії, звідки вона була засвоєна потім театром. Слід також мати на увазі, що весь спектакль йшов у музичному супроводі, і актор підлаштовувався під музичний ритм, тому вистава ставала ще більше танцювальною.
+
Ритуальний танець запозичив жорстку символіку з жертовної церемонії, передав її [[Чигирине_Чигирине_Роздуми_поета_про_минуле_й_майбутнє_України_Епізод_історії_що_став_поштовхом_до_написання_містерії_Великий_льох|містерії]], звідки вона була засвоєна потім театром. Слід також мати на увазі, що весь спектакль йшов у музичному супроводі, і актор підлаштовувався під музичний ритм, тому вистава ставала ще більше танцювальною.
Періодом інтенсивного формування театру слід вважати другу половину 1 тис. до н.е.
Періодом інтенсивного формування театру слід вважати другу половину 1 тис. до н.е.
-
[[Image:Trjje6.jpg]]
+
[[Image:Trjje6.jpg|460px|індійський грим]]
-
[[Image:Tеe6.jpg]]
+
[[Image:Tеe6.jpg|460px|індійський грим]]
''Перед виступом актори Катхакалі кладуть в око маленьке зернятко, яке всмоктує вологу, надає окові червоний відтінок. Такий хід також є невід’ємною частиною гриму. Нанесення гриму триває не менше двох годин, під час яких актор спить.''
''Перед виступом актори Катхакалі кладуть в око маленьке зернятко, яке всмоктує вологу, надає окові червоний відтінок. Такий хід також є невід’ємною частиною гриму. Нанесення гриму триває не менше двох годин, під час яких актор спить.''
-
<br> {{#ev:youtube| 3-dUkjSiwCc}}
+
'''Завдання: '''перегляньте й проаналізуйте відеокліпи. <br> {{#ev:youtube| 3-dUkjSiwCc}}
{{#ev:youtube| pkYKP_wsMAw&feature=related}}
{{#ev:youtube| pkYKP_wsMAw&feature=related}}
-
<br> '''Аюрведа - традиційна медицина Індії.''' Аюрведа - це цілісна і повна система медичних знань (профілактика і лікування хвороб, вчення про темпераменти і фізіології, а також про здоровий спосіб життя), яка існує і розвивається в Індії вже кілька тисяч років. Аюрведа зробила вплив на розвиток багатьох інших традиційних медицин (зокрема, Тибету і давньогрецької), крім того, вона є джерелом багатьох сучасних видів натуротерапії та оздоровлення.
+
<br> '''Аюрведа - традиційна медицина Індії.''' Аюрведа - це цілісна і повна система медичних знань (профілактика і лікування хвороб, вчення про темпераменти і [[Тема_17._Фізіологічні_основи_мови|фізіології]], а також про здоровий спосіб життя), яка існує і розвивається в Індії вже кілька тисяч років. Аюрведа зробила вплив на розвиток багатьох інших традиційних медицин (зокрема, Тибету і давньогрецької), крім того, вона є джерелом багатьох сучасних видів натуротерапії та оздоровлення.
За переказами, аюрведа з'явилася у світі раніше людини, а творцем її був сам Брахма (згідно індуїстської традиції, творець світу). Брахма розповів її богу Дакшапаті (за «Рігведою» - покровитель різних обдарувань), той передав її богам-лікарям ашвін, а від них аюрведа перейшла до бога Індрі і мудреця Бхаратавадже. Цей мудрець зібрав мудреців зі всієї Індії у своїй гімалайської обителі і докладно виклав їм «науку про людські хвороби і способи їх лікування, щоб прожити довге і не затьмарену стражданнями життя».
За переказами, аюрведа з'явилася у світі раніше людини, а творцем її був сам Брахма (згідно індуїстської традиції, творець світу). Брахма розповів її богу Дакшапаті (за «Рігведою» - покровитель різних обдарувань), той передав її богам-лікарям ашвін, а від них аюрведа перейшла до бога Індрі і мудреця Бхаратавадже. Цей мудрець зібрав мудреців зі всієї Індії у своїй гімалайської обителі і докладно виклав їм «науку про людські хвороби і способи їх лікування, щоб прожити довге і не затьмарену стражданнями життя».
Строка 73:
Строка 81:
<br> {{#ev:youtube| ln97nEZjDo4}}
<br> {{#ev:youtube| ln97nEZjDo4}}
-
<br> ''Перевір себе:''
+
<br> '''''Перевір себе:'''''
-
1. Про що розповідається в поемі «Магабгарата»?
+
''1. Про що розповідається в поемі «Магабгарата»?''
-
2. Які найкращі людські почуття оспівуються в поемі «Рамаяна»?
+
''2. Які найкращі людські почуття оспівуються в поемі «Рамаяна»?''
-
3. Коли зародився індійський театр?
+
''3. Коли зародився індійський театр?''
-
4. Чим особливий індійський театр?
+
''4. Чим особливий індійський [[Архитектура,_музыка,_театр,_народное_творчество|театр]]?''
-
5. Чому акторів у давній індії не поважали? Чи заважало це їм спілкуватися зі знатними людьми?
+
''5. Чому акторів у давній індії не поважали? Чи заважало це їм спілкуватися зі знатними людьми?''
-
<br> ''Домашнє завдання:''
+
<br> '''Домашнє завдання:'''
1. Якими винаходами ми завдячуємо індійцям?
1. Якими винаходами ми завдячуємо індійцям?
Строка 97:
Строка 105:
5. Чи грали давні індійці в шахи?
5. Чи грали давні індійці в шахи?
-
<br> ''Список використаних джерел:''
+
<br> '''Список використаних джерел:'''
1. Урок на тему: «Наука й література давньої Індії». Гусак П. М., м. Харків.
1. Урок на тему: «Наука й література давньої Індії». Гусак П. М., м. Харків.
Строка 103:
Строка 111:
2. Myths of the World - Schomp V. / Скомп В. - Ancient India / Дpевняя Индия. 2010.
2. Myths of the World - Schomp V. / Скомп В. - Ancient India / Дpевняя Индия. 2010.
-
3. О. І. Шалагінова, Б. Б. Шалагінов. Історія стародавнього світу 6 клас, 2009.
+
3. О. І. Шалагінова, Б. Б. Шалагінов. [[Ілюстрації_до_теми:_Історія_твого_міста._Природні_та_культурно-історичні_пам'ятки_рідного_краю.|Історія]] стародавнього світу 6 клас, 2009.
4. С. О. Головaнов, С. В. Костиpко. Iстоpiя стapодaвнього свiту 6 клaс. 2006 p.
4. С. О. Головaнов, С. В. Костиpко. Iстоpiя стapодaвнього свiту 6 клaс. 2006 p.
Строка 111:
Строка 119:
<br> ''Відредаговано і надіслано Сичем Д. Д.''
<br> ''Відредаговано і надіслано Сичем Д. Д.''
-
<br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].
+
<br>
+
+
----
+
+
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
+
+
Гусак П. М.
+
+
Лобук Я.Я.
+
+
Сич Д. Д.
+
+
----
+
+
<br>
-
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].
+
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Тема уроку:Культура Індії: література, театр. Знання давніх індійців.
Мета кроку: розповісти школярам про здобутки давньоіндійської культури й науки.
Завдання уроку:
1. набуття учнями нових знань про культуру й науку давніх індійців.
2. перегляд і обговорення відеоматеріалу.
3. короткий огляд змісту найвидатніших пам'яток літератури Давньої Індії – «Магабгарати» і «Рамаяни».
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку:
Чим ми завдячуємо індійцям. Індійці подарували людству багато корисних винаходів. Вони винайшли шахи. Гра була задумана як битва між двома арміями і називалася «чотири роди військ». Спочатку в цю гру грали лише царі, а згодом вона поширилася в усьому світі.
Гра в шахи. Старовинна індійська картина.
Цифри, якими ми користуємося і які називаємо арабськими, насправді винайшли стародавні індійці. Від них вони перейшли до арабів, а потім потратиш до європейців. Індійці також придумали цифру 0.
Індійці були вмілими архітекторами і гарними скульпторами. Вони висікали з каменю статуї га барельєфи і прикрашали ними храми й палаци. Скульптори зображати богів, тварин, людей.
Література Індії. Найдавніша книга в індійській літературі — «Рігведа» — збірник священних гімнів. Її створили арії на санскриті більш як три тисячі років тому. У гімнах оспівуються краса, мудрість і справедливість богів Варуни, Агні, Рудри, Індри. Деякі гімни — це молитви і прохання, звернені до богів.
У «Рігведі» записано багато замовлянь від різних хвороб. Індійці уявляли хвороби у вигляді злих демонів, які оселялися в тілі людини. Їх можна прогнати за допомогою чарівних слів, чистої води чи лікарських трав.
«Магабгарата». Найбільший твір давньоіндійської літератури — поема «Магабгарата». Вона складається з 200 тис. віршів. У поемі розповідається про боротьбу за владу між двома царськими ролами — Пандавами і Кауравами. Події відбувалися в XI ст. до н. е. П'ять братів Пандавів рано втратили батька. Їхні родичі Каурави вигнали їх з рідних місць. Згодом брати виросли і стали могутніми богатирями. Цар пообіцяв віддати свою дочку, царівну Драупалі заміж за того, хто поцілить стрілою в око золотій рибці. Вона висіла на дереві, а перед нею крутилося колесо зі спицями. З усієї Індії зібралися женихи, але ніхто з них не міг влучити в око золотій рибці. Одному з братів Пандавів це вдалося, і він одружився з царівною. Пандави збудували чудовий палац і оселилися там. Та старший з Пандавів програв у кості все майно — золото, рабів, слонів, табуни коней, а потім себе, братів і навіть свою дружину — царівну Драупалі. Усі вони стали рабами Кауравів. Між Панданами і Кауравамн почалася війна, в якій Пандави перемогли.
Епізод із Магабгарати
Поема «Рамаяна». Друга велика індійська поема — «Рамаяна». Вона названа за ім'ям головного героя Рами, про життя та подвиги якого в ній розповідається. Через хитру та підступну мачуху Рама втратив царський трон і добровільно пішов у вигнання на чотирнадцять років. Разом з ним пішли його дружина, красуня Сіта, і брат Лакшман. Вигнанці оселилися в лісі в простій хатині. Якось, коли Рама був на полюванні, до Сіти з'явився цар демонів Раван. Він перетворився на золотого оленя, заманив у хащі Сіту і вкрав її. Понад лісами, горами та рівнинами ніс Раван Сіту до свого царства, а вона знімала із себе браслети, сережки, персні й кидала їх униз, шоб позначити дорогу. Раван хотів, щоб Сіта стала його дружиною, та вона на це не погоджувалася. Рама разом з братом довго шукали Сіту. На допомогу їм прийшли мавпи й ведмеді. Цар демонів засипав Раму градом чарівних стріл, які на льоту оберталися в отруйних змій. Та Рама перестрів їх своїми стрілами, які на льоту перетворювалися на золотих птахів і вбивали змій. Нарешті Рама вбив Равана і визволив свою вірну дружину Сіту.
Рама, Сіта й Лакшман пливуть на плоту.
Індійський театр. Театр виник в Індії в давнину, досяг найвищого свого розквіту до кінця древньої епохи, в період Гупта (IV-V ст.), і, проіснувавши після цього два з половиною-три століття, став швидко сходити нанівець. Існувало два види театру в стародавній Індії - літературний (придворний) і народний, репертуар якого був заснований на переказах індійської міфології та епосу, добре знайомих аудиторії.
Давня містерія представляла собою танцювально-пантомімічні дійство. Використовувався священний текст Вед. На початковому етапі містерії професійні танцюристи виконували ритуальні танці. Пізніше танцюрист повинен був поступитися місцем акторові.
Актори в стародавній Індії займали низький соціальний стан - у законознавчий трактатах вони прирівнюються до шудрам, а їхня професія оголошується негідною представників вищих станів. За переказами, актори були прокляті за те, що зображували у смішному вигляді святих - ріші. Проте низький соціальний статус не заважав акторам бути людьми вельми освіченими і користуватися заступництвом і дружбою знатних осіб.
Танець в чистому вигляді, як окремий номер, вводився в індійську драму рідко. Зате форма вистави в цілому була танцювальної. Причиною того – надзвичайна розробленість пластичного боку дії, багатство пантомімічних засобів, що використовуються при створенні сценічного образу, перш за все - високостилізований, часто умовний, символічний жест.
Ритуальний танець запозичив жорстку символіку з жертовної церемонії, передав її містерії, звідки вона була засвоєна потім театром. Слід також мати на увазі, що весь спектакль йшов у музичному супроводі, і актор підлаштовувався під музичний ритм, тому вистава ставала ще більше танцювальною.
Періодом інтенсивного формування театру слід вважати другу половину 1 тис. до н.е.
Перед виступом актори Катхакалі кладуть в око маленьке зернятко, яке всмоктує вологу, надає окові червоний відтінок. Такий хід також є невід’ємною частиною гриму. Нанесення гриму триває не менше двох годин, під час яких актор спить.
Завдання: перегляньте й проаналізуйте відеокліпи.
Аюрведа - традиційна медицина Індії. Аюрведа - це цілісна і повна система медичних знань (профілактика і лікування хвороб, вчення про темпераменти і фізіології, а також про здоровий спосіб життя), яка існує і розвивається в Індії вже кілька тисяч років. Аюрведа зробила вплив на розвиток багатьох інших традиційних медицин (зокрема, Тибету і давньогрецької), крім того, вона є джерелом багатьох сучасних видів натуротерапії та оздоровлення.
За переказами, аюрведа з'явилася у світі раніше людини, а творцем її був сам Брахма (згідно індуїстської традиції, творець світу). Брахма розповів її богу Дакшапаті (за «Рігведою» - покровитель різних обдарувань), той передав її богам-лікарям ашвін, а від них аюрведа перейшла до бога Індрі і мудреця Бхаратавадже. Цей мудрець зібрав мудреців зі всієї Індії у своїй гімалайської обителі і докладно виклав їм «науку про людські хвороби і способи їх лікування, щоб прожити довге і не затьмарену стражданнями життя».
Особливість аюрведи полягає в тому, що на відміну від західної медицини вона трактує людину як єдине ціле, єдність тіла, розуму і духу, а здоров'я мислить як гармонійні відносини між компонентами особистості і їхніми власними складовими частинами. Дисбаланс цих складових частин призводить до хвороби, а мета лікування полягає в тому, щоб повернути їх в рівновагу і дати людині можливість вести щасливе і здорове, а також соціально і духовно успішне життя. Аюрведа тісно пов'язана з традиційними практиками Індії, зокрема з йогою.
Перевір себе:
1. Про що розповідається в поемі «Магабгарата»?
2. Які найкращі людські почуття оспівуються в поемі «Рамаяна»?
5. Чому акторів у давній індії не поважали? Чи заважало це їм спілкуватися зі знатними людьми?
Домашнє завдання:
1. Якими винаходами ми завдячуємо індійцям?
2. Розкажи історію виникнення арабських цифр.
3. Краса у світі багатогранна. У чому пощастило Індійцям відкрити красу: у природі? у мистецтві? у людських вчинках та думках і яких?
4. У чому полягає лікувальна методика аюрведи?
5. Чи грали давні індійці в шахи?
Список використаних джерел:
1. Урок на тему: «Наука й література давньої Індії». Гусак П. М., м. Харків.
2. Myths of the World - Schomp V. / Скомп В. - Ancient India / Дpевняя Индия. 2010.
3. О. І. Шалагінова, Б. Б. Шалагінов. Історія стародавнього світу 6 клас, 2009.
4. С. О. Головaнов, С. В. Костиpко. Iстоpiя стapодaвнього свiту 6 клaс. 2006 p.
5. allindia.com.ua
Відредаговано і надіслано Сичем Д. Д.
Над уроком працювали
Гусак П. М.
Лобук Я.Я.
Сич Д. Д.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.